بازاریابی اینترنتی : یک بازاریاب دیجیتال چه مهارتهایی را باید بداند
با پیشرفت و توسعه تکنولوژی روش های بازاریابی نیز دستخوش تغییرات شده است .
داشتن دانش دیجیتالی از جمله ضروریات یک بازاریاب در عصر حاضر محسوب می شود .
اکنون کمتر فردی را می بینیم که به دنیای اینترنت دسترسی نداشته باشد و عضو هیچ جامعه مجازی نباشد . استفاده موثر از شبکه های اجتماعی و تکنیک های وب می تواند فرو شچشمگیری را به همراه داشته باشد .
در این مقاله به توضیح چند مورد از مهارتهایی که یک بازاریاب اینترنتی باید داشته باشد می پردازیم :
بروز باشید
دنیای اینترنت هر لحظه در حال تغییر است , آگاهی داشتن از آخرین متدها و شبکه های اجتماعی از جمله ضروریات بازاریابی اینترنتی می باشد .
استفاده مناسب از ابزار دیجیتال
یک بازاریاب اینترنتی باید به نحوه تاثیر شبکه های اجتماعی بر جامعه آگاهی داشته باشد تا بتواند برای معرفی کالا و خدمات خود شبکه مناسب را انتخاب کند . استفاده مناسب از بازاریابی ایمیلی هم هنوز می تواند تاثیر گذار باشد , نکته ای که در بازاریابی ایمیلی باید مورد توجه قرار داد دسته بندی مناسب مخاطبین است چرا که انتخاب نادرست مخاطبین ممکن است کاربران شما را اسپم تلقی کنند . در بازاریابی ایمیلی هر چقدر که محتوای آن شخصی سازی تر شده باشد مشتری احساس بهتری را پیدا کرده و اثر بخش تر خواهد بود .
داشتن وب سایت برای شما کسب و کار صد ساله ایجاد می کند . هر چقدر وب سایت شما از نظر محتوا ارزشمند و قدمت بیشتری داشته باشد , موتور های جستجو بیشتر از سایت شما در نتایج استفاده می کنند .
بهینه بودن سایت (سئو ) از جمله مواردی ست که در هنگام ایجاد وب سایت باید در نظر بگیرید . یک وب سایت خوب ویژگی های زیر را باید داشته باشد :
- انصال به شبکه های اجتماعی
- بهینه بودن تصاویر
- توجه به تگ های H
- عدم استفاده از فایل فلش
- داشتن سایت مپ
- داشتن بلاگ در سایت
- لینک سازی مناسب
- استفاده از دامنه مناسب و سرور سریع
- داشتن رابط کاربری مناسب UI
بازاریابی موتورهای جستجو
بیشتر از نیمی از کاربران از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل با شما و برند شما آشنا می شوند . برای استفاده بهتر و موثر تر از موتور های جستجو شما باید چند نکته کلیدی را در وب سایت خود رعایت کنید
- استفاده از رابط کاربری مناسب
- قرار دادن محتوای مفید بر روی وب سایت ( لطفا کپی نکنید )
- استفاده از محتوای مناسب بصری مانند تصاویر جذای و ویدئو
- لینک سازی داخلی را فراموش نکنید
بازاریابی رسانههای اجتماعی
گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست , شبکه های اجتماعی می توانند یک برند را به
شدت محبوب کنند و یا اینکه یک شبکه یک برند را از بین ببرند . در شبکه های اجتماعی چند نکته را باید رعایت کنیم :
- خلاقیت و نوآوری داشته باشید
- بروز رسانی مستمر و منظم داشته باشید
- از تصاویر و ویدئو ها استفاده کنید
- کاربران را به وب سایتتان ارجاع دهید
اصلی ترین ویژگی یک کسب و کار داشتن محتوای مفید و مناسب است . چند مورد از اصلی ترین نقاط کلیدی در تولید محتوا به این شرح است :
- از خودتان و کسب و کارتان بگویید
- به نقد و بررسی کالا و خدمات خود بپردازید
- در تولید محتوا کپی نکنید تا توسط موتورهای جستجو جریمه نشوید
- محتوای خود را در شبکه های اجتماعی پخش کنید
- از تصاویر و ویدئو های مرتبط قافل نشوید
- در انتشار محتوا منظم باشید
در صورت تمایل به تماس توسط کارشناسان ما لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود
نویسنده / مترجم : علیرضا نوفرستی | متخصص تولید محتوا , سئو و بازاریابی دیجیتال .