5 راه برای اینکه الگوریتم پاندا به سایت شما ضربه نزند

در دنیای عادی، پاندا فقط یک حیوان است، ولی برای افراد جستجوگر این یک الگوریتم تشخیص گر است. در این مقاله ، من به طور خلاصه در مورد اینکه چگونه پاندا کار می کند صحبت می کنم، و اینکه با الگوریتم گوگل پاندا با مشکل برخورد نکنید .

چکار کنیم تا الگوریتم پاندا به سایت شما ضربه نزند

در این مقاله من به شما توضیح خواهم داد که چکاری انجام دهید که توسط گوگل پاندا جریمه نشوید و یک رشد پایدار و موفق را برای سایت خود به ارمغان بیاورید . با یادگیری عوض کردن پنج عامل که به توضیح آن خواهم پرداخت از مجازات گوگل پاندا پیشگیری شده و موفقیت وب سایت را به ارمغان خواهد داشت .

بیایید نگاهی کوتاه به نحوه کارکرد آن داشته باشیم:

پاندا یک فیلتر است که باید از سایتهای با کیفیت کم از رتبه بندی جلوگیری کند. منطق پشت آن به این صورت عمل می کند: هر صفحه نمایه شده یا گروهی از URL ها (سایت یا پوشه) امتیاز مربوط به یک پرس و جو را دریافت می کند . پرس و جوهای حرکتی (navigational query ) یک استثنا هستند . از آنجا که ارتباط آنها واضح است، Google نتایج جستجوی را تغییر نمی دهد. به طور کلی، نتایج جستجو توسط فیلتر شده و برای کاربر در SERPs نمایش داده می شود. با این حال، قبل از اینکه کاربر نتایج یک درخواست را دریافت کند، آنها بر اساس معیارهای گوگل (به عنوان مثال عوامل رتبه بندی معروف) مرتب می شوند. مهم است که درک کنیم که کیفیت به طور مداوم اندازه گیری می شود، که مجددا روی نتایج جستجوی تاثیر می گذارد. پاندا یک سیستم ارزیابی است.

ما در مورد پنج عامل تعیین کننده درارزیابی صحبت میکنیم، همچنین مهم است بدانید که پاندا نه تنها مجازات می کند، بلکه پاداش نیز دارد.

محصول مرتبط:      طراحی سایت حرفه ای

معرفی پنج راه عالی که سایت شما توسط گوگل پاندا جریمه نشود :

  • مطالب بد

    اولین چیزی که باید انجام دهید، اگر بخواهید با پاندا برخورد نکنید، نداشتن محتوای بد است. من این را به پنج دسته تقسیم کردم:

  • محتوای ضعیف

    تصور کنید که صفحات را فقط با چند خط متن بی معنی و صدها لینک به محصولات داشته باشید. این چیزی است که ما محتوای ضعیف می نامیم. موتورهای جستجو به محتویات "خوراک" نیاز دارند تا بتوانند تعیین کنند ارتباط صفحه را با جستجو . موتورهای جستجو می توانند متن را بخوانند - متن کوچک ، کم مطلب . اگر شما هر گونه اطلاعاتی را که برای یک موتور جستجو مورد نیاز است ارائه ندهید ، موتور جستجو چگونه می توانند بفهمد و درک کند آنچه در این صفحه آمده است ؟ این در مورد بازدید کنندگان صفحه نیز صادق است .

  • چرخش / خودکار

    اغلب سایت ها / مارک های بزرگ , محتوای مناسب را در صفحات مربوطه قرار نمی دهند . آنها برای صفحات از مطالب مشترک و تکراری استفاده می کنند . موتورهای جستجو نمی دانند این چیست همانطور که کاربران نمی دانند. ما این محتوا را spun / auto می نامیم . البته شما همیشه نمی توانید یک متن منحصر به فرد برای هر صفحه بنویسید، اما ضروریست که شما محتوای اختصاصی را برای آن صفحه ایجاد کنید . شما برای این منظور باید محتوای درخور توجه کاربران را فراهم کنید .

