اهمیت طراحی در کسب و کارها ✔️

طرح ‌های با ارزش الهام بخش مردم می شوند، احساسات آنها را برانگیخته می کنند و آنها را تشویق به عمل می کنند (تشویق به خرید، اقدام به مشارکت و...). بسیاری از کارآفرینان فرصت‌ های تجاری را که طراحی گرافیک بوجود می آورد را از دست می ‌دهند، زیرا سعی نمی‌ کنند مشتریان را به صورت احساسی جذب کنند. برای اینکه در اوج بمانید، باید مردم را از هر نظر راضی نگه دارید و به آنها وعده آینده بهتری را با محصول یا خدمات خود بدهید. همچنین، باید تفاوت بین یک طراحی عالی و کافی را درک کنید.

اهمیت طراحی در کسب و کارها

طرح ‌های با ارزش الهام بخش مردم می شوند، احساسات آنها را برانگیخته می کنند و آنها را تشویق به عمل می کنند (تشویق به خرید، اقدام به مشارکت و...). بسیاری از کارآفرینان فرصت‌ های تجاری را که طراحی گرافیک بوجود می آورد را از دست می ‌دهند، زیرا سعی نمی‌ کنند مشتریان را به صورت احساسی جذب کنند. برای اینکه در اوج بمانید، باید مردم را از هر نظر راضی نگه دارید و به آنها وعده آینده بهتری را با محصول یا خدمات خود بدهید. همچنین، باید تفاوت بین یک طراحی عالی و کافی را درک کنید.

اهمیت طراحی در کسب و کارها

اهمیت طراحی گرافیک در کسب و کار

طراحی گرافیکی یکی از مهمترین پارامترهای رشد اقتصادی شرکت ها محسوب می شود و نیاز به متخصصان در این زمینه هر سال افزایش می‌یابد، شرکت‌ های فعال بزرگ‌تر می ‌شوند و برخی از زمینه ها بکر باقی می مانند بنابراین، رقبای جدیدی در بازار ظاهر می شوند. در طول جنگ های بازاریابی، طراحی گرافیکی وظیفه خود را در خط مقدم برای جلب توجه مشتری انجام می دهد. طراحی گرافیکی محصول و خدمات شما را متمایزتر، جذاب تر و قابل اعتمادتر می کند. افزایش تقاضا برای خدمات طراحی حرفه ای باعث افزایش تعداد ارائه دهندگان خدمات گرافیکی می شود. کسب و کارها برای افزایش فروش به ابزارهای جانبی و افراد حرفه ای که بتوانند نقاط قوت و ضعف یک طراحی را تعیین کنند نیاز دارند.

مطالعه بیشتر:       راهنمای صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس

طراحی UI/UX

خدمات با کیفیت بالا به یک رابط کاربری جذاب نیاز دارند و باید یک تجربه کاربری مناسب را ارائه دهند. از این دو مورد به عنوان مزیت رقابتی خود برای پیشی گرفتن از رقبا استفاده کنید! آنها مهم ترین بخش طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل محسوب می شوند. اقدامات ثانویه مشتریان اغلب به برداشت اولیه آنها بستگی دارد. یک شخص با قضاوت بر اساس ظاهر و تجربه مرورگری خود در یک سرویس، ممکن است از یک وب سایت خارج شود یا شروع به کاوش و تعامل بیشتر کند و در نهایت این کاوش به خرید ختم شود. تجربه کاربری به شما این امکان را می دهد که بدانید افراد هنگام تعامل با اشیاء دیجیتال (برنامه ها، سایت ها و غیره) چه احساسی دارند.

طراحی UX موارد زیر را توضیح می دهد:

⬜ هدف اصلی پروژه (فروش، جمع آوری اطلاعات، به اشتراک گذاری اخبار) چیست.
⬜ چگونه محصولاتی مناسب برای مخاطبان هدف بسازیم.
⬜ نحوه عملکرد پروژه (آیا پروژه الزامات کاربردپذیری را برآورده می کند، اهداف اصلی را برآورده می کند، استفاده از آن راحت است و...).

در مورد طراحی UI، همه چیز به کار با «چهره و ظاهر» وب سایت شما برمی گردد. به همین دلیل است که باید توجه بیشتری به این نوع طراحی داشته باشید. فرصت های تجاری هرگز نباید نادیده گرفته شوند، به خصوص زمانی که موارد زیر را فراهم می کنند:

⬜ سبکی اصیل و بی نظیر (هویت بصری اختصاصی)
⬜ بهبود قابلیت استفاده از عناصر وب (فونت های خوانا، رنگ های تطبیق پذیر، دکمه های واضح و غیره).
⬜ دسترسی آسان به عملکردهای اصلی و اطلاعات مهم.

