تبلیغات اینستاگرامی چرا و چگونه ؟
تبلیغات اینستاگرامی چرا و چگونه ؟

تبلیغات اینستاگرامی چرا و چگونه ؟

شاید شما هم تمایل دارید در اینستاگرام تبلیغات محصول و یا خدمات خود را انجام دهید اما نمیدانید چطور و چگونه اینکار انجام شود . ما در این مقاله سعی کردیم تمامی موارد مربوط به تبلیغات در اینستاگرام را بصورت کامل و مختصر شرح دهیم . در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید در بخش نظرات سوالات خود را مطرح کرده تا کارشناسان ما پاسخگوی سوالات باشند . با دنبال کردن پیج ما در اینستاگرام به آدرس pdf.co هم می توانید آخرین آموزش ها را بصورت رایگان دریافت کنید .

چرا بازاریابی در اینستاگرام مهم است ؟

اینستاگرام در ایران حدود 40 میلیون کاربر دارد و تنها شبکه اجتماعی تصویری بین المللی است که دسترسی به آن در ایران آزاد است . اینستاگرام در ابتدا به هدف اشتراک گذاری فیلم و عکس برای اهداف شخصی ایجاد شد اما با گذشت زمان به شبکه ای محبوب برای اهداف تجاری مبدل گردیده است . بازاریابی در اینستاگرام رایگان بوده و هر شخص می تواند به سادگی به تبلیغ و فروش کالا و خدمات خود بپردازد . مهمترین ویژگی اینستاگرام راحتی و سادگی استفاده از آن است .

انواع تبلیغات در اینستاگرام

در اینستاگرام می توان به سه شیوه تبلیغات نمود , در روش اول می توان تبلیغات را در پیج های پرطرفدار در قالب پست و تبلیغات استوری قرار داد , در حالت دوم می توان از تبلیغات چهره های شناخته شده اینستاگرامی استفاده نمود به چهره های اینستاگرامی اصطلاحا اینفلوئنسر می گویند , در حالت سوم می توان از تبلیغات رسمی اینستاگرام ( اسپانسری یا پروموت ) استفاده نمود .

ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام

ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام

مهمترین نکته برای حضور موفق در اینستاگرام داشتن یک پیج موفق است , در این بخش به توضیح نحوه ایجاد یک پیج تبلیغاتی در اینستاگرام می پردازیم :

ساخت اکانت اینستاگرام :

شما در اینستاگرام می توانید هر نامی را برای اکانت خود انتخاب کنید اما بهتر است نامی هم نام با سایت و یا سایر شبکه های اجتماعی خود باشد .  نام اکانت فقط بصورت لاتین قابل انتخاب است . نداشتن یک نام یکسان در همه شبکه ها باعث خواهد شد تا مخاطبین شما بتوانند شما را راحت تر پیدا نمایند . برای اینکه بتوانید ببینید چه نامی را می توانید بصورت مشترک در تمام شبکه ها داشته باشید به سایت namechk.com رفته و نام مورد نظر را جستجو کنید , این سایت به شما نشان می دهد که نام شما در چه شبکه هایی آزاد است .

استفاده از نام برند و یا شهرت تجاری شما نیز در انتخاب نام پیج شما تاثیر گذار است پس می توانید نامی را انتخاب کنید که دیگران شما را با آن نام می شناسند . در انتخاب نام می توانید آدرس سایت خود را نیز مد نظر داشته باشید و آنرا نیز می توانید انتخاب کنید تا باعث سوء استفاده عده ای در آینده نشود .

انتخاب عکس پروفایل :

شما می توانید لوگو و یا عکس خود را برای پروفایل خود در نظر بگیرید . در صورت گذاشتن عکس خود , عکسی را انتخاب کنید تا چهره شما واضح و مشخص باشد .

