آموزش لینک سازی داخلی و خارجی سایت ✔️ راهنمای جامع و کاربردی

شما محتوایی ایجاد کرده اید که مردم به دنبال آن هستند، به سؤالات آنها پاسخ می دهد و موتورهای جستجو می توانند آن را به راحتی درک کنند، اما این ویژگی ها به تنهایی به معنای رتبه بندی خوب و مناسب آن نیست. برای اینکه از سایر سایت های دارای این ویژگی ها پیشی بگیرید، باید اعتبار ایجاد کنید. این امر می تواند با دریافت لینک از وب سایت های معتبر، ایجاد برند و پرورش مخاطبانی که به تقویت محتوای شما کمک می کنند، بدست آید.

آموزش جامع لینک سازی: لینک سازی داخلی، خارجی و ایجاد اعتبار

سایت خود را قدرتمند کنید

شما محتوایی ایجاد کرده اید که مردم به دنبال آن هستند، به سؤالات آنها پاسخ می دهد و موتورهای جستجو می توانند آن را به راحتی درک کنند، اما این ویژگی ها به تنهایی به معنای رتبه بندی خوب و مناسب آن نیست. برای اینکه از سایر سایت های دارای این ویژگی ها پیشی بگیرید، باید اعتبار ایجاد کنید. این امر می تواند با دریافت لینک از وب سایت های معتبر، ایجاد برند و پرورش مخاطبانی که به تقویت محتوای شما کمک می کنند، بدست آید.

گوگل تأیید کرده است که لینک ها و محتوای باکیفیت (که در فصل سئو داخلی سایت به آن پرداخته ایم) دو مورد از سه عامل مهم رتبه بندی برای سئو هستند. سایت های قابل اعتماد تمایل دارند به سایت های قابل اعتماد دیگر لینک دهند و سایت های اسپم تمایل دارند به سایت های اسپم دیگر لینک دهند.

اما یک لینک دقیقا چیست؟ چگونه می توانید آنها را از وب سایت های دیگر کسب کنید؟ بیایید با اصول اولیه شروع کنیم.

پیوندها چیست؟

پیوندهای ورودی، که به عنوان بک لینک یا پیوند خارجی نیز شناخته می شوند، هایپر لینک های HTML هستند که از یک وب سایت به وب سایت دیگر اشاره می کنند. آنها ارز دیجیتال اینترنت هستند، زیرا مانند اعتبار واقعی عمل می کنند. اگر برای تعطیلات به مسافرت می رفتید و از سه نفر (همه کاملاً بی ارتباط با یکدیگر) می پرسیدید که بهترین قهوه فروشی در شهر کدام است، و همه آنها می گفتند "Cuppa Joe on Main Street"، شما احساس اطمینان می کردید که Cuppa Joe در واقع بهترین مکان قهوه در شهر است. پیوندها این کار را برای موتورهای جستجو انجام می دهند.

از اواخر دهه 1990، موتورهای جستجو پیوندها را به عنوان رأی برای محبوبیت و اهمیت در وب در نظر گرفته اند.

پیوندهای داخلی، یا پیوندهایی که صفحات داخلی یک دامنه را به هم متصل می کنند، برای وب سایت شما بسیار شبیه به هم عمل می کنند. تعداد زیاد پیوند داخلی که به صفحه خاصی در سایت شما اشاره می کنند، به Google علامت می دهد که صفحه مهم است، به شرطی که به طور طبیعی و نه به شیوه ای اسپم انجام شود.

خود موتورها نحوه مشاهده پیوندها را اصلاح کرده اند و اکنون از الگوریتم ها برای ارزیابی سایت ها و صفحات بر اساس پیوندهایی که پیدا می کنند استفاده می کنند. اما در این الگوریتم ها چه چیزی وجود دارد؟ موتورها چگونه همه آن پیوندها را ارزیابی می کنند؟ همه چیز با مفهوم E-A-T شروع می شود

دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کیفیت جستجوی گوگل اهمیت زیادی به مفهوم E-A-T می‌دهد که مخفف متخصص، معتبر و قابل اعتماد است (expert, authoritative, and trustworthy.). سایت‌هایی که این ویژگی‌ها را نشان نمی‌دهند، در نظر موتورها به‌عنوان کیفیت پایین‌تر دیده می‌شوند، در حالی که سایت‌های با این ویژگی‌ها پاداش می‌گیرند. E-A-T با تکامل جستجو و افزایش اهمیت حل‌کردن نیت کاربر، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

نیت کاربر چیست؟

"نیت کاربر" به دلیل اصلی ماجرای پشت سر جستجوی یک جستجوگر اشاره می کند. برای مثال اگر کاربری عبارت "سگ هاسکی" را جستجو کند، آیا او به دنبال عکس است؟ کسب اطلاعات در مورد آن نژاد؟ اطلاعات مراقبت؟ از سوی دیگر، جستجو برای "زدن واکسن سگ در تهران" قصد و نیتی متفاوت دارد، این کاربر می خواهد سگ خود را واکسینه کند، احتمالاً به دنبال کمک در تهران است و ممکن است بخواهد به یک کلینیک دامپزشکی مراجعه کند. سعی کنید محتوایی ایجاد کنید که نیت جستجوگران شما را برآورده کند.

