راهنمای طراحی سایت ✔️ انتخاب سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی سایت

اگر یک کسب و کار سنتی دارید و به فکر توسعه آن هستید و میخواهید یک فروشگاه اینترنتی و یا یک وب سایت راه اندازی کنید , ممکن است این نکته که چه سیستم مدیریت محتوا یا CMSرا انتخاب کنید , برایتان دشوار باشد . ما در این مقاله به معرفی چند سیستم مدیریت محتوا به همراه مزایا و معایب آن پرداخته ایم تا بتوانید انتخاب ساده تری داشته باشید .

راهنمای طراحی سایت و انتخاب سیستم مدیریت محتوا خوب

اگر یک کسب و کار سنتی دارید و به فکر توسعه آن هستید و میخواهید یک فروشگاه اینترنتی و یا یک وب سایت راه اندازی کنید , ممکن است این نکته که چه سیستم مدیریت محتوا یا CMS را برای راه اندازی سایت انتخاب کنید , برایتان دشوار باشد . ما در این مقاله به معرفی چند سیستم مدیریت محتوا به همراه مزایا و معایب آن پرداخته ایم تا بتوانید انتخاب ساده تری برای طراحی سایت داشته باشید .

سیستم مدیریت محتوا (CMS)  چیست ؟

CMS  یا content management system به معنای سیستم مدیریت محتواست . CMS به کاربران این امکان را می دهد تا بدون داشتن دانش برنامه نویسی , محتوای وب سایت خود را مدیریت  و بروز رسانی کنند , محتوا می تواند شامل متن , عکس و ویدئو باشد . درواقع می‌توان گفت بزرگ‌ترین مزیت یک سیستم مدیریت محتوا، امکان به‌روزرسانی آسان و سریع وب‌سایت و یا فروشگاه اینترنتی است. از ایرادات یک سیستم مدیریت محتوا می توان به پیاده‌سازی مشکل آن برای بهره‌گیری از تمام امکانات اشاره کرد , به این معنا که شما هر چقدر وب سایت پیشرفته تری بخواهید نیاز به دانش بیشتری خواهید داشت . اگرچه ، ممکن است راه‌اندازی اولیه‌ی سیستم مدیریت محتوا را به یک متخصص وب بسپارید و خودتان فقط بروزرسانی ها را بر عهده بگیرید اما قبل از آن , باید در مورد سیستم های مدیریت محتوا اطلاع داشته باشید .

سیستم مدیریت محتوا (CMS)  چیست ؟

کدام سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای وب‌سایت شما مناسب‌تر است ؟

اولین قدم در انتخاب سیستم مدیریت محتوا , تعیین  (انتظاراتتان از وب‌سایت و یا فروشگاه اینترنتی خود است . دومین قدم تعیین میزان هزینه و سومین قدم برنامه های آینده شما برای تغییر و گسترش سایت است . این نکته را در نظر داشته باشید که برای استفاده و راه اندازی یک سیستم مدیریت محتوا نیاز به هاست و دامین دارید که باقل قبل از راه اندازی آنرا تهیه کنید . استفاده از هاست های رایگان برای اهداف تجاری مناسب نیست و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود . خب نوبت به بررسی سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف رسید ,  باید ببینیم با توجه به موارد گفته شده می‌توانید تعیین کنید که آیا این CMS موردنیاز شما هست یا خیر؟

مطالعه بیشتر:       راهنمای صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس

طراحی سایت با وردپرسطراحی سایت با وردپرس

مزایای طراحی سایت با وردپرس :

وردپرس (wordpress) را می توان به‌جرات یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا در سراسر دنیا دانست. درواقع 30 درصد وب سایت های دنیا از وردپرس استفاده می کنند . وجود تعداد زیاد طرفداران وردپرس , از مزایای آن محسوب میشود زیرا باعث توسعه و حمایت بیشتر توسط طرفداران آن خواهد شد. از دیگر مزایای سیستم مدیریت محتوای وردپرس می توان به تم ها و افزونه های متعدد آن اشاره کرد . با وجود هزاران تم شما می توانید ظاهر سایت خود را به هر شکلی که دوست دارید تغییر دهید  , همچنین پلاگین‌های مختلف این  CMS، به شما امکان افزودن امکانات و ویژگی‌های مختلف را به‌راحتی و بدون دردسر می‌دهد. در کل می‌توانیم وردپرس را بهترین سیستم مدیریت محتوا در سراسر دنیا برای وبلاگ‌ها ، کسب‌وکارهای کوچک و یا فروشگاه‌های اینترنتی ساده به شمار آوریم.

