حذف بک لینک های اسپم از سایت ✔️

یکی از مهمترین موارد سئو در سایت , سئو خارجی است . ممکن است به سایت شما بک لینک های زیادی داده شود که ممکن است باعث رشد و یا شکست وب سایت شما شود . گاهی اوقات ممکن است بصورت ناخواسته و یا توسط رقبا به شما بک لینک های مضر یا اسپم داده شود و باعث افت سایت شما گردد .

مراحل حذف بک لینک های اسپم از سایت

صاحبان وب سایت و متخصصان سئو تمام تلاش خود را می کنند تا سایت خود را در صفحه اول گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بندی کنند اما متأسفانه، برخی رقبای سئو دست به انجام اقدامات غیر اخلاقی سئو بر علیه سایت شما می زنند اما لازم است همین ابتدا بگویم که این حملات مانند گذشته خطرناک نیستند و گوگل بصورت هوشمندانه بیشتر آنها را شناسایی و بی اثر می کند، اما گاهی می‌توانند پیامدهای منفی برای رتبه ارگانیک سایت داشته باشند.

سئو منفی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد اما معمولاً ترکیبی از تاکتیک های زیر است:

✔️ ایجاد بک لینک های اسپم به دامنه شما
✔️ حذف بک لینک های با کیفیت
✔️ هک وب سایت

ایجاد بک لینک های اسپم به یک وب سایت رایج ترین روشی است که برای از بین بردن نتایج رتبه های بالای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد اما در چند سال گذشته، گوگل بسیار هوشمندتر شده است و اکنون بسیاری از این بک لینک های هرزنامه را کاملا نادیده می گیرد، با این حال، پاکسازی لینک های نامناسب و مشکوک از سایت ضرری ندارد زیرا ممکن است برخی از آنها از طریق شبکه وب اسپم گوگل نادیده گرفته شود.

فرآیند حذف بک لینک های اسپم و نامناسب نسبتا ساده و زمان بر است:

✔️ برای این کار باید بدانید چه چیزی یک بک لینک را اسپم می کند.
✔️ از ابزاری برای شناسایی تمام لینک های بدی که به وب سایت شما اشاره می کنند استفاده کنید.
✔️ برای حذف  آن پیوندها، یک فایل «disavow» ایجاد و به Google ارسال کنید.

حذف بک لینک های اسپم از سایت

انواع بک لینک های هرزنامه که می خواهید از آن اجتناب کنید

تقریباً هر پیوندی که به وب سایت شما داده شده و بی ربط است در دسته بک لینک های بد قرار می گیرد، به استثنای پیوندهای ریپورتاژی و بک لینک های خریداری شده.

با این حال، برخی از انواع بک لینک وجود دارد که شما هرگز نمی خواهید به وب سایت شما مرتبط شده باشد مانند لینک هایی از دامنه های جریمه شده، لینک سازی های غیر اصولی از سایت های دایرکتوری، لینک سازی های انجام شده از سایت های قمار و مستهجن، لینک از سایت های با زبان دیگر، تعداد زیادی لینک از وب سایت های غیر مرتبط، تعداد زیادی پیوند با متن لنگر (انکر تکست) نامناسب.

خطری که در پیوندهای دامنه‌های جریمه‌شده وجود دارد معادل ساختن یک خانه درست در کنار یک زباله‌دان هستند. خوشبختانه، گوگل می‌داند که افرادی که سعی در گرفتن رتبه‌بندی بالا دارند، این لینک‌ها را عمداً ایجاد نمی‌کند پس به طور کلی آنها را نادیده می‌گیرند.

پیوندهای متنی مشابه و پیوندهای سایت‌های خارجی دارای داستانی متفاوتی می باشند، از دیدگاه گوگل، شما به راحتی می‌توانید اینها را خودتان برای دستکاری رتبه‌بندی بسازید. این می تواند باعث یک جریمه الگوریتمی یا یک اقدام دستی شود، به همین دلیل ایده خوبی است که به محض ظاهر شدن از شر آنها خلاص شوید.

پیدا کنید که آن پیوندهای سمی از کجا می آیند

ابزارهایی مانند Ahrefs، Moz، SEMRush و Monitor Backlinks برای این منظور مفید هستند، زیرا آنها همه پیوندهایی را که "سمی" هستند، علامت گذاری می کنند. هر یک از این برنامه‌ها از معیارهای متفاوتی استفاده می‌کنند، اما اگر از قابلیت بررسی بک لینک‌ها استفاده می‌کنید، Moz همه چیز را از امتیاز هرزنامه گرفته تا Domain Authority را به شما نشان می‌دهد.

