صفر تا صد آموزش اینستاگرام (بخش دوم)

شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال‌های اخیر رشد فوق‌العاده‌ای در جذب کاربران به خود داشته و توانسته است در کشورهای بسیاری از جمله ایران، به محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی تبدیل شود. در این مقاله‌ای اختصاصی، به آموزش تمامی بخش‌ها، ترفند‌ها و ابزار‌های موجود در اینستاگرام خواهیم پرداخت . با پیشگامان همراه باشید

صفر تا صد آموزش اینستاگرام - بخش دوم

جمع‌آوری پست های محبوب در یک آرشیو شخصی

در صورتیکه بخش اول آموزش را مطالعه نکرده اید اینجا کلیک کنید.

در اینستاگرام شما می‌توانید با لایک یا بوکمارک کردن پست ها، آن را برای مطالعه در آینده ذخیره کنید. برای مثال اگر پست مهمی را مشاهده می کنید اما در حال حاضر فرصت مطالعه کردن آن را ندارید، یا اگر یک پست جالب به چشمتان می خورد و می خواهید آن را در آینده به دوست خود نشان دهید، می‌توانید توسط لایک یا بوکمارک کردن آن پست، آن را در یک بخش جداگانه جمع آوری کنید تا در آینده بتوانید به طور سریع تری به آن دسترسی داشته باشید.

جمع آوری توسط لایک: در اینستاگرام نیز مانند فیسبوک، امکان لایک کردن پست‌ها وجود دارد. تنها با دوبار کلیک روی هر عکس یا ویدیو، پست مورد نظر به لیست پست های لایک شده توسط شما اضافه می‌شود و آیکون قلب زیر آن نیز قرمز می‌شود (برای آنلایک کردن نیز کافیست تا روی قلب قرمز شده کلیک کنید تا دوباره به حالت عادی بازگردد). برخلاف فیسبوک، لایک کردن پست ها در اینستاگرام علاوه بر نشان دادن حمایت یا علاقه‌ی شما به یک پست، به معنای جمع‌آوری آن‌ها در یک آرشیو شخصی نیز خواهد بود. این تصاویر یا ویدیوها به بخش Posts You've Liked در بخش تنظیمات اکاننتان اضافه می‌شود و می‌توانید آرشیوی کامل از عکس‌ها و ویدیوهای مورد علاقه و لایک شده را در این بخش جمع‌آوری کنید.

جمع آوری توسط بوکمارک: در چند نسخه پیش، اینستاگرام یک آیکون جدید به زیر هر پست اضافه کرد که توسط آن می‌توانید پست های مورد علاقه ی خود را برای استفاده مجدد در آینده جمع آوری کنید. این آیکون ربان طوری که در پایین، سمت راست هر پست قرار گرفته است کارکردی مشابه با لایک کردن پست ها دارد اما با یک فرق بسیار مهم! وقتی شما عکس یا ویدیویی را لایک می کنید، شخص مقابل از لایک کردن شما باخبر می شود. همچنین فالوور های شما نیز با مراجعه به بخش Following در تب سوم اینستاگرام (آیکون قلب بخش اعلان ها) می توانند مشاهده کنند که چه تصاویری را لایک کرده اید. این در حالی است که بنا به هر دلیلی ممکن است تمایلی نداشته باشید که صاحب پست، یا فالوورهای شما متوجه شوند که شما آن عکس را لایک کرده اید. اینجاست که بوکمارک کردن پست ها یه کارتان خواهد آمد. بوکمارک تمام ویژگی های قبلی را دارد اما هیچ کس جز خود شما متوجه نخواهد شد که چه عکس ها یا ویدیوهایی را جمع آوری کرده اید. پست هایی که توسط آیکون بوکمارک جمع آوری می کنید به بخش Posts You've Liked منتقل نخواهند شد. در صفحه ی پروفایل شما، آیکونی با همین شکل اضافه شده است که به کمک آن می‌توانید به پست های بوکمارک شده دسترسی داشته باشید. در همین بخش یک تب جداگانه با نام Collection وجود دارد که می‌توانید به کمک آیکون "+" در بالای صفحه، اقدام به ساخت آلبوم های جداگانه کنید و پست های بوکمارک شده را در آن ها دسته بندی کنید. برای ذخیره مستقیم پست ها در کالکشن ساخته شده، روی آیکون ربان لمس طولانی کنید.