یک مثال خوب از طراحی UI/UX می ‌تواند یک وب ‌سایت جذاب با سبک خاص خودش باشد، که در آن می‌توانید همه چیز را با چند کلیک و بدون صرف زمان برای یادگیری پیدا کنید.  

طراحی UI/UX مزایای زیر را نیز به همراه دارد:

⬜ مفهوم، نکات مثبت و ویژگی های یک کسب و کار را به مخاطب منتقل می کند.
⬜ نرخ تبدیل را بهبود می بخشد (ثبت نام / ثبت سفارش آسان می شود - شانس بیشتری برای تکمیل یک فرآیند وجود دارد).
⬜ رتبه وب سایت را در گوگل بهتر می کند (موتورهای جستجو منابعی را به کاربران پیشنهاد می کنند که افراد زمان زیادی را روی آنها صرف کرده باشند).
⬜ از بین بازدیدکنندگان تصادفی مشتریان معمولی ایجاد می کند.

مطالعه بیشتر:       راهنمای انتخاب و طراحی سایت برای کسب و کارها

طراحی حرکتی

طراحی حرکتی امروزه فقط به معنی جابجایی عناصر روی صفحه نمایش نیست، بلکه یک عنصر محکم از طراحی محسوب می شود که افراد را به واکنش ترغیب می کند. این نوع از طراحی اولاً باعث کنجکاوی مخاطب می شود. دوم اینکه، اجسام متحرک فرآیند ادراکی را راحت تر می کنند. و سوم اینکه، وظیفه محول شده را با حداقل تلاش انجام می دهد.

یکی دیگر از ترندهای این زمینه، انیمیشن های کوتاه است، وظیفه آنها این است که بازدیدکنندگان را به آرامی تحت فشار قرار دهند تا اقدامی را انجام دهند. به عنوان مثال، پس از خرید یک محصول، از شما خواسته می شود یک بررسی محصول بنویسید یا به کالاهای خریداری شده امتیاز دهید.

اهمیت طراحی در کسب و کارها

طراحی هویت

منحصر به فرد بودن برند شما کلید موفقیت است، بنابراین استراتژی برندینگ خود را بر اساس راه حل های غیرمنتظره، ایده های تازه و اجزای بازاریابی که ارزش طراحی را در کسب و کار بیشتر می کنند، بسازید. اولین قدم برای توسعه هویت برند، طراحی یک لوگوی شیک است.

این کار را می‌توانید توسط تیم طراحان خودتان انجام دهید، اما اگر می‌خواهید جلوتر بروید و از ثبات طراحی برند اطمینان حاصل کنید، تیمی از طراحان را که در این کار تخصص دارند انتخاب کنید. این نوع طراحی کاری نیست که بتوانید آن را تنها توسط دو یا سه طراح داخلی انجام دهید. عدم وجود یکپارچگی طراحی در منابع متعدد، برنامه‌ها و رسانه‌های اجتماعی ممکن است منجر به عواقب گسترده ای شود و بازخورد مورد نظر را دریافت نکنید.

صاحبان مشاغل کوچک ممکن است منابع کافی برای استخدام یک استودیوی طراحی وب در پروژه خود نداشته باشند و ما این را درک می کنیم. در چنین سناریوهایی، آنها به تفکر منفی روی می آورند و باور می کنند که نمی توانند برند خود را مطرح کنند. چنین تفکری در بسیاری از سطوح اشتباه است. حتی فقط یک لوگوی منحصر به فرد، صفحات جالب توجه در وب سایت و یا طراحی زیبای کارت ویزیت ممکن است توجه مورد نیاز را جلب کنند. این می تواند اولین قدم برای ساختن هویت برند شما باشد.

طراحی گرافیک

یک طراح گرافیک حرفه ای می داند که چگونه محتوای شما را کاربرپسند نگه دارد و چگونه توجه بینندگان را جلب کند. به این ترتیب می توان با استفاده از تصویرسازی، رنگ بندی صحیح، فونت های مناسب و ... شیوه نمایش محتوا را بهبود بخشید.

مطالعه بیشتر:      تجربه کاربری UX چیست و چرا مهم است

فرصت های تجاری بیشتر در طراحی گرافیک  

هر کسب و کاری پیامی را برای ارائه دارد. با این حال، همه نمی توانند این پیام را به درستی انتقال دهند. طراحی گرافیکی می تواند این مشکل را حل کند. طراحان حرفه ای هم هنرمند هستند و هم روانشناس. آنها می دانند که چگونه محتوای بصری را برای سرگرم کردن، ایجاد انگیزه و متقاعد کردن مردم به کار ببرند. در دستان آنها، فناوری مدرن و هنر به شکلی جدید و والاتری از هنر ترکیب می‌شوند که پیامی را نیز منتقل می‌کند.

