سئو : الگوریتم مرغ مگس خوار

سئو : الگوریتم مرغ مگس خوار

مرغ مگس خوار یک حیوان کاملا متفاوت از پنگوئن و پاندا می باشد. معمولا خیلی از مردم می گویند که مرغ مگس خوار رتبه بندی آنها را نابود کرده است اما با بررسی و ارزیابی تقریبا تمامی موارد اعلامی مشخص شد که این مشکل از مرغ مگس خوار نبوده است. گوگل در 26 سپتامبر 2013 اعلام کرد که مرغ مگس خوار را ایجاد کرده است. با این حال در همان زمان اعلام کرد که حدود یک ماه است که مرغ مگس خوار فعال است. بنابراین اگر الگوریتم مرغ مگس خوار واقعا مسئول این نوسانات فاجعه بار رتبه بندی بود ما باید شاهد این اتفاقات از ماه اوت سال 2013 می بودیم که این اتفاق نیفتاده است. به نظر برخی از نوساناتی که اتفاق افتاده است در اطراف تاریخ 21 اوت 2013 گزارش شده است, اما تعداد سایت هایی که تغییر رتبه بزرگی در آن روز داشتند زیاد نبوده است. اگر شما فکر می کنید که الگوریتم مرغ مگس خوار بر روی رتبه بندی سایت شما اثر گذاشته است, فکر بدی نیست که به ترافیک وب سایت خود نگاهی بیندازید تا متوجه شوید در 4 اکتبر 2013 یک سقوط داشته که در این تاریخ یک تازه شدن در الگوریتم پنگوئن واقع شده است. اعتقاد این است که بسیاری از مردم که تصور می کنند تحت تاثیر مرغ مگس خوار قرار گرفته اند در واقع از الگوریتم پنگوئن متاثر شده اند به دلیل اینکه تازه شدن این الگوریتم فقط یک هفته پس از این اتفاق افتاد که گوگل درباره الگوریتم مرغ مگس خوار اعلامیه صادر کرد.

مرغ مگس خوار یک بازسازی و تعمیر اساسی از کل الگوریتم گوگل است. اگر شما الگوریتم گوگل را به عنوان یک موتور در نظر بگیرید, پاندا و پنگوئن الگوریتم تغییر هستند که مانند قرار دادن یک بخش جدید در موتور عمل می کنند مانند یک فیلتر یا پمپ سوخت. اما مرغ مگس خوار فقط یک بخش جدید نیست, آن یک موتور کاملا جدید است. که این موتور جدید هنوز از بسیاری از بخش های قدیمی (مانند پاندا و پنگوئن) استفاده می کند اما مقدار خوبی از موتور کاملا اصلی و اوریجینال می باشد.

هدف از الگوریتم مرغ مگس خوار برای گوگل درک بهتر پرس و جو ها و کوئری های کاربران می باشد. به عنوان مثال وقتی شخصی عبارت "بهترین مکان برای پیدا کردن کردن پیتزای ایتالیایی در تهران" را جستجو می کند, الگوریتم مرغ مگس خوار می تواند تشخیص بدهد که کاربر می خواهد در نتایج جستجو رستوران های چه مکانی را ببیند. این احتمال وجود دارد که این تغییرات الگوریتم مرغ مگس خوار برای افزایش تاثیر در جستجوی صوتی گوگل باشد. مثلا وقتی ما یک جمله پرس وجو برای جستجو می نویسیم ممکن است این گونه تایپ کنیم: "بهترین شرکت سئو در تهران" اما وقتی یک جمله پرس و جو را بیان می کنیم (از طریق عینک گوگل و یا Google Now) ما معمولا چیزی شبیه این می گوییم: "چه شرکتی در تهران بهترین خدمات سئو را ارائه می کند؟" مرغ مگس خوار خیلی بهتر منظور کاربران از این نوع بیان جمله پرس و جو را متوجه می شود.

چگونگی بهبود یافتن مجدد رتبه بعد از ضربه خوردن از مرغ مگس خوار و یا افزایش محبوبیت در نظر مرغ مگس خوار:

اگر شما متن فوق را خوانده باشید, پاسخ این سوال برای بهبود در نظر مرغ مگس خوار اساسا ساختن یک متن می باشد که حاوی پاسخ مناسب برای پرس و جو های احتمالی مربوط به کلمات کلیدی مورد نظرتان می باشد. اما در واقع این متن همان چیزی است که شما باید انجام دهید.

به نظر می رسد که هدف گوگل از تمام این تغییرات الگوریتم ها (پاندا, پنگوئن و مرغ مگس خوار) تشویق مدیران وب سایت ها برای انتشار بهترین محتواها در نوع خود می باشد. در واقع هدف گوگل ارائه پاسخ به کسانی است که جستجو می کنند, و در صورتیکه شما بتوانید مطلبی تولید نمایید که پاسخ سوالات مردم را بدهد, بنابراین شما در مسیر درست ردیابی شدن قرار دارید.

واقعا پاسخ به سوال چگونگی بهبود یافتن از الگوریتم مرغ مگس خوار مبهم می باشد به دلیل اینکه این الگوریتم با الگوریتم های پاندا و پنگوئن متفاوت می باشد. وقتی یک سایت توسط الگوریتم های پاندا و پنگوئن تنزل رتبه پیدا کند به دلیل این است که گوگل برخی از معیار های اعتماد به کیفیت سایت را از دست داده است و یا مشروعیت و کیفیت لینک دهنده ها مناسب نباشند. و در صورتیکه شما این مسائل کیفیتی را برطرف کنید می توانید مجددا اعتماد الگوریتم را بدست آورید و شاهد بهبود رتبه سایت تان باشید. اما اگر سایت شما از ابتدا در نظر الگوریتم مرغ مگس خوار ضعیف باشد, در واقع راهی جهت بهبود این وضعیت برای کلمات کلیدی مورد نظرتان نیست. با این حال افزایش ترافیک وب سایت با پیدا کردن راه های دقیق تر و کامل تر توسط آنچه در سایت تان ارائه می کنید موثر خواهد بود.

 منبع : www.parsiangroup.com

سایر منابع : en.wikipedia.org

                 searchengineland.com

نظر بدهید