ویژگیهای کارآفرینان موفق (بخش دوم )

ویژگیهای کارآفرینان موفق (بخش دوم )

بخش دوم :

16-  اعتبار جاودانه اي براي خود دست و پا كنيد.
شهرت خوب براي صاحبان كسب وكار از با ارزشترين و محسوس ترين دارايي ها است، اما بايد دانست كه به راحتي نمي توان اعتبار خوبي براي خود خريد؛ اعتبار چيزي است كه با وفاي به عهد و خوش قولي بدست مي آيد. اگر قرار است كالايي را تا روز چهارشنبه به دست مشتري برسانيد و به وعده ي خود عمل نكنيد، هيچ عذر و بهانه اي قابل قبول نخواهد بود. اگر از شما خواسته شده كه چيزي را تعمير كنيد بايد آنرا به نحو احسن انجام دهيد. ثبات و پيگيري در خدمتي كه ارائه مي دهيد عامل مؤثر ديگري است. اگر در ارائه كالاها و خدمات با كيفيت براي مشتريها تداوم و ثبات نداشته باشيد، آنها هيچ دليلي براي اعتماد به شما ندارند و زماني كه اعتمادي وجود نداشته باشد نام نيكي هم وجود نخواهد داشت.


17- مزايا را بفروشيد.
اغراق در بيان ويژگي محصولات كار افراد بي تجربه و تازه كار است. فروختن مزاياي كالاها و خدمات و به كار بردن آنها كاري است كه حرفه ايها در سراسر جهان انجام مي دهند و بر روي هيجان خريد تمركز ميكنند تا به طور متناوب بفروشند.
تبليغات، برنامه هاي فروش، اطلاعيه هاي بازاريابي، بسته بندي محصولات، وب سايت، روزنامه ها و بنرهاي تبليغاتي امري حياتي هستند. هر زماني و هر رسانهاي كه براي ارتباط برقرار كردن با مردم استفاده مي شود بايد درآن مزاياي كالاها و خدمات به فروش برسد.


18- مشاركت كنيد.
هميشه در محيط هايي كه از كسب و كار شما حمايت مي كنند شركت كنيد. مي توانيد اين كار را به طرق مختلف انجام دهيد : مثلاً كمك كردن به خيريه هاي محلي و يا بانكهاي غذا، مشاركت در سازماندهي رويدادهاي اجتماعي و سياستهاي محلي. ميتوانيد به گروه هايي بپيونديد كه بر روي برنامه ها و سياستهايي تمركز مي كنند كه سبب پيشرفت محله ميشود. واقعيت اين است كه مردم دوست دارند با افرادي كه آنها را ميشناسند و همچنين با كساني كه به آنها كمك مي کنند خريد و فروش كنند.


19- جلب توجه كنيد.
صاحبان كسب و كارهاي كوچك نمي توانند وقت، پول و انرژي خود را به خاطر فعاليتهاي تبليغاتي درازمدت و تكراري هدر دهند، در اين صورت فرصتها قبل از اينكه به نتيجه برسند، از دست مي روند. هر فعاليت تبليغاتي كه انجام ميدهيد بايد پول را دوباره به صندوق مالي برگرداند تا بتوانيد دوباره فعاليتهاي خود را از سر بگيريد و توجه بيشتري را جلب كنيد تا كسب و كارتان پيشرفت كند.


20- در فن بيان و مذاكره استاد شويد.
گفتگوي مؤثر توانايي غير قابل انكاري است كه هر صاحب كسب و كاري بايد تلاش كند تا در آن مهارت بدست آورد. شايد دومين عامل مهم در امر درخواست براي فروش است كه در قسمتهاي قبلي ذكر شد. مهارتهاي گفتگو هر روز استفاده مي شوند. هميشه به خاطر داشته باشيد كه مهارت در گفتگو به اين معني است كه توانايي هاي شما به قدري كامل شود كه بتوانيد خود را با افراد موفق و جايگاه آنها هماهنگ كنيد و به اين ترتيب احساس موفقيت كنيد. اين احساس اساس و پايه ي برقراري روابط سودمند و دراز مدت است.


21- محل كارتان را براي موفقيت طراحي كنيد.
با دقت محل كار خود را طراحي كنيد تا از ماكزيمم عملكرد و كارايي خود مطمئن شويد و در صورت لزوم براي ملاقات با ارباب رجوع حرفهاي عمل كنيد. اگر امكانش نبود، بر خواسته خود پافشاري كنيد تا حداقل گوشهاي از اتاق نشيمن و يا اتاق خواب را به محل كار تبديل كنيد. به طور ايده آل بايد يك اتاق جدا داشته باشيد كه در را ببنديد و كارهاي خود را انجام دهيد و اعضاي خانواده را از اتاق بيرون كنيد، حداقل در اوايل كار و براي بازدهي در بخشي از روز. يك جاي خلوت، اتاق خواب اضافه، زيرزمين و يا گاراژ ميتواند به عنوان محلهاي كار ايده آل باشد. اگر باز هم امكان نداشت ميتوانيد بخشي از اتاق را به محل كار تبديل كنيد و يا در ساعاتي از روز كه كسي در خانه نيست كارهاي خود را انجام دهيد.


