5 نکته برای سئوی محتوای ویدیویی ✔️  آموزش ویدیو مارکتینگ

بازاریابی ویدئویی استفاده از ویدئو برای تبلیغ برند، محصول یا خدمات و راهی جذاب برای ارتباط با مشتریان و جلب توجه آنها در بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی است. ویدئو می‌تواند ارتباطی صمیمی بین محصول و مصرف‌کننده ایجاد کند، به گونه‌ای که با متن نمی‌توان آنرا ایجاد کرد، به خصوص اگر کسب‌وکارها از افراد مختلف در ویدیوهای خود استفاده کنند.

5 نکته برای سئوی محتوای ویدیویی، آموزش ویدیو مارکتینگ

تولید محتوای ویدیویی بسیار مورد علاقه کاربران است و بیش از 80درصد از ترافیک اینترنت را استفاده می کند. شرکت‌هایی که از ویدئو به طور موثر در برنامه محتوای بازاریابی خود استفاده می‌کنند، می‌توانند دستاوردهای بزرگی را در زمان ماندن کاربران در صفحه، تعامل بیشتر و در نهایت تبدیل به مشتری داشته باشند.

اما چگونه می توانید استراتژی ویدیویی کارآمدی برای برند خود داشته باشید؟ پاسخ در سه کلمه کوچک خلاصه می شود، بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)

ویدئو مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ویدئویی استفاده از ویدئو برای تبلیغ برند، محصول یا خدمات و راهی جذاب برای ارتباط با مشتریان و جلب توجه آنها در بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی است. ویدئو می‌تواند ارتباطی صمیمی بین محصول و مصرف‌کننده ایجاد کند، به گونه‌ای که با متن نمی‌توان آنرا ایجاد کرد، به خصوص اگر کسب‌وکارها از افراد مختلف در ویدیوهای خود استفاده کنند.

ویدئو مارکتینگ چیست؟

انواع بازاریابی ویدئویی

انواع مختلفی از بازاریابی ویدئویی وجود دارد، مانند:
تبلیغات بنری: ویدیویی به عنوان تبلیغات در صفحه فرود یا وب سایت ظاهر می شوند.
تبلیغات ویدیویی قبل، وسط یا پس از پخش یک ویدئوی آنلاین در رسانه های اجتماعی و سایت های استراک گذاری ویدئو
تبلیغات ویدئویی تلویزیونی به عنوان تبلیغات سنتی در میان برنامه های تلویزیونی
ویدیوی زنده شامل پخش در زمان واقعی یک رویداد، گفتگو یا راه اندازی محصول است.
اسپانسری ویدئو : نمایش محصول یا خدمات به صورت غیر مستقیم در برنامه های تلویزیونی، فیلم، سریال و برنامه های آموزشی.

چرا سئو برای محتوای ویدیویی اهمیت دارد؟

درست مانند محتوای متنی درون صفحه، سئو باید همیشه بخشی از یک کمپین استراتژیک ویدیو مارکتینگ شما باشد. با روشی که الگوریتم های یوتیوب و آپارات کار می کنند، عنوانی که برای ویدیوی خود انتخاب می کنید و از کلمات کلیدی که در آن استفاده شده در توضیحات ویدیوی شما یا در تگ های ویدیوی شما، برای سئو بسیار مهم خواهد بود. باید مطمئن شوید که این عبارات همگی دارای کلمات کلیدی با رتبه بالا هستند.

