اگر این مطلب را می خوانید، به احتمال زیاد صاحب یک کسب و کار هستید. و اگر در حال حاضر تجارتی دارید، شکی نیست که کسب و کار شما در سال ۲۰۲3 به یک اپلیکیشن موبایل نیاز دارد! یکی از بخشهای مهم موفقیت در کسب و کار، پیدا کردن مشتری است، از آنجایی که امروزه افراد وقت زیادی را در دستگاه های تلفن همراه خود سپری میکنند، در نتیجه منطقی است که شما نیز در آنجا حضور داشته باشید.
۵ دلیل برای اینکه چرا کسب و کار شما به اپلیکیشن موبایل نیاز دارد
اگر این مطلب را می خوانید، به احتمال زیاد صاحب یک کسب و کار هستید. و اگر در حال حاضر تجارتی دارید، شکی نیست که کسب و کار شما در سال ۲۰۲3 به یک اپلیکیشن موبایل نیاز دارد! یکی از بخشهای مهم موفقیت در کسب و کار، پیدا کردن مشتری است، از آنجایی که امروزه افراد وقت زیادی را در دستگاه های تلفن همراه خود سپری میکنند، در نتیجه منطقی است که شما نیز در آنجا حضور داشته باشید.
فناوری موبایل بخش بزرگی از زندگی ما را تشکیل داده است، در واقع، پیش بینی میشد که تا سال ۲۰۲3 بیش از 6 میلیارد گوشی هوشمند در سراسر جهان استفاده شود. افراد بسیاری هستند که نمی توانند از برنامه های خود دل بکنند! با این حال، بسیاری از صاحبان مشاغل هنوز بر این باوراند که داشتن یک وب سایت یا صفحه اینستاگرام برای جذب و برقراری ارتباط با مشتریان کافی است، ولی این باور دیگر درست نیست! اپلیکیشن های موبایل به ابزار بازاریابی برای کسب و کارهای بزرگ و کوچکتبدیل شده اند، در حالی که برخی ممکن است فکر کنند توسعه چنین برنامه هایی بسیار گران خواهد بود یا سرمایهگذاری روی آنها غیرضروری است. این اپلیکیشن ها در واقع میتوانند نسبت به روشهای تبلیغاتی سنتی مانند تبلیغات رادیویی یا تلویزیونی بیشتر به فروش شما کمک کنند!
اگر به گسترش کسب و کار خود فکر می کنید و می خواهید به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید، ممکن است یک اپلیکیشن تلفن همراه برای شرکت شما همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید. اما چگونه یک اپلیکیشن موبایل می تواند به کسب و کار شما کمک کند؟ وقت آن رسیده که به ۵ دلیل نیازمندی کسب و کار شما به اپلیکیشن در سال ۲۰۲3 نگاهی بیندازیم.
مطالعه بیشتر: راهنمای صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس
اپلیکیشن تلفن همراه فرآیند تبلیغات کسب و کار شما را آسان تر می کند
هر فرد به طور متوسط روزانه دو تا سه ساعت از وقت خود را با تلفن همراه می گذراند. درهمین حین که آنها در حال گشت و گذار در برنامه های مختلف و استفاده از آنها هستند، متوجه لوگو یا تصویر برندی می شوند که در هر یک از صفحات گنجانده شده است. اگر یک برنامه خاص را چندین بار در روز بدون تغییر بینید، ممکن است آن را تقریباً به طور غریزی تشخیص دهید!
اگر میخواهید برند خود را در ذهن مشتریان حک کنید، آنها باید برند شما را بیشتر ببینند. شما چند راه برای انجام این کار دارید؛ یکی از راهها نصب یک برنامه تلفن همراه است که به طور مداوم لوگو یا نام شما را نمایش میدهد. این کار به مشتریان کمک می کند تا هویت شما را به یاد بیاورند و همیشه در خاطر داشته باشند که چه چیزی با شرکت شما مرتبط است!
