بازاریابی اینترنتی (web Marketing) ✔️

ما انسان‌ها در غار زندگی می‌کردیم و بعد به روستاها رفتیم؛ شهرها را ساختیم و به شهرها مهاجرت کردیم و الان می‌رویم تا در اینترنت زندگی کنیم ! و واقعا هم همین شد!

بازاریابی اینترنتی (web Marketing)

تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین کسب و کارها باز کرده است. از ویژگی های آن شبانه‌روزی و بی وقفه بودن , قابلیت ایجاد تغییرات بصورت به روز و دسترس بودن به دلیل استفاده از ابزارهای آنلاین را می توان نام برد .

مارک زاکربرگ در فیلم The Social Network:

ما انسان‌ها در غار زندگی می‌کردیم و بعد به روستاها رفتیم؛ شهرها را ساختیم و به شهرها مهاجرت کردیم و الان می‌رویم تا در اینترنت زندگی کنیم ! و واقعا هم همین شد!

بازاریابی اینترنتی چیست ؟

امروزه با بیش از 4.8 میلیارد نفر که از اینترنت استفاده می‌کنند، بازاریابی اینترنتی یکی از ساده‌ترین و مقرون به صرفه راه‌ها برای دستیابی به مشتریان بالقوه شما است.
بازاریابی اینترنتی یک اصطلاح فراگیر برای بازاریابی آنلاین محصولات و خدمات است و شامل انواع روش‌ها و پلتفرم‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان مانند وب سایت، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین است.
بازاریابی اینترنتی به استراتژی‌هایی اطلاق می‌شود که برای بازاریابی محصولات و خدمات به صورت آنلاین و از طریق سایر ابزارهای دیجیتال استفاده می‌شود. این ها می‌توانند شامل انواع پلتفرم‌ها، ابزارها و سیستم‌های تولید محتوا آنلاین باشند مانند:

✔️ طراحی سایت
✔️ ساخت اپلیکیشن
✔️ بازاریابی ایمیلی
✔️ شبکه های اجتماعی
✔️ وبلاگ نویسی
✔️ ویدئو/پادکست
✔️ تبلیغات آنلاین
✔️ حمایت های مالی و تبلیغات پول

مطالعه بیشتر:       راهنمای صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس

بازاریابی اینترنتی چگونه کار می کند؟

بازاریابی اینترنتی تبلیغ یک کسب و کار برای محصولات یا خدمات آن از طریق ابزارهای آنلاین است که منجر به ایجاد سرنخ، افزایش ترافیک و افزایش فروش می شود.

بازاریابی آنلاین در مقابل بازاریابی سنتی

آیا باورتان می شود زمانی فروشنده ها برای فروش دایره المعارف درب غریبه ها را می زدند؟ امروز حتی زیاد دوست نداریم که دوستانمان بی خبر در خانه ما را بزنند. واقعیت این است که بازاریابی سنتی دیگر جواب نمی دهد و یا بسیار کمتر از گذشته جواب می دهد. تبلیغاتی هدفمند نباشد و گروه هدف خود را به درستی شناسایی نکرده باشد، امروز شکست خواهد خورد. امروزه افراد محصولاتی را جستجو و دنبال می کنند که نیاز های آنها را برآورده کنند و از محصولاتی که پاسخی برای نیازهای آنها ندارند اجتناب می کنند.

ابزارها و سیستم‌های تولید محتوا آنلاین

طراحی سایت

طراحی و ساخت سایت به مشتریان امکانات زیادی می دهد که شامل موارد زیر است:

کاهش هزینه
سهولت دسترسی
بازاریابی گسترده
افزایش اعتبار
بروز بودن اطلاعات
ارائه بهتر خدمات و محصولات
وب‌سایت‌ها اغلب از بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها در موتورهای جستجو در رتبه بالایی قرار می‌گیرد و به راحتی برای مشتریان پیدا می‌شود.

محصول مرتبط:      طراحی سایت حرفه ای

شبکه های اجتماعی

اکثر مصرف کنندگان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، اگرچه نوع تمرکز شما به رفتار بازار هدف شما بستگی دارد .
بیش از 90 درصد افراد 18 تا 29 ساله از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند حتی جالب است بدانید 60 درصد از افراد بالای 65 سال نیز از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و این تعداد احتمالاً همچنان در حال رشد است.
به عنوان مثال، مصرف کنندگان مسن تر به احتمال زیاد از پلتفرم هایی مانند فیس بوک استفاده نمی کنند اما اغلب از اینستاگرام استفاده می کنند و مصرف کنندگان جوان بیشتر به پلتفرم های ویدئویی مانند TikTok یا YouTube علاقه مند هستند.
پس می توان نتیجه گرفت شبکه های اجتماعی، رسانه ای برای بازاریابی در همه گروه های سنی است.

محصول مرتبط:     طراحی اپلیکیشن مارکت پلیس

طراحی و ساخت اپلیکیشن

تکنولوژی همواره سبب شده است که ارتباط میان تجارت‌ها آسان‌تر و سریع‌تر از قبل باشد. اپلیکیشن‌های موبایل به یکی از اصلی‌ترین روش‌های بازاریابی برای هر بیزینس تبدیل شده‌اند و به نظر می‌رسد داشتن یک نرم‌افزار موبایل برای افزایش بهره‌وری و توسعه‌ی هر کسب و کار یک امر ضروری است.

