5 اشتباه که نباید در فروش اینترنتی  انجام دهیم

آیا شما این اشتباهات تجارت الکترونیک را مرتکب می شوید؟ ببینید که چگونه این اشتباهات می توانند فروش شما را تحت تاثیر قرار دهند و چگونه می توانید آنها را اصلاح کنید. اگر فعالیت شما در حوزه تجارت الکترونیک نمی‌تواند به فروش دلخواه دست پیدا کند، باید ریشه‌ی مشکلاتتان را پیدا کنید. شاید شما هم مرتکب رایج‌ترین و خطرناک‌ترین اشتباهات تجارت الکترونیک می‌شوید. *** با پیشگامان باشید***

 5 اشتباه که نباید در فروش اینترنتی  انجام دهیم 

وب سایت های فروشگاهی امروز بیشتر از گذشته رواج یافته است و مردم بسیاری از خرید های خود را از این فروشگاه های آنلاین انجام می دهند، اما برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی پر بازدید چه اقداماتی را باید انجام داد؟ 

اگر شما یک سایت فروشگاهی اینترنتی را مدیریت می کند ولی نمی توانید به فروش دلخواه خود برسید، باید ریشه این مشکلات را پیدا کنید ما در این مقاله در مورد 5 اشتباه رایج در فروش اینترنتی که باعث کاهش فروش میشوند صحبت کردیم 

مطالعه بیشتر:       راهنمای صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس

۱- عدم نمایش نظرات مردم

اگر در صفحات وب‌سایت خود جایی را به نمایش نظرات کاربران و عکس‌هایی که آن‌ها ارسال می‌کنند اختصاص نداده‌اید، بهتر است در این تصمیم خود تجدیدنظر کنید. طبق بررسی‌های مرکز بازاریابی محتوای Bazaarvoice ، مشتریان بیش از اینکه به بررسی‌های تخصصی وب‌سایت‌ها توجه کنند، به نظرات مصرف‌کنندگان دیگر اعتماد دارند.

پس سعی کنید حتماً در صفحات معرفی محصول خود، از دیدگاه‌های مصرف‌کنندگان و عکس‌های شخصی آن‌ها از کالاها استفاده کنید و به این وسیله اعتماد مشتریان را دوباره به دست آورید. حتی می‌توانید محتوای تولیدشده توسط کاربران را در صفحات اجتماعی یا آگهی‌های تبلیغاتی خود به اشتراک بگذارید.

۲- عدم بهینه سازی برای موتورهای جستجو ( سئو سایت)

یک فروشگاه اینترنتی تنها با یک هدف وارد کسب و کار اینترنتی می شود و آن نشان دادن بهتر محصولات خود در فضای مجازی است، سئو سایت در واقع استراتژی است که به شما کمک می کند تا محصولات و سایت فروشگاهی شما در صفحات نخست نتایج گوگل قرار بگیرد و فروش شما بالا برود، سئو نکردن سایت فروشگاهی یک اشتباه بزرگ است .

۳- سایت شما قابل اعتماد نیست

فرض کنید مشتری شما برای اولین بار وارد فروشگاه شما شده است، چگونه باید به شما اطمینان کند و مطمئن شود که از فروشگاه معتبری خرید می کند؟ برای کسب اطمینان شما موظف هستید اطلاعات تماس وآدرس دفاتر  خود را در سایت قید کنید تا کاربران در صورت هرگونه مشکل با شما ارتباط برقرار کنند

مورد بعدی که مشتری های سایت فروشگاهی  به آن توجه می کنند نماد اعتماد الکترونیک شما است که با مراجعه به مراکز مربوطه این نماد را تهیه کنید

۴- عدم ارائه ارسال رایگان

اگر هنوز سیستم انتقال، ارسال و تحول رایگان را در برنامه‌های خود ندارید، بهتر است هرچه سریع‌تر برای آن راهی پیدا کنید. بر اساس یکی از تحقیقات موسسه Walker Sands ، ارسال رایگان بالاترین انگیزه‌ی خرید اینترنتی ۱۰ درصد از مشتریان است. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید نرخ فروش خود را بالا ببرید، بهتر است خدمات ارسال رایگان را فراموش نکنید.

البته تمام کسب‌ و کارهای اینترنتی نمی‌توانند هزینه‌ی سیستم ارسال رایگان را بپردازند. شما می‌توانید برای خریداران خود یک‌پایه‌ی خرید حداقلی تعیین کنید و خریدهای بالاتر از این مبلغ را به‌رایگان پست کنید. در چنین حالتی شما باید مرز خرید حداقل خود را به‌طور دقیق و مشخص بدانید تا هزینه‌ی ارسال باعث متضرر شدن شما نشود.

۵- استفاده‌ی بیش‌ازحد از عناصر طراحی در صفحات فروش محصول

شما باید طراحی صفحه‌ اصلی و صفحات معرفی محصولات وب‌ سایت خود را مورد بازبینی قرار دهید. ممکن است استفاده‌ زیاد از طراحی و گرافیک، مصرف‌ کننده را از خرید کالا منحرف کند. تا جایی که ممکن است عناصر افزودنی را حذف کنید و فقط موارد ضروری و مورد نیاز را نگهدارید. این عناصر ضروری عبارت‌اند از: عکس و ویدیوی محصول، توضیحات محصول، قیمت‌گذاری، اطلاعات ارسال و دکمه‌ی فراخوان (CTA). 

فراموش نکنید نمایش تصاویر با کیفیت پایین در فروش شما تاثیر دارد، اگر مشتری های شما نتوانند محصولات را به خوبی ببینند و با آن ارتباط  برقرار کنند، چطور باید به شما اطمینان کرده و خرید خود را نهایی کنند؟!!

جمع‌بندی

۵ نکته‌ای که در این مقاله ذکر شدند، متداول‌ترین اشتباهات تجارت الکترونیک هستند. همان‌طور که دیدید هرکدام از این اشتباهات می‌توانند به شیوه‌ی خاص خود باعث کاهش فروش شما شوند. شما با بررسی و اصلاح  این نکات می‌توانید از زیان بالقوه‌ی خود جلوگیری کنید.

نویسنده / مترجم : علیرضا نوفرستی | متخصص تولید محتوا , سئو و بازاریابی دیجیتال .

منبع : www.inc.com

محصول مرتبط:        طراحی سایت حرفه ای

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد اپلیکیشن و سایت و دریافت مشاوره رایگان، اطلاعات تماس خود را وارد کنید.

درخواست مشاوره    تماس تلفنی  

divider
divider

ثبت نظر