  • محتوای جمع شده

    یکی دیگر از راه های محبوب برای پر کردن تعداد زیادی از صفحات با محتوا، جمع آوری محتوا از منابع دیگر است. همانطور که در تجزیه و تحلیل پاندا 4 ما نوشتیم، سایت های جمع آوری اخبار، تخفیفات، نرم افزار و مقایسه قیمت ها به شدت توسط الگوریتم مجازات می شوند .

  • محتوای تکراری

    هنگامی که محتوا در بسیاری از سایتها یا صفحات خیلی شبیه است، ما محتوای تکراری خواهیم دید . ابزارهای زیادی مانند canonical-tags و meta=noindexبرای مبارزه با آن وجود دارد . متاسفانه هنوز هم شاهد آن هستیم . هنوز هم مشکلاتی در رتبه بندی محتوات تکراری وجود دارد اما پاندا در مقیاس وسیع به مجازات آن پرداخته است .

  • محتوای غیر مرتبط

    هنگامی که کاربران پاسخی به سوال خود در یک صفحه پیدا نمی کنند، آنها را ترک می کنند. یک صفحه ممکن است برای جستجو مناسب به نظر برسد ، اما در واقع عنوان و محتوا قرار داشته شده مطابق خواسته کاربر نیست . تصور کنید یک صفحه با متن دستور العمل برای اسپاگتی ایجاد شده و در آن در مورد تاریخچه اسپاگتی صحبت شده و مطلبی به عنوان دستور العمل اسپاگتی در آن نیست و فقط از عنوان آن استفاده شده است . . در این مورد، ما در مورد محتوای نامناسب صحبت می کنیم، حداقل برای جستجو "دستور العمل اسپاگتی". در اینجا گوگل توانایی تحلیل سیگنال های کاربر برای این صفحه را دارد، که در این صورت هم توسط پاندا جریمه خواهد شد .

    من همچنین محتویات قدیمی را نیز بعنوان غیرقانونی طبقه بندی می کنم. تصویرسازی یک متن در مورد یک موضوع باید به طور مداوم به روز رسانی شود ، مانند "گوشی آی فون" . نوشتن در مورد اولین و ششم نسل آن ( ای فون )، مانند پوشاندن دو جفت کفش در همان زمان است.نکته : یک روش خوب برای تعیین محتوای بد این است که چگونه صفحات سایت شما در رتبه بندی جستجو قرار گیرد .

  • سیگنالهای بد کاربران

    همانطور که شما ممکن است در تحقیق جدیدی که در رتبه بندی رتبه بندی شده است، بخوانده باشید ، Google به سیگنالهلی کاربران توجه دارد . ما به چهار مورد از مهمترین های آنها پرداخته ایم :

  • کلیک کردن کم

    فقط به این دلیل که شما رتبه بندی بالایی دارید تضمین نمی کند که افراد روی سایت شما کلیک کنند . پاندا این موضوع را بررسی میکند اگر شما کمترین میزان کلیک را داشته باشید، این یعنی کاربر چیزی را که میخواهد بر روی سایت شما وجود ندارد یا چیز دیگری در جستجو بدست آورده است .

  • سرعت بیرون رفتن زیاد

    اگر کاربر بر روی لینک شما در جستجو کلیک کرد ولی دوباره به صفحه جستجو بازگشت این ممکن است مرموزانه باشد !!! برای برخی نتایج زمان قانونی ماندن در سایت ممکن است پایین باشد مانند نگاه کردن نمره ورزشی در سایت , فرض من این است که گوگل در جستجو , توانایی تشخیص و متمایز کردن بین دو زمان بیرون رفتن کم و زیاد را از سایت دارد .

  • زمان کم در سایت

    کاربران به طور کلی زمان زیادی را صرف سایت شما نمی کنند. این نشانگر محتوای کم کیفیت است.

