5 راه برای تبدیل کاربران آنلاین شما به مشتریان

شما به عنوان یک صاحب کسب و کار , باید وب سایت خود را همیشه تست و بهینه سازی کنید . صفحات اصلی سایت و حتی تبلیغات را بهینه کنید تا بتوانید بازدیدکنندگان خود را تبدیل به مشتری نمایید .

5 راه برای تبدیل کاربران آنلاین به مشتری

شما به عنوان یک صاحب کسب و کار , باید وب سایت خود را همیشه تست و بهینه سازی کنید . صفحات اصلی سایت و حتی تبلیغات را بهینه کنید تا بتوانید بازدیدکنندگان خود را تبدیل به مشتری نمایید .
طراحی وب سایت شما نقش کلیدی در ایجاد تبدیل به فروش برای کسب و کار شما ایفا می کند.  نجوه چیدمان , رنگ دکمه ها و قراردادن دکمه های CTA  میتواند تعیین کند که کسب و کار شما رشد کند و ایجاد فروش کند .
 CTA مخفف Call To Action است. همانطور که از نامش مشخص است هدف این تکنیک اینست که کاربر را تشویق به کلیک بر روی دکمه  CTA می کند تا فعالیت مورد نظر انجام شود. CTA ها در بنرها ، وب سایت ها و خبرنامه ها کاربرد دارد.

اگر به تاریخ هر وب سایت تجارت الکترونیک موفق نگاه کنید متوجه خواهید شد که این سایت ها اغلب از طریق تغییرات طراحی پیروی می کنند و با سبک ها و پوسته های مختلف مورد آزمایش قرار می گیرند. بزرگترین خرده فروش آنلاین در جهان، آمازون، طی چندین سال از طریق چندین طرح  و تجدید نظر و اصلاح از آن استفاده کرده است.

تست و بهینه سازی وب سایت شما باعث می شود محصولات و تبلیغات شما بهتر دیده شود و شما می توانید بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل کنید , فرآیند بهینه سازی وب سایت به منظور جذب مشتری به اختصار (CRO) نامیده می شود .
بهینه سازی سایت باعث خواهد شد تا کلمات کلیدی نقش بازاریاب را برای شما انجام دهد و رشد کسب و کار را برای شما به ارمغان بیاورد .

تبدیل کاربران آنلاین

مطالعه بیشتر:       راهنمای صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس

1.    CTA ها  خود را بهینه سازی کنید

کل روند بهینه سازی وب سایت از مطالب کپی شده سایت شما شروع خواهد شد .عنوان وب سایت , توضیحات , صفحه محصولات و حتی عناوین تیترها و دکمه های برای بدست آوردن نتیجه بهتر باید بهینه سازی شوند .
استفاده از کلمات جذاب مانند "Join Now" می تواند به طرز چشمگیری موجب افزایش احتمال کلیک کاربران بر روی وب سایت شود .
شما همچنین می توانید رنگ دکمه های CTA خود را با استفاده از روانشناسی رنگ بهینه سازی کنید. این به شما کمک می کند تا در مشتریان ایجاد احساسات کنید تا بر روی دکمه کلیک کنند و محصولات شما را بخرند .
به عنوان مثال، سازمانی بازاریابی شرکت Performable، با تغییر دادن رنگ دکمه CTA خود از سبز به قرمز، موفق به رشد 21 درصدی در فروش محصولات خود شد . این قدرت روانشناسی رنگ است.

2. استفاده از نقشه نقاط کلیک کاربران (Heatmaps ) جهت مطالعه رفتار مخاطبین

طراحی وب سایت اغلب اوقات ممکن است کار دشواری باشد , اغلب طراحان وب سایت از استانداردها و دستورالعمل های کلی و عمومی برای طراحی پیروی می کنند .
به عنوان مثال اضافه کردن مطالب در ستون کنار سایت به معنای این نیست که کاربران شما بر روی آن کلیک خواهند کرد . بنابراین محل قرارگیری دکمه ها و آگهی های  شما  می تواند نقش مهم را در پیروزی و شکست شما در کسب و کار آنلاین ایفا کنند .
اینجاست که Heatmaps به ما کمک می کنند تا رفتار بازدیدکنندگان وب سایت خود را پیگیری کنید تا مشخص شود کدام مناطق وب سایت شما بیشتر جذاب است. با استفاده از این اطلاعات، می توانید موقعیت عناصر وب سایت خود را تغییر دهید.
ابزارهایی مانند CrazyEgg به شما این امکان را می دهند که به راحتی فایلهای heatmaps را در وب سایت خود نصب کنید تا وبسایت خود را بدون هیچگونه کمک متخصص مورد آزمایش قرار دهید.