از هر ابزاری که برای شناسایی لینک های بد خود استفاده می کنید، سعی کنید گزینه گرفتن خروجی داشته باشد.  یک فایل CSV قابل دانلود به شما امکان می‌دهد داده‌ها را بررسی کرده و مرتب کنید، سپس اقدام به حذف آنها بکنید.

درخواست حذف از وب سایت

معمولا شانس حذف یک بک لینک با کیفیت پایین با درخواست از وب مستری که آنها را ایجاد کرده تقریبا نزدیک به صفر است. تقریباً در 90٪ موارد، شما نمی توانید اطلاعات تماس شخصی که به آن وب سایت دسترسی دارد را پیدا کنید. اکثر آنها حتی یک صفحه تماس ساده برای ارسال ایمیل ندارند.

راه دیگر برای حذف بک لینک های مضر، ایجاد و ارسال فایل Disavow به گوگل است. برای حل مشکل هرزنامه لینک خود به ابزار «Disavow Links» گوگل مراجعه کنید. استفاده از این ابزار ساده است و به شما این امکان را می دهد تا یک فایل متنی (با استفاده از کنسول جستجوی گوگل) حاوی تمام پیوندهایی را که می خواهید Google نادیده بگیرد را در آن وارد کنید. می‌توانید URL‌های خاصی را در آن ثبت کنید، یا می‌توانید بصورت گسترده تر از Google بخواهید که همه پیوندهای یک دامنه خاص را نادیده بگیرد.

از ابزار Disavow Links با دقت استفاده کنید و تنها پس از تجزیه و تحلیل کامل پروفایل بک لینک های خود لینک های مضر را جدا کنید. پس از ارسال فایل بک لینک های مضر، صبور باشید، پردازش فایل به زمان نیاز دارد. در این مرحله، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که منتظر بمانید تا رتبه شما به آرامی شروع به بازیابی کند.

حذف بک لینک های اسپم از سایت

لینک های خارجی توسط ابزار Search Console گوگل قابل مشاهده است و شما می توانید بک لینک های خارجی اسپم شناسایی شده را به کمک ابزار Disavow گوگل ، از لیست لینک های سایتتان پاک کرده و از اثر مخرب آنها جلوگیری کنید.

حذف بک لینک های اسپم از سایت

از چه وب سایت هایی نباید لینک خارجی گرفته شود ؟

از وب سایت هایی که دارای امتیاز منفی بوده و یا اسپم هستند نباید لینک خارجی گرفت . گرفتن بک لینک از این سایت ها باعث می شود دامنه شما هم اسپم شود و در نتایج به شدت افت کنید . برای گرفتن بک لینک ما باید از سایت های دارای Domain Authority بالاتر اقدام به گرفتن بک لینک نماییم .

رابطه انکر تکست و بک لینک های اسپم

استفاده مناسب از انکر تکست ها می تواند نتایج ارزشمندی در سئو و بهینه سازی سایت شما داشته باشد اما اگر این انکرتکست ها بیش از حد تکرار گردد ممکن است باعث مجازات سایت شما از سمت گوگل گردد . شما برای استفاده درست از انکر تکست ها باید دارای دانش کافی در مورد سئو باشید و استفاده بهینه از آنها تاثیرات مثبتی را در سایت شما دارد . شناختن لینک های اسپم هم مهم و کاربردی است که می تواند به شما کمک کند که این امر بصورت تجربی بدست خواهد آمد .

اسپم از طریق لینک های کم قدرت

در ساختن بک لینک شما از وب سایت دیگر به سایت خود لینک میدهید اما یک لینک خوب باید از یک صفحه خوب در سایت دیگر به وب سایت شما باشد . اگر تفاوت بین Domain Authority و Page Authority بسیار زیاد باشد، می تواند نگران کننده باشد که این سیگنال قوی نیست.

اهمیت بک لینک قوی در سئو خارجی سایت

ممکن است سایت شما دارای سئو داخلی قوی باشد و محتوای ارزشمندی را در سایت خود قرار داده باشید , اما سایت شما در نتایج گوگل رشد چندانی ندارد !!!  علت این امر نداشتن بک لینک های قوی و مناسب یا بطور کلی نداشتن سئو خارجی است .