یکی از مهمترین مزایایی که یک اپلیکیشن موبایل به مشتریان ارائه می دهد آگاهی و تعامل با برند شماست و از طریق این تعامل ثابت، اعتمادسازی هم می کنید. با استفاده از یک اپلیکیشن، به جای داستان تعریف کردن برای مشتریان، نشان میدهید که چرا آنها باید به شما اعتماد کنند. نمایش تمام جزئیات کوچک از طراحی گرفته تا خدمات بسیار مهم است.
مطالعه بیشتر: چگونه بهترین استراتژی های رشد بازار آنلاین را پیدا کنیم
اپلیکیشن ها به شما کمک می کنند تا به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید و با آنها تعامل داشته باشید
اگر با مشتریان خود در ارتباط نباشید، داشتن یک اپلیکیشن برای کسب و کارتان تقریبا بی معنی است. رابطه نزدیکی که بین کاربران و دستگاه های تلفن همراه آنها برقرار است به شرکت ها فرصتی عالی برای تقویت روابط می دهد. جذب مشتریان و ایجاد یک زمینه وفاداری از خریداران برای موفقیت یک شرکت بسیار مهم است.
افزودن یک برنامه وفاداری به برنامه تلفن همراه شما می تواند آن را به ابزاری ارزشمند برای حفظ مشتری و افزایش سودآوری تبدیل کند. در صورتی که برنامه شما توسط کاربران نصب شده باشد، باید به آنها پیشنهادات یا جوایز انحصاری ارائه دهید. این کار باعث می شود که به مرور زمان برای استفاده از این پیشنهادات به برنامه شما بازگردند.
حال به چند نکته در مورد ایجاد وفاداری و تعامل با مشتریان از طریق یک برنامه تلفن همراه اشاره می کنیم.
ارائه پیشنهادات منحصر به فرد برای کاربران.
این پیشنهادات می توانند تخفیف یا حتی مسابقاتی باشند که فقط برای خدمات خاصی به کاربر اولویت می دهند. همه اینها کسب و کار شما را برای مخاطبان وسیع تری قابل مشاهده کند.
به مشتریان بها بدهید.
یک قانون کلی وجود دارد و آن هم این است که هر زمانی که می توانید، از نام مشتریان استفاده کنید، حتی اگر فقط برای خوش آمدگویی باشد. اطلاعات مشتریان خود را جمع آوری کنید تا بتوانید پیشنهاداتی ویژه و درخوری را به آنها ارائه دهید.
استفاده از برنامه خود را برای مشتریان سرگرم کننده کنید.
استفاده از بازیها، ویدیوها یا واقعیت افزوده راهی سرگرمکننده برای نگه داشتن مشتریان در برنامه است. به عنوان مثال، یک شرکت کالاهای ورزشی ممکن است یک بازی تنیس ایجاد کند یا یک آرایشگاه می تواند به کاربران اجازه دهد تصاویری را برای بررسی سبکها و رنگهای جدید آپلود کنند.
یافتن بخش های مختلف را برای کاربران آسان کنید.
نقشه موقعیت فیزیکی اضافه کنید تا به مشتریانتان اجازه دهید شما را پیدا کنند و خیابان های منتهی به شرکت شما را ببینند. اگر فروشگاه بزرگی دارید، یک نقشه از محل قرارگیری قفسه ها با نمادهایی برای محصولات اضافه کنید.
و در آخر اینکه مطمئن شوید استفاده از برنامه شما آسان بوده و در هر شرایطی پاسخگو است. خودتان برنامه را تست کنید! اگر گشت وگذار در آن برای شما دشوار است، برای کاربران نیز دشوار خواهد بود. بررسی کنید که آیا این برنامه روی آیفون و اندروید به یک اندازه خوب کار می کند؟
مطالعه بیشتر: چگونه برای مارکت پلیس خود یک جامعه درست کنیم
یک اپلیکیشن موبایلی به رشد مخاطبان شما کمک می کند
یکی دیگر از دلایلی که کسب و کار شما به اپلیکیشن موبایلی نیاز دارد، افزایش مخاطبین هدف آن است. مخاطب هدف به چه کسی گفته می شود؟ مخاطبان هدف گروهی از افراد هستند که میخواهید به آنها دسترسی پیدا کنید و محصول یا خدمات شما برای آنها در نظر گرفته شده است. رشد مخاطبان برای موفقیت هر کسبوکاری ضروری است و استفاده از ابزارها و کانالهای خاص برای مخاطبان هدف شما سود قابلتوجهی را برایتان به ارمغان میآورد.
