دوشنبه 4 تیر 1403

فناوری و تکنولوژی

این مقاله شامل دو بخش است، در بخش اول ما 5 پلتفرم برتر جهانی در زمینه طراحی اپلیکیشن بدون کد را معرفی می نماییم و در بخش دوم به توضیح این مطلب که چگونه یک برنامه هوش مصنوعی بسازیم آورده شده است.
ادامه
شنبه 2 تیر 1403

فناوری و تکنولوژی

هوش مصنوعی (AI) در حال تغییرات گسترده در شیوه زندگی و کار ما است و توسعه اپلیکیشن‌های موبایل نیز از این قاعده مستثنی نیست. هوش مصنوعی با توانایی تحلیل حجم عظیمی از داده‌ها و تصمیم‌گیری بر اساس آن داده‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل را به تجربه‌ای هوشمندتر، پاسخگوتر و شخصی‌سازی‌شده‌تر برای کاربران تبدیل می‌کند.
ادامه
چهارشنبه 30 خرداد 1403

فناوری و تکنولوژی

در سال ۲۰۲۲، پس از دو سال رشد قابل توجه در دوران همه‌گیری کرونا، دانلود برنامه‌های موبایل با رکود مواجه شد. در سال ۲۰۲۳، برخی از دسته‌بندی‌ها شاهد رشد بودند، در حالی که برخی دیگر همچنان راکد ماندند، زیرا کاربران علایق و ترجیحات خود را به سمت دنیای «پساکرونا» تغییر دادند.
ادامه
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فناوری و تکنولوژی

بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن اندرویدی و IOS برای انتشار اپلیکیشن های ساخته شده نیازمند مارکت های فراگیر و در دسترس هستند . توسعه دهندگان ایرانی برای انتشار اپلیکیشن ها در گوگل پلی و اپ استور به عنوان بزرگترین فروشگاه های اپلیکیشن دنیا نیازمند ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی یا اپ استور است که متأسفانه به دلیل وجود محدودیت‌ها برای توسعه دهندگان ایرانی، امکان ساخت این حساب‌ها برای آنها وجود ندارد! . با انتشار اپ در گوگل پلی و اپ استور ، نه‌تنها اپلیکیشن به بازار جهانی معرفی می‌شود، بلکه توسعه‌دهنده می‌تواند از طریق برنامه خود کسب درآمد دلاری بسیار ارزشمندی نیز داشته باشد.
ادامه
سه شنبه 1 خرداد 1403

فناوری و تکنولوژی

با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی گسترده به اینترنت، برگزاری کلاس‌های آنلاین به یکی از روش‌های پرطرفدار و مؤثر آموزش تبدیل شده است. کلاس‌های آنلاین، که به صورت مجازی و از راه دور برگزار می‌شوند، این امکان را فراهم می‌کنند تا دانشجویان و مدرسین بدون محدودیت جغرافیایی به فرآیند آموزش و یادگیری بپردازند. این نوع آموزش، انعطاف‌پذیری بالایی دارد و به دانشجویان اجازه می‌دهد تا با مدیریت بهتر زمان خود، به یادگیری بپردازند. علاوه بر این، استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند ویدئو کنفرانس، پلتفرم‌های مدیریت یادگیری (LMS) و منابع آموزشی آنلاین، تجربه یادگیری را تعاملی‌تر و جذاب‌تر می‌کند. در این مقدمه به بررسی مزایا، چالش‌ها و اهمیت برگزاری کلاس‌های آنلاین خواهیم پرداخت.
ادامه
چهارشنبه 21 تیر 1402

فناوری و تکنولوژی

شهر هوشمند با استفاده از فناوری ها و خدمات هوشمند، بهبود کیفیت زندگی شهروندان را هدف قرار می‌دهد و بهره‌وری منابع و توسعه پایدار را ترویج می‌دهد. امیدواریم که با پیشرفت فناوری‌ها، شهر هوشمند تبدیل به واقعیت بیشتری شود و زندگی شهروندان را بهبود بخشد.
ادامه
شنبه 5 خرداد 1403

فناوری و تکنولوژی

اپ استور بزرگترین فروشگاه های اپلیکیشن در دنیا برای کاربران IOS می باشد که در آن بیش از دو میلیارد نرم افزار در زمینه های مختلف توسط برنامه نویسان انتشار یافته است . از آن جا که اپ استور تنها مرجع معتبر دانلود اپلیکیشن برای کاربران iOS است ، انتشار برنامه در اپ استور برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان از اهمیت بالایی برخوردار است .
ادامه
سه شنبه 25 مهر 1402

فناوری و تکنولوژی

انتخاب یک زبان برنامه نویسی خوب و قدرتمند، کاری سخت است. ما در این مقاله بصورت کامل و قدم به قدم شما را در انتخاب یک زبان برنامه نویسی راهنمایی می کنیم.
ادامه
شنبه 4 شهریور 1402

فناوری و تکنولوژی

بلاک‌چین یک تکنولوژی نرم افزاری است که در آن داده ها (بلوک ها) به هم زنجیر می شوند و امکان حذف یا تغییر هیچکدام از این داده ها (بلوک ها) وجود ندارد، و تنها اطلاعات جدید در انتهای زنجیر می تواند اضافه شود. این داده ها کامل شفاف و امن است و توسط تمامی کاربران قابل مشاهده است.
ادامه
چهارشنبه 18 مرداد 1402

فناوری و تکنولوژی

امروزه کمتر کسی را می توانیم پیدا کنیم که دسترسی به اینترنتی نداشته باشد و از خدمات آنلاین استفاده نکرده باشد. کسب‌وکارها برای دستیابی به مشتریان و فروش بیشتر نیاز به حضور آنلاین قوی دارند، اما همه افراد تخصص فنی برای ایجاد و مدیریت صفحات و محتوا در اینترنت را ندارند. اینجاست که یک CMS (مخفف )Content Management System می تواند به افراد و شرکت ها، کمک زیادی کند.
ادامه
چهارشنبه 2 اسفند 1402

فناوری و تکنولوژی

سئو (بهینه سازی موتور جستجو) یک استراتژی چند وجهی است که شامل تحقیق در مورد رقابت، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای جذب ترافیک ارگانیک، ایجاد استراتژی ساخت لینک خارجی و داخلی سایت و بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحه می باشد. در ادامه بهترین ابزارهای سئو را برای افزایش رتبه سایت شما در گوگل را معرفی می کنیم.
ادامه
شنبه 13 خرداد 1402

فناوری و تکنولوژی

انتخاب ابزار مناسب تجزیه و تحلیل اپلیکیشن موبایل برای اپلیکیشن یا پلتفرم آنلاین شما می تواند سخت و گیج کننده باشد. ما شما را از طریق بهترین ابزارهای تحلیلی که وجود دارد راهنمایی می کنیم و به شما کمک می کنیم انتخاب درستی داشته باشید!
ادامه