  • مقدار کم بازگشت بازدید کنندگان

    بازدیدکنندگان پس از بازدید از سایت شما، دوباره نمی آیند . محتوای خوب دوباره و دوباره (به محتوای "همیشه سبز") استفاده می شود، اما مهمتر از همه این است که شما می خواهید که کاربران پس از پیدا نمودن سایت شما دوباره به سایت تان برگردند . این چیزی است که محتوای با کیفیت بالا را در چشمان گوگل تعیین می کند.

    اگر می خواهید مطمئن شوید که این چهار معیار در جای خود هستند، آنها را به طور منظم بررسی کنید و آنها را با ارزش کلی سایت خود مقایسه کنید. به عنوان مثال: شما می خواهید بدانید که میزان بازدهی برای یک صفحه بالا یا پایین است. بیایید بگوییم 65٪ است. آیا این زیاد یا خوب است؟ در این مورد، من توصیه می کنم میزان متوسط ​​بازدهی وب سایت خود را تعیین کنید و سپس این مقدار را در برابر ارزش یک صفحه خاص اندازه گیری کنید.

    نکته : شناسایی و بهینه سازی / بازنگری صفحات با میزان بازده بالا یک وظیفه مهم برای جستجوگرها است.

  • قابلیت استفاده بد

    قابلیت استفاده و تجربه کاربر هر یک مبحث خود را دارند، اما وجود SEO در سال 2014 به این معنی است که شما باید این موضوعات را اندازه گیری و درک کنید. شما مجبور نیستید چند رابط کاربری با رنگ های مختلف ایجاد کنید،اما باید مطمئن شوید که عوامل زیر در سایت شما چگونه هستند:

  • طراحی / طرح بندی

    داشتن یک طرح واقعا قدیمی یا زشت به معنای بیرون انداختن کاربران از سایت است . در حالی که "زشت" سلیقه ای است، من به یک طراحی نگاه می کنم که مانند سایت های اسپم است، هرچند که این سایت اسپم نیست. طراحی مجدد و بروز رسانی های گرافیکی شروع خوبی برای بهینه سازی تجربه کاربر است .

  • جهت یابی

    بهینه سازی لینک های داخلی سایت بسیار مهم است ، کاربران باید قادر به پیدا کردن همه محصولات و محتوا بصورت راحت و غریزی در سایت باشند .

  • نسخه موبایل

    لازم نیست به شما بگویم که "موبایل" مهم است، همانطور که می توانید آن را در همه جا بخوانید. اما از لحاظ تجربه کاربر، توصیه می کنم مطمئن شوید کاربران تلفن همراه به نسخه موبایل صفحه هدایت می شوند. این مهم است که آنها به صفحه یا صفحه خطای 404 هدایت نشوند. البته یک الزام برای این است که یک نسخه موبایل سایت شما داشته باشید.

  • خطای 404

    هر سایت باید 404 خطا داشته باشد، مثلا زمانی که یک کاربر وارد URL شود که وجود ندارد یا دیگر در دسترس نیست .هنگامی که کاربران زیاد خطای 404 صفحه را تجربه می کنند یا زمانی که بهینه سازی نشده اند، سایت را ترک خواهند کرد . برای جلوگیری از این، بهینه سازی صفحات 404 خطا با ارائه پاسخ به کاربر، مانند راه برای اصلاح جستجوی خود و یا حرکت در جایی دیگر در سایت می باشد .

  • Meta-refreshes

    متا-refresh معمولا پس از چند ثانیه، کاربر را به سایت دیگری هدایت می کند . این نه تنها مزاحمست ، بلکه گیج کننده هم هست , کاربران خود را به اشتباه نندازید.

  • سرعت سایت

    سرعت سایت یک عامل رتبه بندی رسمی است ، زیرا این یک جزء ضروری از تجربه کاربر است. حتی اگر شما بهترین مطالب را در دسترس داشته باشید، اگر سایت شما چندین دقیقه بارگذاری شود، نمی توانید تضمین کنید که کاربران باقی خواهند ماند. من می توانم کل پست وبلاگ را در مورد بهینه سازی سرعت سایت بنویسم، اما در حال حاضر فقط باید بدانید که مهم است و باید بهینه سازی شود.

