نکات کلیدی در مورد صفحات فرود لندینگ پیج ✔️

صفحه‌ی فرود ( Landing Page ) صفحه‌ای مستقل است که بازدیدکننده پس از کلیک روی لینک مربوطه (شبکه اجتماعی، پرداخت کلیکی ، تبلیغات بنری و غیره) وارد آن می‌شود.

صفحه‌ی فرود یا لندینگ پیج چیست؟

صفحه‌ی فرود (  Landing Page  ) صفحه‌ای مستقل است که بازدیدکننده پس از کلیک روی لینک مربوطه (شبکه اجتماعی، پرداخت کلیکی ، تبلیغات بنری و غیره) وارد آن می‌شود. صفحات  فرود معمولاً در کمپین‌های بازاریابی اینترنتی مورداستفاده قرار می‌گیرد که با هدفی مشخص برای یک پیشنهاد خاص طراحی‌ می شود و با سایر صفحات وب‌سایت متفاوت است.  این صفحه ممکن است برای ثبت نام , عضویت در خبرنامه , فروش ویژه , دانلود و ... مورد استفاده قرار گیرد .

بزرگترین مزیت صفحات فرود این است که بازدید کننده را می تواند به مشتری یا عضو تبدیل کند  . برای این کار یک سری استراتژی ها را باید در نظر داشته باشیم که در ادامه مقاله به آنها می پردازیم :

هدف گذاری

تمام صفحات فرود فقط یک هدف را دنبال می کنند و آن ایجاد هیجان در مخاطب برای انجام یک عمل خاص است. این عمل می تواند یک فروش ویژه , عضویت در خبرنامه , ثبت نام یک برنامه و ...  باشد . هدف کل این برنامه ها هدایت بازدیدکنندگان به برنامه های شماست , پس در طراحی صفحات فرود تمام عناصر را جهت آگاهی و ترغیب بازدید کنندگان باید بکار گیریم تا به نتیجه مورد نظر برسیم .

استفاده از متن یا ویدئو

اکثر صفحات فرود معمولا از یک تصویر تشکیل شده است که صاحبان وب سایت برای ترغیب مخاطبین خود از آن استفاده می کنند  , مزیت استفاده از عکس درک سریعتر مخاطب از موضوع شماست . استفاده از متن در صفحات فرود باعث سرعت نمایش سریعتر شده و بیشتر مورد تایید گوگل است . قرار دادن ویدئو کوچک نیز در صفحات فرود انتخاب دیگر شماست . استفاده از ویدئو در صفحات فرود باعث افزایش زمان نگه داشتن مخاطبین در وب سایت شما می شود مخصوصا اگر محصول یا خدمات شما دارای جزئیات پیچیده ای است قرار دادن ویدئو بسیار موثر است و از همه مهمتر این کار تاثیر زیادی در بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو دارد .

مطالعه بیشتر:       تولید محتوا چیست؟ ✔️ مراحل تولید محتوا و انواع آن

توجه به عناصر

بعد از هدف گذاری و تعیین نوع صفحه فرود ( متن , تصویر , ویدئو ) باید به فکر سادگی و مختصر بودن آنها باشیم , از طرفی این اختصار نباید در حدی باشد که جزئیات اصلی و حیاتی محصول و خدمات را از دست بدهد . عناصر باید به سرعت با مخاطب ارتباط برقرار کند و اعتماد آنها را جلب نماید . عناصر باید گیج کننده نباشد و در طراحی و سرگرمی نیز تعادل لازم را داشته باشد ( بیش از حد فانتزی نباشد )

اشتراک پیام

عناصر صفحه فرود با عناصر صفحه ای که بازدید کننده را به آن هدایت می کنیم باید مشترک باشد مثلا اگر ما در صفحه فرود طراحی شده در مورد یک تور مسافرتی به مقصد خاص تبلیغ کردیم مخاطب را به همان صفحه جهت مشاهده جزئیات تور و ثبت نام هدایت کنیم تا مخاطب ما به ما اعتماد نماید .

مطالعه بیشتر:       لینک سازی (link building) چیست ؟

ابزار ایجاد تعامل

منظور از این مورد خاص فضا یا امکانی برای بیشتر نگاه داشتن مخاطب و مشغول کردن وی بر روی وبسایت شماست. چرا که بیشتر نگاه داشتن مخاطب شما می‌تواند موجب افزایش احتمال تبدیل شدن بازدید کننده به مشتری برای شما شود. از جمله ابزارهای مهم در این رابطه می تواند مثلا استفاده از یک ویدئو کوتاه، یک ماشین حساب تخصصی، یا ابزاری برای ارائه یک اطلاعات ویژه و خاص به مخاطب باشد که برای فعال شدن نیاز حرکت یا عملی از سوی مخاطب داشته باشد.

استفاده از رنگ مناسب

مغز هر یک از ما انسان ها به گونه ای متفاوت نسبت به رنگ ها پاسخ می دهند. استفاده از رنگ صحیح طبیعتا می تواند موجب افزایش نرخ بازدید کنندگان به مشتری شود . یک رنگ خاص می تواند تا 90% بر روی ترغیب بازدید کننده تاثیر بگذارد . انتخاب یک رنگ تاثیر گذار با استفاده از آزمون و خطا صورت می گیرد یعنی ما رنگ های مختلف را در طراحی های خود استفاده کنیم تا ببینم کدام رنگ افزایش بازدید بیشتری را برای ما به همراه داشته است .

مطالعه بیشتر:       راهنمای صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس

افزایش بازدید

جهت افزایش بازدید می توانیم از تبلیغات کلیکی گوگل , تبلیغات شبکه اجتماعی و بنر تبلیغاتی در سایت های پر بازدید استفاده کنیم .

حرف آخر

صفحات فرود , به معنای قرارداد فروش بر روی سایت شما نیست و موفقیت در وب سایت به عوامل مختلفی از جمله محتوای مناسب , محصول و خدمات خاص و جذاب و ... بستگی دارد . بزرگترین مزیت صفحات فرود این است که ما مخاطبینمان را به صفحات دلخواه خود هدایت کنیم .

محصول مرتبط:      طراحی سایت حرفه ای

divider
divider

محصولات مرتبط

⚡ طراحی و پیاده سازی انواع اپلیکیشن اندروید، iOS، وب اپلیکیشن و PWA ✒️ برنامه نویسی سفارشی با متدهای جدید ✒️ طراحی بصورت cross-platform ✒️ قابل انتشار بر روی تمامی مارکت های نرم افزاری معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور ✒️ بروزرسانی سریع و آسان ✒️ سیستم مدیریت آسان و پیشرفته ◀️ مشاوره رایگان + یکسال پشتیبانی رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ پیاده سازی طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ دوره های آموزش سئو و بازاریابی دیجیتال اولیه رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
◀️ طراحی رابط کاربری اپلیکیشن و سایت ✔️ طراحی حرفه ای رابط کاربری موبایل و سایت مطابق طرح و ایده شما ✒️ رابط کاربری یا واسط کاربری به مجموعه صفحات، تصاویر و المان‌های بصری مثل دکمه‌ها و آیکون‌ها گفته می‌شود که کاربر برای تعامل با یک دستگاه یا برنامه از آنها استفاده می‌کند. اما منظور از تجربه کاربری آن تجربه و حسی است که کاربر در هنگام تعامل با بخش‌های مختلف از محصولات و سرویس‌های یک شرکت دارد که شامل نحوه تعامل او با رابط است. ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه

ثبت نظر