چرا برای موفقیت به اپلیکیشن موبایل نیاز داریم؟

چرا برای موفقیت به اپلیکیشن موبایل نیاز داریم؟

طبق آخرین آمارهای بدست آمده در سال 2022، بیش از 4 میلیارد تلفن همراه در سراسر جهان و میلیون ها اپلیکیشن در پلی استور و کافه بازار وجود دارد.

در سالهای گذشته استفاده از اپلیکیشن های موبایل در سراسر جهان افزایش یافته است؛ تا پایان سال 2021  حدود 4.5 میلیارد کاربر تلفن هوشمند در سراسر جهان وجود داشته است و تخمین زده می شود که تنها در آن سال 2.4 میلیارد گوشی هوشمند فروخته شده است.
در نتیجه تقاضا برای اپلیکیشن موبایل در میان کاربران و مشاغل بزرگ و کوچک رو به افزایش است.
مزایای طراحی و ساخت اپلیکیشن بسیار زیاد است، اپ ها امکان حضور هر شخص، مجموعه، شرکت و سازمان را در دنیای وب فراهم می‌کند. داشتن اپلیکیشن مانند داشتن یک مغازه، فروشگاه و یا مکانی است که دارای هیچ محدودیت مکانی و زمانی نیست و در دسترس کل جهان می‌باشد.
اگر به دنبال آن هستید که بدانید چرا برای موفقیت به طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل نیاز داریم؟!موارد زیر از مهمترین دلایل هستند:

افزایش دسترسی

امروزه مردم به دلیل مشغله های زیاد مداوم در حال تکاپو هستند و زمان ارزشمند ترین دارایی است؛ در حقیقت کاربران کمتر وقت می کنند از طریق یک مرورگر نیاز خود را جستجو کنند.
اپلیکیشن های موبایل به دلیل دسترسی بیشتر به کسب و کار ها بین افراد محبوب شده اند؛ اپلیکیشن ها برای کسب و کار یک رابطه قوی با مشتریان و وفاداری را را ایجاد می کنند.
این برنامه های موبایل به کاربران اجازه می دهند تا به محصولات، اطلاعات و خدمات که در زمان واقعی می خواهند دسترسی داشته باشند.
علاوه بر این اپ ها این امکان را به اپلیکیشن ها می دهند تا اعلان هایی به صورت پیام یا نوتیفکیشن در مورد تخفیف های جدید و تغییرات محصولات و خدمات را برای کاربران ارسال کنند.

افزایش فروش

طبق تحقیقات اخیر کاربران در اپلیکیشن موبایل زمان بیشتری را نسبت به سایت های فروشگاهی صرف می کنند.
هنگامی که مشتریان بیشتر با کسب و کار شما در ارتباط باشند و به راحتی بتوانند در هر زمانی از محصولات و خدمات شما استفاده کنند؛ طبیعتا رضایت آنها از برند شما افزایش می یابد و میزان فروش کسب و کار شما بالا می رود و در نتیجه سود بیشتری کسب می کنید.

پرداخت آنلاین

در اپلیکیشن موبایل می­توانید علاوه بر  انتخاب پرداخت نقدی، گزینه پرداخت آنلاین نیز برای مشتریان خود فراهم کنید. شاید در نگاه اول این امکان چندان با اهمیت تلقی نشود اما با توجه به ارتباط روزمره مردم با تکنولوژی، پرداخت آنلاین امری ضروری در کسب و کار به حساب می­آید.

جذب وفاداری مشتریان

 حفظ نرخ مشتری بالا جزو اصلی ترین موارد یک کسب و کار موفق است، اغلب این فرآیند با ارائه ارزش زیاد به مشتریان و اطمینان از رضایت آنها صورت می پذیرد.
با افزایش سرعت پیشرفت تکنولوژی، انتظارات مصرف کنندگان نیز افزایش می یابد؛ برنامه های موبایل اغلب کانالی عالی برای برآورده کردن این انتظارات هستند. 
اپلیکیشن های موبایل کانال بسیار خوبی برای افزایش وفاداری مشتریان می باشند.
برای جلب اعتماد مشتریان پیشنهاد می کنیم از چند روش زیر بهره بگیرید:

_ اهدا جوایز به کاربران وفادار

_ ارسال کد های تخفیف و هدیه

_ برگزاری نظر سنجی و دریافت نظرات  

_ تشویق به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

برند سازی

هر چه ارزش های بیشتری به مشتریان خود ارائه دهید، علاقه بیشتری به برند شما پیدا خواهند کرد؛ با این حال، دستیابی به یک تجربه عمیق از برند بدون تلاش های بسیار غیرممکن به نظر می رسد.
دستگاه های تلفن همراه در حال حاضر بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما هستند و زمان زیادی از آن استفاده می کنیم؛ صاحبان کسب و کار می توانند از این کانال به نفع برند خود استفاده کنند.
هر چه عناصر برندسازی (لوگو، ترکیب رنگ و...) بیشتری در اپلیکیشن خود داشته باشید، تاثیر بهتری روی نتایج بازاریابی برند خود خواهید داشت. 
حتی می توانید از داده های جمع آوری شده از این برنامه برای درک بهتر مخاطبان هدف خود و بهبود استراتژی بازاریابی برند خود استفاده کنید.

