تمام چیزهایی که لازم است در مورد ویدئو مارکتینگ برای کسب و کار بدانید

تمام چیزهایی که لازم است در مورد ویدئو مارکتینگ برای کسب و کار بدانید

تمام چیزهایی که لازم است در مورد ویدئو مارکتینگ برای کسب و کار بدانید

آمارها از موفقیت روند پیشرفت ویدیو مارکتینگ حکایت دارند.

توجه به موارد ذیل خالی از لطف نیست :

  • افراد پس از دیدن یک ویدیو در مورد محصول، ۶۴ تا ۸۵ درصد بیشتر علاقه‌مند به خرید آن می‌شوند
  • ۷۱ درصد بازاریابان اظهار کرده‌اند که ویدیومارکتینگ بیش از هر روش بازاریابی دیگری به تصمیم نهایی برای خرید محصول منجر می‌شود.  
  • ویدیو مارکتینگ یکی از جریان‌های موفق سال ۲۰۱۶ بوده است و نشانه‌ای برای افول آن در سال ۲۰۱۷ نمی‌بینیم.
  • وجود ویدئو در وب‌سایت شما می‌تواند وضعیت سئوی آن را بهبود دهد
  • ۸۴ درصد بزرگ‌سالان آمریکایی کاربران اینترنتهستند و برای متولدین بعد از دهه‌ی پنجاه میلادی این رقم به ۹۵ درصد می‌رسد
  • ۹۲ درصد کاربران موبایل‌ها ویدیو تماشا می‌کنند و مهم‌تر اینکه ویدیو به اشتراک می‌گذارند.
  • پیام‌های متنی روی گوشی‌های کوچک‌تر به‌ندرت نتیجه می‌دهد اما ویدیو برای موبایل عالی است.

آیا ویدیو برای کسب و کار شما مفید است؟

کسب‌وکار شما هر اندازه‌ای باشد و هرچه بخواهید بفروشید، به احتمال قریب به یقین افراد بازار هدف شما روی اینترنت آماده و منتظر شما هستند و اگر از محصول یا خدمت شما راضی باشند، پیام شما را به اشتراک می‌گذارند.

ویدیومارکتینگ نسبت به تبلیغات تصویری و متنی به‌مراتب پیچیده‌تر است و همین موضوع می‌تواند دردسرساز شود، به‌ویژه اگر بخواهید این کار را به‌تنهایی یا به‌عنوان بخشی از یک تیم کوچک غیرتخصصی انجام دهید.

تولید ویدیوهای تبلیغاتی مفید با تجهیزات ساده تا حد زیادی بستگی به مهارت‌ها و تجهیزات موجود و اهداف شما دارد. یک ویدیوی شش‌ثانیه‌ای سریع می‌تواند به‌راحتی با یک موبایل گرفته شود؛ درحالی‌که یک دوربین حرفه‌ای ۴۰۰ دلاری روی سه‌پایه می‌تواند ویدیوهای با ظاهر حرفه‌ای‌تری بسازد.

قطعاً با تولید ویدیوهای حرفه‌ای نتایج بهتری می‌گیرید. ویدیوهای باکیفیت و خوش‌ساختی که گرافیک، متن، طرح و صدای باکیفیتی دارد (آماتورها به‌ندرت تمام این موارد را پوشش می‌دهند) مشتریان بالقوه را راحت‌تر تحت تأثیر قرار می‌دهند.

به آنچه می‌خواهید از طریق ویدیو به آن برسید، فکر کنید. یک ویدیو با کیفیت متوسط مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما اگر هدف شما نمایش کسب‌وکار یا محصولتان در یک ویدیوی واقعی و جدی باشد، کیفیت اهمیت پیدا می‌کند. یک ویدیوی بی‌کیفیت می‌تواند مشتریان بالقوه را منصرف کند.

گوگل ابزاری دارد که از طریق آن می‌توانید تگ‌هایی را به لینک‌ها بیفزایید که به وب‌سایت‌ شما ارجاع داشته باشند (این تگ‌ها به پارامترهای UTM مشهورند .( بنابراین شما با حساب گوگل آنالیتیکس خود می‌توانید متوجه شوید بیننده‌ی وب‌سایت‌ شما از چه منبعی به آن دسترسی پیدا کرده است که در این مثال منبع، همان ویدیوی تبلیغاتی خواهد بود. یوتیوب و فیسبوک هم ابزارهای رایگان خودشان را برای ردیابی رفتار مخاطبان شما دارند .

همین حالا شروع کنید

روزبه‌روز کسب‌وکارهای بیشتری برای رساندن پیامشان به مشتری به ویدیو روی می‌آورند و از آنجایی که استفاده از موبایل‌های هوشمند همیشه در حال افزایش است، اهمیت ویدیو هم همواره بیشتر می‌شود.

انتظار موفقیت آنی نداشته باشید. هرچند ممکن است نخستین تلاش شما به موفقیت چشم‌گیری منجر شود یا شاید باید منتظر چهارمین یا پنجمین ویدیوتان بمانید تا به سود واقعی برسید.‌کافی است به کار ادامه بدهید و حتماً نتیجه می‌گیرید.

نویسنده / مترجم : علیرضا نوفرستی | متخصص تولید محتوا , سئو و بازاریابی دیجیتال .

*** با پیشگامان باشید***

منبع : www.forbes.com

تگ ها : بازاریابی اینترنتی

نظر بدهید