محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان

محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان

 

محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان


همه ما می دانیم که دیگر شبکه های اجتماعی جزئی از زندگی روزمره حقیقی ما شده اند! و بسیاری از مردم، شخصیت ها و کسب و کارها هرکدام بنوعی با این شبکه ها در ارتباط هستند! برای حضور در شبکه های اجتماعی خوب است با محبوبترین شبکه های اجتماعی در اینترنت و کاربرد و ابزار هر کدام آشنا شویم و آنها را بهتر بشناسیم.

جالب است بدانید که شبکه های اجتماعی منبع اصلی برای کسب و کارهای بزرگ و کوچکی ست که بدنبال تبلیغ برند خود در اینترنت هستند. پلتفرم شبکه های اجتماعی برای استفاده بسیار ساده است و حتی بعضی از این شبکه ها سرویس های پولی تبلیغات نیز ارائه می‌دهند ، برای کسب و کارهایی که به دنبال مشتری و مخاطبان جدید در زمینه کار خود می‌گردند.

امروزه بسیاری از چهره های مشهور , سیاستمداران و البته بسیاری از کسب و کارها به لزوم حضور در شبکه های اجتماعی واقف هستند ! قطعا ساخت صفحه در تمام شبکه های اجتماعی موجود امریست بیهوده , پس بهتر است با شناخت بهترین شبکه های اجتماعی و متداولترین رسانه های اجتماعی , بهترین ها را انتخاب کنیم. اما برای بهربرداری بهینه از قدرت و ظرفیت شبکه های اجتماعی باید محبوب ترین این شبکه ها را بشناسید و آن یک را که برای شما بهترین گزینه است شناسایی نمایید.

 

فیسبوک – Facebook
شبکه های اجتماعی

فیسبوک بزرگترین و قوی ترین شبکه اجتماعی موجود در اینترنت است. هم از لحاظ تعداد کاربر و هم از لحاظ اسم و رسم و اعتبار! این شرکت در فوریه سال 2004 تاسیس شد  و طی این مدت نزدیک به 1.9 میلیارد نفر کاربر فعال درماه را جمع آوری کرده است ، و همین امر بصورت خودکار این شبکه را تبدیل به یکی از بهترین شبکه ها برای اتصال مردم از سراسر جهان به کسب و کار شما می‌کند. تخمین زده می‌شود که بیش از دو میلیون کسب و کار کوچک و متوسط از این پلتفرم برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنند.

 

 

توییتر – Twitter
شبکه های اجتماعی

حتما با خود فکر  می کنید که محدود کردن پست های شما به 140 کاراکتر هیچ راهی برای تبلیغ کسب و کار شما نمیگذارد ، اما شکه می‌شوید اگر بدانید که توییتر بیش از 320 میلیون کاربرا فعال ماهانه را دارد! که با وجود محدودیت 140 کاراکتری پستهای آن ، کاربران باز هم درآن فعالیت می‌کنند و به اشتراک گذاری اطلاعات مشغول اند. کسب و کارها میتواند بوسیله توییتر با مشتری ها آینده نگر در ارتباط باشند ، به سوالات پاسخ کوتاه دهند ، آخرین اخبر خود را منتشر نمایند ، از اسپمرها در امان باشند و همزمان تبلیغات خود را باتوجه به کشور کاربران و بدلخواه نمایش دهند. توییتر در مارچ سال 2006 در سانفرانسیسکو تاسیس شد و آغاز به کار کرد.

 

 

لینکدین – LinkedIn
شبکه های اجتماعی

 شبکه اجتماعی لینکدین در دسامبر سال 2002 تاسیس و در ماه می سال 2003 راه اندازی شد، در ماه جون 2016 مایکروسافت پیشنهاد خرید این شبکه را به قیمت 26.2 میلیارد دلار مطرح کرد . لیندکین براحتی محبوب ترین شبکه اجتماعی برای تبلیغ حرفه ای کسب و کارهاست.این سایت با 24 زبان زنده دنیا و با بیش از 400 میلیون کاربر عضو شده در دسترس است. LinkedIn بسیار مناسب برای کسانی ست که بدنبال ارتباط با شرکت ها ، صنایع و کسب و کارهای مشابه با کار خود هستند و می خواهند فعالیت خود را جدی تر دنبال نمایند.

 

 

یوتیوب – YouTube
شبکه های اجتماعی

یوتیوب بزرگترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی برای تماشا و به اشتراک گذاری ویدئو ها می باشد، این شبکه در فوریه سال 2005 توسط سه نفر از مدیران پیپال راه اندازی شد و در سال بعد به قیمت 1.6 میلیارد دلار توسط گوگل خریداری شد. یوتیوب بیش از 1 میلیارد بازدید ماهانه دارد و دومین موتور جست و جوی پرطرفدار اینترنت پس از گوگل محسوب میشود و پرقدرت به مسیر خود ادامه می دهد.