(E-A-T) و لینک‌ها به سایت شما

هرچه یک سایت محبوب‌تر و مهم‌تر باشد، وزن لینک‌های آن سایت بیشتر است. به عنوان مثال، سایتی مانند ویکی پدیا هزاران سایت متنوع به آن لینک شده است. این نشان می دهد که این سایت تخصص زیادی را ارائه می دهد، اقتدار را پرورش داده است و در بین سایر سایت ها مورد اعتماد است.

برای کسب اعتماد و اقتدار (trust and authority) در موتورهای جستجو، به لینک‌هایی از وب‌سایت‌هایی نیاز دارید که ویژگی‌های E-A-T را نشان می‌دهند. این سایت‌ها نیازی نیست که در سطح ویکی پدیا باشند، اما باید محتوای معتبر و قابل اعتمادی را به جستجوگران ارائه دهند.

لینک های فالو و نوفالو (Followed vs. nofollowed links)

به یاد داشته باشید که لینک ها مانند رای عمل می کنند، ویژگی rel=nofollow (که به عنوان دو کلمه، "no follow" تلفظ می شود) به شما امکان می دهد به یک منبع لینک دهید در حالی که "رای" خود را برای اهداف موتور جستجو حذف می کنید.

همانطور که از نامش پیداست، "nofollow" به موتورهای جستجو می گوید که از لینک پیروی نکنند. برخی از موتورها هنوز از آنها پیروی می کنند تا صفحات جدید را کشف کنند، اما این لینک ها اعتبار لینک (رای های محبوبیت که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم) را منتقل نمی کنند، بنابراین می توانند در شرایطی مفید باشند که یک صفحه یا به یک منبع غیرقابل اعتماد لینک می دهد یا لینک به ازای دریافت هزینه بوده باشد.(که آن را به یک لینک غیرطبیعی تبدیل می کند).

برای مثال، فرض کنید شما یک پست در مورد شیوه های لینک سازی می نویسید و می خواهید نمونه ای از لینک سازی ضعیف و اسپم را ذکر کنید. می توانید بدون اینکه به گوگل اعلام کنید که به آن اعتماد دارید، به سایت متخلف لینک دهید.

پیوندهای استاندارد (پیوندهایی که nofollow به آنها اضافه نشده است) به این صورت هستند:

پیوندهایی که nofollow

اگر لینک‌های follow تمام ارزش لینک را منتقل می‌کنند، آیا این به معنای آن نیست که شما فقط لینک‌های follow را می‌خواهید؟

نه لزوماً. به تمام مکان‌های معتبر فکر کنید که می‌توانید لینک‌هایی به وب‌سایت خود ایجاد کنید: یک پروفایل فیس‌بوک یا لینکدین، یک صفحه Yelp، یک حساب کاربری توییتر یا ایستاگرام و غیره. اینها همه مکان‌های طبیعی برای اضافه کردن لینک‌ها به وب‌سایت شما هستند، اما نباید به‌عنوان رأی برای وب‌سایت شما در نظر گرفته شوند. (ایجاد یک پروفایل توییتر با پیوندی به سایت شما به معنای رأی Twitter نیست که آنها سایت شما را دوست دارند.)

این طبیعی است که سایت شما بین بک‌لینک‌های nofollowed و followed در مشخصات لینک خود تعادل داشته باشد. ممکن است یک لینک nofollow اعتبار را منتقل نکند، اما می‌تواند ترافیک ارزشمندی را به سایت شما ارسال کند و حتی منجر به لینک‌های دنبال شده در آینده شود.

نمایه لینک شما (پروفایل لینک)

مشخصات لینک شما یک ارزیابی کلی از همه لینک‌های ورودی است که سایت شما به دست آورده است: تعداد کل لینک‌ها، کیفیت آنها (یا اسپم بودن)، تنوع آنها (آیا یک سایت صدها بار به شما لینک می‌دهد یا صدها سایت یک بار به شما لینک می‌دهند؟) و موارد دیگر. وضعیت مشخصات لینک شما به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک کنند که سایت شما چگونه با سایر سایت های موجود در اینترنت مرتبط است. ابزارهای سئوی مختلفی وجود دارد که به شما امکان می دهد مشخصات لینک خود را تجزیه و تحلیل کنید و شروع به درک ساختار کلی آن کنید.