توجه مهم: عکس‌های حاضر در این دو بخش، تنها یک میانبر به عکس اصلی هستند و اگر صاحب پست، اقدام به حذف آن کند، عکس مورد نظر از لیست شما نیز حذف خواهد شد.

محصول مرتبط:     طراحی اپلیکیشن مارکت پلیس

تبدیل اکانت عادی به اکانت تجاری و فواید آن

اکانت تجاری یک ویژگی جالب است که بیشتر برای افرادی کاربرد خواهد داشت که یک پیج کاری در اختیار دارند. تجاری کردن اکانت اینستاگرام برای هر کاربری امکان‌پذیر است و تنها شرط آن داشتن یک اکانت فیسبوک است. با تجاری کردن اکانت شاهد چند تفاوت خواهید بود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

تفاوت اول: با تجاری کردن اکانت خود، از این پس کاربران وقتی به صفحه‌ی شما مراجعه می‌کنند علاوه بر گزینه‌ی Follow، گزینه‌ی دیگری با عنوان Contact مشاهده خواهند کرد که با کلیک روی آن می‌توانند اطلاعاتی همچون شماره تماس، ایمیل و‌... را مشاهده کنند. با انجام این کار پیج‌های فروشگاهی دیگر نیاز نیست که اطلاعات تماس خود را در بخش بیوگرافی وارد کنند و می‌توانند به صورت منظم و حرفه‌ای، آن‌ها را در بخش Contact جایگزین کنند. با انجام اینکار زمانی که کاربر روی Contact لمس می‌کند گزینه‌ای با عنوان Call برای اون به نمایش در خواهد آمد که با لمس آن مستقیما به شماره گیر گوشی برای تماس منتقل خواهد شد.

تفاوت دوم: تفاوت دومی که با تجاری کردن اکانت برای شما اتفاق خواهد افتاد دسترسی به آمار و ارقام مربوط به پست‌ها و فالوورهای شما خواهد بود. برای مثال می‌توانید Top Post‌های خود را از لحاظ بازدید و لایک و کامنت مشاهده کرده و سیر صعودی یا نزولی فالوورهای خود یا ساعات شلوغی را نیز بررسی کنید. همچنین بازه سنی، موقعیت شهری و کشوری و همچنین جنسیت کاربران خود را نیز می‌توانید بعد از تجاری کردن اکانت مشاهده کنید.

نحوه‌ی تجاری کردن اکانت اینستاگرام به این صورت است که باید به تنظیمات اینستاگرام مراجعه کرده و گزینه‌ی Switch to Business Profile را انتخاب کنید. سپس از شما درخواست می‌شود تا به اکانت فیسبوک خود متصل شوید و اطلاعاتی همچون شماره تلفن، ایمیل و در صورت تمایل موقعیت مکانی روی نقشه را مشخص کنید. بعد از انجام این مراحل اکانت شما به سادگی تبدیل به یک اکانت تجاری می‌شود. در صورتی که به هر دلیل از انجام اینکار منصرف شدید می‌توانید مجددا با مراجعه به تنظیمات اینستاگرام، گزینه‌ی Switch to Regular Profile را انتخاب کنید تا اکانت شما مجددا به اکانت عادی تبدیل شود

استفاده از چند اکانت به طور همزمان

شاید بتوان گفت محبوبت ترین ویژگی جدیدی که در سال های اخیر به اینستاگرام اضافه شده است امکان استفاده ی همزمان از چند اکانت اینستاگرام است. اگر در حال استفاده از نسخه های جدید اینستاگرام باشید، در انتهای منوی تنظیمات اینستاگرام گزینه ای تحت عنوان Add Account مشاهده خواهید کرد که می‌توانید با استفاده از آن، اکانت های دیگر خود را (تا سقف 5 اکانت) به اینستاگرام اضافه کنید و بدون نیاز به نصب نسخه های جداگانه، بین اکانت های خود جابجا شوید.

