آموزش تلگرام مارکتینگ ✔️ آموزش طراحی استراتژی بازاریابی

تلگرام مارکتینگ نوعی بازاریابی پیام رسان است که به معنای تبلیغ یک برند از طریق تلگرام است. با استفاده از یک کانال، می‌توانید مخاطبین خود را افزایش داده، فروش را افزایش دهید و خدمات و محصولات خود را در دسترس مخاطبین خود قرار دهید.

آموزش تلگرام مارکتینگ، تلگرام مارکتینگ چیست؟

تلگرام مارکتینگ نوعی بازاریابی پیام رسان است که به معنای تبلیغ یک برند از طریق تلگرام است. با استفاده از یک کانال، می‌توانید مخاطبین خود را افزایش داده، فروش را افزایش دهید و خدمات و محصولات خود را در دسترس مخاطبین خود قرار دهید.

تلگرام یک برنامه پیام رسانی مبتنی بر پردازش ابری است که در هر دستگاهی مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها و رایانه ها کار می کند. تلگرام سریع، امن و رایگان است و به کاربران امکان می دهد پیام های متنی ارسال کنند، عکس ها، فیلم ها و فایل ها را به اشتراک بگذارند، همچنین می توانید گروه ها و کانال هایی را برای تعامل بهتر با مخاطبان خود ایجاد کنید.

تلگرام مارکتینگ چیست؟

چرا باید از بازاریابی تلگرام برای کسب و کار خود استفاده کنید؟

از آوریل 2020، مخاطبان تلگرام به 400 میلیون کاربر فعال ماهانه افزایش یافته است. 1.5 میلیون کاربر هر روز این برنامه را دانلود و ثبت نام می کنند. محبوبیت روزافزون این پلت فرم به بازاریابان اجازه می دهد تا از بسیاری از مزایای زیر بهره مند شوند. در ابتدای سال 2023 تعداد کاربران این پیام رسان از مرز یک میلیارد عبور کرده و همچنان در حال افزایش است.

مزایای تلگرام:

تلگرام به بازاریابان اجازه می دهد تا مخاطبان خود را از طریق ایجاد کانال در جریان برنامه های فروش و کمپین های خود قرار دهند. یک کانال عمومی یا خصوصی ایجاد کنید و از مشتریان فعلی خود دعوت کنید به آن بپیوندند، عکس ها و ویدیوهای بیشتری از محصولات خود به اشتراک بگذارید، تاریخچه برند خود را به مشترکین بگویید و تیم خود را معرفی کنید، مشتریان را از فروش های آتی و پیشنهادات داغ مطلع کنید.

تلگرام به بازاریابان کمک می کند تا بهتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند، گروه های تلگرام به شما کمک می کنند تا به طور مستقیم با مشتریان خود در تعامل باشید. گروه تلگرام یک چت گروهی است که در آن می توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و اعضای گروه شما می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. همچنین می توانید برای مدیریت کارآمدتر گروه خود، مدیرانی را اضافه کنید. با یک گروه، می توانید به مشتریان وفادار خود اجازه دهید با پاسخ دادن به سؤالات مربوط به محصول یا خدمات خود، به سرنخ های جدید کمک کنند. گروه های تلگرام یک فرصت عالی برای ایجاد یک انجمن است. در بروزرسانی های جدید تلگرام امکان ایجاد چت در پست های خاصی در کانال فراهم شده است، همچنین قراردادن استیکرهای تعاملی می تواند میزان علاقه مخاطبین شما به نخصولات، خدمات و محتوای شما را نشان دهد.

تلگرام به برندها اجازه می دهد در تمام طول هفته و ساعات شبانه روز از مشتریان پشتیبانی کنند!!! اینجاست که چت بات ها وارد عمل می شوند، چت بات یک دستیار آنلاین است که می توانید از آن برای ساده کردن کارهای روزمره استفاده کنید. پاسخگویی به پرسش‌های متداول، رسیدگی به سفارش‌ها و مشاوره با مشتریان را به چت‌بات‌هایی که 24/7 در دسترس هستند، واگذار کنید. به این ترتیب، تیم پشتیبانی مشتری شما می تواند روی مسائل پیچیده تری کار کند. یک ربات چت بدون هیچ گونه مهارت تخصصی فنی ایجاد می شود  و پس از اینکه کاربر کلمه کلیدی مشخص شده توسط شما را وارد کرد، به عنوان مثال، «تحویل»، «قیمت» یا «بازپرداخت»، محتوای پاسخ خودکار را برای کاربر ارسال می کند.