معایب وردپرس :

وردپرس با تمام خوبی هایی که دارد برای اهداف و فروشگاههای اینترنتی پیشرفته مناسب نیست و ممکن است شما را دچار مشکل کند . وردپرس بدون شک یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتواست؛ اما اگر می‌خواهید به خاطر اهداف تجاری‌تان یا دلایل دیگر از آن استفاده نکنید باید به‌دقت تصمیم بگیرید که کدام سیستم مدیریت محتوا (CMS) را جایگزین وردپرس خواهید کرد.

magentoطراحی سایت با magento

مزایا مجنتو :

مجنتو (Magneto) یک سیستم مدیریت محتوای پیشرفته برای ساختن فروشگاه‌های آنلاین است. از مجنتو می توان برای ساخت فروشگاه‌های بزرگ و پیشرفته با امکان درج بیشتر از ۵۰۰ محصول مختلف (در پیشنهاد ویژه) و با چندین تولیدکننده مختلف استفاده کرد .

معایب مجنتو :

از معایب مجنتو می توان به پیچیدگی بیشتر نسبت به وردپرس , زمانبر بودن پیاده سازی , هزینه بیشتر نسبت به وردپرس و یادگیری و کار سخت تر از ورد پرس اشاره کرد . همچنین به‌روزرسانی آن احتمالاً شما را به یک توسعه‌دهنده مجنتو نیازمند خواهد کرد. قدرتی که مجنتو برای خرید و فروش‌های اینترنتی در اختیار شما قرار می‌دهد در مقایسه با دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا بی‌نظیر است اما اگر به این امکانات پیشرفته احتیاج نداری د، لازم نیست خودتان را با پیچیدگی‌های آن درگیر کنید و از سیستم مدیریت محتوای ساده‌تری به‌جای آن استفاده کنید.

مطالعه بیشتر:       ترندهای توسعه وب و جدیدترین زیرساخت‌های فناوری وب در سال ۲۰۲۳

طراحی سایت با دروپال طراحی سایت با دروپال

مزایا دروپال :

از دروپال (Drupal) می توان برای ساخت سایت‌های پیچیده و بزرگ مورد استفاده قرار کرد ، محبوبیت دروپال به ‌اندازه‌ی وردپرس نیست؛ اما درعین‌حال این سیستم مدیریت محتوا نیز طرفداران خاص خودش را دارد. دروپال هم‌چنین تأکید زیادی روی تأمین امنیت دارد.

معایب دروپال :

با توجه به اینکه از دروپال برای پیاده سازی سایت های بزرگ و پیچیده استفاده می شود ,  برای به‌روزرسانی مداوم آن باید دانش برنامه‌نویسی اندکی داشته باشید و از آنجایی‌که تعداد توسعه‌دهندگان این سیستم مدیریت محتوا، زیاد نیستند باید پول بیشتری برای کد نویسی به آن‌ها بپردازید. در کل می‌توان گفت دروپال سیستم مدیریت محتوای بسیار خوبی است اما برای کسب‌وکارهای کوچک بهتر است از سیستم‌های ساده‌تری استفاده کنید. وردپرس ر ا فقط زمانی رها کنید که خواستید وب‌سایت یا فروشگاهی بزرگ بسازید.

طراحی سایت با جوملا (Joomla) طراحی سایت با جوملا (Joomla)

سیستم مدیریت محتوای جوملا بدلیل ساختار و قابلیت‌های آن اغلب میان وردپرس و دروپال قرار می‌گیرد. این  CMS  قدرتمند، به آسانی و بدون مشکل بر روی سرورهای وب اجرا می‌شود و بر خلاف دروپال دانش فنی زیادی نیاز ندارد. همانند وردپرس و دروپال، افزونه‌ها و قالب‌های فراوانی برای جوملا وجود دارد که می‌توانید به سلیقه خود آن‌ها را انتحاب و شخصی‎سازی نمایید. جوملا به خوبی توانسته است قابلیت‌ها و مزایای وردپرس و دروپال را در هم بیامیزد و ویژگی‌های منحصر به فردی را نیز به آن اضافه نماید. محبوبیت جوملا در چند سال اخیر رشد زیادی داشته است. جوملا مناسب افرادی است که خواهان سیستم مدیریت محتوای نیرومند تری نسبت به وردپرس هستند اما دنبال سیستمی آسان‎تر از دروپال هستند.

مزایای جوملا :

بزرگ‌ترین مزیت جوملا نسبت به سایر سیستم‌های مدیریت محتوا، ایجاد آسان شبکه اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای قدرتمند وب سایت‌ها است که جوملا به آسانی و با سرعت بالا آن را به ارمغان می‌آورد. اگر می‌خواهید یک فروشگاه آنلاین ایجاد نمایید ، جوملا این کار را با سرعت و سادگی انجام می‌دهد و پشتیبانی بهتری برای انواع فروشگاه‌ها دارد. دانش فنی مورد نیاز برای مدیریت و توسعه جوملا چیزی در میان دانش فنی مورد نیاز برای وردپرس و دروپال است. بسیاری از افراد قادر خواهند بود با کمترین دانش فنی، یک وب سایت بسیار خوب به کمک جوملا طراحی کنند اما برای توسعه و برطرف کردن برخی از ایرادات سایت، نیازمند برخورداری از دانش فنی یا بهره‎گیری از افراد متخصص است.

