شبکه های اجتماعی به سرعت در حال گسترش است , شبکه های اجتماعی در واقع مکانی برای تبادل های تصاویر , ویدئو ها و متن های مورد علاقه شما با دیگر کاربران است . هشتگ # از جمله مواردی است که در شبکه های اجتماعی مخصوصا ایستاگرام به سرعت گسترش یافته و به یکی از موارد کاربردی تبدیل شده است . هشتگ ها به ما کمک می کنند تا بتوانیم مفهوم محتوای به اشتراک گذاشته خود را به دیگران معرفی کنیم و از طرفی هم بتوانیم موارد دلخواه و مورد علاقه خود را هم پیگیری کنیم . در ادامه مطلب همراه ما باشید
هشتگ چیست؟
هشتگ ابزاری است برای دسته بندی کلمات کلیدی ، تا افراد بتوانند آن هشتگ را جستجو و محتوای مربوط به آن مطلب را مشاهده نمایند .در نامگذاری هشتگ میتوانید از حروف، اعداد و کاراکتر های مجاز استفاده کنید اما کاراکترهایی خاص مانند $ یا % و... غیرمجاز هستند و به شما اجازه ی نامگذاری نمیدهند. هشتگ اولین دفعه به وسیله توییتر ایجاد شد و پس از آن توسط بیشتر شبکههای اجتماعی از جمله گوگل پلاس، فیسبوک ، اینستاگرام ، یوتیوب، پینترست و تلگرام مورد استفاده قرار گرفت .
استفاده از هشتگ در اینستاگرام
شبکه های اجتماعی به سرعت در حال گسترش است , شبکه های اجتماعی در واقع مکانی برای تبادل های تصاویر , ویدئو ها و متن های مورد علاقه شما با دیگر کاربران است . هشتگ # از جمله مواردی است که در شبکه های اجتماعی مخصوصا ایستاگرام به سرعت گسترش یافته و به یکی از موارد کاربردی تبدیل شده است . هشتگ ها به ما کمک می کنند تا بتوانیم مفهوم محتوای به اشتراک گذاشته خود را به دیگران معرفی کنیم و از طرفی هم بتوانیم موارد دلخواه و مورد علاقه خود را هم پیگیری کنیم .
هشتگ پربازدید اینستاگرام
برای یافتن هشتگ های پربازدید اینستاگرام می توانید از اپلیکیشن Tagift استفاده کنید، کار با این اپلیکیشن بسیار ساده است، بعد از دانلود و نصب این اپلیکیشن، کلمات کلیدی مورد نظر را در کادر بالای اپلیکیشن وارد کرده و بر روی دکمه تولید کلیک نمایید. در تب جستجو شما می توانید هشتگ های پرطرفدار را مشاهده نمایید. در تب بعدی می توانید هشتگ ها را بر اساس دسته بندی موضوعی مشاهده و انتخاب کنید و در تب آخر خودتان می توانید بر اساس موضوعات و دسته بندی های جستجو شده به علاقه مندی های خود دسترسی پیدا کنید.
دانلود اپلیکیشن Tagify از بازار - دانلود اپلیکیشن Tagify از مایکت
کاربردهای هشتگ در اینستاگرام :
✔️ افزودن به متن و اتنهای پست ها جهت معرفی بهتر پست ها
✔️ در بیوگرافی صفحه جهت معرفی به مخاطبین هدف
✔️ در استوری ها جهت جذب مخاطبین
✔️ نکته قابل توجه در استفاده از هشتگ جهت جذب مخاطب این است که باید صفحه شما در حالت عمومی یا public باشد .
انتخاب مناسب هشتگ :
برای استفاده از هشتگ می توانید چند دسته زیر را انتخاب کنید.
-
هشتگ های مرتبط با محتوا: از هشتگ هایی که با موضوع پست شما مرتبط هستند استفاده کنید.
-
هشتگ های رقبا: پیج های رقبا و کسب و کارهای مشابه را بررسی کنید و از هشتگ های پر طرفدار آنها استفاده کنید .
