طراحی سایت دراپ شیپینگ

dropshipping یک روش خرده فروشی است که در آن یک فروشگاه آنلاین محصولات خود را در انبار نگه نمی دارد. در عوض، زمانی که مشتری سفارشی ثبت می کند، فروشگاه آن را همراه با پرداخت به یک تامین کننده dropshipping ارسال می کند. سپس تامین کننده محصول را برای مشتری ارسال می کند.

شرکت پیشگامان دامنه فناوری با توجه به روندهای جهانی تجارت الکترونیک، اقدام به طراحی و ساخت پلتفرم دراپ شیپینگ برای تامین کنندگان و عمده فروشان محصولات مختلف نموده است.

امتیاز دهی :

طراحی سایت دراپ شیپینگ

طراحی و ساخت سایت دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ یک مدل تجاری است که در آن محصولاتی که از یک سایت فروشگاه آنلاین خریداری می شوند، توسط تامین کننده یا تولید کننده به طور مستقیم برای مشتریان ارسال می شوند، به عبارتی صاحب سایت دارای کالا و انبار نیست و صرفا وظیفه فروش محصولات را بر عهده دارد و به ازای فروش مبلغی را دریافت می کند.

dropshipping یک روش ساده و محبوب برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین است. این روش چالش های رایج خرده فروشی مانند خرید، ذخیره سازی و حمل و نقل کالا را از بین می برد.

هنگامی که یک فروشگاه آنلاین dropshipping، فروشی را انجام می دهد، سفارش را به یک تامین کننده ارسال می کند که تحویل کالا به مشتری را بر عهده می گیرد. این کار به صاحبان فروشگاه اجازه می دهد تا روی کارهای دیگر مانند بازاریابی و برندسازی تمرکز کنند.

طراحی سایت دراپ شیپینگ

ساخت یک پلتفرم دراپ شیپینگ برای تامین کنندگان می‌تواند یک فرصت عالی برای تسهیل این فرآیند و جذب تعداد زیادی از فروشندگان باشد. پلتفرم تامین کنندگان شامل بخش مدیریت سیستم، داشبورد فروشندگان، سایت و اپلیکیشن تایم کننده و فروشنده است.

✔️ داشبورد مدیریت: برای مدیریت فروشندگان، سفارشات، ارسال ها، محصولات و گزارش‌ها.
✔️ پروفایل‌های کاربری: برای کاربران، فروشندگان و تامین‌کنندگان.
✔️ طراحی سایت فروشگاهی: برای ارائه به فروشندگان با امکان انتخاب قالب، تنظیمات سئو، بلاگ و ....
✔️ مدیریت سفارشات: برای پیگیری و مدیریت سفارشات مشتریان.
✔️ سیستم پرداخت: برای پردازش پرداخت‌ها و کمیسیون‌ها.
✔️ سیستم اطلاع‌رسانی: برای ارسال اعلان‌ها و پیام‌ها به کاربران.

طراحی و ساخت یک پلتفرم دراپ شیپینگ برای دراپشیپرها (تامین کننده) نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اجرای مراحل مختلف است. با تحلیل نیازهای بازار، طراحی معماری مناسب، انتخاب فناوری‌های مناسب، و اجرای استراتژی‌های بازاریابی مؤثر، می‌توان یک پلتفرم موفق و کارآمد ایجاد کرد که به تامی کنندگان و عمده فروشان کمک کند کسب‌وکار خود را به‌طور مؤثرتری مدیریت کنند.

شرکت برنامه نویسی پیشگامان دامنه فناوری با بررسی روندهای جهانی کسب و کارهای دیجیتال، پلتفرم کامل دراپ شیپینگ را با قابلیت های بروز و خاص طراحی و پیاده سازی نموده است. این سیستم قابلیت سفارشی سازی کامل را دارد و به روش برنامه نویسی کراس پلتفرم پیاده سازی شده است.

طراحی اپلیکیشن دراپ شیپینگ

در سال 2024، دراپ شیپینگ همچنان یک انتخاب محبوب برای صاحبان فروشگاه های آنلاین، افراد با مشاغل جانبی و افرادی است که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار خرده فروشی هستند.

راه اندازی دراپ شیپینگ با پیشگامان آسان است. در راه اندازی فروشگاه آنلاین دراپ شیپینگ دو رویکرد متفاوت وجود دارد، حالت اول این است که شما به عنوان یه تامین کننده دراپ شیپینگ برای توسعه و فروش بیشتر کالاهایتان میخواهید عمل کنید و حالت دوم این است که شما میخواهید یک سایت دراپ شیپینگ راه اندازی کنید و با تامین کنندگان کار کنید، ما در شرکت پیشگامان هر دو رویکرد را ارائه می دهیم.