شما برای رشد سایت خود باید هم سئو داخلی و هم سئو خارجی را بصورت همزمان با هم رشد بدهید , یعنی علاوه بر نوشتن محتوای مناسب و سئو شده ، باید بک لینک های با کیفیتی برای سایت خود ایجاد کنید تا سایت شما به سرعت رشد کند و در نتایج ابتدایی گوگل ظاهر شود . بک لینک با کیفیت ،  بک لینک هایی هستند که از سایت های معتبر با Domain Authority و page Authority  بالا گرفته شوند.

حذف بک لینک های اسپم از سایت

بک لینک های اسپم چه لینک هایی هستند؟

بک لینک های با کیفیت از وب سایت های با کیفیت بدست می آیند و بلعکس آنها هم صادق است یعنی بک لینک های بی کیفیت و اسپم از سایت های بی کیفیت بدست می آیند , درواقع اگر از سایت های بی اعتبار ، تعداد زیاد و در زمان کوتاه ،  بک لینک دریافت کنید ، گوگل این لینک ها را به عنوان بک لینک های اسپم شناسایی کرده و شما را جریمه خواهد کرد و باعث افت شدید وب سایت شما خواهد شد !

توجه داشته باشید اگر تمایل به خرید بک لینک برای وب سایت خود دارید اقدام به خرید بک لینک های زیاد در یک بازه زمانی کوتاه نکنید زیرا  بک لینک هایی که به صورت یکجا و در یک بازه زمانی کوتاه به سایت شما اختصاص داده شوند، نشان دهنده فیک بودن و اسپم بودن آنها است , هر چند اگر آنها از وب سایت های باکیفیتی گرفته شده باشد .

ممکن است گاهی اوقات شما هیچ بک لینک مخرب و یا اسپمی خریداری نمی کنید و در هیچ سایت بی اعتباری برای خود بک لینک نمی سازید! اما رقبای شما زحمت این کار را برای شما می کشند! تا وب سایت شما دچار افت در نتایج شده و اسپم گردد . استفاده از ابزار Disavow گوگل به شما کمک خواهد کرد تا نگذارید چنین اتفاق ناگواری برای وبسایتتان بیافتد!

نحوه تشخیص بک لینک های مخرب

برای تشخیص بک لینک های اسپم و مخرب شما حتما باید برای سایت خود اکانت گوگل وبمستر تولز بسازید و اطلاعات سایت خود را در آنجا بررسی کنید . پس از اینکه سایت خود را به گوگل وبمستر تولز معرفی کردید، می توانید نسبت به شناسایی بک لینک های سایت خود اقدام کنید.

گام اول : در ساید بار گوگل سرچ کنسول ، بر روی مسیر زیر کلیک کنید  :

Search Traffic >> Links to your Site

حذف بک لینک اسپم

پس از کلیک بر روی این گزینه، صقحه ای مشابه شکل زیر برای شما نمایان می شود که در آن کل بک لینک های سایت شما را نشان می دهد :

 اکنون بر روی گزینه More در پایین لیست کلیک کرده تا تمامی لینک ها نمایش داده شود.

در صفحه جدید، گزینه ای مبنی بر دانلود لینک ها وجود دارد که باید آن را بزنید و تمامی لینک های سایتتان را بصورت یک فایل CSV (اکسل) دانلود کنید.

حذف بک لینک مضر

گام دوم : اکنون باید در این فایل دانلود شده جستجو کنید و ببینید کدام یک از لینک های ذکر شده اسپم هستند و کدام یک مفید هستند. این کار ممکن است اندکی زمان بر باشد اما ارزش بررسی کردن را دارد .

برای بررسی سایت های لیست شده شما می توانید از ابزار MOZ  برای تشخیص Domain Authority و page Authority  و همچنین امتیاز اسپم کمک بگیرید . پیشنهاد ما به شما افزودن افزونه MozBar  به مرورگرتان است , برای استفاده از این افزونه شما باید در سایت MOZ.com دارای اکانت باشید .

نحوه حذف بک لینک های اسپم به کمک ابزار Disavow گوگل

اکنون پس از اینکه تمامی بک لینک های سایت را مشاهده کردیم و بک لینک های مخرب آن را تشخیص دادیم، باید نسبت به حذف بک لینک های اسپم اقدام کنیم.

در این مرحله از ابزار Disavow گوگل کمک می گیریم که جزئی از امکانات گوگل سرچ کنسول است.