تلگرام به برندها اجازه می دهد تا ترافیک را به یک وب سایت هدایت کنند. پیوندهای صفحات فرود خود را به اشتراک بگذارید، مشتریان خود را دعوت کنید تا محصول یا خدمات جدید شما را بررسی کنند، یا پیوندی برای نظرات مشتریان خود به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، ترافیک صفحات سایت خاصی را افزایش خواهید داد.

با تلگرام تعامل کاربران را افزایش دهید، با نظرسنجی تلگرام به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. یک نظرسنجی با چندین پاسخ ایجاد کنید تا از نظر مشتریان خود در مورد محصول یا خدمات خود مطلع شوید. آزمونی ایجاد کنید که در آن توضیح دهید که چرا یک کاربر نوع اشتباهی را انتخاب کرده است. آخرین گزینه مخصوصاً برای خدمات آموزشی عالی است. نظرسنجی های شما می تواند ناشناس باشد.

اکنون که از مزایای استفاده از تلگرام آگاه هستید، بیایید بدانیم چگونه همه این ابزارها را در استراتژی خود بگنجانیم، سوالات خود را در انتهای مقاله از ما بپرسید، ما در شرکت پیشگامان دامنه فناوری به همه آنها پاسخ می دهیم.

مطالعه بیشتر:       تولید محتوا چیست؟ ✔️ مراحل تولید محتوا و انواع آن

آموزش بازاریابی در تلگرام

برای بازاریابی در تلگرام باید ابتدا استراتژی خود را مشخص کنید، این استراتژی شامل موارد زیر می شود:

✔️ هدف خود را تعیین کنید
✔️ یک اکانت تلگرام بسازید
✔️ اکانت تلگرام خود را تبلیغ کنید

آموزش بازاریابی در تلگرام مرحله 1. هدف خود را تعیین کنید

توسعه هر استراتژی با ایجاد یک هدف شروع می شود، هدف شما  مشخص می کند تا ابزارها، رسانه و نوع محتوا چه باشد، با تلگرام می توانید اهداف زیر را دنبال کنید:

✳️ هدایت ترافیک به وب سایت شما؛
✳️ افزایش تعامل مشتری؛
✳️ ایجاد روابط قابل اعتماد با مخاطبان خود؛
✳️ خودکار کردن وظایف معمول مانند پیگیری سفارشات؛
✳️ پشتیبانی از مشتریان مانند پاسخ به سوالات؛
✳️ افزایش فروش؛

به عنوان مثال، اگر هدف شما ایجاد روابط قابل اعتماد با مشتریان فعلی و در عین حال افزایش فروش است، می توانید یک کانال خصوصی برای وفادارترین مشتریان خود ایجاد کنید. به آنها اجازه دهید اولین کسانی باشند که در مورد فروش های آتی و جشنواره های فروش شما باخبر شوند، یک نظرسنجی ایجاد کنید تا به آنها اجازه دهید اقلام مورد نظر را برای دریافت تخفیف انتخاب کنند و غیره.

آموزش بازاریابی در تلگرام مرحله 2. یک حساب کاربری تلگرام ایجاد کنید

پس از اینکه اهداف خود را مشخص کردید، زمان شروع است. 3 گزینه برای شما در دسترس است: گروه، کانال، ربات چت، خوشبختانه تمام قابلیت ها برای کاربران ایرانی در دسترس است.

گروه تلگرام

گروه یک فضای چت گروهی است که در آن می توانید افراد زیادی را اضافه کنید (افرادی که شماره شما را داشته باشند می توانند توسط شما اضافه شوند، بقیه افراد می توانند از طریق لینک دعوت و افراد به گروه اضافه شوند). هر گروه می تواند تا 200000 عضو داشته باشد. پس از پیوستن به آن، اعضا می توانند پیام، عکس، فیلم و فایل های صوتی ارسال کنند. می توانید یک گروه عمومی یا خصوصی ایجاد کنید. اگر عمومی باشد، هر کاربری می‌تواند آن را در جستجو پیدا کند، بپیوندد و تاریخچه را مشاهده کند. اگر خصوصی باشد، افراد فقط در صورتی می توانند به آن بپیوندند که آنها را به صورت دستی یا با کمک پیوند دعوت اضافه کنید.