 

 

اینستاگرام – Instagram
شبکه های اجتماعی

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری و متعلق به شرکت فیسبوک است. سایت در اکتبر 2010 راه اندازی شد و هم اکنون بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد. بیشتر کاربران از این شبکه برای ارسال اطلاعات خود همچون مسافرت ، فشن ، غذا ، هنر و موضوعات مشابه استفاده می‌ کنند. همچنین خاصیت منحصربفرد این پلتفرم وجود فیلترهایی خاص برای ادیت تصاویر و ویدئو هاست. تقریبا بیش از 95 درصد کاربران اینستاگرام از فیسبوک نیز استفاده می‌کنند.
جالب است بدانید که یکی از شبکه های پرطرفدار در ایران اینستاگرام است.

 

 

پینترست – Pinterest
شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی pinterest شبیه به اینستاگرام یک تابلوی اشتراک گذاری تصویری است. پینترست در مارچ سال 2010 میلادی راه اندازی شد، این شبکه تقریبا یک تازه وارد در بین رقبا محسوب می‌شود اما یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است. این پلتفرم یک تابلو اعلانات دیجیتال است  ، جایی که کسب و کارها می‌توانند محصولات و داشته های خود را سنجاق کنند ، پینترست در سپتامبر 2015 اعلام کرد که بیش از 100 میلیون کاربر فعال دارد. کسب و کارهای کوچکی که نیاز به مخاطب خانم دارند مسلما باید در Pinterest سرمایه گذاری کنند زیرا بیش از نیمی از کاربران این شبکه را خانم ها تشکیل داده اند.

 

 

گوگل پلاس – Google+
شبکه های اجتماعی

جالب است بدانید که پس از توییتر، فیسبوک و لیندکین شبکه اجتماعی گوگل پلاس محبوب ترین شبکه محسوب می‌شود، ارزش سئو و بهینه سازی این شبکه برای سایتها ، آنرا تبدیل به یک شبکه متفاوت و ضروری برای هر کسب و کار می‌کند. گوگل پلاس در دسامبر سال 2011 راه اندازی شد و تا کنون بیش از 420 میلیون کاربر جذب نموده است.

گوگل پلاس به شما امکانات متنوع و سرعت بالایی را در انتشار مطالب میدهد . شاید این شبکه اجتماعی در ایران طرفداران زیادی را ندارد ولی اغلب وب مسترها و کارشناسان بازاریابی اینترنتی محتوا برای مشتریان شان از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند و از آن بهره می برند.

 

 

تلگرام – Telegram
شبکه های اجتماعی

تلگرام در آگوست سال  2013 میلادی در روسیه راه اندازی شد اما در حال حاضر مقر اصلی آن در کشورآلمان است. این شبکه در ابتدا بیشتر  فقط یک پیام رسان ساده و معمولی بود و به تدریج با پدیدار شدن امکاناتی همچون گروه ها و کانال ها میتوان آن را یک شبکه اجتماعی تلقی نمود.

پس از آن در فوریه 2016 تلگرام اعلام کرد که بیش از 100 میلیون کاربر فعال بصورت ماهانه در این شبکه فعال هستند و روزانه 350 هزار به این عدد اضافه میشود ، همچنین در سال جاری دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام رسان واتس اپ که هر دو در مالکیت شرکت فیسبوک هستند ، طی اقدامی عجیب ،اقدام به فیلتر کردن لینک های تلگرام نمودند.

شیوه ساده استفاده از انبوهی از امکانات و سرعت بالا و امنیت تبادل اطلاعات این پیامرسان را به یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی تبدیل کرده است

تبلیغات کانال های تلگرامی , معرفی گروه های تلگرامی و شیوه های مختلف افزایش اعضا موجب شده تا رسانه های بزرگ و بسیاری از کسب و کارها به سراغ این شبکه اجتماعی بروند. البته سطح دسترسی بسیار ساده این اپلیکیشن موجب شده تا بسیاری از رسانه هایی که تحت کانال تلگرامی فعالیت میکنند برای افزایش عضو یا اصطلاحا member تلگرام شاهد دشواری هایی باشند که با شناخت بهتر این شبکه اجتماعی و نوع مخاطبانشان مسلما با ترفندهای جدیدی شاهد رشد و توسعه اینگونه از کانالهای تلگرام هم خواهیم بود

 

 