آگاه شدن از پست‌های جدید یک پیج

در حالت عادی هیچ اطلاع‌رسانی خاصی برای پست‌های جدید افرادی که فالو کرده اید صورت نمی‌گیرد و تنها با مراجعه به بخش فیدها یا پروفایل آن شخص، قادر به مشاهده‌ی پست‌های جدید خواهید بود. اما با قابلیت Turn Notification ON می‌توانید افراد یا پیج هایی که برای شما مهم هستند را مشخص کنید تا در هر زمانی از روز که پست جدیدی از این افراد منتشر شد، توسط یک نوتیفیکیشن باخبر شوید و بتوانید به سرعت آن را مشاهده کنید. برای این امر کافی است به پروفایل افراد مراجعه کنید و بعد از لمس گزینه‌ی سه‌نقطه، روی گزینه‌ی Turn Notification ON لمس کنید. نکته ی مهمی که در رابطه با این ویژگی وجود دارد این است که برای مشاهده ی این گزینه، شما "باید" آن شخص را فالو کرده باشید در غیر این صورت چنین گزینه ای در پروفایل او مشاهده نخواهید کرد.

محصول مرتبط:      طراحی سایت حرفه ای

 بلاک و ریپورت کردن کاربران مزاحم

مانند تمام شبکه‌های اجتماعی دیگر، اینستاگرام نیز دارای افراد مزاحمی است که به شکل های مختلف، ممکن است باعث آزار شما شوند. برای بلاک کردن این افراد کافی است تا به پروفایل این اشخاص رفته و در همان منوی بالا، دکمه‌ی Block را انتخاب کنید. برای آبلاک کردن نیز باید مجددا به پروفایل آن شخص مراجعه کنید، یه به گزینه ی Blocked Users در تنظیمات اینستاگرام مراجعه کنید.

اگر پیج مورد نظر مطالب مخرب یا توهین آمیزی منتشر می کند نیز می‌توانید به جای بلاک، آن را Report کنید تا اینستاگرام آن را بررسی کرده و در صورت لزوم آن پیج را حذف کند. اکانت های فیک یا پیج هایی که مطالب نامناسبی منتشر می کنند از مورادی هستند که می‌توانید آن ها را Report کنید.

آیا بلاک شده اید؟

اگر شخص یا پیجی شما را بلاک کند چند نشانه رخ خواهد داد. نشانه ی اول این است که حتی اگر نام دقیق آیدی آن پیج را در بخش جستجوی اینستاگرام وارد کنید، اثری از او مشاهده نخواهید کرد. نشانه ی دوم نیز این است که اگر از طریق آیدی (مثلا @asiapdf) وارد پیج آن شخص شوید، با پیغامی مبنی بر اینکه این شخص هیچ پستی در اکانت خود منتشر نکرده است مواجه خواهید شد در حالی که تعداد پست های آن شخص (که در بالای صفحه نوشته شده است) صفر نیست. اگر این دو مورد را مشاهده کردید به این معناست که شخص مورد نظر، شما را بلاک کرده است.

مطالعه بیشتر:       راهنمای صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس

پیدا شدن اکانت شما توسط دیگران

بسیاری از افرادی که عضو اینستاگرام هستند تمایلی به شناخته شدن اکانت خود نزد دوست و آشنا ندارند و از همین رو آیدی خود را با آن ها در میان نمی گذارند. اما آیدی تنها راهی نیست که دوستان شما می توانند از طریق آن شما را پیدا کنند. در منوی تنظیمات اینستاگرام هر کاربری می تواند با لمس گزینه‌ی Find Contacts، به بررسی شماره‌های موجود در تلفن خود بپردازد و هر کدام از آن‌ها را که در این شبکه‌ی اجتماعی عضویت دارند را پیدا کند که پیش نیاز این امر، ثبت بودن شماره تلفن در اکانت اینستاگرام است. بنابراین در صورتی که مایلید حساب کاربری شما در جستجوی دستی Contactها برای دوستانتان نمایش داده نشود، تنها کافی است تا شماره‌‌ای از خود در اکانت ثبت نکنید یا اگر کرده اید آن را با مراجعه به بخش Edit Profile حذف کنید.

