12 نکته طلایی سئو برای صاحبان کسب و کار ✔️

12 نکته طلایی سئو برای صاحبان کسب و کار

12 نکته طلایی سئو برای صاحبان کسب و کار

سلام، بنده محمود ایرانی هستم، مدیر فنی شرکت پیشگامان دامنه فناوری
در این مقاله قصد دارم بررسی مختصری در مورد اهمیت سئو در تجارت های آنلاین داشته باشم و سپس 12 نکته کلیدی در این رابطه را با شما به اشتراک بگذارم

سئو در واژه مخفف جمله Search engine optimization با مفهوم بهینه سازی صفحات وب برای موتورهای جستجو می باشد.

اینکه چرا بحث سئو اینقدر اهمیت پیدا کرده و هر کس که فعالیتی در وب و دنیای مجازی داره باید به الگوریتم های ارائه شده توسط موتورهای جستجو کاملا توجه داشته باشه، بر میگرده به آمارهایی که به ما نشون میدن در دنیای مجازی بیشترین سهم انتقال ترافیک رو موتورهای جستجو و در راس همه اونها موتور جستجوی گوگل به خودش اختصاص داده، یعنی اینکه بیشترین نرخ انتقال ترافیک به وب سایت شما از طریق گوگل اتفاق میفته یا بهتر بگم اگر شما یک فروشنده هستید و وب سایت شما دفتر کار شماست بیشترین مشتری را گوگل در اختیار شما قرار میدهد.

شاید به ذهنتون برسه تبلیغات کلیکی هم یک راه خوب برای انتقال ترافیک به وب سایت ها محسوب میشه!!! درسته، اما سوال اینجاست؛ مشتری که شما با تبلیغ به داخل وب سایت خودتون آوردید چند درصد امکان داره به یک مشتری راغب تبدیل بشه و در نهایت این بازدید منجر به خرید محصول یا خدمت شما بشه؟

اگر کمی دقت کنید متوجه تفاوت مهم این دو موضوع می شوید. وقتی مشتری از طریق موتورهای جستجو به سایت شما یا همان دفتر کار شما منتقل میشه، اون شخص کسی هست که به دنبال محصول یا خدمت شما بوده و موتور جستجو اون رو به سمت شما هدایت کرده.

به طور کل می توان گفت هر مخاطبی که در موتورهای جستجو به دنبال محصول یا خدمات ما می گردد بدون شک یک مشتری بالقوه برای ما محسوب می شود که نرخ تبدیل بالایی برای بدل شدن به یک مشتری بالفعل دارد.

خب حالا که به اهمیت بهینه سازی وب سایتمون برای موتورهای جستجو پی بردیم میریم سراغ این موضوع که چکار باید کرد تا گوگل ما رو به عنوان یک راه حل به مشتریان بالقوه بی شماری که به دنبال خدمات ما در جستجو هستند معرفی کند.

به عنوان مقدمه باید عرض کنم آشنایی با مباحث سئو به هیچ عنوان مختص برنامه نویسان نیست تا آنجا که اگر شما فقط یک بلاگر ساده هستید باز هم باید قوائد سئو را به درستی بیاموزید تا بتوانید بیشترین ترافیک را برای مطالب خود به دست آورید.

در این مقاله روی صحبت بنده با برنامه نویسان و خریطین این مقوله نیست و قصد آموزش مباحث فنی سئو را ندارم بلکه در اینجا فرض بر این است شما در یک بستر مناسب فعالیت خود را آغاز نموده اید و بنده در این مقاله سعی خواهم کرد به زبانی ساده و ملموس با بررسی و ذکر ترفندهایی کلیدی به شما آموزش دهم چطور یک محتوای گوگل پسند تولید کرده و به صفحات اول گوگل راه یابید.

مطالعه بیشتر:       راهنمای صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس

نکته اول: ساده و صادقانه بنویسید

محتوای تولید شده توسط شما باید از صداقت و سادگی کافی در جهت ارائه محصول یا خدمات تان برخوردار باشد، طوری که وقتی کاربر به وب سایت شما مراجعه می کنه خیلی راحت متوجه مطالب شما بشه.

