قدرت شبکه های اجتماعی در کسب و کار بر کسی پوشیده نیست . شبکه های اجتماعی علاوه بر معرفی کالا و خدمات شما باعث افزایش رتبه بندی وب سایت و فروشگاه اینترنتی شما خواهند شد . ورود به شبکه های اجتماعی و استفاده از قدرت آن نیازمند داشتن دانش و ابزار می باشد و باید با قوانین بازاریابی در آن آشنا باشید . در این مقاله به برخی قوانین مهم در زمینه بازریابی شبکه های اجتماعی می پردازیم ، با ما در ادامه همراه باشید .
قوانین بازاریابی شبکه های اجتماعی
قدرت شبکه های اجتماعی در کسب و کار بر کسی پوشیده نیست . شبکه های اجتماعی علاوه بر معرفی کالا و خدمات شما باعث افزایش رتبه بندی وب سایت و فروشگاه اینترنتی شما خواهند شد . ورود به شبکه های اجتماعی و استفاده از قدرت آن نیازمند داشتن دانش و ابزار می باشد و باید با قوانین بازاریابی در آن آشنا باشید .
قانون شنیدن
در شبکه های اجتماعی به دنبال مطالب پربازدید و پر طرفدار باشید و آنها را به دقت مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید با علایق مخاطبین خود آشنا شوید و بفهمید چه چیزی برایشان مهم و ارزشمند است ، سپس خواهید توانست محتوایی ایجاد کنید که چیز ارزشمندی به زندگی آنها اضافه کند.
قانون تمرکز
بهتر است در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی بر روی یک موضوع تمرکز کنید تا بتوانید برندی قدرتمند در داشته باشید ، داشتن استراتژی گسترده نمیتواند شما را به هدف اصلیتان برساند .
قانون کیفیت
کیفیت مهمتر از کمیت است. اگر ۱۰۰۰ نفر مخاطب فعال داشته باشید که مطالب شما را بخوانندو در مورد آن صحبت کنند و با مخاطبان خودشان آنها را به اشتراک بگذارند، بسیار بهتر از داشتن ۱۰۰۰۰ مخاطبی است که فقط یک بار پیگیر شما باشند .
قانون صبر
موفقیت در بازاریابی محتوا و شبکههای اجتماعی در کوتاه مدت به دست نمیآید ، اما این احتمال هم وجود دارد که با استراتژی خاص و برنامه ریزی شده به موفقیت سریع و کوتاه مدت دست پیدا کنید ، اما برای دستیابی به نتایج مناسب، بایستی مسیری طولانی را طی کنید.
قانون تاثیرگذاری
زمان صرف کنید و افراد تاثیرگذار آنلاین در بازار مرتبط با حوزهی کسب وکارتان را شناسایی کنید. ممکن است این افراد به محصولات ، خدمات یا کسبوکار شما علاقمند باشند و مخاطبان باکیفیت بسیاری دارند . با این اشخاص در تماس باشید و سعی کنید با آنها ارتباط برقرار کنید. اگر این افراد، شما را به عنوان یک منبع موثق و مفید اطلاعات ببینند، ممکن است مطالبتان را با مخاطبان خودشان به اشتراک بگذارند. این امر باعث خواهد شد که شما و کسبوکارتان با حجم عظیمی از مخاطبان باکیفیت جدید روبهرو شوید .
قانون ارزش
اگر شما همهی زمانتان را در شبکههای اجتماعی به معرفی و ارائهی مستقیم محصول و کسبوکارتان اختصاص دهید، بالاخره مردم دست از گوش دادن برمیدارند. شما باید ارزش و اعتبار به مکالمات اضافه کنید. کمتر روی مکالمات متمرکز شوید و بیشتر روی تولید محتوای باکیفیت و گسترش روابط با افراد تاثیرگذار وب تمرکز کنید. در گذر زمان، این افراد به کاتالیزورهای قدرتمندی برای کسب وکار شما در بازاریابی دهانبهدهان تبدیل خواهند شد.
قانون ترکیب کردن
در صورت ایجاد محتوای باکیفیت و باارزش و تلاش برای جذب مخاطب ، مخاطبین شما ، مطالب شما را با مخاطبان خودشان در شبکه های اجتماعی دیگر مانند توییتر، فیسبوک ، لینکدین و همینطور در وبلاگهای خودشان به اشتراک خواهند گذاشت. این اشتراکگذاریها و بحثهای شکل گرفته حول مطالب شما، باعث ایجاد نقاط ورود جدیدی برای موتورهای جستجو مانند گوگل میگردد و سبب یافته شدن مطالب شما در کلمات کلیدی مختلف خواهد شد. این نقاط ورود جدید میتوانند در غالب صدها یا هزاران راه بالقوهی دیگر برای یافته شدن شما توسط مردم افزایش پیدا کنند.
قانون قدردانی
شما هیچگاه در دنیای واقعی، افرادی که با قصد برقراری رابطه به شما نزدیک میشوند را نادیده نمیگیرید، پس در دنیای آنلاین هم این موضوع را نادیده نگیرید. برقراری روابط یکی از مهمترین بخشهای موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی است. پس همواره، از هر کسی که با شما ارتباط برقرار میکند، قدردان باشید.
قانون تبادل محتوا
نمیتوانید از دیگران انتظار داشته باشید مطالب شما را بخوانند، درموردش صحبت کنند و آن را به اشتراک بگذارند، مگر این که شما هم همین کارها را در قبال آنها انجام دهید. بنابراین، بخشی از زمانی که در شبکههای اجتماعی صرف میکنید باید به اشتراکگذاری و صحبت در مورد مطالب دیگران اختصاص داشته باشد.
قانون دسترسی
فالوئرهای آنلاین میتوانند بسیار بیوفا باشند و زمانی که غیرفعال باشید برای جایگزین کردن شما درنگ نخواهند کرد . بعد از انتشار مطالبتان، ناپدید نشوید؛ و در دسترس مخاطبانتان باشید. این بدان معناست که شما باید همواره در حال تولید محتوای جدید باشید و در مکالمات و بحثها نیز شرکت کنید .
ثبت نظر