توجه: بخش Find Contacts تنها اکانت های مربوط به شماره تلفن ها را نمایش می دهد و مشخص نمی کند که کدام اکانت برای کدام شماره است. اگر شخصی از مخاطبین شما از اسم مستعار یا عکسی غیر از عکس خودش استفاده کرده باشد شما متوجه نخواهید شد که آن اکانت مربوط به کدام شماره ی ذخیره شده در گوشی شما است.

حل مشکل Security Code در اینستاگرام

در اینستاگرام گاهی با فالو کردن یک فرد یا کامنت گذاشتن در زیر یک عکس، با صفحه‌ی سفیدی رو به رو خواهید شد که بعد از گذشت چند ثانیه پیغام Security Code را به شما نمایش می‌دهد و از شما درخواست وارد کردن شماره موبایل را خواهد داشت تا با ارسال کد فعالسازی، اکانت شما را تایید کند. تا قبل از حل این موضوع شما قادر به لایک کردن پست‌ها، فالو و آنفالو کردن افراد، دسترسی به تنظیمات اکانت و لیست فالووئینگ‌های خود و ... نخواهید بود. در صورت مواجه شدن با این مشکل شماره تلفن خود را بدون 0 و با پیش شماره +98 در اینستاگرام وارد کرده و کد فعال‌سازی را دریافت کنید.

کاربرانی که به هر دلیل مایل نیستند شماره تلفنشان در این برنامه ذخیره شود نگران نباشند. کافیست بعد از دریافت کد فعال‌سازی و تایید اکانت خود، به بخش تنظیمات مراجعه کرده و شماره تلفن خود را حذف کنید. اگر دوباره دچار چنین مشکلی شدید نیز شماره‌ تلفن‌تان را به صورت موقت و برای دریافت کد فعال‌سازی وارد کرده و سپس دوباره آن را حذف کنید.

حل مشکل فالو نشدن پیج ها در اینستاگرام

یکی از مشکلاتی که در اینستاگرام وجود دارد، عدم فالو شدن اکانت‌های مختلف است. برای مثال شما وارد پروفایلی شده‌اید و روی گزینه‌ی Follow لمس می‌کنید. این گزینه به حالت Following تغییر می‌یابد و عملیات فالو با موفقیت به پایان می‌رسد اما در عرض یک ثانیه، همه چیز به حالت قبل باز می‌گردد. این موضوع دو دلیل متفاوت می‌تواند داشته باشد.

اگر این اتفاق تنها برای برخی از اکانت‌ها می‌افتد، به احتمال زیاد شما توسط آن اشخاص بلاک شده اید. در این حالت با وجود آنکه تعداد پست های پیح مورد نظر بیشتر از صفر است، شاهد هیچ پستی در پیج نخواهید بود.

دلیل دیگری که می‌تواند باعث فالو نشدن اکانت‌ها در اینستاگرام شود، بلاک شدن موقتی شما توسط اینستاگرام است. در این اپلیکیشن قانونی وجود دارد که اگر تعداد زیادی پیج را پشت سر هم فالو یا آنفالو کنید، اکانت شما به مدت چند ساعت توانایی فالو کردن را از دست خواهد داد. برای مثال اگر ۱۰۰ پیج را در کمتر از ۵ دقیقه فالو کنید، این اتفاق برای شما خواهد افتاد و برای حل آن نیز تنها کافی است چند ساعت صبر کنید تا این مشکل به صورت خودکار رفع شود.