  • تبلیغات زیاد

    من توصیه نمی کنم از تبلیغات استفاده کنید، اما می خواهم به شما آگاه کنم که داشتن تبلیغات بیش از حد منجر به مشکلی خواهد شد. اگر شما بیش از حد آگهی و یا متن قرار دهید، برای الگوریتم پاندا بسیار ناخوشایند است. دلیل آن سادست زیرا باعث مزاحمت کاربران می شود. آیا تا به حال وارد یک سایت شده اید و به طور ناگهانی ده لایه ی pop ups سعی می کنید چیزی را قبل از اینکه شما حتی یک فرصت برای خواندن متن را در صفحه داشته باشید، ببینید ؟ این مانند راه رفتن در یک فروشگاه است و بطوریکه به طور مداوم متوقف شوید و به شما بگویند" آیا می خواهید این را بخرید؟ "،" چرا شما آن را نمی خرید؟ "،" خرید در حال حاضر! "

  • استفاده از Flash

    از فلش و فرمت های دیگر که در کلیه دستگاه های رایج کار نمی کنند باید اجتناب شود. البته یک تجربه کاربری خوب تاثیری مستقیم بر سیگنال های کاربر خواهد داشت. در پایان، UX تعیین می کند که آیا سایت قابل اعتماد است یا خیر، و اعتماد در دنیای پاندا امروز نقش ویژه ای ایفا می کند.

مطالعه بیشتر:       راهنمای صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس

اعتماد پایین

اگر می خواهید که کاربران بمانند و در واقع به عقب برگردند، سایت شما باید قابل اعتماد باشد. این بسیارمهم است اگر شما یک سایت در صنعت مالی داشته باشید که دارای مزایای عمومی باشد. اثبات اعتماد به کاربران باعث می شود که نام تجاری شما را به رسمیت بشناسند .

چندین نکته وجود دارد که می توانید به منظور ارتقاء اعتبار سایت خود تغییر دهید:

⚫ ارائه اطلاعات تماس و آدرس
⚫ ادغام نمادهای اعتماد
⚫ ارائه سیاست حفظ حریم خصوصی
⚫ نمایش نظرات (داخلی و خارجی)
⚫ نمایش رضایت نامه های مشتریان
⚫ اجتناب از املای بد و دستور زبان
⚫ سایت خود را از طریق HTTPS متصل کنید
⚫ نمونه کارها مشتری خود را نمایش دهید
⚫ نشان دادن مجوزات و جوایز
⚫ صفحه " درباره ما " را با تاریخچه ی شرکت ارائه دهید
⚫ اجتناب از تبلیغات ناراحت کننده
⚫ بیش از بهینه سازی
⚫ بهینه سازی "خیلی سخت" می تواند باعث تنبیه توسط الگوریتم پاندا شود. من در دو بخش اسپم را دیده ام : محتوا و ارتباط داخلی.

به طور مثال متن بهینه شده به راحتی و سادگی می تواند آن را بخواند. شما اغلب میتوانید تفاوت بین یک متن که به طور طبیعی نوشته شده و یا برای موتورهای جستجو نوشته شده است را احساس کنید. شما باید کلمات کلیدی را که برای بهینه شدن متن باید قرار دهید را وارد کنید . متن را با کلمات کلیدی نگذارید، فقط مطمئن شوید که آن را چند بار (به طور طبیعی) در متن، headings ، توضیحات و URL قرار داده اید. بسیار مهم است که موضوعات معنادار مرتبط و جامع را در آن قرار دهید .

برای پیوند داخلی، برای بهینه سازی بیشتر استفاده از لینک های داخلی و متن های لینک دار مناسب است ..با لینک دادن، موتورهای جستجو از آن استفاده میکند و مشخص می کند که آیا پیوند داخلی طبیعی یا بهینه سازی شده است.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد اپلیکیشن و سایت و دریافت مشاوره رایگان ، اطلاعات تماس خود را وارد کنید.

درخواست مشاوره    تماس تلفنی  

divider
divider

ثبت نظر