پس از به کاربردن کلمات سخت پرهیز کنید و با زبانی ساده طوری که گویا مقابل مخاطب نشسته اید و با اوصحبت می کنید مطالب خود را با او در میان بگذارید. به این نکته توجه داشته باشید امروز کاربران به گوگل به چشم یک انسان هوشمند نگاه می کنند
و با زبان یک انسان از او سوال می کنند نه یک ماشین، به این مثال توجه کنید:
خانمی قصد خرید یک مانتو شیک جهت شرکت در یک مهمانی شبانه را دارد و میخواهد برای انتخاب این لباس از گوگل کمک بگیرد، احتمالا سوالی که از گوگل بپرسه به این شکل خواهد بود "مانتو شیک برای مهمانی شب". حالا تصور کنید اگر شما فروشنده مانتو هستید و مانتویی دارید که برای استفاده در مهمانی شبانه مناسب است و آن را به این شکل معرفی کرده باشید "مانتو مدل پروانه ترک" اقبال زیادی برای نمایش محصول تان در صفحه اول نتایج این خانم نخواهید داشت !!! اما اگر در مورد آن توضیحاتی دهید و با در نظر گرفتن جستجوهای احتمالی مشتریان بالقوه ای که به دنبال آن می باشند، داستانی از موارد استفاده این مانتو ارائه دهید مطمئنا اقبال شما بسیار افزایش خواهد یافت.

نکته دوم: مشتری را خسته نکنید

تصور کنید یک مشتری حضورا به شرکت، فروشگاه یا هر جایی که شما در آن مکان محصول یا خدمات تان را ارائه می دهید مراجعه کرده به عنوان مثال فرضا شما یک فرشنده لوازم خانگی هستید. وقتی مشتری از شما در مورد یک یخچال سوال می کنه اول شما از کیفیت و مزایای آن یخچال صحبت می کنید، اگر مشتری تصمیم به خرید گرفت صحبت را تمام می کنید و به سراغ محاسبات مالی می روید، اما اگر مشتری هنوز به نتیجه لازم برای خرید نرسیده باشد مطمئنا شما بحث را ادامه خواهید داد شاید کالای مورد نظرش را با کالاهای مشابه دیگری مقایسه کنید و قابلیت های بیشتری معرفی نمایید.

در تولید محتوا نیز دقیقا به همین شیوه عمل کنید. به این معنی که وقتی شروع به معرفی محصول یا خدمات تان می کنید. اول مهم ترین و جذاب ترین بخش های آن را با زبانی ساده و قابل فهم توضیح دهید و تا می توانید از حاشیه ها دوری کنید، طوری که حتی اگر مشتری از شما خرید هم نکرد احساس کند بازدید از سایت شما ارزش افزوده بسیاری برایش داشته است.

مطالعه بیشتر:       تولید محتوا چیست؟ ✔️ مراحل تولید محتوا و انواع آن

نکته سوم: عنوان خدمت یا محصول تان را تکرار کنید

زمانی که توضیح در مورد محصول یا خدمت تان می دهید یا اگر مقاله ای آموزشی در خصوص آن می نویسید، سعی کنید با ظرافت، طوری که مخاطب را خسته نکنید از عنوان مطلب تان در متن آن خصوصا در سطور اول آن استفاده نمایید.

به عنوان مثال اگر شما یک کلینیک زیبایی دارید و می خواهید در مورد عمل زیبایی بینی مطلبی بنویسید می توانید به این شکل عمل نمایید: عنوان مطلب: "عملی زیبایی بینی" بخشی از متن مقاله :"امروزه عمل زیبایی بینی یکی از رایج ترین عمل ها در کشور ماست. طبق آمارهای موجود در سال گذشته عمل زیبایی بینی بالاترین رکورد را در بین عمل های زیبایی به خود اختصاص داده است که بیشترین آن در تهران صورت گرفته و از این میان خانم های 25 تا 35 ساله رکورد بیشترین عمل زیبایی بینی را به خود اختصاص داده اند"

نکته چهارم: ترغیب مشتری به کلیک کردن

یکی از مواردی که گوگل اهمیت فراوانی به آن می دهد رفتار مشتری در زمان مطالعه مطالب شماست. بدین نحو که هر چه مخاطب زمان بیشتری را صرف خواندن مطالب شما کند آن مطلب وزن بیشتری پیدا کرده و اگر بتوانید مخاطبین خود را ترغیب به کلیک بر روی لینک های دیگری که مرتبط با آن مطلب باشند نمایید ارزش آن مطلب برای گوگل حائز اهمیت خواهد شد. به این ترفند "لنگر" گفته می شود.

به عنوان مثال اگر شما فروشنده تجهیزات کامپیوتر هستید و صفحه ای برای معرفی لپ تاپ مدل X دارید میتوانید در پایان توضیحات فنی و کاربردهای آن لپ تاپ لینکی به صفحه ای دهید که در آن یک مطلب آموزشی با عنوان "چگونه عمر باطری لپ تاپ خود را افزایش دهید" نوشته اید.