انتخاب و تغییر عکس در رتبه بندی شما تاثیر گذار است , شما با آپدیت منظم تصویر می توانید رتبه خود را در اینستاگرام بالا ببرید , بهتر است عکس ها را با رنگ های جیغ و متضاد انتخاب کنید و در صورت انتخاب تصویر خود نگاهی به سمت پایین و چپ داشته باشید ( نگاه به bio )

انتخاب نام کاربری :

در قسمت قبل گفتیم نام اکانت فقط بصورت لاتین قابل انتخاب است اما نام کاربری را می توان به زبان فارسی هم انتخاب نمود . انتخاب نام فارسی باعث می شود تا مخاطبین شما بتوانند شما را راحت تر پیدا نمایند . در صورتیکه نام اکانت شما نام خودتان یا برندتان است , نام کاربری را فارسی انتخاب کنید تا در صورت جستجو فارسی یا انگلیسی در دسترس باشید .

توضیحات BIO :

 در بخش بیوگرافی شما می توانید توضیحات مختصری در مورد خود و یا کسب و کارتان بنویسید , در این بخش سعی کنید جملاتی را بنویسید که کاربران را به فالو کردن شما ترغیب نماید . این بخش در جذب فالوور شما تاثیر زیادی دارد .

افزودن آدرس سایت :

این بخش تنها قسمت قابل کلیک در اینستاگرام است , شما در این بخش می توانید آدرس سایت و یا یکی از شبکه های اجتماعی خود را بنویسید و از طریق آن کاربران را به سایت و یا صفحات دیگر خود هدایت کنید . این قسمت در سئو خارجی سایت شما نیز تاثیر گذار است .

چند نکته در زمینه ساخت اکانت اینستاگرام :

  • هنگام ثبت نام در اینستاگرام سعی کنید تمام اطلاعات خود را تکمیل نمایید , اکانت های با اطلاعات شخصی کم در آینده احتمال بلاکی بیشتری را دارند .
  • در صورت داشتن اکانت فیسبوک می توانید آنرا به حساب اینستاگرام خود متصل نمایید , در اینصورت فیسبوک ورود شما به اینستاگرام را به دوستانتان اعلام می کند .
  • شما در اینستاگرام با یک نرم افزار می توانید تا 5 اکانت داشته باشید , بهتر است برای هر فعالیت و یا برند خود یک اکانت بسازید .

 

برای تبلیغات در اینستاگرام چه کاری باید انجام دهیم ؟

برای تبلیغات در اینستاگرام چه کاری باید انجام دهیم ؟

هدف از یک تبلیغ خوب برندسازی و فروش محصولات و خدمات است , در ابتدا برای داشتن یک تبلیغ دارای بازدهی باید چند سوال اساسی را پاسخ دهید :

  • مخاطبین شما چه کسانی هستند ؟ مثلا محصول شما برای کدام دسته آقایان , خانم ها , کودکان و سالمندان مناسب است .
  • مخاطبین شما دارای چه ویژگی هایی هستند ؟ برای مثال برای فروش فرش مخاطبین شما خانم و آقایانی است که در سن ازدواج هستند و یا چند سال از زندگی مشترکشان گذشته است .
  • مخاطبین شما کجا هستند ؟ در این حالت می توانید با یک بررسی می توانید پیج هایی را پیدا کنید که بیشتر تعداد مخاطبین شما در آنها هستند .

حالا با توجه به اینکه اهداف و برنامه های خود را بصورت واضح و شفاف مشخص کردید می توانید به طراحی تبلیغات خود بپردازید , به این نکته توجه کنید که تبلیغی مفید و جذاب است که بتواند حس کنجکاوی افراد را تحریک کند , تبلیغات با توضیحات کامل و بدون خلاقیت تنها بودجه تبلیغاتی شما را به هدر خواهد داد .

تا اینجای کار ما هدفگذاری و مخاطب شناسی را انجام دادیم , تبلیغ خود را طراحی کردیم و آماده انتشار تبلیغات در اینستاگرام هستیم , مهمترین نکته در انتخاب یک پیج و یا اینفلوئنسر خوب نرخ بازدهی آن است , صرفا بخاطر تعداد فالوور و لایک اقدام به سفارش تبلیغات نکنید . بهترین راه برای فهمیدن بازدهی یک پیج این است که از صاحب پیج بخواهید تا تصویر اطلاعات آماری آخرین پست بارگزاری شده را برای شما ارسال نماید . در این حالت شما از میزان بازدید و بازخورد آگاهی خواهید یافت .

 

نظر بدهید