معایب جوملا :

استفاده بیشتر از منابع سرور , سئوی پایین تر و پلاگین های کمتر نسبت به وردپرس را می توان از معایب اساسی جوملا دانست .

مطالعه بیشتر:       چگونه یک بوم کسب و کار برای ایده‌های اپلیکیشن موبایل بسازیم ✔️

NanoCartطراحی سایت با NanoCart

نانو کارت یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی است که توسط شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن پیشگامان دامنه فناوری ایجاد و توسعه یافته است . این سیستم توانایی بروز رسانی سریع را در کنار کاربری آسان فراهم نموده است .

مزایای نانوکارت

از مهمترین مزایای نانو کارت کاربری ساده و آسان آن بوده که باعث می شود تا کاربران بدون داشتن هیچگونه دانش برنامه نویسی و وب بتوانند سایت و یا فروشگاه اینترنتی خود را مدیریت و بروز رسانی کنند . از دیگر مزیت های آن اتصال به شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام بوده که باعث انتشار محتوا در آنها نیز بطور همزمان میگردد . سومین مزیت آن , ارائه اپلیکیشن با امکان مدیریت از روی سیستم مدیریت محتوا نانو کارت می باشد که باعث مدیریت ساده تر سیستم گردیده است .

معایب نانو کارت

امکان توسعه و سفارشی سازی امکان فقط از طریق شرکت پیشگامان دامنه فناوری امکان پذیر می باشد .

WooCommerce طراحی سایت با ووکامرس WooCommerce

WooCommerce، در رتبه دوم محبوب‌ترین CMS فروشگاهی در سال ۲۰۱۸ قرار دارد، که سهم بازاری معادل ۶۵/۱۷% از میان ۱ میلیون وب‌سایت برتر را به خود اختصاص داده است.

مزایای ووکامرس :

ووکامرس یک پلاگین فروشگاهی متن‌باز و رایگان برای وردپرس است. این پلاگین برای کسب‌وکارهای آنلاین کوچک تا متوسط که از وردپرس استفاده می‌کنند، طراحی شده است. پس از ارائه در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۱، پلاگین به دلیل سادگی در نصب، قابلیت سفارشی‌سازی و رایگان بودن به‌سرعت محبوب شد.

معایب ووکامرس :

ووکامرس با تمام خوبه هایش برای فروشگاه های اینترنتی بزرگ و پیشرفته ممکن است مناسب نباشد .

مطالعه بیشتر:       هر آنچه که باید در مورد سرویس های توسعه وایت لیبل بدانیم

طراحی سایت با با پرستاشاپ PrestaShop طراحی سایت با با پرستاشاپ PrestaShop

PrestaShop، با سهم بازاری که معادل ۷% در میان ۱ میلیون وب‌سایت برتر است، رتبه چهارم CMS فروشگاهی در سال ۲۰۱۸ را دارد.

مزایای پرستاشاپ

پرستاشاپ یک CMS رایگان و متن‌باز ای‌کامرس است . این نرم‌افزار تحت لیسانس (Open Software License)  OSL منتشر می‌شود و در زبان برنامه‌نویسی PHP نوشته شده است و سیستم مدیریت دیتابیس MYSQL را هم پشتیبانی می‌کند. پرستاشاپ در حال حاضر توسط ۲۵۰ هزار فروشگاه در سراسر جهان استفاده می‌شود و در ۶۰ زبان متفاوت در دسترس است.

معایب پرستاشاپ

تعداد کم تم ها و پلاگین ها و کم بودن متخصص را می توان از معایب این سیستم مدیریت محتوا دانست .

محصول مرتبط:      طراحی سایت حرفه ای

divider divider

محصولات مرتبط

✍️طراحی فروشگاه اینترنتی ☰ پیاده سازی با CMS اختصاصی ☰ امکان ارائه اپلیکیشن موبایل (اندروید و IOS) ☰ بارگزاری نامحدود محصولات ☰ پنل مدیریت سریع و آسان ☰ کدنویسی بهینه شده برای سئو ☰ روشهای پرداخت متنوع (پرداخت آنلاین، کیف پول، پرداخت در محل) ☰ اتصال به سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان CRM ☰ امکان اتصال به نرم افزار حسابداری جهت بروز رسانی قیمت ها و موجودی ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
⚡ طراحی و پیاده سازی انواع اپلیکیشن اندروید، iOS، وب اپلیکیشن و PWA ✒️ برنامه نویسی سفارشی با متدهای جدید ✒️ طراحی بصورت cross-platform ✒️ قابل انتشار بر روی تمامی مارکت های نرم افزاری معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور ✒️ بروزرسانی سریع و آسان ✒️ سیستم مدیریت آسان و پیشرفته ◀️ مشاوره رایگان + یکسال پشتیبانی رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ پیاده سازی طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ دوره های آموزش سئو و بازاریابی دیجیتال اولیه رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه

ثبت نظر