ویژگی‌ها و مشخصات پروفایل لینک چیست؟

هنگامی که مردم شروع به یادگیری در مورد قدرت لینک‌ها کردند، شروع به دستکاری آنها به نفع خود کردند. آنها راه‌هایی برای به دست آوردن لینک‌های مصنوعی برای افزایش رتبه‌بندی موتور جستجوی خود پیدا می‌کردند. در حالی که این تاکتیک‌های خطرناک گاهی اوقات می‌توانند کار کنند، اما آنها مغایر با شرایط خدمات گوگل هستند و می‌توانند باعث شود که یک وب‌سایت از فهرست خارج شود (حذف صفحات وب یا دامنه‌های کامل از نتایج جستجو). شما همیشه باید سعی کنید دریافت لینک سالم را حفظ کنید.

پروفایل لینک به موتورهای جستجو نشان می دهد که شما لینک ها و اعتبار خود را به طور عادلانه کسب می کنید. درست مانند اینکه نباید دروغ بگویید، تقلب کنید یا دزدی کنید، باید تلاش کنید تا اطمینان حاصل کنید که پروفایل لینک شما صادقانه و از طریق فعالیت درست بدست آمده است.

لینک‌های بدست آمده یا لینک های تحریری (مقاله ای)

لینک‌های تحریری (مقاله ای ) لینک‌هایی هستند که به طور طبیعی توسط سایت‌ها و صفحاتی که می‌خواهند به وب‌سایت شما لینک دهند، اضافه می‌شوند.

اساس کسب لینک‌های به دست آمده تقریباً همیشه از طریق ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که مردم واقعاً مایل به ارجاع آن هستند. این جایی است که ایجاد محتوای 10X (یک راه برای توصیف محتوای با کیفیت بسیار بالا) ضروری است! اگر بتوانید بهترین و جذاب ترین منبع را در وب ارائه دهید، مردم به طور طبیعی به آن لینک خواهند داد.

لینک‌های به دست آمده به طور طبیعی به هیچ اقدام خاصی از طرف شما نیاز ندارند، به جز ایجاد محتوای ارزشمند و توانایی ایجاد آگاهی در مورد آن.

ارجاعات به دست آمده اغلب بدون لینک هستند!

هنگامی که وب‌سایت‌ها به برند شما یا یک قطعه خاص از محتوایی که منتشر کرده‌اید اشاره می‌کنند، اغلب بدون لینک دادن به آن، به آن اشاره می‌کنند. برای پیدا کردن این ارجاعات به دست آمده، به گوگل بروید و یک جستجوی سایت: برای برند، محصول، نام و غیره خود را در داخل نقل قول انجام دهید و چند صفحه اول نتایج را برای فرصت‌ها تجزیه و تحلیل کنید.

لینک‌ها باید مرتبط و از وب‌سایت‌های موضوعی مشابه باشند

دریافت لینک‌ از وب‌سایت‌هایی با موضوعات مرتبط به طور کلی بهتر از لینک‌های از وب‌سایت‌هایی هستند که با سایت شما مرتبط نیستند. اگر وب‌سایت شما لوازم بازی می‌فروشد، یک لینک از انجمن پرورش‌دهندگان فکری بسیار بیشتر از لینک انجمن حمایت از بیماران خاص اهمیت دارد. علاوه بر این، لینک‌های از منابع موضوعی نامرتبط می‌توانند سیگنال‌های گیج‌کننده‌ای را به موتورهای جستجو در مورد اینکه صفحه شما درباره چیست ارسال کنند.

متن لنگر (Anchor text) باید توصیفی و مرتبط بوده و اسپم نباشد

متن لنگر به گوگل کمک می‌کند تا بفهمد موضوع صفحه شما چیست. اگر ده‌ها لینک به صفحه‌ای با تغییری در یک کلمه یا عبارت اشاره کنند، احتمالاً آن صفحه برای آن نوع عبارات رتبه خوبی خواهد داشت. با این حال، با احتیاط ادامه دهید! تعداد زیاد بک‌لینک با همان متن لنگر می‌تواند به موتورهای جستجو نشان دهد که شما در حال تلاش برای دستکاری رتبه‌بندی سایت خود در نتایج جستجو هستید.

این را در نظر بگیرید. شما از ده دوست جداگانه در زمان‌های جداگانه می‌پرسید که روزشان چگونه بود و هر کدام با یک عبارت مشترک پاسخ دهند: "عالی! روزم را با قدم زدن در پارک ملت شروع کردم و سپس برای ناهار یک استیک گوشت تند خوردم."