مطالعه بیشتر:       سئو سایت , از واقعیت تا عمل

نکته پنجم: مطالب مرتبط وب سایت تان را به یکدیگر پیوند بزنید

مطمئنا هر کس در هر حرفه ای یکسری خدمات و یا محصولاتش با هم مرتبط هستند، به عنوان مثال اگر شما فروشنده لوازم ورزشی هستید احتمالا تجهیزاتی برای ورزش های گوناگون دارید. حالا اگر کسی با جستجوی "توپ فوتبال" به صفحه ای از وب سایت شما هدایت شده که در آن به معرفی توپ های فوتبال پرداخته اید.

می توانید با ایجاد ارتباط بین صفحات دیگر وب سایت تان که تجهیزات دیگری برای ورزش فوتبال در آن معرفی کرده اید، به عنوان مثال کفش یا ساق بند، مخاطب را ترغیب کنید تا از صفحات بیشتری از سایت شما بازدید کند.

نکته ششم: کپی ممنوع

هر آنچه می خواهید در مورد محصول یا خدمت تان بنویسید خودتان بنویسید و از کپی کردن متن های مشابه حد الامکان خود داری کنید زیرا گوگل خوب میداند تولید کننده آن مطلب شما نیستید. اگر توان نوشتن ندارید حداقل از کلید های کنترل سی و کنترل وی استفاده نکنید و این زحمت را به خود بدهید و متنی را که قصد کپی کردنش را دارید کامل بخوانید و چکیده ای از آن را بنویسید. همچنین بهتر است در مورد یک موضوع چند مطلب را بخوانید و چکیده ای از مجموع آن ها بنویسید.

مطالعه بیشتر:      5 نکته برای سئوی محتوای ویدیویی ✔️ آموزش ویدیو مارکتینگ

نکته هفتم: به گوگل کمک کنید

شما می توانید به گوگل کمک کنید تا گوگل اقبال بیشتری به شما نشان دهد و ترافیک بیشتری به سمت وب سایت شما هدایت کند. سوال اینجاست، چطور می توانیم به گوگل کمک کنیم؟ یکی از بهترین روش های تولید محتوا ترجمه متونی است که به زبان های دیگر نوشته شده است. به عنوان مثال اگر شما برگذار کننده مجالس عروسی هستید می توانید با ترجمه مقالاتی در حوزه مد با ذکر نام و لینک به منبع آن به گوگل کمک کنید تا موتور ترجمه خود را قوی تر کرده و در قبالش وزن خوبی به مطلب شما خواهد داد.

نکته هشتم: تا می توانید لینک سازی کنید

حد الامکان با وب سایت های مرتبط و پر بازدید تبادل لینک کنید. به عنوان مثال اگر شما مالک یک مزون شیک و سطح بالا هستید می توانید با وب سایت سالن های زیبایی یا تالارهای مجللی که همسطح شما یا بالاتر هستند تبادل لینک نمایید.

مطالعه بیشتر:      5 نکته مهم برای بازاریابی محتوایی

نکته نهم: از کلمات کلیدی استفاده کنید

یکی از راه های انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای استفاده در مطلب تان جستجو بر روی گوگل است. مثلا اگر شما مدیر آموزشگاه شیرینی پزی هستید و می خواهید یک مقاله آموزشی در زمینه پخت شیرینی های خانگی بنویسید می توانید قبل از شروع به کار جمله "آموزش پخت شیرینی خانگی" را در گوگل جستجو کنید، سپس نتایج اول گوگل را بررسی کنید و ببینید از چه عناوین و کلمات کلیدی در متن خود استفاده کرده اند و بر روی چه کلماتی تمرکز بیشتری داشته اند.

حالا وقت آن است که کمی از خود خلاقیت نشان دهید و با استفاده از کلمات کلیدی مشابه مقاله خود را بنویسید. مجددا به این مهم تاکید می کنم حدالامکان سعی کنید به زبان عامیانه و بسیار ساده و روان محتوای خود را تولید کنید طوری که مشتری در زمان خواندن مطلب شما، خود را در مقابلتان ببیند.

نکته دهم: از گوگل ترند استفاده کنید

به عنوان آخرین نکته در این مقاله از شما می خواهم اگر با سرویس گوگل ترند آشنا نیستید برای بدست آوردن نتایج بهتر کمی به خود زحمت دهید و مقالات آموزشی بهره گیری از گوگل ترند را مطالعه کنید.

اگر بخواهم به طور خلاصه این سرویس را به شما معرفی کنم باید بگویم گوگل ترند یکی از ابزارهای کارامد و مفید است که شما می توانید با سپری کردن کمی وقت آمار دقیقی از محبوبیت کلماتی که کاربران بر روی گوگل به دنبال آن بوده اند به دست آورید.
به عنوان مثال اگر شما مدیر یک آژانس هواپیمایی هستید با جستجو کلمه "تور لحظه آخری" در سرویس گوگل ترند به سادگی متوجه می شوید چه جملاتی بیشترین محبوبیت را در بازه های زمانی مختلف برای کاربران به دنبال داشته.