دراپ شیپینگ چیست؟

dropshipping یک روش خرده فروشی است که در آن یک فروشگاه آنلاین محصولات خود را در انبار نگه نمی دارد. در عوض، زمانی که مشتری سفارشی ثبت می کند، فروشگاه آن را همراه با پرداخت به یک تامین کننده dropshipping  ارسال می کند. سپس تامین کننده محصول را برای مشتری ارسال می کند.

بسیاری از صاحبان مشاغل dropshipping را ترجیح می دهند زیرا وظیفه تکمیل سفارش را به تامین کنندگان واگذار می کند، این بدان معناست که فروشگاه ها نیازی به سرمایه گذاری در فضای انبار یا ریسک گیر افتادن با موجودی فروش نرفته ندارند. در نتیجه، کسب و کارها می توانند منابع بیشتری را به فعالیت های خرده فروشی دیگر مانند بازاریابی اختصاص دهند. برآورد شده است که dropshipping هر ساله بیش از 300 میلیارد دلار در فروش تجارت الکترونیک ایجاد می کند.

دراپ شیپینگ

دراپشیپر(فروشنده) چه کسی است؟

دراپشیپر فرد یا کسب و کاری است که سفارشات مشتری را دریافت می کند و برای تکمیل به یک تامین کننده ارسال می کند. دراپشیپرها اغلب برای بازاریابی و فروش محصولات، فروشگاه های آنلاین را اداره می کنند. هنگامی که مشتری محصولی را خریداری می کند، دراپشیپر سفارش مشابهی را به تامین کننده ارسال می کند.

فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین دراپ شیپینگ دارید که محصولات حیوانات خانگی می فروشد. هنگامی که مشتری یک قلاده گربه خریداری می کند، سفارش را به تامین کننده خود که انباری از لوازم حیوانات خانگی دارد، ارسال می کنید.

تامین کنندگان دراپ شیپینگ چه کسانی هستند؟

تامین کنندگان دراپ شیپینگ سفارشات ثبت شده توسط خرده فروشان (صاحبین سایت) را به نمایندگی از آنها انجام می دهند. تامین کنندگان محصولات را انبار ،بسته بندی  و برای مشتری ارسال می کنند.

ممکن است تامین کنندگان محصولات متنوعی در زمینه های متنوع داشته باشند یا تنها بر روی دسته خاصی فعالیت کنند  که می توان بر اساس برنامه و هدف سایت از آنها انتخاب نمود.

تفاوت عمده فروشان با تامین کنندگان دراپ شیپینگ

تامین کنندگان عمده فروشی بخشی از فرآیند دراپ شیپینگ نیستند. بر خلاف تامین کنندگان دراپ شیپینگ، عمده فروشان مقادیر عمده ای از محصولات را به خرده فروشان می فروشند که سپس آنها را به مصرف کنندگان می فروشند.

اگر فروشگاه حیوانات خانگی شما مقدار زیادی خوراکی ارگانیک سگ را با قیمت تخفیف خریداری کند، آنها را در انبار نگه دارد و سپس آنها را به صورت جداگانه به مشتریان بفروشد، شما یک خرده فروش سنتی هستید که با یک عمده فروش کار می کنید، به عبارت ساده تر عمده فروش به شما کالا می فروشد اما تامین کننده کالا را تهیه کرده و شما بدون نیاز به خرید کالا، آنها را می فروشید.

دراپ شیپینگ

تفاوت همکاری در فروش با دراپ شیپینگ

همکاری در فروش (Affiliate Marketing) و دراپ شیپینگ (Dropshipping) دو مدل کسب‌وکار آنلاین محبوب در سراسر دنیا هستند که هر دو به افراد اجازه می‌دهند بدون نیاز به داشتن موجودی محصولات، درآمد کسب کنند. با این حال، این دو مدل تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند.

در همکاری در فروش، شما به عنوان یک بازاریاب وابسته (Affiliate Marketer) محصولات یا خدمات یک شرکت دیگر را تبلیغ می‌کنید و به ازای هر فروش یا اقدامی که از طریق لینک تبلیغاتی شما انجام می‌شود، کمیسیون دریافت می‌کنید اما در دراپ شیپینگ، شما به عنوان یک فروشنده آنلاین محصولات را از تأمین‌کنندگان خریداری می‌کنید و به مشتریان خود می‌فروشید و تأمین‌کننده محصولات را مستقیماً به دست مشتریان شما می‌رساند.

