راهنمای جامع تحقیق کلمات کلیدی SEO

اگر اینجا و در حال خواندن این مقاله هستید، ممکن است ایده ای در مورد قدرت تحقیق کلمات کلیدی SEO داشته باشید و از قبل بدانید که تحقیق کلمات کلیدی اساس موفقیت SEO است. تقریباً می توانیم بگوییم که تحقیق کلمات کلیدی، برای اکثر کمپین های SEO ضروری است.

راهنمای جامع یافتن کلمات کلیدی در سئو

افزایش ترافیک از طریق تحقیق کلمات کلیدی

آخرین بروزرسانی : 12 بهمن 1402

اگر اینجا و در حال خواندن این مقاله هستید، ممکن است ایده ای در مورد قدرت تحقیق کلمات کلیدی در سئو  داشته باشید و از قبل بدانید که تحقیق کلمات کلیدی اساس موفقیت SEO است. تقریباً می توانیم بگوییم که تحقیق کلمات کلیدی، برای اکثر کمپین های SEO ضروری است.

"جادوی SEO" به این دلیل اتفاق می افتد که بدانید مردم به دنبال چه چیزی هستند، می توانید پاسخ را دقیقاً همان لحظه ای که به دنبال آن هستند، نمایش دهید. از سوی دیگر، اگر نمی دانید مردم به دنبال چه چیزی هستند یا برای آن محتوا ایجاد نکرده اید، پس مطمئنا نمی دانید که آیا تقاضایی برای آنچه منتشر می کنید وجود دارد یا خیر. این موضوع مانند پرتاب دارت با چشم بسته است، شما نمی دانید که آیا چیزی را خواهید زد. در بیشتر مواقع، این قمار شکست می خورد.

اما اگر این فرآیند به درستی انجام شود (و با سایر فرآیندهای SEO قوی (از جمله ایجاد لینک)) تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا یک فرآیند محتوای قابل تکرار تولید کنید که به طور مداوم در طول زمان ترافیک کسب می کند.

یافتن کلمات کلیدی

مزایای تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا دقیقاً بفهمید که چه محتوایی را برای کمک بهتر به اهداف تجاری خود و هدف گیری ترافیک مرتبط ایجاد کنید. میلیاردها ترکیب احتمالی کلمات کلیدی در هر زبانی وجود دارد. حتی اگر آنها را امتحان کنید، هدف قرار دادن همه آنها غیرممکن است.

خوشبختانه، مردم تمایل دارند به دنبال همان چیزها (یا اغلب چیزهای بسیار مشابه) باشند که برای آنها می توانید کلمات کلیدی را گروه بندی کنید، یعنی به عنوان موجودیت ها. هنگامی که به درستی انجام شود، تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند بهترین کلمات کلیدی را برای وب سایت خاص خود پیدا کنید. تحقیق کلمات کلیدی "برنده" به شما کمک می کند عبارات و موضوعاتی را پیدا کنید که:

1- بیشترین ارتباط را با کسب و کار شما دارند
2- حجم جستجوی به اندازه کافی بالا داشته باشند
3- رقابت کم دارند (مثلاً قابل رتبه بندی هستند)

می توانید ببینید که این عوامل در نمودار زیر چگونه با هم ارتباط دارند.

یافتن کلمات کلیدی

 1- عبارات و موضوعات کلمات کلیدی ارزشمند را کشف کنید

 شما فکر می کنید می دانید چه چیزی را می خواهید رتبه بندی کنید، اما آیا در مورد آن مطمئن هستید؟ آیا همه راه هایی را که ممکن است منجر به وب سایت شما شود می دانید؟

آیا تمام روش هایی را که افراد برای جستجو استفاده می کنند که ممکن است به وب سایت شما برسند را می دانید؟ به عنوان مثال، اگر "لیوان های عسل عمده فروشی" را می فروشید، این ممکن است یک عبارت خوب برای هدف قرار دادن باشد. تحقیق کلمات کلیدی می تواند به شما در کشف سایر اصطلاحات مرتبط کمک کند، مانند:

لیوان های عسل به صورت عمده
لیوان های عسل ارزان قیمت
لیوان های عسل 400 گرمی به صورت عمده
و غیره.