22- منظم باشيد.
اين كه گفته ميشود منظم باشيد به اين معني نيست كه برگه ها را روي ميز بگذاريد و فايلها رو مرتب كنيد، بلكه منظور از نظم مديريت كسب و كار است و يا داشتن سيستم هايي كه سر جايشان بتوانند كارهاي خود را انجام دهند. بنابراين بايد بتوانيد روالي را تنظيم كنيد تا بتوانيد كاري را كه به شما محول شده انجام دهيد صرف نظر از اينكه پاره وقت باشد و يا تمام وقت. در واقع كم و بيش بايد براي هر فعاليتي برنامه اي تنظيم كنيد. چيزهاي كوچكي مثل اين كه، در پايان هر روز و يا هفته ي كاري ليست كارهايي را كه بايد انجام شوند نوشت، سبب ميشود كه كارهاي مهمي كه بايد انجام شوند به خاطر بمانند. درست كردن يك تقويم ساده كه بتوان با آن كار كرد اين اطمينان را مي دهد كه كارها را در زمان مقرر به پايان خواهيد رساند و سر قرارها به موقع حاضر خواهيد شد. اما بهتر است كه براي كارهاي شخصي و خانوادگي تقويم جداگانه اي استفاده كنيد.


23- مرخصي بگيريد و استراحت كنيد.
تعدادي از صاحبان كسب و كار وسوسه مي شوند كه تمام 24ساعت شبانه روز را كاركنند. به هر حال آنها رئيسي ندارند كه بگويد زمان رفتن به خانه است، هر كسي كه در خانه كار مي كند بايد زماني را در برنامه كاري به غذا خوردن و استراحت كردن اختصاص بدهد و تعدادي از روزها را نيز به عنوان مرخصي براي خود در نظر بگيرد. به محض اين كه در خود تعهدي نسبت به كسب و كار حس كرديد برنامه ي زماني را تنظيم كنيد، البته برنامهي زماني كه مي نويسيد بايد انعطاف پذير باشد. بنابراين نبايد هر ساعتي از روز را در برنامه پر كنيد. يك يا دو ساعت را به خودتان اختصاص دهيد. اگر تمام روز را كار كنيد بدون اين كه هيچ سرگرمي
و يا تفريحي داشته باشيد سلامت خود را به خطر خواهيد انداخت و در نتيجه با مشتريها بدرفتاري خواهيد كرد و اين چيزي نيست كه مردم مي خواهند.


24- تعداد كارهايي را كه به عهده مي گيريد كاهش دهيد.
براي صاحبان كسب و كار سخت است كه در كارهاي مختلف شركت و مداخله نكنند. آنها سعي مي كنند كه تا جاي ممكن كار كنند و از عهده ي مسئوليتهاي زيادشان برآيند. توانايي انجام چند كار با هم يكي از ويژگيهاي مشترك ميان كارآفرينان موفق است، با اين وجود گاهي بايد به فراتر از امروز نگاه كنيد و ببينيد كه در دراز مدت چه چيزي براي شما و كسب و كارتان بهتر است؟ بيشتر كارآفرينان موفق به شما خواهند گفت كه از زماني كه كار را شروع كرده اند ميدانستند كه در چه كارهايي وارد هستند و چه كارهايي را بايد به ديگران واگذار كنند.


25- به طور مستمر پيگيري كنيد.
ارتباط مداوم با مشتريان هميشگي و يا احتمالي و اتحاديه هاي اقتصادي بايد سر لوحه ي هر كسب و كار جديد و يا قديمي باشد. پيگيريهاي مداوم مشتريهاي احتمالي را به مشتريهاي دائمي تبديل ميكند، مقدار فروش را زياد ميكند، سبب خريد متناوب مشتريهاي هميشگي ميشود و روابط اقتصادي عميقي را بين تأمين كنندگان و تيم كاري ايجاد مي كند. پيگيري، به خصوص براي مشتريان هميشگي و آن هم درست بعد از فروش آغاز ميشود. فروختن كالا و يا خدمت به مشتري راحت است و اين حفظ كردن مشتري است كه كار سختي ميباشد

 

با پیشگامان باشید

نظر بدهید