یک شرکت توسعهدهنده اپلیکیشن موبایل، اپلیکیشنهای تلفن همراه را هم بر روی iOS و هم اندروید میسازد و در نتیجه به کسبوکارها کمک میکند تا مشتریان را در سراسر جهان هدف قرار دهند. داشتن یک اپلیکیشن موبایل که هم برای iOS و هم برای اندروید بهینه شده باشد، یکی از حرکاتی است که یک کسب و کار می تواند برای دسترسی گسترده به مخاطبان خود انجام دهد. یک کسب و کار می تواند این کارها را برای هدف قرار دادن مخاطبان و در نتیجه رشد خود انجام دهد:
بهینه سازی اپ استور. ۶۵ درصد از مردم کسب و کار شما را از طریق جستجو در اپ استورها پیدا می کنند. برای اطمینان از اینکه در اپ استورها قابل مشاهده هستید، یک استراتژی ASO خوب اجرا کنید و مطمئن شوید که اسکرین شات های برنامه شما جذاب هستند. اسکرین شات ها ویژگی های اصلی یک برنامه را که یک کاربر دوست دارد، برجسته می کنند.
تبلیغات. تبلیغات جستجوی اپل و Google UAC گزینه های تبلیغاتی برای اپ استورهای iOS و اندروید هستند. میتوانید با پیشنهاد کلمات کلیدی مرتبط و ایجاد گروههای مخاطبان تبلیغاتی هدفمند، حضور برنامه خود در اپ استور اپل و Google Play را به طور تصاعدی افزایش دهید.
مطالعه بیشتر: چگونه یک بوم کسب و کار برای ایدههای اپلیکیشن موبایل بسازیم ✔️
رشد فروش
اپلیکیشن های موبایل دیگر یک کالای لوکس محسوب نمی شوند، بلکه یک عنصر ضروری برای هر کسب و کاری هستند. دلیل آن هم این است که اپلیکیشن ها خود را در افزایش فروش ثابت کرده اند. بر اساس گزارش INFORMS، کاربرانی که از برنامه ها استفاده می کنند ۳۳ درصد بیشتر خرید می کنند، ۳۴ درصد موارد بیشتری می خرند و در ۱۸ ماه پس از عرضه یک برنامه، به طور متوسط ۳۷ درصد بیشتر از کاربرانی که از این برنامه استفاده نکردند در خریدهای خود هزینه می کنند.
توسعه یک اپلیکیشن جذاب، برای اینکه کاربر را با آن درگیر و آنها را مجبور به خرید کند، ضروری است. مصرف کنندگان اغلب جذب طراحی بصری که تجربه ای روان، سریع و آسان ارائه می دهد، می شوند. در اینجا به برخی از ویژگی های کلیدی که هنگام ساخت یک برنامه برای کسب و کار خود باید به دنبال آنها باشید اشاره کردهایم.
سادگی. برنامه خود را ساده نگه دارید، زیرا برنامه های پیچیده خسته کننده هستند و فقط باعث می شود کاربران برنامه شما را حذف کنند. ارائه یک تجربه یکپارچه برای کاربران با رعایت سادگی، کلید داشتن یک برنامه برنده است.
بارگذاری سریع. متأسفانه، در عصری زندگی می کنیم که همه می خواهند در زندگی خود خیلی سریع به همه چیز برسند، بنابراین هیچ کس حوصله صبر کردن برای بارگذاری یک برنامه را ندارد. اگر می خواهید مشتریان خود را حفظ کنید، بارگذاری برنامه شما نباید بیش از ۲ ثانیه طول بکشد.
پرداخت های درون برنامه ای. یکپارچه سازی درگاه پرداخت، تجربه خرید مشتریان شما را بهبود می بخشد، به آنها آرامش می دهد و خریدشان را ساده می کند. فرآیند پرداخت باید سریع و آسان باشد تا خریداران بالقوه ای را که در مورد امنیت خرید خود تردید دارند از دست ندهید.