Tumblr
شبکه های اجتماعی

تامبلر یکی از سخت ترین شبکه ها برای کارکردن می‌باشد اما در عین حال یکی از جذاب ترین ها نیز می باشد ، این پلتفرم نوعی میکروبلاگ همراه با سوشیال مدیا ست و به شما اجازه میدهد که در چندین فرمت مختلف مطالب خود را منتشر کنید ، همچون پست نقل قول ، چت ، پست های تصویری و ویدئویی ، بنابراین شما برای انتشار پستهای خود هیچ نوع محدودیتی ندارید. شبیه به توییت کردن در توییتر ، reblogging در Tumblr بسیار ساده ست ، این شبکه اجتماعی در فوریه سال 2007 توسط David Karp راه اندازی شد و هم اکنون بیش از 200 میلیون بلاگ را زیر مجموعه خود دارد.

 

 

Flickr
شبکه های اجتماعی

فلیکر یک پلتفرم به اشتراک گذاری عکس و ویدئوست که توسط شرکت کانادایی Ludicorp در فوریه  سال 2004 تاسیس شد و بعد از آن در سال 2005 توسط یاهو خریده شد ، این شبکه بیشتر برای عکاسان و کسانی که به اشتراک گذاری عکس علاقه مندند مناسب است. طبق آمار اعلام شده در اکتبر سال 2015 میلادی فلیکر بیش از 112 میلیون کاربر از بیش از 63 کشور جهان داشته است. و بطور میانگین روزانه 1 میلیون تصویر در Flickr به اشتراک گذاشته می شود.

 

 

Reddit
شبکه های اجتماعی

این یک شبکه اخبار و سرگرمی اجتماعی ست که کاربران درآن قادر به اشتراک لینک ها و متون خود می باشند ، همچنین به واسطه سیستم رای گیری برای پست ها کاربران قادر هستند رتبه مطلب خود را در بین دیگر پست های همرده مشاهده کنند ، مطالب با بیشترین امتیاز مثبت در بالای صفحه اصلی هر بخش نمایش داده می‌شوند . redit در ماه جون سال 2005 میلادی توسط دو همکلاسی از دانشگاه Virginia تاسیس شد و اکنون بیش از 36 میلیون کاربر دارد و 231 میلیون بازدیدکننده ماهانه دارد.

 

 

Snapchat
شبکه های اجتماعی

اسنپ چت یک اپلیکیشن پیام رسان تصویری است که توسط سه دانشجوی دانشگاه استفورد Reggie Brown, Evan Spiegel و Bobby Murphy در سپتامبر سال 2011 میلادی راه اندازی شد و در مدت زمان اندکی و بر طبق آمار می سال 2015 میلادی ، تا کنون موفق به جذب 100 میلیون کاربر شدند ، جالب است بدانید که تقریبا بیش از 18 درصد کاربران تمام شبکه های اجتماعی از اسنپ چت استفاده می‌کنند.

 

 

WhatsApp
شبکه های اجتماعی

پیامرسان واتس اپ یک نرم افزار پیام رسان برای تلفن های هوشمند ، رایانه ها و تبلت هاست ، این اپلیکیشن برای ارسال تصاویر ، متون ، صدا ، ویدئو و اسناد به دیگر کاربرانی که نرم افزار را بر روی سیستم شان دارند ، متکی به اینترنت است. این شرکت در ژانویه سال 2010 میلادی تاسیس شد و در فوریه 2014 به قیمت 19.3 میلیارد دلار توسط فیسبوک خریده شد . امروزه بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان برای ارتباط با دیگران از این نرم افزار استفاده می‌کنند و از امکانات آن بهره مند می شوند.

 

 

Quora
شبکه های اجتماعی

یه مطلب جالب!
سرمایه گذاری بر روی کنجکاوی بشر یک ایده هوشمندانه است که منجر به خلق و تاسیس Quora در جون سال 2009 میلادی شد . این وبسایت توسط دو تن از کارکنان سابق فیسبوک Charlie Cheever و Adam D’Angelo راه اندازی و پشتیبانی شد ، و در حال حاضر مدعی است که بیش از 80 میلیون کاربر یکتا در ماه دارد که بیش از نیمی از آنها از کشور آمریکا هستند. کورا که یک شبکه اجتماعی براساس پرسش و پاسخ است بودجه سرمایه گذاری خود را به 141 میلیون دلار رسانده و در حالی که هنوز عمومی نشده ، اما مسلما آینده دار و تماشایی خواهد شد.