بطور کلی در افلیت مارکتینگ شما، کاربران را از طریق کد معرف خود به سایت مورد نظر هدایت می کنید و به ازای خرید کاربر، مبلغی را دریافت می کنید اما در دراپ شیپینگ، شما دارای سایت و رسانه مخصوص بخود هستید و کالا را بر روی سایت خود فروخته، سپس آن کالا توسط تامین کننده برای مشتری ارسال می شود.

دراپ شیپینگ چگونه کار می کند؟

در اینجا یک شرح مرحله به مرحله از نحوه عملکرد فرآیند استاندارد دراپ شیپینگ آورده شده است:

1- یک تامین کننده دراپ شیپینگ پیدا کنید

یک تامین کننده دراپ شیپینگ پیدا کنید که محصولاتی را که می خواهید بفروشید ارائه دهد. پس از امضای قرارداد، آنها انبارداری، بسته بندی و حمل و نقل خریدهای مشتری را بر عهده خواهند گرفت. شما می توانید با یک کسب و کار مستقل در زمینه کاری خود شراکت کنید. همچنین می توانید از یک اپلیکیشن دراپ شیپینگ برای فروش محصولات از چندین تامین کننده استفاده کنید.

2- یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید

 در مرحله بعد، سایت فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید. فروشگاه شما لیستی از محصولات تامین کننده شما را با قیمتی که شما تعیین می کنید نمایش می دهد. یک برنامه دراپ شیپینگ را به فروشگاه خود اضافه کنید تا لیست محصولات به روز شود و به طور خودکار سفارشات را به تامین کنندگان ارسال کند.

3- دریافت سفارش مشتری

هنگامی که مشتری از فروشگاه شما بازدید می کند و سفارشی ثبت می کند، فرآیند پرداخت به طور عادی انجام می شود. مشتری هزینه را پرداخت می کند، تاییدیه سفارش را دریافت می کند و منتظر تحویل می ماند.

4- ارسال سفارش به تامین کننده

هنگامی که مشتری شما هزینه سفارش را پرداخت کرد، جزئیات سفارش را برای تامین کننده دراپ شیپینگ خود ارسال کنید. اگر از یک اپلیکیشن دراپ شیپینگ استفاده می کنید، این مرحله خودکار است.

5- تامین کننده محصول را آماده و ارسال می کند

تامین کننده دراپ شیپینگ سفارش را آماده می کند و آن را مستقیماً برای مشتری ارسال می کند. بسیاری از تامین کنندگان برای بهبود تجربه خرید، فاکتورهای با برند و بسته بندی سفارشی مطابق با برند سایت فروشنده را ارائه می دهند.

6- مشتری محصول را دریافت می کند

مشتری محصول خود را از تامین کننده دریافت می کند، در حالی که فروشگاه هر گونه نیاز به خدمات مشتری را برطرف می کند.

آیا باید دراپ شیپینگ را شروع کنید؟

برای اینکه تصمیم بگیرید که آیا دراپ شیپینگ برای شما مناسب است یا خیر، چند نشانه وجود دارد که آیا مدل کسب و کار دراپ شیپینگ می تواند با کسب و کار شما مطابقت داشته باشد.

شما عاشق بازاریابی دیجیتال هستید

اگر در زمینه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا بازاریابی رسانه های اجتماعی مهارت دارید، دراپ شیپینگ می تواند گزینه مناسبی باشد.

هدف اصلی دراپشیپرها هدایت ترافیک به یک فروشگاه آنلاین با استفاده از پلتفرم هایی مانند گوگل، یوتیوب، تیک تاک و اینستاگرام است. دراپشیپرها از مهارت های بازاریابی محتوا و درک الگوریتم های رتبه بندی برای اتصال مشتریان بالقوه به محصولات استفاده می کنند.

شما فروش محور هستید، نه برند محور

اگر استراتژی کسب و کار شما بیشتر بر ایجاد حجم بالای فروش به جای ساخت یک برند متمایز تمرکز دارد، دراپ شیپینگ می تواند برای شما مناسب باشد. در سایر مدل های خرده فروشی، فروشندگان برای ایجاد یک تجربه برند منسجم، وفاداری مشتری را ایجاد می کنند و برندسازی را به فروشگاه، محصولات، بسته بندی و ارتباطات خود اضافه می کنند.

دراپ شیپینگ فرصت های کمتری برای برندسازی ارائه می دهد. بسته بندی و تحویل فضای کمی برای شخصی سازی باقی می گذارد و محصولات دراپ شیپینگ به ندرت برای یک خرده فروش انحصاری هستند. این امر ارائه یک تجربه منحصر به فرد که با مشتریان طنین انداز شود و باعث بازگشت آنها شود را دشوارتر می کند.