با توجه به موارد گفته شده، تقریبا موضوع یا ترفند مهم دیگری در این اپلیکیشن وجود ندارد و شما با مطالعه ی این آموزش، با تمام بخش ها و امکانات اینستاگرام آشنا شده اید. نظر شما درباره این اپلیکیشن محبوب چیست؟ آیا روند رو به رشد آن همچنان ادامه خواهد داشت؟

مطالعه بیشتر:       هر آنچه که باید در مورد سرویس های توسعه وایت لیبل بدانیم

فراموشی رمز عبور

در صورتی که رمزعبور اکانت خود را فراموش کرده اید اینستاگرام راهکارهایی را برای شما در نظر گرفته است. ابتدا تاکید می کنیم که اگر رمزعبور را فراموش کرده اید اما همچنان به اکانت خود دسترسی دارید، می‌توانید به سادگی رمز عبور خود را به دست آورید. اما اگر رمز عبور را فراموش کرده اید و همچنین از اکانت خود خارج شده اید باید دست به دامان راهکارهای اینستاگرام شوید.

اگر به اکانت دسترسی ندارید: در این صورت باید هنگام ورود به اینستاگرام و وارد کردن نام کاربری، روی نوشته ی Get help signing لمس کنید. در این بخش می‌توانید از دو روش ایمیل و شماره تلفن رمزعبور جدیدی دریافت کنید. اگر از قبل شماره یا ایمیلی در اکانت خود ثبت نکرده اید متاسفانه راهی برای بازگشت اکانت شما وجود نخواهد داشت.

اگر به اکانت دسترسی دارید: مهمترین دلیل فراموشی رمزعبور، عدم استفاده از آن برای مدتی طولانی است. از آنجایی که در همان ابتدا و با یک بار وارد کردن رمز وارد اینستاگرام می شویم و دیگر تا زمان نصب مجدد اپلیکیشن از رمز عبور استفاده نمی کنیم، احتمال فراموشی رمز بالا می رود. اگر در حال حاضر در حال استفاده از اکانت اینستاگرام خود هستید اما رمزعبورتان را فراموش کرده اید می‌توانید به سادگی این مشکل را برطرف کنید. کافیست به Edit Profile رفته و شماره تلفن یا ایمیل خود را در اکانت ثبت کرده و توسط "لینک/کد" فعالسازی آن را تایید کنید. سپس به بخش Get help signing (با لاگ اوت کردن از اکانت فعلی، یا لمس گزینه Add Account در تنظیمات اینستاگرام) بروید و با استفاده از شماره تلفن یا ایمیل، رمز جدید خود را به دست آورید.

 حذف یا دی اکتیو کردن پیج

اگر بنا به هر دلیلی تصمیم گرفته اید که اینستاگرام را از زندگی روزمره خود حذف کنید می‌توانید از امکان حذف دائمی یا دی اکتیو کردن موقتی اینستاگرام استفاده کنید. این امر که باید از طریق نسخه وب اینستاگرام صورت بگیرد به 2 شکل در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این دو حالت هر دو نتیجه یکسانی دارند و با استفاده از آن ها اکانت شما به همراه عکس ها، ویدیوها و کامنت هایتان به طور کامل از دنیای اینستاگرام ناپدید می شوند. تفاوت این است که در حالت حذف موقت (Deactive) می‌توانید هر زمان که دوست داشتید با ورود دوباره به اکانت، اکانت خود را مجدد فعال کنید. برای این امر بعد از ورود به سایت www.instagram.com و وارد شدن به اکانت خود، به لینک های زیر مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:       چگونه از اپلیکیشن های موبایل کسب درآمد کنیم؟

divider
divider

محصولات مرتبط

✍️ تولید محتوا برای سایت ☷ تولید محتوای متنی ☷ تولید محتوای ویدئویی در قالب تیزر، موشن گرافیک و ویدئو 360 ☷ تولید محتوای تصویری ☷ عکاسی صنعتی ☎️ جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
ادامه
✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ پیاده سازی طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ دوره های آموزش سئو و بازاریابی دیجیتال اولیه رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ پیاده سازی طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ دوره های آموزش سئو و بازاریابی دیجیتال اولیه رایگان ☎️ جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
ادامه

ثبت نظر