طراحی خوب، فروش محصول را افزایش می دهد و تبدیل به یک فرصت تجاری جدید می شود. طراحی خوب می تواند مخاطب را به چیزهای غیر معمولی جذب کند زیرا مردم اصالت را دوست دارند. آنها پیام شما را در سطح روان شناختی دریافت می کنند. این پیام مستقیماً از اولین نگاه به لوگوی شرکت، صفحه اصلی وب سایت، کارت ویزیت و موارد دیگر به ذهن می رسد.

اهمیت طراحی در کسب و کارها

به مشتریان خود احساس خاص بودن بدهید

یکی از مواردی که برخی از کسب‌ و کارهای شناخته شده فراموش می‌کنند، انجام تحقیقات در بازار برای اطمینان از نیازهای مخاطب هدف است. شما باید با مشتریان خود هم فکر باشید. فرصت ‌های تجاری در بخش طراحی زمانی از دست می ‌روند که بازاریابان نتوانند پیام یک برند خاص را به مخاطب منتقل کنند. وقتی می خواهید مردم را به یک فعالیتی وادار کنید، باید با پیام مناسبی که از طریق طراحی ارائه می شود از برند حمایت کنید. این پیام می تواند محصول یا خدمات شما را معنادار و حمایت کننده جلوه دهد.

اگر چندین محصول را بازاریابی می کنید، باید بازخورد کاربران را جمع آوری کرده و آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید نقص های احتمالی در طراحی را برطرف و محصولات را اصلاح کنید. با استفاده از MPV ها، موارد مهم را به طور کامل قبل از راه اندازی تست کنید تا خطرات را به حداقل برسانید و از ضررهای بزرگ جلوگیری کنید.

توصیه نهایی

تا زمانی که به بررسی همه عناصر اصلی استراتژی توسعه به صورت جداگانه ادامه می دهید، نمی توانید درک کنید که کسب و کار شما از نظر طراحی چه کمبودهایی دارد و به چه چیزهایی نیاز دارد. این بهترین توصیه ‌ای است که می‌ توانیم ارائه کنیم، زیرا درک اهمیت طراحی گرافیک در کسب و کار به‌ طور طبیعی به وجود می ‌آید.

همچنین، شما باید طراحی خود را مطابق با آخرین ترندها تنظیم کنید. نحوه استفاده از طراحی در پروژه‌ها را درک کنید، به دنبال بخش های مبهم باشید، اگر ترفندهای قدیمی جواب ندادند، از امتحان چیزهای جدید نترسید. حتی اگر فکر می کنید شرکت شما به خوبی کار می کند، همیشه جایی برای بهبود در فرآیندهای طراحی وجود دارد.

به عنوان مثال، طراحی لوگوی خود را به روز کنید تا مدرن به نظر برسد. اگر تیم طراحی اختصاصی برای انجام این کار ندارید، همیشه می توانید آن را به استودیوهای طراحی برون سپاری کنید. همچنین توصیه می شود با متخصصان شخص ثالث مشورت کنید تا بتوانید کسب و کار خود را از زاویه دیگری ببینید.  

اهمیت طراحی در کسب و کارها

در هر گامی که برمی دارید یک فرصت تجاری وجود دارد. هوشمندانه و شجاعانه طراحی کنید ، مطمئن شوید که می دانید استراتژی طراحی شما چه کاستی هایی دارد و تغییر نام تجاری مسیر کسب و کار شما را به کجا خواهد رساند. فقط به یاد داشته باشید که برداشت اولیه از طراحی شما بسیار مهم است.

divider
divider

محصولات مرتبط

⚡ طراحی و پیاده سازی انواع اپلیکیشن اندروید، iOS، وب اپلیکیشن و PWA ✒️ برنامه نویسی سفارشی با متدهای جدید ✒️ طراحی بصورت cross-platform ✒️ قابل انتشار بر روی تمامی مارکت های نرم افزاری معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور ✒️ بروزرسانی سریع و آسان ✒️ سیستم مدیریت آسان و پیشرفته ◀️ مشاوره رایگان + یکسال پشتیبانی رایگان
ادامه
✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ پیاده سازی طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ دوره های آموزش سئو و بازاریابی دیجیتال اولیه رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
◀️ طراحی رابط کاربری اپلیکیشن و سایت ✔️ طراحی حرفه ای رابط کاربری موبایل و سایت مطابق طرح و ایده شما ✒️ رابط کاربری یا واسط کاربری به مجموعه صفحات، تصاویر و المان‌های بصری مثل دکمه‌ها و آیکون‌ها گفته می‌شود که کاربر برای تعامل با یک دستگاه یا برنامه از آنها استفاده می‌کند. اما منظور از تجربه کاربری آن تجربه و حسی است که کاربر در هنگام تعامل با بخش‌های مختلف از محصولات و سرویس‌های یک شرکت دارد که شامل نحوه تعامل او با رابط است. ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه



ثبت نظر