این موضوع عجیب است و شما به دوستانتان مشکوک خواهید شد. همین امر در مورد گوگل نیز صدق می‌کند. توصیف محتوای صفحه هدف با متن لنگر به آنها کمک می‌کند تا بفهمند صفحه درباره چیست، اما همان توصیف مکرراً از چندین منبع مشکوک به نظر می‌رسد. به دنبال ارتباط باشید؛ از اسپم خودداری کنید.

لینک‌ها ترافیک واجد شرایط را به سایت شما ارسال می‌کنند

لینک‌سازی هرگز نباید صرفاً در مورد رتبه‌بندی موتور جستجو باشد. شما باید لینک‌های خود را به گونه‌ای ایجاد کنید که گوگل ممکن است فردا ناپدید شود، شما باید بر روی به دست آوردن لینک‌هایی تمرکز کنید که ترافیک واجد شرایطی را به وب‌سایت شما جذب کند. دلیل دیگری که چرا مهم است که لینک‌هایی را از وب‌سایت‌های مرتبط که مخاطبانشان ارزش سایت شما را پیدا می‌کنند، به دست آورید.

کارهایی که نباید در لینک سازی انجام دهید

پروفایل‌های لینک اسپم پر از لینک‌هایی هستند که به صورت غیرطبیعی، مخفیانه یا به شیوه‌های کم‌کیفیت ساخته شده‌اند. روش‌هایی مانند خرید بک لینک یا مشارکت در تبادل لینک ممکن است راه آسان به نظر برسند، اما انجام این کار خطرناک است و می‌تواند تمام تلاش شما را به خطر بیندازد. گوگل سایت‌هایی با پروفایل‌های لینک اسپم را جریمه می‌کند، بنابراین در برابر وسوسه تسلیم نشوید. متاسفانه این روش سئو هنوز هم در بین بسیاری از سئو کارها مرسوم است و با خرید حجم بالایی بک لینک باعث افزایش رتبه سایت می شوند که در اکثر موارد با شناسایی گوگل سایت ها از نتایج جستجو حذف شده و افق رتبه شدید پیدا می کنند.

یک اصل مهم برای بدست آوردن لینک این است که هرگز سعی نکنید رتبه سایت را در نتایج جستجو دستکاری کنید.

اما آیا کل هدف سئو افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو نیست؟ این موضوع کمی گیج کننده به نظر می رسد. گوگل می‌خواهد شما لینک‌ها را کسب کنید، نه اینکه آن‌ها را بسازید، اما مرز بین این دو اغلب مبهم است. برای جلوگیری از مجازات لینک‌های غیرطبیعی (که به عنوان "اسپم لینک" شناخته می‌شود)، گوگل به صراحت آنچه باید از آن اجتناب شود را بیان کرده است.

لینک‌های خریداری شده

گوگل و بینگ هر دو به دنبال کاهش تأثیر لینک‌های پولی در نتایج جستجوی ارگانیک خود هستند. در حالی که یک موتور جستجو نمی‌تواند تشخیص دهد که کدام لینک‌ها از طریق مشاهده خود لینک به دست آمده‌اند یا برای آن‌ها پول پرداخت شده است، سرنخ‌هایی وجود دارد که از آن برای تشخیص الگوهایی استفاده می‌کند که نشان‌دهنده بازی کلاه سیاه است. وب‌سایت‌هایی که در خرید یا فروش لینک‌های دنبال شده گرفتار می‌شوند، در معرض مجازات‌های شدید هستند که رتبه‌بندی آن‌ها را به شدت کاهش می‌دهد. (به هر حال، تبادل کالا یا خدمات برای لینک نیز نوعی پرداخت محسوب می‌شود و به‌عنوان خرید لینک طبقه‌بندی می‌شود.)

 تبادل لینک / لینک متقابل

اگر تا به حال از کسی که هیچ ارتباطی با او ندارید، ایمیل "شما به من لینک دهید و من به شما لینک می‌دهم" دریافت کرده‌اید، هدف یک تبادل لینک قرار گرفته‌اید. دستورالعمل‌های کیفی Google در برابر تبادل لینک "اضافی" و برنامه‌های شراکتی مشابه که صرفاً برای لینک‌های متقابل انجام می‌شوند، هشدار می‌دهند، بنابراین این نشان می‌دهد که این نوع تبادل در مقیاس کوچک‌تر ممکن است زنگ خطر اسپم لینک را ایجاد نکند.

پیوند به افرادی که با آنها کار می‌کنید، با آنها همکاری می‌کنید یا با آنها ارتباط دیگری دارید و آنها را به شما مرتبط می‌کند قابل قبول و حتی ارزشمند است. این تبادل لینک در مقیاس بزرگ با سایت‌های غیرمرتبط است که می‌تواند مجازات را توجیه کند.