برای ایجاد یک گروه، روی 3 خط افقی در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و گزینه "گروه جدید" را انتخاب کنید. نام را اضافه کنید، سپس افرادی را که می خواهید به آن دعوت کنید.

گروه تلگرام

برای مدیریت بهتر گروه خود، می‌توانید چند ادمین‌ انتخاب و اضافه کنید و کارهایی را که آنها می‌توانند انجام دهند را انتخاب کنید: تغییر اطلاعات گروه، حذف پیام‌ها، ممنوع کردن کاربران، دعوت از کاربران از طریق پیوند، پین کردن پیام‌ها، افزودن ادمین‌های جدید یا ناشناس ماندن. همچنین می‌توانید مجوزهایی را برای انتخاب کارهایی که اعضای گروهتان می‌توانند انجام دهند و ایجاد نظرسنجی برای افزایش تعامل تنظیم کنید.

کانال تلگرام

کانال های تلگرامی برای پخش پیام به مخاطبان بزرگ ایجاد شده است. آنها هیچ محدودیتی در مورد تعداد اعضا ندارند. تفاوت گروه و کانال در چندین واقعیت نهفته است، اول اینکه فقط ادمین های یک کانال می توانند در آن پست بگذارند، ثانیاً هر یک از اعضا از هر پست جدید مطلع می شود. اعضا نام و عکس یک کانال را به جای یک فرستنده فردی، مانند گروه ها، می بینند. اعضای کانال نمی توانند همدیگر را ببینند و تنها ادمین ها می توانند اعضا را مشاهده کنند (فقط مالک و مدیران می توانند اعضا را ببینند.)

برای ایجاد یک کانال، روی 3 خط افقی در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید و گزینه "کانال جدید" را انتخاب کنید. یک نام برای آن انتخاب کنید، توضیحی بنویسید، عکسی تنظیم کنید، انتخاب کنید کانال شما یک انجمن عمومی است یا خصوصی، متن پیوند دعوت را وارد کنید و اعضا را اضافه کنید.

کانال تلگرام

در کانال، می توانید تعداد بازدیدهای زیر هر پست خود را مشاهده کنید. اگر بیش از 500 مشترک دارید، می توانید آمار دقیق را با اطلاعات زیر دنبال کنید:

زبان هایی که مشترکین شما به آن صحبت می کنند.
تعداد کاربرانی که به کانال شما می پیوندند، ترک می کنند و نادیده می گیرند.
روشی که فالوورها کانال شما را پیدا کردند
نحوه تعامل فالوورها با پست های شما

می توانید پست های خود را زمان بندی کنید و در زمان مشخص شده به صورت خودکار ارسال می شوند. همچنین می‌توانید در ساعات غیر کاری یا در شب پیام‌های بی‌صدا ارسال کنید، بنابراین فالوورهای شما یک اعلان بدون صدا دریافت خواهند کرد. برای بهبود مسیریابی و ارائه اطلاعات مهم به فالوورها، از هشتگ ها استفاده کنید. برای مدیریت بهتر کانال خود می توانید ادمین ها را اضافه کنید و امضاها را فعال کنید.(زیر هر پست نوشته می شود که توسط کدام ادمین بارگزاری شده است)

اگر به نظر دنبال کنندگان خود علاقه مند هستید، می توانید یک گروه بحث ایجاد کنید. همه پست‌های شما فوروارد می‌شوند و در آنجا پین می‌شوند. اعضا می توانند در مورد هر پست نظر دهند و نظرات آنها در یک موضوع نمایش داده می شود. ایجاد نظرسنجی نیز در کانال ها قابل دسترس است، برای پست ها در کانال امکان چت کاربران وجود دارد و کاربرانی که تمایل دارند نظرات دیگران را در مورد یک پست خاص بدانند می توانند در آن چت شرکت کنند، امکان بستن و پاک کردن چت در این حالت برای ادمین فراهم می باشد.

اگر می خواهید با کمترین منابع ممکن به صورت 24 ساعته از مشتریان پشتیبانی کنید، یک ربات چت برای این پیام رسان ایجاد کنید. شما نیازی به کدنویسی یا مهارت فنی ندارید. برای آشنایی با نحوه ساخت ربات چت به ادامه مطلب مراجعه کنید.

