الگوریتم RankBrain گوگل چیست ؟

همانطور که می دانیم ، گوگل به طور مداوم به دنبال ارائه نتایج بهتر و مرتبط تر برای جستجو کاربران خود است , از این رو، به طور منظم در حال بروز رسانی الگوریتم های خود می باشد و دائما موارد قدیم مربوط به سئو را تغییر می دهد . الگوریتم Pagerank که بنیانگذاران آن سرگی برین و لری پیج بودند در اوایل روزهایی که گوگل فعالیت خود را آغار کرده اند معرفی شد و یک گام در مسیر درست بود، اما قطعا راه حل نهایی برای بهبود کیفیت نتایج جستجو نبود. در ادامه مطلب همراه ما باشید

الگوریتم RankBrain گوگل چیست ؟

همانطور که می دانیم ، گوگل به طور مداوم به دنبال ارائه نتایج بهتر و مرتبط تر برای جستجو کاربران خود است , از این رو، به طور منظم در حال بروز رسانی الگوریتم های خود می باشد و دائما موارد قدیم مربوط به سئو را تغییر می دهد .

الگوریتم Pagerank که بنیانگذاران آن سرگی برین و لری پیج  بودند در اوایل روزهایی که  گوگل فعالیت خود را آغار کرده اند معرفی شد و یک گام در مسیر درست بود، اما قطعا راه حل نهایی برای بهبود کیفیت نتایج جستجو نبود.

به تازگی ، غول جستجو گوگل یک AI جدید ( به معنای هوش مصنوعی است) به نام RankBrain برای کمک به موتور جستجو جهت درک بهتر اطلاعات کاربر راه اندازی کرده است , این الگوریتم برای جابجایی نتایج جستجو نیست بلکه برای پیش بینی بقیه موارد جستجوست تا بتواند در صورتیکه کاربر به جستجوی خود ادامه می دهد نتایج بهتری را نمایش بدهد .

RankBrain , به عنوان یک سیستم یادگیری ماشینی تلاش دارد تا خود را به جای انسان در جستجو بگذارد و نتایج بهتر و موثر تری را نمایش بدهد , به عبارتی این الگوریتم به گوگل کمک خواهد کرد تا نتایج با ارزشی را که تا حالا کاربر با آنها مواجه نشده را نمایش بدهد .

نتایج جستجو جدید فقط 15 درصد از نتایجی را که گوگل جستجو کرده را نمایش می دهد که چالشی بزرگ برای موتورهای جستجو است و موارد درک نشده و ناشناخته زیادی را باقی می گذارد بنابراین این الگوریتم می تواند کمک زیادی را در زمینه ارائه موارد بهتر انجام دهد .

مطالعه بیشتر:       سئو سایت , از واقعیت تا عمل

چگونه RankBrain نتایج جستجو را تغییر خواهد داد ؟

RankBrain یک الگوریتم جدید نیست، بلکه یکی از صدها سیگنال است که یک الگوریتم را تشکیل می دهند. این الگوریتم می تواند صفحات وب مربوط به هر جستجو را تجزیه و تحلیل کند و توانایی این موضوع را دارد تا با برقراری ارتباط بین کلمات و عبارات مختلف , نتایج مرتبط تری را نمایش دهد .

به عنوان مثال، الگوریتم های مورد استفاده ممکن است محتوای مربوط به iPads را بررسی کنند و سپس ارتباط بین اصطلاحات "اپل"، "آی فون"، "iOS" و "استیو جابز" را ایجاد کنند. پیش از این، گوگل فقط در صفحاتی با کلمه "iPad را جستجو می کرد ، "اما RankBrain می داند که نتایجی را نمایش بدهد که محتوی کلمات مرتبط بیشتری با موضوع جستجو شده داشته باشد .

RankBrain همچنین برای افرادی که در جستجوی لغات و عبارات غیر معمول یا مبهم هستند مفید باشد ، این الگوریتم به عنوان موتور جستجو می تواند آنچه که افراد به دنبال آن هستند، بر اساس کلمات انتخاب شده  جهت جستجو را با محتوای مختلف ربط داده و شرایط جستجوی متفاوتی را نمایش بدهد .

اگر RankBrain به یک کلمه یا عبارتی برسد که نتواند آنرا درک کند و تشخیص بدهد , الگوریتم  می تواند حدس بزند که چه کلمات یا عبارات ممکن است یک معنی مشابه با آن داشته باشند و نتیجه را فیلتر کند، و از آن در نمایش نتایج بهتر استفاده کند . با وجو اینکه RankBrain به تازگی منتشر شده ، اما نتایج آن تا کنون بسیار چشمگیر بوده است.

مطالعه بیشتر:       تولید محتوا چیست؟ ✔️ مراحل تولید محتوا و انواع آن

چگونه RankBrain تکامل می یابد؟

واضح است که گوگل قصد دارد در آینده به روز رسانی های جدیدی را برای AI معرفی کند. توسعه دهندگان در پشت RankBrain معتقدند که این الگوریتم  دارای قابلیت های بالقوه زیادی می باشد و در نهایت،از RankBrain این انتظار را دارند تا بتواند ارتباطات دقیقی را پیش بینی  کرده و نتایج جیتجو در آینده را بهبود و گسترش بدهد .

گوگل یک آزمایش انجام داد تا ببیند آیا RankBrain میتواند پیش بینی دقیقی را نسبت به گروهی از مهندسان داشته باشد و آیا می تواند مطالب مرتبط با موضوع را در رتبه های جستجو بالاتر نمایش بدهد یا خیر !!! جستجوگرهای انسان 70 درصد درست این کار را انجام دادند  در حالی که RankBrain نیز از دقت بالایی برخوردار بود. اما هنوز زود است که بگوییم از جستجوگرهای انسانی بهتر عمل کرده اما این مورد با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی بزودی در دسترس خواهد بود .

در آینده احتمال دارد که گوگل حتی بیشتر از قبل در مورد توسعه RankBrain سرمایه گذاری کند، تا بتواند نتایج بهتری را در زمینه رتبه بندی های جستجو در اختیار شما قرار دهد.

مطالعه بیشتر:       لینک سازی (link building) چیست ؟

divider
divider

محصولات مرتبط

✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ پیاده سازی طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ دوره های آموزش سئو و بازاریابی دیجیتال اولیه رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
شرکت دیجیتال مارکتینگ پیشگامان ✔️ ارائه کامل خدمات دیجیتال مارکتینگ ✔️ مشاوره در زمینه راه اندازی کمپین های تبلیغاتی ✔️ مشاوره در زمینه توسعه برند ✔️ مشاوره و راه اندازی کسب و کار آنلاین ✔️ ارائه خدمات سئو داخلی و خارجی ✔️ تولید محتوای تخصصی ✔️ تحقیق کلمات کلیدی و بررسی رقبا ✔️ بک لینک و ریپورتاژ آگهی ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید ⬇️⬇️⬇️
ادامه
خدمات حرفه ای سئوی سایت و فروشگاه اینترنتی ✔️ خدمات کامل سئوی داخلی سایت ✔️ بهینه سازی محتوا ✔️ خدمات سئوی خارجی سایت (بک لینک و ریپورتاژ) ✔️ تولید محتوای تخصصی ✔️ عکاسی از محصول ✔️ خدمات کامل سرچ کنسول و گوگل مپ ✔️ تحقیق کلمات کلیدی ✔️ بررسی رقبا ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید ⬇️⬇️⬇️
ادامه

ثبت نظر