بازاریابی اینترنتی (web Marketing)

بازاریابی اینترنتی (web Marketing)

بازاریابی اینترنتی (web Marketing)

تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات  است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاع‌رسانی  و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین کسب و کارها باز کرده است.

از ویژگی های آن شبانه‌روزی و بی وقفه بودن ,  قابلیت ایجاد تغییرات بصورت به روز و دسترس بودن به دلیل استفاده از ابزارهای آنلاین  را می توان نام برد .

 مارک زاکربرگ در فیلم The Social Network:

ما انسان‌ها در غار زندگی می‌کردیم و بعد به روستاها رفتیم؛ شهرها را ساختیم و به شهرها مهاجرت کردیم و الان می‌رویم تا در اینترنت زندگی کنیم !

و واقعا هم همین شد!

تاریخچه تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و به صورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات‌وایر نمایش داده شد. زمانی که هات‌وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی به وجود آمدند.

بازاریابی اینترنتی ( Internet Marketing) امروزه دارای ابعاد بسیار بسیار وسیعی است که نمونه هایی از آن را میتوان به این موارد اشاره نمود :

  1. بازاریابی شبکه های اجتماعی ( Social Marketing)
  2. بازاریابی ایمیلی ( Email Marketing)
  3. بازاریابی پیامکی ( Text Marketing)
  4. بازاریابی وبلاگی ( Blog Marketing)
  5. بازاریابی محتوایی (ب Content Marketing)
  6. بازاریابی با فکس ( Fax Marketing)
  7. بازاریابی در موتور های جستجو ( Search Engine Marketing)
  8. بازاریابی موبایلی (ب App Marketing)
  9. بازاریابی توسط بازی های رایانه ای ( In-Game Marketing)
  10. بازاریابی شبکه ای ( Network Marketing)

برخی راهکارهای تبلیغات اینترنتی

  • راه‌اندازی  پایگاه اینترنتی
  • ارسال ایمیل
  • ایجاد کلوب مشتریان
  • درج آگهی رایگان تبلیغاتی در آگهی نامه‌های اینترنتی
  • راه‌اندازی فروشگاه الکترونیکی آنلاین

مزایای بازاریابی اینترنتی

  • شبانه روزی و بی وقفه بودن بازاریابی اینترنتی
  • قابلیت ایجاد تغییرات مطابق روز
  • مناسب برای شرکتهایی که از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند
  • دسترسی دائم به خدمات
  • پاسخ سریع به سوالات مشتریان
  • سفارشات مبتنی بر نیاز مشتری
  • تماس غیر شخصی با بازاریابی اینترنتی
  • دسترسی تمام کاربران به فروشگاه مجازی
  • هزینه کمتر بازاریابی اینترنتی
  • کاهش خطاهای انسانی
  • صرفه جویی در وقت با بازاریابی اینترنتی
  • امکان توزیع سفارش و فروش برای تک تک مشتریان
  • کاهش زمان انتظار برای دریافت کالاها و خدمات دیجیتالی با بازاریابی اینترنتی
  • امکان گزارش گیری از روند بازاریابی اینترنتی (محاسبه نسبت هزینه/درآمد)

نویسنده / مترجم : علیرضا نوفرستی | متخصص تولید محتوا , سئو و بازاریابی دیجیتال .

**** با پیشگامان باشید****

نظر بدهید