سئو سایت , از واقعیت تا عمل

سئو سایت , از واقعیت تا عمل

سئو سایت , از واقعیت تا عمل

سئو یک سایت شامل دو بخش داخلی و خارجی می باشد , سئو داخلی شامل محتوای سایت و کدهای شما می باشد و سئو خارجی شامل عوامل بیرونی مانند بک لینک ها و شبکه های اجتماعی است . انجام موارد مربوط به سئو نیازمند داشتن دانش کافی در زمینه سئو می باشد و از انجام هرگونه فعالیتی بر روی سایت در صورت نداشتن تخصص پرهیز کنید .

سئو داخلی

سئو داخلی :

سئوی داخلی سایت شامل محتوای سایت و کدهای HTML می باشد , در سئوی داخلی باید 14 پارامتر را در نظر بگیریم تا در این بخش موفق باشیم .

  • بهینه سازی آدرس url صفحات و استفاده از آدرس های SEO-Friendly

آدرس صفحات باید کوتاه , شامل کلمات کلیدی باشد .

  • در عناوین از کلمات کلیدی استفاده کنید

از کلمات کلیدی مورد نظرتان در Title استفاده کنید .

  • استفاده بهینه از تگ های هدینگ (Tags Heading)

وجود تگ ها را در سورس کد سایت بررسی کنید , تگ H1 مهمترین تک در سورس کد است .

  • توضیحات متا یا meta description

توضیحات کوتاه و جذاب بنویسد تا نرخ کلیک سایتتان افزایش پیدا کند .

  • استفاده از کلمات کلیدی در محتوا

حداقل در پاراگراف اول نوشته خود از کلمات کلیدی مد نظرتان استفاده کنید .

  • طراحی ریسپانسیو ( واکنشگرا ) برای سایت

کاربران موبایلی در حال افزایش هستند و سایتهایی برای گوگل ارزشمند است که قابلیت انطباق بر روی صفحات نمایش مختلف را داشته باشد .

  • قرار دادن external linking در داخل صفحات

در صورت استفاده از مقالات دیگران و اشاره به سرویس های سایت های دیگر , به صفحات مورد نظر لینک خارجی بدهید تا اعتبار سایت شما افزایش یابد .

  • استفاده از لینک سازی داخلی

مقالاتتان را به هم پیوند دهید تا مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت شما افزایش یابد .

  • افزایش سرعت باز شدن سایت

سرعت باز شدن سایت تاثیر زیادی در سئو شما دارد , کدها و تصاویر خود را بهینه کنید .

  • استفاده از کلمات کلیدی هم معنی LSI

برای فهماندن بهتر مطالب به موتور جستجو در مقاله خود از کلمات هم معنی با کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید .

  • بهینه سازی و استفاده از تصاویر

در مقالات خود حتما از تصاویر استفاده کنید , حجم تصاویر را برای وب سایت خود بهینه سازی کنید .

  • تولید و بهینه سازی محتوای سایت

محتوای اختصاصی بنویسید و محصولات و خدمات خود را نقد و بررسی کنید .

  • مدت زمان ماندگاری مخاطب در سایت ( Dwell time )

پاراگراف اول مقاله خود را جذاب بنویسد و از پارامترها و المان های مختلف تصویری و ویدئویی جهت افزایش زمان ماندگاری مخاطب استفاده کنید .

  • کیفیت محتوای داخلی

نوشتن محتوای بروز و باکیفیت باعث جذب دوباره مخاطبین , افزایش جستجو برند شما در گوگل خواهد شد .

 مطالب بالا را قبلا در مقاله سئو داخلی در سال 2018 بصورت کامل توضیح داده ایم که می توانید به آن مراجعه کنید و همچنین مقاله تولید محتوا , تیر خلاص موتورهای جستجو می تواند برای شما در این زمینه مفید باشد .

 سئوی خارجی

 سئوی خارجی

هر اقدامی که بیرون از صفحه ای از سایت، برای بالا آوردن آن در نتایج گوگل و بهبود وضعیت سئو آن انجام می شود، سئو خارجی است. برخی از تکنیک های سئو خارجی را در ادامه توضیح می دهیم .