اگر به دنبال فروش محصولات دارای برند با استفاده از دراپ شیپینگ هستید، گزینه های دراپ شیپینگ لیبل شخصی یا محصولات چاپی بر اساس تقاضا را بررسی کنید.

شما به تنوع محصول اهمیت می دهید

دراپ شیپینگ به بازرگانان این امکان را می دهد تا بدون نگرانی در مورد موجودی، طیف گسترده ای از محصولات را از یک شبکه جهانی تامین کنندگان بفروشند. با این حال، در این نوع تجارت کنترل کمتر بر کیفیت و ثبات محصول وجود دارد. فراتر از سفارش نمونه، ممکن است تأثیر کمی بر فرآیند تولید داشته باشید.

شما مشکلی با زمان ارسال طولانی ندارید

در عصر تحویل فوق العاده سریع، اکثر مشتریان انتظار دارند خریدهایشان به سرعت برسد. اکثر سایت های بزرگ فروش آنلاین در ایران مانند دیجی کالا، ارسال کالا را بصورت اختصاصی و بدون کمک پست انجام می دهند، اینکار موجب ارسال سریعتر کالا به مشتریان می شود.

اگر می توانید تامین کنندگان داخلی پیدا کنید یا انتظارات مشتری را در مورد زمان تحویل مدیریت کنید، دراپ شیپینگ می تواند یک گزینه قابل اجرا باشد.

برای پاسخگویی به سوالات مشتریان آمادگی دارید

در حالی که دراپشیپرها با تکمیل سفارش سروکار ندارند، آنها اولین نقطه تماس برای مشتریان هستند. این بدان معناست که آنها اغلب خود را در حال رسیدگی به مسائل خدمات مشتری که خارج از کنترل مستقیم آنهاست، مانند تاخیر در حمل و نقل، مشکلات تحویل، نقص محصولات و درخواست های مرجوعی می بینند.

اگر برای پیمایش این چالش ها و مدیریت موثر سوالات مشتری آماده هستید، دراپ شیپینگ می تواند یک مدل کسب و کار مناسب باشد.

مزایای دراپ شیپینگ

در اینجا شش دلیل وجود دارد که چرا دراپ شیپینگ به یک مدل تجارت الکترونیک محبوب برای کسب و کارها تبدیل شده است:

هزینه های پایین در راه اندازی اولیه

از آنجایی که شما کالایی را خریداری نمی کنید، دراپ شیپینگ به سرمایه گذاری اولیه کمی نیاز دارد. بسیاری از فروشگاه های آنلاین دراپ شیپینگ از خانه و با یک لپ تاپ اداره می شوند و این امر آن را به یک ایده جذاب برای کسب و کارهای کوچک تبدیل می کند. با این حال، این مزیت باعث ایجاد رقابت با سایر کارآفرینان دراپ شیپینگ می شود. شما نیاز دارید به جای سرمایه، زمان خود را سرمایه گذاری کنید و از نکات متخصصان دراپ شیپینگ برای راه اندازی کسب و کار خود استفاده کنید.

تنوع بیشتر محصولات برای فروش

از دراپ شیپینگ برای ارائه طیف گسترده ای از محصولات پرطرفدار به مشتریان خود استفاده کنید. بدون نیاز به نگرانی در مورد کالای فروش نرفته، می توانید لیست محصولات خود را به دلخواه تغییر دهید. اگر تامین کنندگان کالای جدیدی را در انبار داشته باشند، می توانید بلافاصله آن را برای فروش لیست کنید.

عدم نیاز به دفتر و مدیریت آسان

یک تجارت دراپ شیپینگ را می توان تقریباً از هر جایی با اتصال به اینترنت راه اندازی کرد. تا زمانی که بتوانید با تامین کنندگان ارتباط برقرار کنید و به موقع از مشتریان پشتیبانی کنید، محدودیت های کمی در مورد محل زندگی و کار شما وجود دارد.

راه اندازی آسان تر

دراپ شیپینگ بسیاری از موانع خرده فروشی را از بین می برد. اداره یک تجارت الکترونیک زمانی آسان تر می شود که مجبور نباشید:

✔️ انبار را مدیریت یا برای آن هزینه کنید
✔️ موجودی را کنترل کنید
✔️ سفارشات را بسته بندی و ارسال کنید
✔️ موجودی را برای حسابداری پیگیری کنید

مرجوعی و حمل و نقل ورودی را مدیریت کنید با این گفته، دراپشیپرهای موفق، فرآیند تکمیل را با دقت مدیریت می کنند و متعهد به ارائه یک تجربه رضایت بخش به مشتری هستند.