سرعت و سهولت دسترسی

اگر عاملی وجود داشته باشد که رضایت مشتری را به شدت تحت تاثیر قرار دهد ، آن سرعت و سهولت دسترسی به اطلاعات در مورد یک کسب و کار است. 
در برخی مواقع، تفاوت عمده بین سرنخ و تبدیل کاربر به مشتری، سرعت پاسخگویی پشتیبانی است. 
اگر به دنبال ارائه بهترین سرعت ارتباط ممکن به مشتریان خود هستید، ممکن است یک اپلیکیشن موبایل اختصاصی حلقه مفقوده باشد.
برخلاف وب‌سایت‌ها و کانال‌های دیگر، یک اپلیکیشن موبایل بسیار قابل اعتمادتر، شخصی‌تر و راحت‌تر است.
با توجه به اینکه مشتریان می توانند با اطلاعات تماس خود وارد سیستم شوند، لازم نیست نگران از دست دادن درخواست های پشتیبانی خود باشید. 
به طور مشابه، کارمندان شما می توانند به راحتی به این اطلاعات نیز دسترسی داشته باشند. این به آنها کمک می کند تا سریعتر و بهتر به مشتریان خدمات ارائه دهند.
فراتر از پشتیبانی، اپلیکیشن های موبایل برای درخواست و جمع آوری بازخورد مشتریان عالی هستند.

افزایش تعامل با مشتری

اپلیکیشن‌های موبایل به برندها کمک می‌کنند تا یک کانال بازاریابی مستقیم بین آن‌ها و مشتریانشان ایجاد کنند و ارتباطی مؤثر و مستقیم را امکان‌پذیر می‌سازند.
با یک برنامه، می توانید اعلان های درون برنامه ای را برای هر تعداد مشتری که می خواهید ارسال کنید؛ اعلان‌هایی که حاوی اطلاعات مرتبط و ضروری هستند به مشتریان متصل می‌شوند و آنها را تشویق می‌کنند تا به برند شما وفادار شوند.

کاهش هزینه

بهترین راه برای رشد کسب‌وکار شما این است که هزینه­‌ها را کاهش دهید و تنها به سمت رشد تمرکز کنید. کاهش هزینه یک مزیتب رای کسب­‌وکارها می‌توان در نظر گرفت؛ طراحی و ساخت اپلیکیشن بهترین روش کاهش هزینه‌های کسب­‌وکار است.
اگر اپلیکیشن به درستی و توسط یک تیم حرفه ای طراحی و توسعه یافته شده باشد، تبدیل بازدید کننده ها به مشتری را تضمین می کند.

 ارسال نوتیفیکیشن

 آمارها نشان میدهد که در دو دهه گذشته ایمیل پرکاربردترین ابزار ارتباط تجاری بوده است. مشاغل به طور گسترده از آن استفاده میکردند ولی امروزه ایمیل کارایی خود را از دست داده و نرخ کلیک آن روز به روز کاهش می یابد. امروزه اعلان ها (نوتیفیکیشن ها) ابزار مهیجی برای برقراری ارتباط با کاربران هستند. توانایی ارسال اعلان های فوری به کاربران از مهمترین دلایلی است که بسیاری از مشاغل میخواهند یک اپلیکیشن موبایل داشته باشند. بعضی از آمارها نشان میدهد که اعلان ها 40% نرخ کلیک را افزایش داده است.

منبع مقاله : https://yourstory.com/mystory/mobile-apps-important-business-success/amp

divider divider

محصولات مرتبط

طراحی و ساخت اپلیکیشن بر پایه بروزترین متد برنامه نویسی روز دنیا با پنل اختصاصی و پشتیبانی رایگان تیم فنی
ادامه
شرکت پیشگامان دامنه فناوری در راستای گسترش خدمات حمل و نقل شهری اقدام به پیاده سازی اپلیکیشن پیک موتوری آنلاین نموده است .
ادامه
نرم افزار پزشک انلاین این سیستم برای ارائه تمام خدمات درمانی و خدمات مراقبت از بیماران طراحی شده است . در حال حاضر پرستاران سیار بر اساس تقاضاهایی که به پزشکان داده می شود ارائه خدمات در محل حضور بیمار می کنند اما در این سیستم بیمار و خدمات گیرندگان قادر خواهند بود بنا به نیاز خود درخواست خدمات نمایند و سیستم بلافاصله آنرا به اولین پرستار و خدمات دهنده متصل می نماید .
ادامه

ثبت نظر