-
هشتگ های جامعه هدف: پیداکردن این دسته هشتگ کاری سخت ولی در عین حال بسیار اثر بخش است , جستجو کنید و ببینید چه نوع هشتگ هایی توسط کاربران و مخاطبان تان بیشتر استفاده می شود.
-
هشتگ های مرتبط به حوزه کاری: حتما از پراستفاده ترین هشتگ های حوزه کاری تان استفاده کنید.
-
هشتگ های اختصاصی و مختص برندتان: برای خود و برندتان چند هشتگ خاص ایجاد کنید که تا به حال استفاده نشده باشد و در واقع مختص شما باشد تا بعد از مدتی فالوور های شما با آن هشتگ شما بشناسند.
مطالعه بیشتر: قوانین و محدودیت های اینستاگرام
از حداکثر تعداد هشتگ ها در هر پست استفاده کنید
اینستاگرام برای هر پست حداکثر 30 هشتگ را در نظر گرفته ، ولی ما به شما پیشنهاد می کنیم برای بازخورد بهتر از 20 هشتگ ترند و جذاب در پست صفحه خود استفاده کنید. شما می توانید جهت زیبایی پست خود هشتگ ها را در اولین کامنت درج کنید تا از دید کاربران مخفی شود.
نکته : برای اینکه پیج شما اسپم نشود باید در هر پست از هشتگ های مرتبط استفاده کنید در صورت استفاده از هشتگ های نامرتبط و بی ربط پست شما شادوبن می شود .
داشتن استراتژی برای هشتگ گذاری
برای گرفتن بهترین بازخورد در اینستاگرام مارکتینگ باید از تمام ظرفیت های اینستاگرام استفاده کنید . استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات اینستاگرام هم در صورت نداشتن برنامه ممکن است بهترین نتیجه را ایجاد نکند . از هر هشتگی برای پست خود استفاده نکنید زیرا موجب پراکندگی مخاطبین و عدم فالوو آنها خواهد شد . استفاده از هشتگ های مرتبط پرطرفدار پیشنهاد ما به شماست .
انتخاب هشتگ مناسب
چند ابزارآنلاین تولید هشتگ در وب وجود دارد که به شما هشتگ های مرتبط را پیشنهاد میکنند , اپلیکیشن های موبایل متنوعی هم برای این موضوع وجود دارد که آنها را میتوانید از فروشگاه گوگل رایگان دانلود کنید . برای مثال در وب سایت iqta.gs میتوانید هشتگ مورد نظر خود را انتخاب کنید و 30 هشتگ مرتبط با آن را دریافت کنید برای مثال با انتخاب #مسافرت 30 هشتگ پیشنهادی زیر به شما پیشنهاد خواهد شد.
شما می توانید در سایت های hashtags.org و wthashtag.com , displaypurposes.com , hashtagify.me هشتگ های رایج و پربیننده را مشاهده کرده و اطلاعات بیشتری درخصوص معنی و چگونگی استفاده از آنها کسب کنید.
جستجوی هشتگ ها در اینستاگرام قبل از انتشار
باجستجو کردن هشتگ ها در اینستاگرام متوجه میشوید که چه کسانی از این هشتگ استفاده کرده اند و چه تعداد عکس با آن تگ شده است همچنین میتوانید از هشتگ های مرتبط در قسمت related نیز استفاده کنید مثلا در تصویر زیر هشتگ های مرتبط با کلمه “کادو” #هدیه #هدیه_خاص #گیفت و… می باشند
اخیرا قابلیت هشتگ گذاری در استوری هم فعال شده فکر بدی نیس اگر در گذاشتن استوری هم از یک هشتگ مرتبط با محتوای استوری استفاده کنید آن وقت تصویر استوری شما در صفحه هشتگ نمایش داده می شود.
