الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم گوگل پاندا

گوگل پاندا(به انگلیسی: Google Panda) نام الگوریتم جدید شرکت گوگل در رتبه‌بندی صفحات است که برای اولین بار در فوریه ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد. این الگوریتم نتایج جستجو را تا حدی تغییر داده و به شدت با متن های کپی شده و کم ارزش مبارزه می‌نماید. گوگل پاندا از زمان شروع به کارش، به روزرسانی های بسیاری را تجربه کرده است. گوگل برای حمایت از ناشرانِ مطالب، توصیه هایی را در بلاگ گوگل منتشر کرده است و مسیر درست برای بالا بردن کیفیت مطالبِ وبسایت ها را توضیح داده است. در فروردین ماه ۱۳۹۱ تاثیرات این الگوریتم روی زبان پارسی توسط مدیران سایت ها شناسایی شد. *** با پیشگامان باشید***

الگوریتم گوگل پاندا

پاندا برای اولین بار در 23 فوریه 2011 راه اندازی شد. این یک اتفاق بزرگ بود. هدف پاندا تلاش برای نمایش سایت های با کیفیت بالا در رتبه های بالاتر نتایج جستجو بود و کاهش رتبه سایت هایی که ممکن بود کیفیت پایین تری داشته باشند. این الگوریتم تغییر دهنده در نهایت به صورت رسمی به یادبود یکی از سازندگان آن ناونیت پاندا (Navneet Panda)   نامیده شد.

هنگامی که پاندا برای اولین بار اتفاق افتاد, بسیاری از سئو کار ها در انجمن های گفتگو تصور می کردند که این الگوریتم سایت های حاوی backlink های غیر طبیعی را هدف قرار داده است. به هر حال مشخص شد که لینک ها بخشی از الگوریتم پاندا نیستند. این الگوریتم فقط درباره کیفیت محتوای سایت ها می باشد.

خرید بک لینک

در اغلب موارد , سایت هایی که توسط پاندا تحت تاثیر قرار گرفتند به سختی ضربه خوردند. اما به ندرت سایت هایی نیز دیده شده که در تاریخ یکی از به روز رسانی های پاندا ضربه کمی خورده اند.  پاندا گرایش دارد که در حد یک سایت تاثیر گذار باشد یعنی فقط یک صفحه خاص از سایت را به پایین نتایج گوگل منتقل نمی کند , اما در عوض گوگل کل سایت را با کیفیت پایین در نظر می گیرد. هر چند در برخی موارد پاندا تنها یک بخش از یک سایت را تحت تاثیر قرار می دهد مانند یک وبلاگ خبری یا یک ساب دامنه منحصر به فرد.

چک لیستی برای تعیین کیفیت محتوای وب سایت (سوالات زیر را در مورد متن های سایت تان از خود بپرسید):

✔ آیا شما به اطلاعات ارائه شده در این مقاله اعتماد کردید؟

✔ آیا این مقاله توسط یک متخصص و یا یک علاقمند آشنا با موضوع آن نوشته شده و یا این مقاله در اصل و طبیعت آن کم عمق و ضعیف است؟

✔ آیا سایت تکراری است, شامل تداخل می باشد و یا مقالات زائد و بی فایده با موضو

در صورت تمایل به تماس توسط کارشناسان ما لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود 

divider divider

ثبت نظر