از دیدگاه کاربران دسترسی‌پذیری یک منبع آنلاین، مهم‌ترین عامل افزایش مصرف است؛ درنتیجه اپلیکیشن‌ها به علت سهولت در استفاده بیشتر از هر عامل آنلاین دیگری مورد توجه قرار گرفته‌اند. به همین علت کسب و کار‎های آنلاین و حتی آفلاین حساب ویژه‌ای بر روی اپلیکیشن‌ها باز کرده‌اند.
قطعا زمانی که صحبت پیشرفت و ارتقای بازاریابی یک کسب وکار در میان باشد، آن دسته از کسب وکارهایی که اپلیکیشن اختصاصی خود را دارند، حداقل یک قدم از دیگر رقبای فاقد اپلیکیشن اختصاصی جلوتراند.

اپلیکیشن‌ها تعامل شما را با مشتریان بیشتر می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا ارتباط تنگاتنگی با آن‌ها داشته باشید. اکثر افرادی که به صورت حضوری خرید می‌کنند، در بیشتر مواقع بعد از خرید از فروشگاه ارتباط خود را با دیگر محصولات آن فروشگاه قطع می‌کنند؛ اما حضور یک اپلیکیشن، ارتباط مستمر مشتری با کسب و کار را امکان‌پذیر می‌کند. این وفاداری بین کسب و کار و مشتری تاثیر بسزایی در افزایش فروش خواهد داشت.

محصول مرتبط:     طراحی اپلیکیشن موبایل

تاریخچه تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و به صورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات‌وایر نمایش داده شد. زمانی که هات‌وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی به وجود آمدند.

بازاریابی اینترنتی ( Internet Marketing) امروزه دارای ابعاد بسیار بسیار وسیعی است که نمونه هایی از آن را میتوان به این موارد اشاره نمود :

بازاریابی شبکه های اجتماعی ( Social Marketing)
بازاریابی ایمیلی ( Email Marketing)
بازاریابی پیامکی ( Text Marketing)
بازاریابی وبلاگی ( Blog Marketing)
بازاریابی محتوایی (ب Content Marketing)
بازاریابی با فکس ( Fax Marketing)
بازاریابی در موتور های جستجو ( Search Engine Marketing)
بازاریابی موبایلی ( App Marketing)
بازاریابی توسط بازی های رایانه ای ( In-Game Marketing)
بازاریابی شبکه ای ( Network Marketing)
برخی راهکارهای تبلیغات اینترنتی
راه‌اندازی پایگاه اینترنتی
ارسال ایمیل
ایجاد کلوب مشتریان
درج آگهی رایگان تبلیغاتی در آگهی نامه‌های اینترنتی
راه‌اندازی فروشگاه الکترونیکی آنلاین
مزایای بازاریابی اینترنتی
شبانه روزی و بی وقفه بودن بازاریابی اینترنتی
قابلیت ایجاد تغییرات مطابق روز
مناسب برای شرکتهایی که از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند
دسترسی دائم به خدمات
پاسخ سریع به سوالات مشتریان
سفارشات مبتنی بر نیاز مشتری
تماس غیر شخصی با بازاریابی اینترنتی
دسترسی تمام کاربران به فروشگاه مجازی
هزینه کمتر بازاریابی اینترنتی
کاهش خطاهای انسانی
صرفه جویی در وقت با بازاریابی اینترنتی
امکان توزیع سفارش و فروش برای تک تک مشتریان
کاهش زمان انتظار برای دریافت کالاها و خدمات دیجیتالی با بازاریابی اینترنتی
امکان گزارش گیری از روند بازاریابی اینترنتی (محاسبه نسبت هزینه/درآمد)

divider
divider

محصولات مرتبط

⚡ طراحی و پیاده سازی انواع اپلیکیشن اندروید، iOS، وب اپلیکیشن و PWA ✒️ برنامه نویسی سفارشی با متدهای جدید ✒️ طراحی بصورت cross-platform ✒️ قابل انتشار بر روی تمامی مارکت های نرم افزاری معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور ✒️ بروزرسانی سریع و آسان ✒️ سیستم مدیریت آسان و پیشرفته ◀️ مشاوره رایگان + یکسال پشتیبانی رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ پیاده سازی طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ دوره های آموزش سئو و بازاریابی دیجیتال اولیه رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
⚙️ طراحی مارکت پلیس بصورت سفارشی ✏️ امکان افزودن چندین فروشگاه ✏️ دارای پنل ادمین، فروشنده و کاربر ✏️ طراحی سفارشی با کدنویسی اختصاصی ✏️ طراحی UI/UX اختصاصی ✏️ دارای اپ اندروید، iOS و PWA ✏️ اتصال به درگاه بانکی ✏️ دارای تمامی قابلیت های سبد خرید ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه

ثبت نظر