مطالعه بیشتر: آنچه برای برنامه ریزی کسب و کار در بازار آنلاین باید بدانید
تجزیه و تحلیل با ارزش تر کسب و کار
شما می توانید داده ها و مشاهدات کاربران خود را تجزیه و تحلیل کنید! با چند کلیک می توانید ببینید که دوست دارند کدام محصولات را بخرند و چقدر در اپلیکیشن شما وقت می گذارند. به این صورت ویژگیهای مورد علاقه آنها را درک می کنید و در عین حال یاد میگیرید که در چه مواردی باید پیشرفت کنید تا همه از گشت و گذار راحت تر در اپلیکیشن شما لذت ببرند.
با استفاده از ویژگی های جدیدی که ما برای اپلیکیشن های موبایلی در نظر گرفته ایم، میتوانیم اطلاعات ارزشمندی را برای تجزیه و تحلیل بیشتر جمعآوری کنیم. مثلاً درک می کنیم که بیشتر مردم هنگام خرید در فروشگاه یا به صورت آنلاین، چه دستههایی از محصولات را ترجیح میدهند؟ چند بار قبل از خرید چیزی از وب سایت بازدید می کنند؟ میانگین ارزش سفارش آنها در طول فرآیند پرداخت چقدر است؟ و در نهایت، کدام بخش ها بیشتر توسط کاربران استفاده می شوند؟
بهترین راه برای بهبود تجربه کاربری برنامهتان، درک نیازها و خواستههای مشتریان است، در این صورت آنها برای رفع نیازهای خود به برنامه شما باز می گردند. با رصد نحوه تعامل افراد با برنامه خود، متوجه می شوید که چگونه آن را بهبود ببخشید تا تجربه کاربری بهتری برای کاربران فراهم شود. درک مشتریان کلید هر سرمایه گذاری تجاری خواهد بود!
نوبت شماست
همهگیری کرونا در سال گذشته، مشاغل را مجبور به آنلاین شدن کرد و مطالعات اخیر نشان میدهد که بازگشتی به دنیای سنتی وجود ندارد، زیرا رفتارهای مشتریان و تعاملات ترجیحی آنها به طور قابل توجهی تغییر کرده، و برای صاحبان مشاغل نیز مهم است که از نحوه تغییر رفتارهای مشتریان آگاه باشند. با وجود اینکه ۷۵ درصد از مردم برای اولین بار از کانالهای دیجیتال استفاده میکنند، اما مطالعات نشان میدهند که پس از عادی شدن اوضاع نیز این افراد به استفاده از این کانالهای دیجیتال ادامه خواهند داد. کسبوکارها برای موفقیت در این محیط جدید باید اطمینان حاصل کنند که کانالهای دیجیتالی آنها، از جمله برنامههای تلفن همراه، بهتر از کانالهای رقبایشان عمل می کنند.
اپلیکیشن های موبایلی روشی جدید برای پیش بردن یک کسب و کار هستند. با مزیت رقابتی و استراتژی بازاریابی خلاقانه، کسب و کار شما می تواند در هر صنعتی شکوفا شود! حال که به پایان این مقاله رسیدیم، مطمئن هستیم که همه ما به درک روشنی از این موضوع رسیده ایم که اگر کسب و کار ما نیز چنین اپلیکیشنی داشته باشد، چقدر برایمان سودمند خواهد بود!
اگر می خواهید با یک اپلیکیشن موبایل کسب و کار خود را ارتقا دهید، می توانید روی ما حساب کنید. تیم طراحی اپلیکیشن پیشگامان دامنه فناوری بهعنوان یک شرکت توسعهدهنده برنامههای تلفن همراه با خدمات کامل، تجربه گستردهای در توسعه برنامههای تلفن همراه با امکانات کامل و کاربردی دارد. ما می دانیم که در مسیر ایجاد یک اپلیکیشن تعاملی و کاربرپسند برای کسب و کار شما چه چیزی لازم است تا شما را به هدفتان برساند. اگر به دنبال مشاوره برای طراحی یا توسعه یک محصول یا خدمت جدید هستید، همین امروز با ما تماس بگیرید!
ثبت نظر