چت بات تلگرام

اگر شرکت شما به سرعت توسعه یابد، صدها مشتری روزانه با تیم پشتیبانی شما ارتباط برقرار می کنند. شما قطعا به یک چت بات نیاز دارید. این یک دستیار مجازی است که بر اساس یک سناریوی از پیش طراحی شده، تبدیل واقعی را با یک مشتری تقلید می کند. ربات‌های چت می‌توانند اطلاعات بیشتری درباره برند شما به کاربران ارائه دهند، کاتالوگ‌ها را نشان دهند، قیمت‌ها را به اشتراک بگذارند، مشاوره ترتیب دهند، به پرسش‌های متداول پاسخ دهند، معاملات را ببندند، و کارهای روتین را خودکار کنند. انعطاف پذیری آن به شما بستگی دارد. هرچه بیشتر آن را «هوشمند» کنید، بهتر عمل می کند.

یک ربات چت به روش زیر کار می کند: شما لیستی از سوالات/فرمان هایی که کاربران می توانند وارد کنند ایجاد می کنید و پاسخ آنها را وارد می کنید. هرچه دستورات بیشتری داشته باشید، ربات شما پیشرفته تر خواهد بود. سپس، پس از وارد کردن یک کلمه کلیدی توسط کاربر، یک جریان پاسخ خودکار شروع می شود. چت بات طبق سناریوی شما با مشتری ارتباط برقرار می کند. (جهت ایجاد ربات با ما در ارتباط باشید)

آموزش بازاریابی در تلگرام مرحله 3. حساب تلگرام خود را ارتقا دهید

بعد از اینکه اهداف خود را مشخص کردید، نوع حسابی را که می خواهید را انتخاب کنید، این حساب می تواند گروه، کانال یا ربات باشد. مهم نیست که کدام گزینه را انتخاب کنید، مهم این است که در دسترس مخاطبین شما باشد. در زیر چند روش موثر برای تبلیغ اکانت تلگرام شما را فهرست کرده ایم، آنها را بررسی کنید.

  • رسانه های اجتماعی

    امروزه شبکه‌های اجتماعی منبع عالی برای سرنخ های مختلف هستند. ممکن است در حال حاضر هزاران دنبال کننده در اکانت های شبکه های اجتماعی خود مانند فیس بوک، اینستاگرام و لینکدین داشته باشید. فرصت را از دست ندهید و آنها را به کانال یا گروه تلگرام خود دعوت کنید. یک لینک در بیو اینستاگرام خود قرار دهید یا یک پیشنهاد انحصاری برای کسانی که به کانال یا گروه تلگرام شما می پیوندند ایجاد کنید.

  • تبلیغات در کانال ها

    به دنبال اکانت های محبوب تلگرام بگردید و با آنها همکاری کنید، به عنوان مثال، اگر تور می فروشید، از یک گردشگر معروف یا وبلاگ نویس بخواهید که در ازای یک تخفیف عالی، آژانس شما را تبلیغ کند، یا اگر خدمات زیبایی انجام می دهید، با متخصصان زیبایی برتر منطقه خود همکاری کنید.

  • گروه ها

    اینها چت هایی هستند که توسط افراد همفکر برای بحث در مورد یک موضوع مورد علاقه ایجاد می شوند. ممکن است به دنبال چنین چت هایی بگردید و حساب خود را در آنجا تبلیغ کنید. به یاد داشته باشید که باید با موضوع گروه و گفتگو مطابقت داشته باشد و تبلیغ ممنوع نباشد.

  • وبسایت شما

    این یکی از بهترین مکان ها برای شروع است. از صفحات پربازدید یا صفحه فرود محصول خود استفاده کنید تا به بازدیدکنندگان در مورد حساب تلگرام خود بگویید. انگیزه ای برای پیوستن به کانال یا گروه خود ایجاد کنید، در غیر این صورت، کاربران دلیلی برای این کار نخواهند داشت. اگر ربات دارید، بازدیدکنندگان را دعوت کنید تا با نمایندگان فروش شما صحبت کنند تا محصول مناسب را انتخاب کنند. اگر یک کانال است، آنها را تشویق کنید تا برای دریافت پیشنهادات منحصر به فرد به کانال شما بپیوندند.

بهترین روش را برای کسب و کار خود انتخاب کنید یا یک ترکیب تبلیغاتی برای کارایی بهتر ایجاد کنید.