مطالعه بیشتر:       سئو سایت , از واقعیت تا عمل

نکاتی برای ویدیو مارکتینگ

نکاتی برای ویدیو مارکتینگ

1. از روش های تحقیق کلمات کلیدی هوشمند استفاده کنید

تحقیق کلمات کلیدی برای عنوان ویدیو بسیار مهم است، نه تنها از نظر تایپ کردن کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات ویدیوها بلکه تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای سئوی ویدئو نیز مهم است زیرا می تواند به شما در انتخاب و تولید ویدئو نیز کمک کند. با تحقیق در کلمات کلیدی می توانید بفهمید که مردم به دنبال چه هستند؟ کاربران ما چه نوع اطلاعاتی دارند؟ کاربران ما چه نوع اطلاعاتی را می خواهند؟ کاربران ما چه نوع مشکلاتی دارند؟ چگونه می توانند برای این مشکلات راه حل پیدا کنند؟

پاسخ به این سوالات می تواند ایده های ویدیویی عالی را برای شما ایجاد کند و منجر به تولید محتوای مرتبط، مفید و با رتبه بالا شود. در یوتیوب روزانه صدها میلیون یا میلیاردها جستجو انجام می شود،  بنابراین، اگر سئو را به درستی انجام دهید، امکان مشاهده بالقوه بسیار زیادی برای محصول و کسب و کار شما وجود دارد.

2. از ابزارهای سئو مناسب استفاده کنید

هنگامی که در حال برنامه ریزی یک استراتژی سئو برای کمپین ویدیویی خود هستید، می توانید از ابزارهای سئو مشابهی که برای انواع دیگر محتوا استفاده می شود مانند SEMrush یا Ahrefs استفاده کنید، اما ابزارهای سئوی ویدئویی مانند TubeRanker وجود دارد که برای سئوی ویدئوهای یوتیوب استفاده می شود، اما بهترین راه برای اطمینان از اینکه ویدیوهای شما به درستی بهینه سازی شده است، استفاده از ابزارهای سئو، تحقیقات رقبا، تحقیقات کلمات کلیدی در مورد موضوع مورد نظر و نوشتن جذاب محتوا است.

3. یک برنامه محتوای غنی از SEO ایجاد کنید

یک استراتژی محتوایی بسازید که هم موضوعات عمومی و هم موضوعات خاص و تخصصی را حول کلمات کلیدی مورد نظر دربرگیرد، مطمئن شوید که تمام توضیحات متا ویدیو را به طور موثر پر کرده‌اید و ویدیوهای بهینه شده ایجاد می کنید.

مطالعه بیشتر:       تولید محتوا چیست؟ ✔️ مراحل تولید محتوا و انواع آن

4. طول ویدیوی خود را برای سئو بهینه کنید

مطمئن شوید که ویدیوهای شما از نظر بازه زمانی (طول ویدئو) بهینه شده باشد. طول ویدیوهای شما می‌تواند مستقیماً بر تعامل بیننده تأثیر بگذارد، و تعامل بیشتر، لایک‌های بیشتر، بازدیدهای بیشتر و مشترکین بیشتر به رتبه‌بندی ویدیو شما در YouTube و سایر پلتفرم‌های ویدیویی کمک می‌کند. برخلاف پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک تاک، ویدیوهای یوتیوب بهتر است بین دو تا پنج دقیقه به طور متوسط باشد تا عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. بسته به مخاطبانتان، حتی می‌توانید ویدیوهای حداکثر ۱۰ دقیقه‌ای را آپلود کنید، البته به شرطی که محتوای شما مفید و جذاب باشد. صرف نظر از کسب و کار شما، بهتر است ویدیوهای خود را حداقل ۲ دقیقه بسازید تا رتبه خوبی بگیرید.

5. هنگام آپلود ویدئو، سرعت سایت خود را در نظر بگیرید

وقتی صحبت از مکان آپلود ویدیوها می شود، می توانید آنها را مستقیماً در صفحه YouTube یا آپارات شرکت خود قرار دهید. YouTube تمام جنبه‌های فنی سئوی ویدیوها را انجام می‌دهد، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد آن نیست. اگر سرعت سایت شما می تواند از عهده نمایش ویدئو برمی‌آید، سعی کنید ویدیوها را در صفحات سایت که حاوی اطلاعات مفید و مرتبط هستند بارگزاری کنید. اگر متوجه شدید که سایت شما برای پخش ویدیوی مشکل دارد، سعی کنید لینک را به ویدیوی خود در یوتیوب یا آپارات پیوند دهید.