در حال حاضر که بنده در حال نوشتن این مقاله هستم با جستجوی این کلمه در سرویس گوگل ترند به نتایج زیر رسیدم:
1- تور لحظه آخری کیش
2- تور کیش
3- تور لحظه آخری مشهد
4- تور مشهد
5- تور استانبول لحظه آخری
و ...
حالا مدیر آژانس ما با کمی تحلیل در نتیجه بدست آمده در زمان های مختلف می تواند تشخیص دهد مشتریان از گوگل چه می خواهند و دست به قلم شود.

مطالعه بیشتر:      چگونه با استفاده از سئوی محلی، مشتریان خود را افزایش دهیم

نکته یازدهم: منظم باشید

به شما توصیه می کنم مطالب خود را به طور منظم و حدالامکان در بازه های زمانی ثابت نشر دهید. یعنی اگر امروز میتوانید در یک ماه 10 مقاله نشر دهید هر 10 مقاله را در یک روز انتشار ندهید بلکه در بازه های سه روزه و ترجیحا در ساعاتی مشخص اقدام نشر مقالات نمایید. یا اگر ماهیانه توان تولید 60 مقاله دارید در هر روز دو مقاله در زمانی مشخص نشر دهید.
با این کار شما به کراولرها و خزنده های گوگل که مسئولیت جمع آوری اطلاعات جدید شما را به عهده دارند می فهمانید، مالک یک مجموع ساختار یافته، معتبر و منظم هستید که می توانند رو مطالب شما حساب باز کند.

نکته دوازدهم: شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید

طبق تجربه، یکی از مهمترین توصیه های من به شما ایجاد ارتباطی قوی بین وب سایت و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر و لینکدین است. همچنین از ساخت کلیپ هایی هر چند کوتاه و مبتدی اما جذاب و انتشار آن بر روی شبکه هایی همچون یوتیوب و آپارات غافل نشوید.

جمع بندی:

در پایان این مقاله از شما تقاضا دارم اطلاعات خود را محدود به این مقاله نکرده و در اوقات فراغت خود بیشتر به این مقوله بپردازید و هر چند وقت یک بار اطلاعات خود را در زمینه سئو بروز کنید زیرا توسعه دهندگان موتورهای جستجو و خصوصا موتور جستجوی گوگل که مورد بحث ما بود دائم در حال توسعه هوش این سیستم می باشند. همچنین مجددا به شما توصیه می کنم، در زمان تولید محتوا برای ارائه خدمت یا محصولتان تمرکز خود را از فروش آن بردارید و خود را در جایگاه یک مشاور امین برای مخاطبتان قرار دهید طوری که مشتری از آشنایی با سایت شما احساس خوبی داشته باشد.

محمود ایرانی

پیشنهاد محصول:     طراحی اپلیکیشن مارکت پلیس

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد اپلیکیشن و سایت و دریافت مشاوره رایگان ، اطلاعات تماس خود را وارد کنید.

درخواست مشاوره    تماس تلفنی  

divider divider

محصولات مرتبط

✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ پیاده سازی طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ دوره های آموزش سئو و بازاریابی دیجیتال اولیه رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
شرکت دیجیتال مارکتینگ پیشگامان ✔️ ارائه کامل خدمات دیجیتال مارکتینگ ✔️ مشاوره در زمینه راه اندازی کمپین های تبلیغاتی ✔️ مشاوره در زمینه توسعه برند ✔️ مشاوره و راه اندازی کسب و کار آنلاین ✔️ ارائه خدمات سئو داخلی و خارجی ✔️ تولید محتوای تخصصی ✔️ تحقیق کلمات کلیدی و بررسی رقبا ✔️ بک لینک و ریپورتاژ آگهی ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید ⬇️⬇️⬇️
ادامه
خدمات حرفه ای سئوی سایت و فروشگاه اینترنتی ✔️ خدمات کامل سئوی داخلی سایت ✔️ بهینه سازی محتوا ✔️ خدمات سئوی خارجی سایت (بک لینک و ریپورتاژ) ✔️ تولید محتوای تخصصی ✔️ عکاسی از محصول ✔️ خدمات کامل سرچ کنسول و گوگل مپ ✔️ تحقیق کلمات کلیدی ✔️ بررسی رقبا ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید ⬇️⬇️⬇️
ادامه

ثبت نظر