  • استفاده از شبکه های اجتماعی

محبوبیت شبکه های اجتماعی در بین کاربران انکار نکردنی است , شبکه های اجتماعی می توانند برند شما را به سرعت رشد دهند و یا یک شبه نابود کنند . برای استفاده از قدرت شبکه های اجتماعی محصولات و مقالات خود را بر روی آنها قرار داده و به وب سایت خود لینک دهید . شبکه های اجتماعی تاثیرات مثبت بر روی وب سایت دارند و مانند بک لینک های مخرب عمل نمی کنند . شبکه های اجتماعی گوگل پلاس , فیسبوک , لیکندین , توییتر و اینستاگرام برای وب سایت شما مفید می باشند .

شما می توانید از مقاله آموزش بازاریابی با اینستاگرام در این زمینه کمک بگیرید .

  • بازاریابی محتوا

محتوایی را که تولید می کنید را در اینترنت پخش کنید , استفاده از بلاگ ها و سایت های مقاله برای این مورد پیشنهاد می گردد , فراموش نکنید در انتهای مقاله حتما آنرا به سایت خود پیوند دهید .

  • بازاریابی فروم و انجمن ها

شما می توانید در فروم ها و انجمن های مرتبط عضو شوید و در مباحث شرکت کنید , سعی کنید بحث ها را با درج لینک به مطالب مشابه روی وب سایتتان پیوند بدهید .

  • ثبت نام در موتورهای جستجو

وب سایت خود را برای ایندکس شدن سریعتر , در موتورهای جستجو ثبت نام کنید . ابزار سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس می تواند به شما کمک کند . سایر موتور های جستجو هم ابزار وب مستر دارند .

  • بازاریابی ویدئو

سایت های اشتراک گذاری ویدئو مانند آپارات و یوتیوب مورد علاقه کاربران وب است و روزانه میلیون ها بازدید دارد , شما می توانید با انتشار ویدئوهایتان بر روی شبکه های اشتراک ویدئو بر روی سئوی خارجی وب سایتتان تاثیر بگذارید .

شما می توانید با مطالعه مقاله نکاتی مهم در مورد بازاریابی ویدئویی دانش خود را در این زمینه افزایش دهید .

  • خرید بک لینک

شما می توانید از طریق رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید و پیوند آنها به سایت خود باعث افزایش اعتبار سایت خود شوید ,  این مورد ممکن است شامل هزینه برای شما شود . در برخی سایت ها ممکن است پکیج های بک لینک برای خرید وجود داشته باشد , نکته ای که هنگام خرید این بسته ها باید در نظر بگیرید این است که از وب سایت های اسپم نباشد و از سایت های با مضامین مشابه با اعتبار دامنه بالاتر گرفته شده باشد . بک لینک های مضر می تواند به سایت شما به شدت آسیب رساند و شما را در نتایج جستجو پایین ببرد . برخی رقبا نیز برای خارج کردن رقیبان خود اقدام به خرید بک لینک های اسپم می نمایند که باعث افت وب سایت آنها و خارج شدن رقبا از گردونه می گردد .

برای جلوگیری از تاثیر بک لینک های اسپم شما می توانید مقاله حذف بک لینک های اسپم از سایت را مطالعه نمایید .

استفاده از ابزارهای کنترلی :

ممکن است روزانه اتفاقات زیادی بر روی وب سایت شما رخ دهد , برای فهمیدن این موارد شما بهتر است با ابزارهای کنترلی مانند سرچ کنسول گوگل و گوگل آنالیتیکس آشنا باشید . این ابزارها به شما کمک خواهد نمود تا وضعیت بازدید  , کدها و خطاهای سایت خود را سریعا مطلع شوید و نسبت به رفع آنها اقدام نمایید .

شما می توانید با کمک مقاله آموزش استفاده از گوگل آنالیتیکس از این ابزار کمک بگیرید , لازم به ذکر است این ابزار برای کاربران ایرانی در دسترس نیست و باید از پروکسی استفاده نمایید .

 

از اینکه ما را همراهی کردید متشکریم

نویسنده : علیرضا نوفرستی / متخصص سئو و بازاریابی دیجیتال

نظر بدهید