مطالعه بیشتر:       آموزش جامع سئو داخلی سایت

سوالات متداول

چرا بازاریابی ویدئویی مهم است؟
بازاریابی ویدیویی مهم است زیرا یک تجربه احساسی جذاب و چند حسی را ارائه می‌کند و احساسات کلید تبلیغات موفق است. محتوای ویدئویی برای کاربران جذاب تر از متن و تصویر است و آنرا بهتر به یاد می آورند.
چگونه از بازاریابی ویدئویی به طور موثر استفاده می کنید؟
برای استفاده موثر از بازاریابی ویدئویی، باید محتوای کافی برای دستیابی به اهداف کمپین بازاریابی خود تولید کنید. این مقدار بر اساس استراتژی کلی شما متفاوت خواهد بود. می‌توانید با تولید محتوایی که نیازی به بازیگران زنده ندارد، حجم و سرعت ایجاد ویدیوی خود را افزایش دهید، مانند ویدیوی متحرک و موشن گرافیک و قطعه فیلم‌های آرشیوی، سپس، شبکه ای را برای انتشار انتخاب کنید تا بتوانید آنرا به کاربران مورد نظرتان نمایش دهید.
مزایای بازاریابی ویدئویی چیست؟
یکی از مزایای عمده بازاریابی ویدئویی این است که برای مصرف کنندگان، بازاریابی ویدئویی راهی جذاب برای ارتباط با یک برند است. اگر از شما خواسته شود که در مورد تبلیغ ویدیویی مورد علاقه خود فکر کنید، بلافاصله محتوایی را بیاد خواهید آورد که به ذهنتان خطور می کند.
divider
divider

محصولات مرتبط

✍️طراحی فروشگاه اینترنتی ☰ پیاده سازی با CMS اختصاصی ☰ امکان ارائه اپلیکیشن موبایل (اندروید و IOS) ☰ بارگزاری نامحدود محصولات ☰ پنل مدیریت سریع و آسان ☰ کدنویسی بهینه شده برای سئو ☰ روشهای پرداخت متنوع (پرداخت آنلاین، کیف پول، پرداخت در محل) ☰ اتصال به سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان CRM ☰ امکان اتصال به نرم افزار حسابداری جهت بروز رسانی قیمت ها و موجودی ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
توجه به این نکته بسیار مهم است، مادامی که سایت شما دیده نشود نمی تواند برای شما هیچگونه سودآوری داشته باشد؛ بنابراین زمانی شما می توانید از وب سایت خود کسب درآمد کنید که توسط مشتری بازدید شوید. از اهداف مهم پیشگامان در این زمینه هدایت هدفمند مشتری به وب سایت شما و صفحات شما است. توجه به این نکته که تبلیغات آنلاین در تجارت امروزه به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی در دست شرکتهای پیشرو در این زمینه است و ایجاد تراکنش های عظیم مالی بر مبنای تجارت اینترنتی برای اینگونه شرکتها ما را بر آن داشت تا با ایجاد مدلهای علمی در این زمینه بتوانیم برنامه های مدونی را به شرکتهای مختلف جهت عرضه محصولاتشان در بازارهای جهانی و بازارهای هدف ارائه نماییم.
ادامه
✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ پیاده سازی طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ دوره های آموزش سئو و بازاریابی دیجیتال اولیه رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی ✏️ طراحی کاملا سفارشی با کدنویسی اختصاصی ✏️ رابط کاربری UI/UX اختصاصی ✏️ پنل مدیریت پیشرفته ✏️ دارای نسخه اندروید، iOS و وب اپلیکیشن ✏️ دارای کیف پول و اتصال به انواع درگاه‌های بانکی ✏️ امکان بارگزاری در استورهای نرم افزاری مانند گوگل پلی و بازار ✏️ مدیریت یکپارچه اپلیکیشن و سایت ✏️ امکان اخذ نماد اعتماد ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه

ثبت نظر