گوگل ترندز  ( google trends ) چیست و چگونه کار می کند ؟

یکی از ابزارهای شرکت گوگل که میتواند به ما در تولید محتوا کمک کند گوگل ترندز ( google trends ) است . با گوگل ترندز ( google trends ) می توان آمار جستجو و سلیقه های مردم را بررسی و از آن در تولید محتوا استفاده نمود . *** با پیشگامان در این مقاله همراه باشید ***

گوگل ترندز  google trends  چیست و چگونه کار می کند ؟

Google Trends یک ابزار رایگان است که محبوبیت عبارات جستجوی گوگل را با استفاده از داده های زمان واقعی تجزیه و تحلیل می کند. با گوگل ترندز  ( google trends ) می توان آمار جستجو و سلیقه های مردم را بررسی و از آن در تولید محتوا استفاده نمود .

گوگل ترندز دارای چهار ابزار یا متغیر است که از آنها می توان  برای جستجوها استفاده نمود :

گوگل ترندز  Web Search یا جستجوی وب : در اینجا چهار پارامتر جستجو که شامل Image search , News search , Google Shopping , Youtube Search است می باشد که نوع جستجو رامشخص می کند .

گوگل ترندز  All categories یا همه دسته بندی ها : در اینجا امکان جستجو بر روی صنعت های مختلف وجود دارد مانند ورزش , هنر , زیبایی و سلامت و ...

گوگل ترندز  منوی زمان : در اینجا جستجو را در بازه زمانی مشخص مثلا در 6 ماه گذشته , ماه گذشته و ... فیلتر میکند .

گوگل ترندز  منوی کشور : کلمات جستجو شده را در هر کشور مشخص می کند .


ابزار دیگری که گوگل ترندز در اختیار شما قرار می دهد نمودار تعداد و زمان بازدید کلمات مورد جستجو است  . در اینجا امکان مقایسه تا 5 کلمه کلیدی وجود دارد . این مقایسه ها به ما این کمک را میکند تا بتوانیم تفاوت جستجو ها را بر اساس زمان و تعداد بهتر متوجه شویم و کلمات کلیدی بهتری را استخراج کنیم .

در اینجا اگر بخواهیم چند کلمه در یک جستجو قرار گیرد از + بین کلمات میتوانیم استفاده کنیم . به مثال زیر دقت کنید :

گروه 1 : وب + سایت + سئو
گروه 2 : رایانه + مانیتور + پرینتر
گروه 3 : دفتر + کاغذ + قلم

در اینجا گوگل میفهمد که شما دوست دارید در هر جستجو کلمات فوق موجود باشد و ترکیب هر گروه کلمات را در یک خط نمودار نشان می دهد .


گوگل همچنین جستجوهای به روز (Hot Searches) و نمودارهای برتر (Top Charts) را در گوگل ترند به نمایش می گذارد. 
گوگل ترندز در جستجو ها تعداد جستجوی واقعی را نشان نمیدهد بلکه فقط از 0 تا 100 یک امتیاز را در اختیار کاربران قرار می دهد . علاوه بر ابزار های فوق گوگل ترندز هدف گیری جغرافیایی را نیز مورد بررسی قرار می دهد و محبوبیت کلمات را در مناطق مختلف به نمایش می گذارد .

divider divider

محصولات مرتبط

شرکت دیجیتال مارکتینگ پیشگامان ✔️ ارائه کامل خدمات دیجیتال مارکتینگ ✔️ مشاوره در زمینه راه اندازی کمپین های تبلیغاتی ✔️ مشاوره در زمینه توسعه برند ✔️ مشاوره و راه اندازی کسب و کار آنلاین ✔️ ارائه خدمات سئو داخلی و خارجی ✔️ تولید محتوای تخصصی ✔️ تحقیق کلمات کلیدی و بررسی رقبا ✔️ بک لینک و ریپورتاژ آگهی ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید ⬇️⬇️⬇️
ادامه
خدمات حرفه ای سئوی سایت و فروشگاه اینترنتی ✔️ خدمات کامل سئوی داخلی سایت ✔️ بهینه سازی محتوا ✔️ خدمات سئوی خارجی سایت (بک لینک و ریپورتاژ) ✔️ تولید محتوای تخصصی ✔️ عکاسی از محصول ✔️ خدمات کامل سرچ کنسول و گوگل مپ ✔️ تحقیق کلمات کلیدی ✔️ بررسی رقبا ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید ⬇️⬇️⬇️
ادامه
◀️ طراحی رابط کاربری اپلیکیشن و سایت ✔️ طراحی حرفه ای رابط کاربری موبایل و سایت مطابق طرح و ایده شما ✒️ رابط کاربری یا واسط کاربری به مجموعه صفحات، تصاویر و المان‌های بصری مثل دکمه‌ها و آیکون‌ها گفته می‌شود که کاربر برای تعامل با یک دستگاه یا برنامه از آنها استفاده می‌کند. اما منظور از تجربه کاربری آن تجربه و حسی است که کاربر در هنگام تعامل با بخش‌های مختلف از محصولات و سرویس‌های یک شرکت دارد که شامل نحوه تعامل او با رابط است. ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه

ثبت نظر