5 روند بازاریابی دیجیتال که کسب و کار شما به آن نیاز دارد

5 روند بازاریابی دیجیتال که کسب و کار شما به آن نیاز دارد

 5 روند بازاریابی دیجیتال که کسب و کار شما به آن نیاز دارد

برای اینکه کسب و کار شما در بازار دیجیتال رشد کند، شما باید یک استراتژی بازاریابی را که با تکنولوژی همراه است، بسازید.

جامعه در حال دیجیتالی شدن است , هر روز برندها و ستاره ها ظهور می کنند و بعد از مدتی برندهای جدید و ستاره های جدید جایگزین می شوند . تکنولوژی هر روز در حال گسترش است , بازیهای واقعیت افزوده با رشد زیادی در حال توسعه هستند ولی به علت وجود برخی موانع فنی در سال گذشته رشد آن تا حدودی کند شده است ولی اکنون اکثر سیستم عامل ها در حال توسعه آن هستند .

شبکه های اجتماعی در بین افراد در حال رشد هستند , دیگر کمتر کسی را پیدا خواهیم کرد که عضو هیچ شبکه ای نباشد و از آن استفاده نکند . عدم توجه بازاریابان و عدم حضور برندها در شبکه اجتماعی باعث ناشناخته بودن برند آنها و عقب افتادن از رقبا خواهد شد .

برخی شبکه ها برای تبلیغات و بازاریابی امکانات خاصی را در نظر گرفته اند از جمله سرویس کسب و کار اینستاگرام , فیس بوک , گوگل پلاس و چندین شبکه دیگر . به هر حال فناوری های جدید در حال پیشرفت هستند درست مانند نیاز کاربران و مصرف کنندگان !!! و برای اینکه کسب و کار شما در بازار دیجیتال رشد کند باید یک استراتژی بازاریابی را دنبال کنید . ما در این مقاله نگاهی به پنج  مورد از بزرگترین روندهای بازاریابی دیجیتال  در سال 2017 خواهیم داشت :

1-    ایجاد محتوای تصویری

محتوای تصویری در بین کاربران به سرعت در حال توسعه است . مغز انسان اطلاعات یک محتوای تصویری را 60 هزار بار سریعتر از محتوای متنی پردازش می کند . 90 درصد اطلاعات انتقال یافته به مغز انسان تصویری است  , تصاویر قدرت انتقال احساسات و محتوای مورد نظر ما را دارند . تصاویر در کسب و کار ما قدرت ایجاد هویت نام تجاری را در بازار دیجیتال دارند . آرم های مؤثر، تصاویر ایجاد شده با  فتوشاپ، عکس ها، انیمیشن ها و طراحی وب سایت ها همه پایه های جدیدی را برای ارتقاء هویت نام تجاری ایجاد می کنند و احتمالا در هیچ وقت به زودی ناپدید نخواهند شد.

2-    ایجاد محتوای تعاملی

میل به ارتباط و تعامل، چیزی است که تقاضای فعلی محتوای بصری را هدایت می کند. میل برای تعامل،  بازاریابان را به ایجاد طرح های جدید واداشته  تا یک نیاز جدید و قابل توجه برای محتوای تعاملی پیدا کند.محتوای تعاملی مستلزم مشارکت فعال کاربر است.در واقع، این اشکال جدید محتوا - آزمونها و نظرسنجی ها، مسابقات، رای گیری ، ارزیابی ها و انیمیشن های متحرک , تجربه جدیدی را برای کاربران فراهم نموده است . مهمترین نکته این است  که برندها از کاربر دعوت می کنند تا بخشی از نام تجاری باشند.محتوای تعاملی باعث افزایش اتصال کاربران به برند  و تبدیل موثر بازدیدکنندگان به یک مخاطب وفادار به برند خواهد شد .

3-    ویدئو زنده

از سال 2015، فیلم های آنلاین 50 درصد از ترافیک اینترنت استفاده از تلفن همراه را به خود اختصاص داده اند، و محتوای ویدئویی تا به امروز بسیار افزایش یافته است.  ویدئو ها شکل دیگری از محتوای بصری است ، ویدئو ها  توانایی ارتباط با مصرف کنندگان و ارسال اطلاعات، احساسات، افکار و پاسخ ها را در عرض چند ثانیه فراهم می کنند.

اما، به منظور افزایش احساسات و ایجاد هیجان برای کاربران، برندها در حال حاضر " از ویدئو های زنده استفاده می کنند "  این به این معنی است که کسب و کارها می توانند محتوای خود را زودتر تبلیغ کنند و سپس در زمان مورد نظر  با مصرف کنندگان خود ارتباط برقرار کنند. این عنصر زنده افزودن عناصر انسانی به برند ها، کمک به افزایش احساس اعتماد و صداقت در میان مصرف کنندگان را به همراه دارد .  

خب بیاییم با یک مثال ساده این موضوع را توضیح دهیم یک مجله را در نظر بگیرید که بر روی یک پروژه مهم در مورد اجتماع است . در طول این پروژه، مجله چندین رویداد پشت صحنه را ایجاد می کند که شامل یک بحث زنده در میان همکاران و خوانندگان است در اینجا  کاربران احساس می کنند که واقعا بخشی از کل فرآیند هستند . کاربران برای ارائه و مشارکت در بحث با استفاده از یک هشتگ خاص در فیس بوک یا اینستاگرام  دعوت شدند. رویداد زنده بسیار موفقیت آمیز بود ، چرا که این مجله و  با کمک و همکاری کاربران به هدف مورد نظر خواهند رسید و خواهند توانست که حل مشکلات اجتماع کمک کنند .

4-   ایجاد محتوای دائم

ایجاد محتوای مناسب بر روی وب سایت از اساسی ترین مباحث کسب و کار آنلاین است . کاربران از برندها انتظار ایجاد محتوای مفید را دارند . محتوای موثر باعث پیوند خوردن بیشتر کاربران با کسب و کار شما خواهد گردید . بروز رسانی محتوا نیز از عوامل موثر در جلب توجه کاربران خواهد بود .

5-    برنامه های فروشگاه آنلاین

آوردن علامت تجاری به زندگی کاربران از مهمترین مباحث بازاریابی دیجیتال است . برندها در حال پیدا کردن راه حل های جدید برای ارتباط بیشتر با کاربران هستند و در پی ترکیب عناصر بازاریابی فیزیکی گذشته را با عناصر دیجیتال مدرن جدید هستند .

فن آوری جدید تبلیغات محیطی دیجیتال از جدیدترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال است . میلیون ها دستگاه تبلیغات دیجیتال در خرده فروشی های امریکا نصب شده اند , این دستگاهها اطلاعات را به موبایل ها ارسال می کند , اطلاعات به خریداران اجازه می دهد کالا ها را مشاهده , بررسی , انتخاب و خرید کنند

سخن آخر، برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان خود، شما باید از تکنولوژی برای اینکار استفاده کنید. این پنج روند که در این مقاله توضیح داده شد میتواند جهش بزرگی در بازاریابی دیجیتال برای شما به ارمغال بیاورد .

نویسنده / مترجم : علیرضا نوفرستی | متخصص تولید محتوا , سئو و بازاریابی دیجیتال .

 

نظر بدهید