اگر صاحب یک کسب و کار شیشه عسل هستید، رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای هر کدام از این عبارات چقدر ارزشمند خواهد بود؟

شما ممکن بود بتوانید برخی از اینها را حدس بزنید، اما یک استراتژی هوشمند تحقیق کلمات کلیدی می تواند به شما در کشف هزاران فرصت کلمات کلیدی در مقیاس کمک کند.

2- کلمات کلیدی را با حجم جستجوی کافی پیدا کنید

در حالی که میلیاردها ترکیب کلمات کلیدی مرتبط به طور بالقوه وجود دارد، اما همه آنها ارزش پیگیری ندارند. در مثال لیوان عسل بالا، آیا ایجاد محتوا برای هر یک از این کلمات کلیدی ارزش دارد؟ برای فهمیدن، اگر حجم جستجو را به هر عبارت کلیدی اضافه کنیم، می تواند به ما کمک می کند.

ما در ادامه با جزئیات بیشتری به این موضوع خواهیم پرداخت، اما "حجم جستجو" تقریباً تعداد دفعاتی است که این عبارات در هر ماه در گوگل جستجو می شوند. حجم جستجوی بالاتر به تعداد جستجوی بیشتر برای آن کلمه کلیدی خاص مربوط می شود. برای مثال بالا

لیوان های عسل به صورت عمده – 600 جستجو
لیوان های عسل ارزان قیمت- 1500 جستجو
لیوان های عسل 400 گرمی به صورت عمده – 10 جستجو

دارد. همانطور که می بینید، حجم جستجو می تواند از یک عبارت به عبارت دیگر متفاوت باشد. عبارت اصلی ما، "لیوان های عسل عمده فروشی"، حجم جستجوی مناسبی دارد، اما ما دریافته ایم که "لیوان های عسل ارزان قیمت"  جستجوی بیشتری دارد. در عین حال، " لیوان های عسل 400 گرمی به صورت عمده " در مقایسه با سایر موارد چندان محبوب به نظر نمی رسد. از سوی دیگر، اگر کسب و کار شما این نوع لیوان ها را می فروشد، کسب تنها چند کلیک در ماه ممکن است بسیار ارزشمند باشد.

این زمان خوبی برای صحبت در مورد "کلمات کلیدی طولانی" تحقیق کلمات کلیدی و قانون 80/20 است. در زمینه تحقیق کلمات کلیدی، این بدان معناست که 80 درصد ترافیک وب سایت شما احتمالاً از 20 درصد کلمات کلیدی شما ناشی می شود. به همین دلیل است که تمرکز بر کلمات کلیدی دم بلند بسیار مهم است. اگرچه آنها حجم جستجوی کمتری دارند، اما بیشتر احتمال دارد ترافیک هدفمند و تبدیل ایجاد کنند.

3- کلمات کلیدی را پیدا کنید که واقعاً می توانید برای آنها رتبه بندی کنید

 پیدا کردن کلمات کلیدی محبوب عالی است، اما یک شمشیر دو لبه است. به این دلیل است که معمولاً هرچه یک کلمه کلیدی محبوب تر و ارزشمندتر باشد، رقابت برای رتبه بندی #1 بیشتر است.

نکته کلیدی، یافتن نقطه شیرین کلمات کلیدی است که برای کسب و کار شما ارزشمند هستند و آنقدر رقابتی نیستند که شما فرصتی برای رتبه بندی آنها نداشته باشید. "لیوان های عسل ارزان قیمت" ممکن است یک عبارت کلیدی عالی باشد، اما به دلیل اینکه بسیار مورد جستجو قرار می گیرد، احتمالاً بسیاری از سایت های معتبر و محبوب نیز سعی در رتبه بندی برای آن دارند.

 اگر شما یک سایت کوچکتر دارید که تازه شروع به کار کرده اید، این امر می تواند رتبه بندی برای مطلوب ترین کلمات کلیدی شما را دشوار کند.

ترفند این است که آن کلمات کلیدی را با تقاضای بالا و رقابت کم پیدا کنید. بیایید یک بار دیگر به جدول کلمات کلیدی خود نگاه کنیم، اما یک ستون برای "سختی کلمه کلیدی" نیز اضافه کنیم.