تست آسان تر

دراپ شیپینگ یک مدل مفید برای سنجش علاقه مشتری به یک دسته محصول جدید است. فروشگاه ها می توانند قبل از تعهد به خرید کالا، فروش یک محصول دراپشیپ شده را به صورت آزمایشی انجام دهند.

مقیاس پذیری آسان تر

مقیاس گذاری یک تجارت خرده فروشی سنتی نیاز به برنامه ریزی از قبل دارد. اگر تعداد زیادی سفارش به طور غیرمنتظره برسد، ممکن است پذیرش آنها چالش برانگیز باشد و ممکن است به سرعت تمام شوند. کسب و کارهای دراپ شیپینگ تمایل به مقیاس پذیری کارآمدتر دارند.

معایب دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ مانند همه مدل های خرده فروشی، معایب خاص خود را نیز دارد. در اینجا چهار مورد از معایب دراپ شیپینگ وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

حاشیه سود پایین

دسترسی آسان به دراپ شیپینگ می تواند منجر به رقابت شدید شود و با کم فروشی کسب و کارها نسبت به هم، حاشیه سود پایین بیاید. هر چه قیمت ها را بیشتر کاهش دهید، محاسبه حاشیه سود مناسب برای فروشگاهتان سخت تر می شود. با انتخاب محصولات مناسب و انتخاب یک جایگاه دراپ شیپینگ که اشباع نشده است، این مشکل را کاهش دهید.

نوسانات موجودی

با وجود تمام مزایای مدیریت موجودی، دراپ شیپینگ خرده فروشان را در معرض تغییرات ناگهانی در دسترس بودن محصول قرار می دهد. از آنجایی که تامین کنندگان سفارشات را برای چندین خرده فروش انجام می دهند، سطوح موجودی می تواند به طور غیرمنتظره نوسان داشته باشد، چیزی که هنگام داشتن موجودی خودتان، کمتر با آن روبرو می شوید.

پیچیدگی های حمل و نقل

کار با چندین تامین کننده می تواند تکمیل سفارش را پیچیده کند. اگر مشتری سه کالای مختلف از سه تامین کننده مختلف سفارش دهد، باید هزینه حمل و نقل جداگانه برای هر کدام را بپردازید. همچنین ممکن است اقلام در زمان های مختلف برسند. یکی از راه حل های ممکن، انتقال هزینه های حمل و نقل به مشتریان است. با این حال، این ممکن است قیمت گذاری شما را کمتر رقابتی کند.

اشتباهات تامین کننده

حتی بهترین تامین کنندگان هم در تکمیل سفارش اشتباه می کنند. متأسفانه، حل این اشتباهات بر عهده دراپشیپر است. این امر باعث می شود انتخاب یک تامین کننده قابل اعتماد برای به حداقل رساندن کمبود اقلام، اشتباهات بسته بندی و مسائل کیفیت محصول که به شهرت کسب و کار شما آسیب می زند، امری حیاتی باشد.

سوالات متداول

هزینه راه اندازی فروشگاه دراپ شیپینگ چقدر است؟
راه اندازی یک تجارت دراپ شیپینگ مستلزم سرمایه گذاری در یک فروشگاه آنلاین، از جمله یک نام دامنه و یک وب سایت تجارت الکترونیک است. همچنین ممکن است برای تبلیغات آنلاین برای دسترسی به مشتریان بالقوه نیاز به بودجه داشته باشید. راه اندازی فروشگاه آنلاین با توجه به نوع سیستم مدیریت می تواند از حداقل قیمت 5 میلیون تومان برای وردپرس و 20 میلیون تومان برای CMS های کدنویسی شده هزینه داشته باشد.
دراپشیپرها چگونه درآمد کسب می کنند؟
کسب و کارهای دراپ شیپینگ با اطمینان از وجود حاشیه سود در محصولاتی که از تامین کنندگان خریداری می کنند و به مصرف کنندگان می فروشند، درآمد کسب می کنند.
آیا دراپ شیپینگ قانونی است؟
دراپ شیپینگ یک مدل تکمیل تجارت الکترونیک قانونی و به طور گسترده استفاده شده است که به گزینه ای محبوب برای مشاغل تجارت الکترونیک در سراسر جهان تبدیل شده است.
دراپ شیپینگ چقدر سودآور است؟
حاشیه سود معمول برای کسب و کارهای دراپ شیپینگ بین 10 تا 15 درصد است. با پیدا کردن محصولات مناسب برای فروش و ایجاد روابط قوی با تامین کنندگان، می توانید یک تجارت دراپ شیپینگ سودآور بسازید.

نظر بدهید


نمایش کلیه نظرات