لینک‌های دایرکتوری کم‌کیفیت

اینها قبلاً یک منبع محبوب برای دستکاری نتایج بودند. تعداد زیادی از دایرکتوری‌های وب، به ازای دریافت هزینه لینک در آن قرار می گیرد و آنها را در دسته ارائه دهندگان خدمات و محصولات قرار می دهد. این نوع سایت‌ها تمایل دارند که بسیار شبیه به هم باشند، با لیست‌های بزرگی از وب‌سایت‌ها و توضیحات آن‌ها (به طور معمول، کلمه کلیدی بحرانی سایت به‌عنوان متن لنگر برای پیوند به سایت ارسال‌کننده استفاده می‌شود).

بسیاری از تاکتیک‌های لینک‌سازی کلاه سیاه وجود دارد که موتورهای جستجو شناسایی کرده‌اند. در بیشتر موارد، آنها روش‌های الگوریتمی برای کاهش تأثیر آنها پیدا کرده‌اند. با ظهور سیستم‌های اسپم جدید، مهندسان همچنان با الگوریتم‌های هدفمند، بررسی‌های انسانی و جمع‌آوری گزارش‌های اسپم از وب‌مسترها و متخصصان سئو به مبارزه با آن‌ها ادامه خواهند داد. به طور کلی، یافتن راه‌هایی برای دور زدن آنها ارزش ندارد.

لینک‌ها همیشه باید:

  • به دست آمده/تحریری باشند
  • از صفحات معتبر بیایند
  • با گذشت زمان افزایش یابد
  • از منابع موضوعی مرتبط بیایند
  • از متن لنگر مرتبط و طبیعی استفاده کنند
  • ترافیک واجد شرایط را به سایت شما بیاورند
  • ترکیبی سالم از follow و nofollow باشد
  • به صورت هدفمند یا طبیعی کسب شده باشد

نحوه ایجاد بک‌لینک‌های با کیفیت بالا

لینک‌سازی در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد، اما یک چیز همیشه صادق است: کمپین‌های لینک باید همیشه با اهداف منحصر به فرد شما مطابقت داشته باشند. با توجه به گفته‌ها، برخی روش‌های محبوب وجود دارند که تمایل دارند برای اکثر کمپین‌ها خوب کار کنند. این لیست جامع نیست، بنابراین برای جزئیات بیشتر در مورد این موضوع، به پست‌های ما در مورد لینک‌سازی مراجعه کنید.

لینک‌های مشتری و شریک را پیدا کنید

اگر شرکایی دارید که با آن‌ها به طور مرتب همکاری می‌کنید یا مشتریان وفاداری که عاشق برند شما هستند، راه‌هایی برای کسب لینک از آن‌ها با سهولت نسبی وجود دارد. می‌توانید نشان‌های مشارکت (آیکون‌های گرافیکی که نشان‌دهنده احترام متقابل هستند) ارسال کنید یا پیشنهاد نوشتن نظرات در مورد محصولات آن‌ها را ارائه دهید. هر دوی این موارد مواردی را ارائه می‌دهند که آن‌ها می‌توانند در وب‌سایت خود همراه با لینک‌های برگشتی به شما نمایش دهند.

یک وبلاگ منتشر کنید

این استراتژی محتوا و لینک‌سازی آنقدر محبوب و ارزشمند است که یکی از معدود توصیه‌های شخصی مهندسان گوگل است. وبلاگ‌ها توانایی منحصر به فردی برای ارائه مطالب جدید به طور مداوم، ایجاد مکالمات در سراسر وب و کسب لیستینگ و لینک از سایر وبلاگ‌ها دارند.

با این حال، مراقب باشید، باید از ارسال پست های مهمان کم کیفیت فقط به خاطر لینک‌سازی اجتناب کنید. گوگل در برابر این کار توصیه کرده است و انرژی شما بهتر است در جای دیگری صرف شود.

منابع منحصر به فرد ایجاد کنید

ایجاد منابع منحصر به فرد و با کیفیت بالا کار آسانی نیست، اما ارزش تلاش را دارد. محتوای با کیفیتی که به درستی تبلیغ می شود را می توان به طور گسترده به اشتراک گذاشت. این می تواند به ایجاد قطعاتی کمک کند که دارای ویژگی های زیر باشند:

  • احساسات قوی (شادی، غم و غیره) را برانگیزد
  • چیزی جدید، یا حداقل به روشی جدید ارتباط برقرار کنید
  • از نظر بصری جذاب است
  • به یک نیاز یا علاقه به موقع رسیدگی می کند
  • موقعیت مکانی خاص (مثال: بیشترین جستجوی لباس‌ شب یلدا بر اساس مشهد).