لیوان های عسل به صورت عمده – 600 جستجو – سختی کلمه 36
لیوان های عسل ارزان قیمت- 1500 جستجو – سختی کلمه 46
لیوان های عسل 400 گرمی به صورت عمده – 10 جستجو – سختی کلمه 38

تعجب آور نیست! "لیوان‌های عسل عمده‌فروشی" در واقع کم‌رقابت‌ترین از تمام عباراتی است که تاکنون بررسی کرده‌ایم. "لیوان های عسل ارزان قیمت" حجم بیشتری دارد، اما رتبه بندی آن نیز سخت تر است.

ملاحظات دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام ایجاد لیست کلمات کلیدی در نظر بگیریم، از جمله زبان، فصل و نرخ کلیک.

4- یک استراتژی محتوای کامل را از تحقیق کلمات کلیدی ایجاد کنید

 هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی مرتبط برای هدف قرار دادن دارید، می توانید برنامه ای برای ایجاد محتوا در اطراف آن کلمات کلیدی ایجاد کنید. این استراتژی محتوا یا نقشه راه محتوای شماست. با تحقیق کلمات کلیدی، می توانید شروع به پاسخ دادن به سوالاتی مانند این کنید:

1- موضوعات اصلی من چه هستند و موضوعات فرعی من چیست؟
2- چه زمانی می توانم چندین کلمه کلیدی را در یک صفحه هدف قرار دهم و چه زمانی باید آنها را به صفحات جداگانه تقسیم کنم؟
3- کاربران هنگام جستجوی هر عبارت چه نوع محتوایی را انتظار دارند؟ هدف جستجوگر چیست؟
4- هر عبارت در سفر بازدیدکننده من کجا قرار می گیرد؟ (یعنی آگاهی > ملاحظه > تصمیم > خرید)

تا اینجا، ما در مورد یافتن کلمات کلیدی برای یک موضوع یا صفحه صحبت کرده ایم. با استفاده از این راهنما، شما را در فرآیندی راهنمایی می کنیم که می توانید برای کشف صدها یا هزاران موضوع مرتبط و بالقوه استفاده کنید. ما همچنین تکنیک های قدرتمند تجزیه و تحلیل رقبا را نیز در مقاله ای جدا بیان خواهیم کرد تا بتوانید تمام کلمات کلیدی ارزشمندی را که هر یک از رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند، کشف کنید و به شما امکان می دهد یک استراتژی محتوایی کاملاً غالب ایجاد کنید.

آماده شروع هستید؟ شروع به کشف ایده های کلمات کلیدی اصلی کنید.

اهمیت تحقیق کلمات کلیدی

بزرگترین اشتباهی که می بینم مردم در مورد تحقیق کلمات کلیدی انجام می دهند، به وجود سادگی آن، انجام ندادن آن است... اکنون که گوگل تکامل یافته و نتایج جستجو را بر اساس هدف جستجوی کوئری ارائه می دهد، تحقیق کلمات کلیدی بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است.

ما دیگر به سادگی یک کلمه کلیدی را با کلمه کلیدی دیگر مطابقت نمی دهیم. ما باید بفهمیم که مشتریان بالقوه چگونه جستجو می کنند (و به طور خاص، هدف جستجوی کوئری آنها) به طوری که بتوانیم محتوا را ایجاد و بهینه کنیم تا برای آن جستجوها به خوبی نمایش داده شود. این موضوع بدون تحقیق کلمات کلیدی امکان پذیر نیست.

آماده شروع هستید؟

با فصل اول "یافتن کلمات کلیدی اولیه" شروع می کنیم     مطالعه فصل اول

divider
divider

محصولات مرتبط

✍️ تولید محتوا برای سایت ☷ تولید محتوای متنی ☷ تولید محتوای ویدئویی در قالب تیزر، موشن گرافیک و ویدئو 360 ☷ تولید محتوای تصویری ☷ عکاسی صنعتی ☎️ جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
ادامه
✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ پیاده سازی طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ دوره های آموزش سئو و بازاریابی دیجیتال اولیه رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
خدمات حرفه ای سئوی سایت و فروشگاه اینترنتی ✔️ خدمات کامل سئوی داخلی سایت ✔️ بهینه سازی محتوا ✔️ خدمات سئوی خارجی سایت (بک لینک و ریپورتاژ) ✔️ تولید محتوای تخصصی ✔️ عکاسی از محصول ✔️ خدمات کامل سرچ کنسول و گوگل مپ ✔️ تحقیق کلمات کلیدی ✔️ بررسی رقبا ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید ⬇️⬇️⬇️
ادامه

ثبت نظر