گوگل ترندز ( google trends ) چیست و چگونه کار می کند ؟

گوگل ترندز  ( google trends ) چیست و چگونه کار می کند ؟

یکی از ابزارهای شرکت گوگل که میتواند به ما در تولید محتوا کمک کند گوگل ترندز ( google trends ) است . با گوگل ترندز ( google trends ) می توان آمار جستجو و سلیقه های مردم را بررسی و از آن در تولید محتوا استفاده نمود . *** با پیشگامان در این مقاله همراه باشید ***

گوگل ترندز  google trends  چیست و چگونه کار می کند ؟

Google Trends یک ابزار رایگان است که محبوبیت عبارات جستجوی گوگل را با استفاده از داده های زمان واقعی تجزیه و تحلیل می کند. با گوگل ترندز  ( google trends ) می توان آمار جستجو و سلیقه های مردم را بررسی و از آن در تولید محتوا استفاده نمود .

گوگل ترندز دارای چهار ابزار یا متغیر است که از آنها می توان  برای جستجوها استفاده نمود :

  • Web Search یا جستجوی وب : در اینجا چهار پارامتر جستجو که شامل Image search , News search , Google Shopping , Youtube Search است می باشد که نوع جستجو رامشخص می کند .

  • All categories یا همه دسته بندی ها : در اینجا امکان جستجو بر روی صنعت های مختلف وجود دارد مانند ورزش , هنر , زیبایی و سلامت و ...

  • منوی زمان : در اینجا جستجو را در بازه زمانی مشخص مثلا در 6 ماه گذشته , ماه گذشته و ... فیلتر میکند .

  • منوی کشور : کلمات جستجو شده را در هر کشور مشخص می کند .


ابزار دیگری که گوگل ترندز در اختیار شما قرار می دهد نمودار تعداد و زمان بازدید کلمات مورد جستجو است  . در اینجا امکان مقایسه تا 5 کلمه کلیدی وجود دارد . این مقایسه ها به ما این کمک را میکند تا بتوانیم تفاوت جستجو ها را بر اساس زمان و تعداد بهتر متوجه شویم و کلمات کلیدی بهتری را استخراج کنیم .

در اینجا اگر بخواهیم چند کلمه در یک جستجو قرار گیرد از + بین کلمات میتوانیم استفاده کنیم . به مثال زیر دقت کنید :

گروه 1 : وب + سایت + سئو

گروه 2 : رایانه + مانیتور + پرینتر

گروه 3 : دفتر + کاغذ + قلم

در اینجا گوگل میفهمد که شما دوست دارید در هر جستجو کلمات فوق موجود باشد و ترکیب هر گروه کلمات را در یک خط نمودار نشان می دهد .


گوگل همچنین جستجوهای به روز (Hot Searches) و نمودارهای برتر (Top Charts) را در گوگل ترند به نمایش می گذارد.

گوگل ترندز در جستجو ها تعداد جستجوی واقعی را نشان نمیدهد بلکه فقط از 0 تا 100 یک امتیاز را در اختیار کاربران قرار می دهد .

راه اندازی استارتاپ


علاوه بر ابزار های فوق گوگل ترندز هدف گیری جغرافیایی را نیز مورد بررسی قرار می دهد و محبوبیت کلمات را در مناطق مختلف به نمایش می گذارد .

نویسنده / مترجم : علیرضا نوفرستی | متخصص تولید محتوا , سئو و بازاریابی دیجیتال .

 سایر مقالات مفید :

12 نکته طلایی سئو برای صاحبان کسب و کار

بازاریابی محتوا یا تولید محتوا ( Content Marketing ) چیست ؟

لینک سازی (link building) چیست ؟

آشنایی با سئو

 

در صورت تمایل به تماس توسط کارشناسان ما لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود 

 

divider divider

محصولات مرتبط

طراحی سایت امروزه به عنوان یک نیاز مهم برای کسب و کار ها محسوب می شود. افزایش اعتبار برند و جذب مشتری جدید مهم ترین ویژگی های طراحی سایت رستوران هستند. تیم طراحی سایت پیشگامان با استفاده از دانش و تجربه خود در این زمینه ، آماده ارائه خدمات می باشند.
ادامه
◀️ طراحی رابط کاربری اپلیکیشن و سایت ✔️ طراحی حرفه ای رابط کاربری موبایل و سایت مطابق طرح و ایده شما ✒️ رابط کاربری یا واسط کاربری به مجموعه صفحات، تصاویر و المان‌های بصری مثل دکمه‌ها و آیکون‌ها گفته می‌شود که کاربر برای تعامل با یک دستگاه یا برنامه از آنها استفاده می‌کند. اما منظور از تجربه کاربری آن تجربه و حسی است که کاربر در هنگام تعامل با بخش‌های مختلف از محصولات و سرویس‌های یک شرکت دارد که شامل نحوه تعامل او با رابط است. ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه

ثبت نظر