ایجاد چنین منبعی راهی عالی برای جذب تعداد زیادی لینک با یک صفحه است. همچنین می توانید یک منبع بسیار خاص، بدون جذابیت گسترده که هدف آن تعداد انگشت شماری از وب سایت ها باشد ایجاد کنید. ممکن است شاهد نرخ موفقیت بالاتری باشید، اما این رویکرد به اندازه کافی قابل مقیاس نیست.

کاربرانی که این نوع محتوای منحصر به فرد را مشاهده می کنند اغلب می خواهند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند، و وبلاگ نویسان/وب مسترهای فناوری که آن را می بینند اغلب این کار را از طریق لینک انجام می دهند. این رأی‌های با کیفیت بالا و به دست آمده از نظر تحریری برای ایجاد اعتماد، اعتماد و پتانسیل رتبه‌بندی ارزشمند هستند.

درگیر جامعه محلی خود شوید

برای یک تجارت محلی (کسب و کارهایی که با مشتریان خود به صورت حضوری ملاقات می کند)، فعالیت اجتماعی می تواند منجر به برخی از ارزشمندترین و تأثیرگذارترین لینک ها شود.

  • در حمایت مالی و خدمات تحصیلی شرکت کنید
  • میزبان یا شرکت در رویدادهای اجتماعی، سمینارها، کارگاه های آموزشی و سازمان ها باشید
  • به اهداف محلی شایسته کمک مالی کنید و به انجمن های تجاری محلی بپیوندید
  • پست های شغلی و کارآموزی ارائه دهید
  • برنامه های وفاداری را تبلیغ کنید
  • یک مسابقه محلی برگزار کنید
  • روابط واقعی با مشاغل محلی مرتبط ایجاد کنید تا کشف کنید که چگونه می توانید برای بهبود سلامت اقتصاد محلی خود همکاری کنید

همه این استراتژی‌های هوشمند و معتبر، فرصت‌های لینک محلی خوبی را فراهم می‌کنند.

لینک‌سازی برای سئوی محلی

ساخت استنادهای ساختارمند مرتبط (اشاره به اطلاعات تماس یک کسب‌وکار در یک پلتفرم غیر دایرکتوری، مانند یک وبلاگ یا یک سایت خبری) برای حرکت دادن سوزن رتبه‌بندی برای سئوی محلی مهم است. همچنین این راهی عالی برای کسب لینک‌های ارزشمند هنگام بازاریابی یک کسب‌وکار محلی است.

بازنویسی محتوای پربازدید

احتمالاً از قبل می دانید که کدام یک از محتوای سایت شما بیشترین ترافیک را به دست می آورد، بیشترین مشتری را تبدیل می کند یا بازدیدکنندگان را برای طولانی ترین مدت حفظ می کند.

آن محتوا را بگیرید و آن را برای سایر پلتفرم‌ها (LinkedIn، YouTube، Instagram، Aparat و غیره) بازسازی کنید تا قیف جذب خود را فراتر از گوگل گسترش دهید.

همچنین می‌توانید محتوای قدیمی‌تر را در همان پلتفرم بررسی کنید، بروز کنید و به‌سادگی دوباره منتشر کنید. اگر متوجه شدید که چندین وب‌سایت معتبر صنعت همگی به یک منبع محبوب که قدیمی شده است، لینک داده‌اند، آن را به‌روز کنید و به آن وب‌سایت‌های صنعت اطلاع دهید، ممکن است فقط یک لینک خوب دریافت کنید.

خبرساز باشید

جلب توجه مطبوعات، وبلاگ نویسان و رسانه های خبری یک راه موثر و قدیمی برای کسب لینک است. گاهی اوقات این کار به سادگی دادن چیزی به صورت رایگان، انتشار محصول جدید عالی یا بیان چیزی بحث برانگیز است. از آنجایی که SEO بسیار در مورد ایجاد یک نمایش دیجیتال از برند شما در دنیای واقعی است، برای موفقیت در SEO، باید برند عالی باشید.

 کسب لینک از منابع با ارزش، موفقیت خود را برای اثبات ارزش اندازه گیری کنید

معیارهای لینک‌سازی باید با KPI‌های کلی سایت مطابقت داشته باشند، اینها ممکن است فروش، اشتراک ایمیل، بازدید از صفحه و غیره باشد. همچنین باید امتیاز Domain Authority یا Page Authority، رتبه کلمات کلیدی مورد نظر و میزان ترافیک به محتوای خود را ارزیابی کنید.

