نکاتی مهم در مورد بازاریابی ویدئویی

نکاتی مهم در مورد بازاریابی ویدئویی

امروزه اکثر کسب و کارها برای توسعه برنامه های بازاریابی و توسعه فروش خود نیازمند ایجاد کانال های ارتباطی و تعاملات بیشتر با کاربران و مخاطبین خود دارند . بازاریابی ویدئویی یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین بخش های بازاریابی در حال حاضر می باشد . به آمارهای زیر توجه کنید :

بیش از 5 میلیارد ویدیو در هر روز در YouTube تماشا می شود.

هر روز بیشتراز 500 میلیون نفر در فیس بوک ویدئو تماشا می کنند.

Snapchat روزانه 10 میلیارد ویدیو نمایش می دهد.

82 درصد از مخاطبان توییتر محتوای ویدیو را تماشا می کنند.

در این مقاله به توضیح اینکه چکونه کسب و کار کوچک از بازاریابی ویدئویی به موفقیت دست یابند می پردازیم . با ما در ادامه همراه باشید

بهترین شبکه اشتراک ویدئو را انتخاب کنید

هنگامی که ویدئو شما آماده انتشار شده است باید سیستم اشتراک ویدئویی را انتخاب کنید که حداکثر بازدهی و مخاطبین را برای شما به همراه داشته باشد , بطور مثال یوتیوب را در نظر بگیرید . یوتیوت قابلت پذیرش و دسته بندی انواع مختلفی از ویدئو ها را از نظر محتوا دارد ( ویدئو آموزشی , تفریحی , نقد و بررسی و ... ) . تعداد بازدید کنندگان یوتیوب بسیار بالاست و از انواع کیفیت ها پشتیبانی می کند . برخی از نکاتی که به شما در بازاریابی ویدئو یی کمک می کند را آورده ایم :

ویدئو های خود را در نسبت تصویر 16:9 تهیه کنید

مدت زمان فیلم کمتر از 5 دقیقه را نگه دارید

CTA خود را در ویدئو به مدت 30 ثانیه قرار دهید.

در صورا استفاده از تبلیغات , آنرا قبل از ویدیو و بصورت واضح و کوتاه قرار دهید .

 

ویدئو را در شبکه های هدف قرار دهید

شما میتوانید ویدئو خود را در شبکه اشتراک ویدئویی مانند آپارات و یوتیوب قرار دهید و در سایر شبکه ها از لینک های آنها در سایر  پلتفرم ها استفاده کنید . این روش برای شبکه هایی که خود قابلیت دریافت ویدئو را دارند روش خوبی نیست بطور مثال شما می توانید ویدئو خود را بر روی اینستاگرام , لیکداین و فیسبوک قرار داده و به اشتراک بگذارید . مزیت این کار این است که این پلتفرم ها قابلیت درک و پردازش ویدئو شما را دارند و به انتشار بهتر محتوا به شما کمک خواهند کرد . بطور مثال محتوای ویدئوی که میخواهیم در فیسبوک به اشتراک بگذاریم , اگر مستقیما در آن بارگزاری شود تقریبا 10 برابر بیشتر از محتوای ویدئوی که در مکان دیگری بارگزاری شده  از بازدید برخوردار است.

از ویدئو های خود در بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

اکنون که شما بر روی تولید ویدئو خوب سرمایه گذاری کرده اید چرا آنرا در عرصه بازاریابی سنتی استفاده نمی کنید ؟ بازاریابی ایمیلی که در آن از محتوای تصویری و ویدئویی استفاده کرده ایم باعث تعاملات بهتر با مخاطبین شما شده و از نرخ بازدهی زیادی برخوردار است . در بازاریابی ویدئویی شما قادر خواهید بود خدمات و ایده های خود را بخوبی منتقل کنید .

از شبکه های اجتماعی غافل نشوید

شبکه های اجتماعی به صورت بین کاربران در حال گسترش است , بیشتر افراد اکنون ترجیح می دهند که ویدئو ها را بر روی موبایل خود تماشا کنند .

ویدئو زنده

80 درصد مردم ترجیح میدهند به تماشای ویدیوی زنده بپردازند بجوای اینکه  به خواندن پست وبلاگ خود را مشغول کنند و 82 درصد ویدیوهای زنده را در پستهای رسانه اجتماعی ترجیح میدهند. ویدئو زنده، به دلیل ماهیت ارگانیک و معتبر، فرصت های بسیار زیادی را برای تعامل مفید برای برند ها  و مخاطبان ایجاد می کند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که جهت موفقیت در بازاریابی ویدئویی باید  به خاطر داشته باشید :

زمان هایی را که بیشترین تعداد مخاطبین شما آنلاین هستند برنامه های زنده خود را اجرا کنید .

یک برنامه ویدئویی زنده را برنامه ریزی و آماده کنید.

همیشه ویدیوهایی از برنامه های آینده خود انتشار دهید تا کاربران بیشتری از آن اطلاع داشته باشند و از این رو در آن شرکت کنند.

از یک هشتگ خاص برای یک ویدیوی زنده استفاده کنید، تا علاقه مندان بتوانند به راحتی به برنامه شما دسترسی داشته باشند .

پشت صحنه فیلم ها، مصاحبه با کارآفرینان ، بازدید از کنفرانس های صنعتی و رویدادهای محلی - این ها موضوعات پرطرفدار و محبوب هستند که باید برای بازاریابی ویدیویی زنده میتوانید مورد استفاده قرار دهید .

 

Webinars - یک روش جدید  بازاریابی مبتنی بر ویدئو

اگر محتوایی مفید برای به اشتراک گذاشتن داشته باشید، می توانید اقدام به برگزاری دوره های آنلاین کنید . وبینارها در حال گسترش هستند و طرفداران زیادی را به سمت خود جلب نموده اند . شما در وبینار خواهید توانست در کنار محتوای آموزشی محصولات و خدمات خود را نیز معرفی نمایید . برای اینکار شما نیازمند  یک نرم افزار webinar , وب کم و میکروفون پایه متصل به لپ تاپ هستید.  برای برگزاری وبینار نکات زیر را در نظر داشته باشید :

حداکثر 2 هفته قبل از شروع برنامه های وبینار شروع به تبلیغات و ثبت نام نمایید .

برنامه های وبینار خود را در تمام شبکه های اجتماعی معرفی نمایید .

یک صفحه فرود در وب سایت خود برای معرفی وبینار ایجاد کنید .

از کیفیت تصویر , صدا و نرم افزار خود قبل از اجرای برنامه مطمئن شوید .

ویدئو هایی کوتاه از برنامه های وبینار انجام شده تهیه کرده و در سایت و شبکه های اجتماعی انتشار دهید .

سئو ویدئو

SEO را به طور جدی دنبال کنید. نکات کلیدی برای یادآوری عبارتند از:

به توصیف و توضیح ویدئوهای خود بپردازید .

از کلیدواژه متمرکز در انتشار ویدئو استفاده کنید.

کلید واژه های خود را بر اساس مخاطبین خود تهیه و بکار برید .

منبع : www.overthetopseo.com

نویسنده / مترجم : علیرضا نوفرستی | متخصص تولید محتوا , سئو و بازاریابی دیجیتال 

 مطالب مفید مرتبط دیگر :

5 روند بازاریابی دیجیتال که کسب و کار شما به آن نیاز دارد

نقش شبکه های اجتماعی در توسعه کسب و کار

5 اشتباه که نباید در فروش اینترنتی انجام دهیم

تمام چیزهایی که لازم است در مورد ویدئو مارکتینگ برای کسب و کار بدانید

نظر بدهید