نمونه های بازاریابی تلگرام

در این بخش، نمونه هایی از چت ربات های موثر از صنایع مختلف را برای شما به اشتراک می گذاریم تا از آنها ایده بگیرید.

❇️ ربات Eddy Travels یک دستیار مجازی است که به کاربران اجازه می دهد بهترین نرخ های پرواز را در چند ثانیه پیدا کنند، علاوه بر آن می توانید هتل یا پرواز را جستجو کنید، کافیست فقط کشوری که قرار است از آن بازدید کنید و تاریخ را وارد کنید، ربات چت مرتبط ترین پیشنهادها را جستجو می کند و از طریق آن لینک ورود به سایت برای خرید یا رزرو در اختیارتان قرار می گیرد.

❇️ AsosHelperBot یک ربات چت تجارت الکترونیک است. این ربات قیمت ها را مقایسه می کند و کالای لازم را با کمترین قیمت ارز مورد نظر پیدا می کند.

❇️ Smokey یک ربات است که اطلاعاتی در مورد سطح آلودگی هوا در منطقه شما ارائه می دهد. همچنین می توانید اطلاعات دقیقی در مورد مه دود و راه های مقابله با آن و همچنین اطلاعات بیشتر در مورد ماسک ها به دست آورید.

ما در این مقاله بصورت کامل موضوع تلگرام مارکتینگ را توضیح دادیم، اکنون می دانید که چگونه یک استراتژی بازاریابی تلگرام ایجاد کنید و کارهای روتین را با چت بات ها خودکار کنید. ما در شرکت پیشگامان پاسخگوی سوالات شما هستیم.

محصول مرتبط:     طراحی و سئو سایت

سوالات متداول

دیلیت اکانت تلگرام چگونه است؟
مرورگر گوشی یا کامپیوتر خود را باز کنید و به صفحه غیرفعال سازی تلگرام بروید. (Telegram deactivation page) سپس شماره تلفن خود را با کد کشور خود وارد کنید و کد ارسال شده به برنامه تلگرام خود را وارد کنید، در صفحه بعد، روی «حذف حساب من» کلیک کنید، تصمیم خود را با کلیک کردن روی «Yes, delete my account» تأیید کنید. اکانت شما حذف می شود، توجه داشته باشید در صورت حذف اکانت امکان بازگشت اطلاعات وجود نخواهد داشت.
چگونه تلگرام نصب کنیم؟
تلگرام نسخه اصلی را می توانید از google play یا سایت تلگرام به آدرس telegram.org دانلود و نصب نمایید.
نصب تلگرام روی لپ تاپ چگونه است؟
برای نصب تلگرام بر روی لپ تاپ، اگر لپ تاپ شما ویندوزی است نسخه ویندوز یا پورتابل و اگر مک است نسخه مک را از سایت تلگرام دانلود کرده و روی آن نصب کنید.
divider
divider

محصولات مرتبط

✍️ تولید محتوا برای سایت ☷ تولید محتوای متنی ☷ تولید محتوای ویدئویی در قالب تیزر، موشن گرافیک و ویدئو 360 ☷ تولید محتوای تصویری ☷ عکاسی صنعتی ☎️ جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
ادامه
شرکت دیجیتال مارکتینگ پیشگامان ✔️ ارائه کامل خدمات دیجیتال مارکتینگ ✔️ مشاوره در زمینه راه اندازی کمپین های تبلیغاتی ✔️ مشاوره در زمینه توسعه برند ✔️ مشاوره و راه اندازی کسب و کار آنلاین ✔️ ارائه خدمات سئو داخلی و خارجی ✔️ تولید محتوای تخصصی ✔️ تحقیق کلمات کلیدی و بررسی رقبا ✔️ بک لینک و ریپورتاژ آگهی ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید ⬇️⬇️⬇️
ادامه
خدمات حرفه ای سئوی سایت و فروشگاه اینترنتی ✔️ خدمات کامل سئوی داخلی سایت ✔️ بهینه سازی محتوا ✔️ خدمات سئوی خارجی سایت (بک لینک و ریپورتاژ) ✔️ تولید محتوای تخصصی ✔️ عکاسی از محصول ✔️ خدمات کامل سرچ کنسول و گوگل مپ ✔️ تحقیق کلمات کلیدی ✔️ بررسی رقبا ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید ⬇️⬇️⬇️
ادامه

ثبت نظر