سنجش و بهبود تلاش های لینک سازی خود

تا اینجا، ما در مورد اهمیت کسب لینک های با کیفیت به سایت شما در طول زمان و همچنین برخی از تاکتیک های رایج برای انجام این کار صحبت کرده ایم. اکنون، ما راه‌هایی را برای اندازه‌گیری سود بازگشت سرمایه‌گذاری لینک‌سازی شما و استراتژی‌هایی برای حفظ رشد بک‌لینک با کیفیت در طول زمان را بیان خواهیم کرد.

تعداد کل لینک ها

مستقیم ترین راه برای اندازه گیری تلاش های لینک سازی شما، پیگیری رشد کل لینک ها به سایت یا صفحه شما است. Moz's Link Explorer ابزار عالی برای انجام این کار است. به عنوان مثال، فرض کنید شما اخیراً یک پست وبلاگ منتشر کرده اید که توجه زیادی به خود جلب کرده است و می خواهید تمام لینک هایی را که این منبع به دست آورده است دنبال کنید.

توجه به پاکسازی لینک

برخی از سئوکارهای نه تنها باید لینک های خوب ایجاد کنند، بلکه باید از شر لینک های بد نیز خلاص شوند. اگر در حالی که همزمان لینک های خوب ایجاد می کنید، پاکسازی لینک انجام می دهید، فقط به خاطر داشته باشید که نمودار "linking domains over time" که ثابت یا در حال کاهش است، کاملا طبیعی است. همچنین ممکن است بخواهید ابزار "Discovered and Lost" Link Explorer را بررسی کنید تا دقیقاً پیگیری کنید که کدام لینک ها را به دست آورده اید و کدام ها را از دست داده اید.

اگر تعداد بک‌لینکی که هدف قرار داده بودید را دریافت نکردید، امید خود را از دست ندهید! هر کمپین لینک سازی چیزی است که می توانید از آن بیاموزید. اگر می خواهید تعداد لینک های کسب شده خود را برای کمپین بعدی افزایش دهید، این سوالات را در نظر بگیرید:

آیا محتوائی ایجاد کردید که 10 برابر بهتر از دیگر محتوا است؟

احتمالاً دلیل عدم موفقیت تلاش‌های لینک‌سازی شما این است که محتوای شما ارزشمندتر از موارد مشابه نیست. به صفحاتی که برای آن اصطلاحی که هدف قرار داده اید رتبه بندی می کنند نگاهی بیندازید و ببینید که آیا چیز دیگری وجود دارد که بتوانید برای بهبود آن انجام دهید.

محتوای خود را چگونه رشد و تبلیغ کردید؟

تبلیغات شاید یکی از دشوارترین جنبه های لینک سازی باشد، اما اطلاع دادن به مردم در مورد محتوای خود و متقاعد کردن آنها برای لینک دادن به شما چیزی است که واقعاً می تواند تاثیرگذار باشد.

به طور واقعی به چند لینک نیاز دارید؟

در نظر بگیرید که برای رتبه بندی کلمه کلیدی که هدف قرار داده اید، ممکن است به چند بک‌لینک نیاز داشته باشید. در گزارش "SERP Analysis" Keyword Explorer، می توانید صفحاتی را که برای اصطلاحی که هدف قرار داده اید رتبه بندی می کنند، به همراه تعداد بک‌لینک‌های آن URL‌ها مشاهده کنید. این به شما یک معیار خوب برای تعیین تعداد پیوندهایی که واقعاً برای رقابت نیاز دارید و کدام وب‌سایت‌ها ممکن است هدف لینک خوبی باشند، به شما می‌دهد.

کیفیت لینک‌هایی که دریافت کردید چگونه بود؟

یک لینک از یک منبع بسیار معتبر ارزشمندتر از ده لینک از سایت‌های کم‌کیفیت است، بنابراین به خاطر داشته باشید که کمیت همه چیز نیست. هنگام هدف قرار دادن سایت‌ها برای بک‌لینک، می‌توانید با استفاده از معیارهای Domain Authority و Page Authority، بر اساس اعتبار آن‌ها اولویت‌بندی کنید.

فراتر از لینک‌ها: چگونه آگاهی، تقویت و احساسات بر اعتبار تأثیر می‌گذارند

بسیاری از روش‌هایی که برای ایجاد لینک استفاده می‌کنید، برند شما را نیز به طور غیرمستقیم ایجاد می‌کنند. در واقع، می‌توانید لینک‌سازی را به عنوان راهی عالی برای افزایش آگاهی از برند خود، موضوعاتی که در آن متخصص هستید و محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید، در نظر بگیرید. می‌دانیم که برندها در فضای آنلاین و دنیای واقعی اهمیت دارند، اما از بین بردن رابطه بین ارزش برند و نتایج موتور جستجو می‌تواند یک چالش باشد. گوگل «بک‌لینک با کیفیت» را بر اساس محتوای سایت، تخصص سازنده محتوا، تجربه، اعتبار و اعتمادپذیری و شرکت یا افرادی که پشت آن هستند تعریف می‌کند.