مطالعه بیشتر:       تولید محتوا چیست؟ ✔️ مراحل تولید محتوا و انواع آن

3. اجرای تست A / B

پس از تشخیص بهترین مکان ها در وب سایت خود برای CTA ها و قرار دادن محصولات خود، پس از آن می توانید تست تقسیم A / B را اجرا کنید تا کپی، رنگ ها و ترتیبات مختلف طراحی وب سایت خود را برای یافتن بهترین حالت ترکیب کنید.
شرکت سونی با استفاده از آزمون A / B برای افزایش میزان کلیک  , توانست رشد 6 درصدی در کلیک  و اضافه شدن 21 درصد فروش بیشتر با استفاده از تبلیغات بنری خود در مکان مناسب ایجاد کند .
آزمایش A / B فقط در مورد بهبود  فروش بر روی وب سایت نیست . شما از این تکنیک می توانید برای افزایش تعداد اعضای وب سایت خود ( عضویت ایمیلی ) و طرح های فرم الکترونیکی استفاده کنید .

4. ایجاد گردش کار خودکار

تنظیم گردش کار خودکار برای فرستادن بازدید کنندگان  وب سایت به مکان های مورد نظر و تبدیل آنها به مشتری را سیستم Automated Marketing Workflows می گویند .
به عنوان مثال، شما می توانید پیام های پاپ آپ را راه اندازی کنید تا بازدید کنندگان را مجددا به صفحات دیگر سایت ببرید یا از طریف عضوگیری ایمیلی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید از جمله موارد مهم دیگر پیگیری کاربرانی است که هنگام خرید , خرید خود را به اتمام نرسانده اند .
این کمپین های بازاریابی نیازمند بهینه سازی سریع تغییرات را دارند ، از جمله پیدا کردن بهترین موضوع برای ایمیل های شما و نمایش پیام های پاپ آپ در زمان مناسب بدون  ایجاد وقفه در سرعت بازدید کننده سایت .

مطالعه بیشتر:       سئو سایت , از واقعیت تا عمل

5. تست، تست و تست تمام موارد

من در این مقاله ترکیب کاملی از بهینه سازی را برای بهبود تبدیل بازدید کننده به مشتری در وب سایت را گفتم . برای بدست آوردن نتایج خوب زمان لازم است و باید شما راههای مناسب را برای جذب مخاطب انتخاب کنید .نکته مهم این است که صبور باشیم و تا زمانی که به نتایج دلخواه نرسیده اید آزمایش و بهینه سازی را انجام دهید . وقتی به نتیجه دلخواه رسیدید تست ها را برای بهبود آن نتایج ادامه دهید .

محصول مرتبط:      طراحی فروشگاه اینترنتی

divider divider

محصولات مرتبط

⚡ طراحی و پیاده سازی انواع اپلیکیشن اندروید، iOS، وب اپلیکیشن و PWA ✒️ برنامه نویسی سفارشی با متدهای جدید ✒️ طراحی بصورت cross-platform ✒️ قابل انتشار بر روی تمامی مارکت های نرم افزاری معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور ✒️ بروزرسانی سریع و آسان ✒️ سیستم مدیریت آسان و پیشرفته ◀️ مشاوره رایگان + یکسال پشتیبانی رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ طراحی سایت با CMS اختصاصی ☰ امنیت و سئو بالاتر نسبت به سایت های وردپرس ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ عدم نیاز به نصب افزونه ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ مشاوره سئو رایگان جهت رشد بیشتر ☎️ جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
ادامه
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی ✏️ طراحی کاملا سفارشی ✏️ مدیریت سریع و آسان ✏️ دارای نسخه اندروید، iOS و وب اپلیکیشن ✏️ قیمت مناسب و تحویل سریع ✏️ اتصال به انواع درگاه‌های بانکی ✏️ امکان بارگزاری در استورهای نرم افزاری مانند گوگل پلی و بازار ✏️ مدیریت یکپارچه اپلیکیشن و سایت ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه

ثبت نظر

J-Hatami
J-Hatami
یکشنبه 25 شهریور 1397

با عرض سلام و تشکر از مطلب خوبتون فکر کنم اگر در بعضی موارد مثال هرچند کوچکی ارائه میدادین، مقاله عملیاتی تر و ملموس تر میشد. داشتن تاریخ نگارش و ثبت در بالای مقاله هم تاثیری در سئو داره؟ موفق باشید...

admin picture
پاسخ مدیر به J-Hatami
سه شنبه 21 اسفند 1397

سلام ، ممنون از نظرتون ، از نظر جذب مخاطب میتونه در سئو تاثیرگذار باشه