 

 

Vine
شبکه های اجتماعی

vine با بیش از 40 میلیون کاربر ، یکی از شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری ویدئوست که با سرعت در حال پیشرفت و رشد است. این شبکه به کاربران اجازه اشتراک گذاری ویدئوهای 6 ثانیه ای با فالورهایشان می‌دهد، در حالیکه بنظر 6 ثانیه مدت کوتاهی برای یک ویدئوست ، کسب و کارهای مختلف در هر سایزی نتیجه شگرفی از این سرویس گرفته اند! شاید یکی از دلایل این موهم اینست که مردم تمایل و وقت کافی به تماشای ویدئوهای طولانی ندارند ، Vine در جون 2012 تاسیس و در اکتبر 2012 توسط توییتر خریداری شد!

 

 

Periscope
شبکه های اجتماعی

پریسکوپ یک اپلیکیشن موبایلی برای تماشای آنلاین ویدئو ست که در فوریه 2014 توسط Joe Bernstein و Kayvon Beykpour. تاسیس شد و در مارچ 2015 به قیمت 100 میلیون دلار توسط توییتر خریداری شد. 4 ماه بعد پریسکوپ اعلام کرد که که از مرز 10 میلیون کاربر رد شده است و در ماه دسامبر همان سال بعنوان اپلیکیشن برتر سال توسط شرکت اپل انتخاب شد!

 

 

BizSugar
شبکه های اجتماعی

یک شبکه اجتماعی و یک منبع مناسب برای صاحبان کسب و کار های کوچک ، کارآفرینان و مدیران است. سایت در سال 2007 توسط شرکت DBH Communications (ارائه دهنده نشریات برگزیده کسب و کار) تاسیس شد و در سال 2009 توسط Small Business Trends LLC خریداری شد. این پلتفرم به کاربران اجازه میدهد به اشتراک ویدئوها ، مقالات ، پست های بلاگی و .. با دیگر کاربران بپردازند. همچنین به کاربران اجازه میدهد که مطالب دیگر کاربران را ببینند و به آنها امتیاز دهند.

 

 

StumbleUpon
شبکه های اجتماعی

استامبلآپان یک موتور جستوجو برای یافتن و پیشنهاد مطالب برای کاربرانش است. بیش از 25 میلیون کاربر از StumbleUpon برای اطلاعات و سرگرمی استفاده میکنند. علاوه بر آن بیش از 80 هزار ناشر ، برند و دیگر بازاریابان از سرویس تبلیغاتی پولی StumbleUpon

برای تبلیغ کسب و کارشان استفاده کرده اند. استامبلآپان از می 2007 تا آپریل 2009 در مالکیت eBay بود که پس از آن Garrett Camp, Geoff Smith و چند سرمایه گذار دیگر اقدام به خرید آن کردند ، و در حال حاضر یک شرکت مستقل با پشتیبانی سرمایه گذاران است.

 

 

Delicious
شبکه های اجتماعی

این یک سرویس اجتماعی بوکمارک (نشان کردن صفحات) برای جست و جو و اشتراک گذاری و ذخیره ، بوکمارک های وب است. این سایت در سال 2003 توسط Peter Gadjokov and Joshua Schachter تاسیس شد و در 2005 توسط یاهو خریداری شد. در پایان 2008 دلیشز اعلام کرد که بیش از 180 میلیون لینک در آن بوکمارک شده و بیش از 3.5 میلیون کاربر در آن عضو شده است.

در آپریل 2011 این شبکه به AVOS Systems فروخته شد که پس از آن دوباره به Science Inc فروخته شد. و سرانجام در ژانویه سال جاری Delicious Media اعلام کرد که مالکیت مجموعه را بدست گرفته است.

 

 

Digg
شبکه های اجتماعی

در نوامبر 2004 تاسیس شد. Digg یک جمع آوری کننده خبرها ست که خبر های انتخابی و مهم را در برای مخاطبان صفحه اصلی نشان میدهد. این خبرها موضوعات مختلفی همجون مسائل سیاسی و علمی و یا مسائل مربوط به رایانه و اینترنت و هر چیزی مابین اینها را شامل می‌شود. Digg قبلیت به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های دیگری همچون فیسبوک و توییتر را داراست. شرکت در سال 2015 اعلام کرد که سایت بیش از 11 میلیون کاربر فعال دارد.

 

 

Viber
شبکه های اجتماعی

وایبر یک اپلیکیشن پیام رسان اینترنتی و یک VoIP برای گوشی های هوشمند است و توسط Viber Media در دسامبر 2010 تاسیس و منتشر شد. نرم افزار وایبر همچین اجازه می‌دهد که صدا، متون، تصویر و ویدئو در بین کاربران به اشتراک گذاشته شود. در آپریل 2014 وایبر اعلام کرد که 600 میلیون کاربر عضو شده و 230 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.در حال حاضر استفاده از وایبر در ایران کاهش یافته است.!



شرکت پیشگامان دامنه فناوری
www.pdf.co.ir

نظر بدهید