در آخر یک وب سایت به نام hashtracking را به شما معرفی میکنیم که یک سرویس حرفه ای در زمینه تحلیل هشتگ در شبکه های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام می باشد
مطالعه بیشتر: آموزش بازاریابی با اینستاگرام
نکاتی در مورد استفاده از هشتگ :
1- هر هشتگ باید با علامت # آغاز شود در غیر این صورت هشتگ محسوب نمی شود
۲- هدف از استفاده هشتگ , سهولت در پیدا نمودن محتوا و جستجوی راحت تر توسط دیگر کاربران است .
۳- هشتگ مورد نظرتان را می توان به دو روش به پست اضافه کنید : الف ) هشتگ گذاری در کپشن پست مورد نظر ب) هشتگ گذاری در کامنت پست
4- شما می توانید برای پست هایی که قبلاً آپلود کرده اید هشتگ گذاری کنید , برای اینکه بتوانید برای پست هایی که قبلا منتشر کرده اید و هشتگ نگذاشته اید هشتگ گذاری کنید , کافیست به بخش edit پستتون برید و هشتگ مورد نظرتان را به پست اضافه کنید
5- همیشه هشتگ های مرتبط با پست خود را انتخاب کنید , این نکته خیلی مهم است که شما هشتگهایی برای پستهایتان انتخاب کنید که مرتبط با محتوای منتشر شده باشد ( به عنوان مثال اگر از یک مکان خاص مثل یک رستوران کافه و یا مکان تاریخی عکس یا فیلم گرفته اید و قراراست برای آن هشتگ بزارید بهتراست نام آن مکان را نیز در هشتگ ها ذکر کنید این کار باعث می شود پست شما در معرض دید افراد بیشتری قرار می گیرد )
6- در هنگام هشتگ گذاری به پیج های رقبا هم نگاهی بیندازید .
7- استفاده از هشتگ های معروف (اینفلوئنسرها) احتمال بازدید پست شما را افزایش میدهد ( مرتبط با پست شما باشد )
8- استفاده از هشتگ های مرتبط با موضوع روز مانند اعیاد و شهادت ها (البته به شرط ارتباط با موضوع پست شما ) احتمال دیده شدن پست شما را افزایش می دهد .
9- در نظر داشته باشید که هشتگ انتخابی شما مرتبط با حوزه فعالیت و یا حوزه کاری شما باشد زیرا افراد دوست ندارند وقتی دنبال هشتگی مانند #عشق میگردند تبلیغات و پست مرتبط با یک آرایشگاه را ببینند . ( احتمال شادوبن شدن صفحه شما وجود دارد )
10- سعی کنید در پست های خاص خود مانند برگزاری یک مسابقه در پیج از هشتگ گذاری خاص استفاده کنید (به این کاردر اصطلاح هشتگ برند می گویند)
11- هشتگ مربوط به برند شما باید ساده و کوتاه باشد
12- در هشتگ گذاری مجاز به استفاده از فاصله نیستیم یا از کاراکتر های غیر مجاز نباید استفاده کنیم مانند تکست_خاص
13- اگر می خواهید هشتگ انگلیسی بگذارید برای خواناتر شدن آن می توانید بخشی از آن را با استفاده از حروف بزرگ انگلیسی ثبت کنید (توجه داشته باشید که هشتگ گذاری در اینستاگرام به حروف بزرگ و کوچک حساس می باشد در واقع هشتگ MYfriend# متفاوت از هشتک #myfriendمی باشد )
14- هشتگ ها را می توان در هر قسمت از متن قرار داد فقط درنظر داشته باشید که هشتگها مرتبط با متن شما باشند
15- بهتر است وضعیت هر هشتگ را قبل از هشتگ گذاری توسط اینستاگرام بررسی نمایید و میزان محبوبیت آن هشتگ را مشاهده کنید
16- شما می توانید برخی از هشتگ های مناسبتی را با گذشت زمان پاک کنید و هشتگ دیگری را جایگزین آن قرار دهید این کار باعث جذب مخاطب جدید خواهد شد
17- قبل از استفاده ازهشتگ مورد نظرتان مطمئن شوید که هشتگ مورد نظر در لیست هشتگهای ممنوعه اینستاگرام نباشد.
ثبت نظر