پس از اینکه مخاطب هدف شما با شما آشنا شد و محتوای ارزشمندی برای به اشتراک گذاشتن دارید، به مخاطب خود اطلاع دهید! به اشتراک گذاری محتوای شما در پلتفرم های اجتماعی نه تنها مخاطبان شما را از محتوای شما آگاه می کند، بلکه می تواند آنها را تشویق کند تا آن آگاهی را در شبکه های خود گسترش دهند و در نتیجه دامنه شما را گسترش دهند.

آیا اشتراک‌های اجتماعی همان لینک‌ها هستند؟ خیر. اما به اشتراک گذاشتن با افراد مناسب می تواند منجر به ایجاد لینک شود. اشتراک‌های شبکه های اجتماعی همچنین می‌توانند باعث افزایش ترافیک و بازدیدکنندگان جدید به وب‌سایت شما شوند، که می‌تواند آگاهی از برند را افزایش دهد و با افزایش آگاهی از برند، اعتماد و لینک‌ها نیز افزایش می‌یابد. ارتباط بین سیگنال‌های اجتماعی و رتبه‌بندی غیرمستقیم به نظر می‌رسد، اما حتی همبستگی‌های غیرمستقیم نیز می‌توانند برای اطلاع‌رسانی استراتژی مفید باشند.

اعتمادپذیری بسیار مهم است

برای موتورهای جستجو، اعتماد عمدتاً با کیفیت و کمیت لینک‌هایی که دامنه شما کسب کرده است تعیین می‌شود، اما این بدان معنا نیست که عوامل دیگری وجود ندارند که بتوانند بر اقتدار سایت شما تأثیر بگذارند. به همه راه‌های مختلفی فکر کنید که به یک برند اعتماد می‌کنید:

  • آگاهی (می‌دانید که آن‌ها وجود دارند)
  • مفید بودن (آنها به سوالات شما پاسخ می دهند)
  • یکپارچگی (آنها کاری را انجام می دهند که می گویند)
  • کیفیت (محصول یا خدمات آنها ارزش ارائه می دهد، احتمالاً بیشتر از دیگران که امتحان کرده اید)
  • ارزش مستمر (آنها حتی پس از اینکه آنچه را که نیاز داشتید به دست آوردید، به ارائه ارزش ادامه می دهند)
  • صدا (آنها به طور منحصر به فرد و به یاد ماندنی ارتباط برقرار می کنند)
  • احساس (دیگران چیزهای خوبی در مورد تجربه خود با برند می گویند)

آخرین نکته چیزی است که در اینجا روی آن تمرکز خواهیم کرد. نظرات در مورد برند شما، محصولات یا خدمات آن می تواند یک تجارت را ایجاد یا شکست دهد.

به این نکته توجه داشته باشید که هرزنامه بررسی یک مشکل است که ابعاد جهانی پیدا کرده است و نقض دستورالعمل‌های صداقت در تبلیغات دولت منجر به پیگرد قانونی و جریمه‌های سنگین شده است. انجام دادن این کار خیلی خطرناک است که ارزشش را داشته باشد. بازی با قوانین و ارائه تجربیات عالی به مشتریان، ترکیبی برنده برای ایجاد اعتماد و اقتدار در طول زمان است.

اعتبار زمانی ساخته می شود که برندها کارهای بزرگی را در دنیای واقعی انجام می دهند، مشتریان را خوشحال می کنند، محتوای عالی ایجاد می کنند و به اشتراک می گذارند و از منابع معتبر لینک کسب می کنند.

divider
divider

محصولات مرتبط

خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ پیشگامان ✔️ تجزیه و تحلیل مخاطبان و بازار ✔️ بررسی و آنالیز رقبا ✔️ تدوین استراتژی تبلیغات اینترنتی ✔️ انتخاب رسانه تبلیغاتی مناسب ✔️ اندازه‌گیری و بهبود وضعیت تبلیغات جهت مشاوره اولیه رایگان با ما تماس بگیرید
ادامه
شرکت دیجیتال مارکتینگ پیشگامان ✔️ ارائه کامل خدمات دیجیتال مارکتینگ ✔️ مشاوره در زمینه راه اندازی کمپین های تبلیغاتی ✔️ مشاوره در زمینه توسعه برند ✔️ مشاوره و راه اندازی کسب و کار آنلاین ✔️ ارائه خدمات سئو داخلی و خارجی ✔️ تولید محتوای تخصصی ✔️ تحقیق کلمات کلیدی و بررسی رقبا ✔️ بک لینک و ریپورتاژ آگهی ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید ⬇️⬇️⬇️
ادامه



ثبت نظر