Disavow گوگل

قدم اول : یک فایل .txt ایجاد کنید و آن را باز کنید. در هر خط نام یک دامنه سایت را بنویسید. درواقع دامنه سایت های اسپمی که به شما لینک داده اند را در این فایل وارد می کنیم. اکنون یک فایل .txt داریم که در آن لیستی از سایت های اسپمر وجود دارد.

قدم دوم : در این مرحله باید این فایل .txt را در ابزار Disavow گوگل آپلود کنیم سپس بر روی Submit کلیک می کنید. درواقع به گوگل می فهمانیم که لینک های این سایت ها را در بک لینک های سایت من محسوب نکن! اکنون شما تمامی سایت های اسپمری را که به شما لینک داده بودند را به کمک ابزار Disavow گوگل، معرفی کردید و دیگر هیچ ارزش مثبت و منفی ای از این وبسایت ها به شما منتقل نمی شود.

حذف بک لینک اسپم

حذف بک لینک اسپم

نکته : ابزار Disavow گوگل در پنل گوگل وبمستر تولز و سرچ کنسول وجود ندارد. برای دسترسی به آن عبارت Google Disavow را سرچ کنید و روی لینک اول که مربوط به این ابزار است کلیک کنید.

چند نکته در استفاده از Google Disavow

هرچندوقت یکبار (حداقل ماهی یکبار) کل بک لینک های سایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که بک لینک اسپم و یا ناخواسته ای در لیست بک لینک هایتان وجود ندارد.

دامنه های اسپم را به دقت شناسایی کنید. زیرا اگر اشتباهی بک لینک های با کیفیت را پاک کنید، این کار دیگر برگشت پذیر نیست و اعتباری که بدست آورده بودید را از دست می دهید.

مطالعه بیشتر:       لینک سازی (link building) چیست ؟

divider divider

محصولات مرتبط

✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ پیاده سازی طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ دوره های آموزش سئو و بازاریابی دیجیتال اولیه رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
شرکت دیجیتال مارکتینگ پیشگامان ✔️ ارائه کامل خدمات دیجیتال مارکتینگ ✔️ مشاوره در زمینه راه اندازی کمپین های تبلیغاتی ✔️ مشاوره در زمینه توسعه برند ✔️ مشاوره و راه اندازی کسب و کار آنلاین ✔️ ارائه خدمات سئو داخلی و خارجی ✔️ تولید محتوای تخصصی ✔️ تحقیق کلمات کلیدی و بررسی رقبا ✔️ بک لینک و ریپورتاژ آگهی ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید ⬇️⬇️⬇️
ادامه
خدمات حرفه ای سئوی سایت و فروشگاه اینترنتی ✔️ خدمات کامل سئوی داخلی سایت ✔️ بهینه سازی محتوا ✔️ خدمات سئوی خارجی سایت (بک لینک و ریپورتاژ) ✔️ تولید محتوای تخصصی ✔️ عکاسی از محصول ✔️ خدمات کامل سرچ کنسول و گوگل مپ ✔️ تحقیق کلمات کلیدی ✔️ بررسی رقبا ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید ⬇️⬇️⬇️
ادامه

ثبت نظر

محمد
محمد
جمعه 30 فروردین 1398

سلام. من برای سئو سایتم از بک لینک با متن مخفی (متن سفید برای حذف نشدن پست از انجمن) استفاده کردم و حالامشمول جریمه شدم وقتی میرم تو قسمت لینک هایی که به سایتم داده شده ،تو گوگل وبمستر ، لینکی که زدم رو بهم نشون نمیده که بتونم حذفش کنم تو انجمنی که لینک زدم هم امکانن حذف و ویرایش پست نیست. چیکار باید بکنم؟ ایا طول میکشه که گوگل وبمستز لینکی که باعث جریمه من شده رو بهم توی پنل نشون بده؟ چون بعضی لینک ها رو اصلا بهم نشون نمیده

admin picture
پاسخ مدیر به محمد
یکشنبه 1 اردیبهشت 1398

یکی از معضلات استفاده از سئو کلاه خاکستری به روز شدن الگوریتم های موتور های جستجو میباشد بارها به این نکته اشاره کردیم در صورتی که برنامه ریزی بلند مدت برای کسب و کار خود دارید حتما از سئو ارگانیک استفاده نمایید و محتوا جدید ایجاد نمایید در زمان فعلی با توجه به اینکه لینکهای بارگذاری شده را ندارید و امکان حذف همه آنها را ندارید بایستی سعی کنید با ایجاد بار مثبت برای سایت خود از میزان نمره منفی بکاهید