طراحی سایت و اپلیکیشن عمده فروشی {ساخت سفارشی}

☵ طراحی سایت عمده فروشی

✒️ امکان ارائه اپلیکیشن و وب اپ
✒️ طراحی رابط کاربری سفارشی
✒️ امکان تعریف کاربر و فروشنده
✒️ مدیریت کارمزدها و تخفیف ها و مشاهده تراکنش های مالی
✒️ امکان اتصال به نرم افزارهای واسط مانند حسابداری و انبار
✒️ امکان اتصال به CRM
✒️ امکان ارسال نوتیفیکیشن و پیام برای کاربران

☎️ جهت مشاوره و سفارش با ما تماس بگیرید

امتیاز دهی :

طراحی سایت و اپلیکیشن عمده فروشی {ساخت سفارشی}

ساخت سایت و اپلیکیشن عمده فروشی

از جمله کسب و کارهایی که در سطح دنیا در حال بروزرسانی هستند، مشاغل عمده فروشی (B2B) کالا است. بازار آنلاین عمده فروشی در سطح دنیا رشد زیادی داشته بطوریکه پیش بینی می شود تا سال 2027 حدود 21 تریلیون دلار گردش مالی داشته باشد. در ایران نیز کمتر افرادی به فکر توسعه آنلاین خدمات عمده فروشی افتاده اند و هنوز اکثر شرکت های پخش و تولید ها بصورت سنتی ارائه خدمات می کنند.

در ساخت سایت عمده‌فروشی مواردی همچون نمایش محصولات با جزئیات کامل، امکان ثبت بازاریاب، امکان تعیین درصد تخفیف کلی و پلکانی، سیستم سبد خرید و صدور فاکتور، امکان پرداخت آنلاین و پیشنهادات و آفرهای روزانه وجود دارد.

با طراحی حرفه‌ای سایت عمده‌فروشی، می‌توانید بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کرده و فروش خود را بهبود بخشید. همچنین، امکانات مدیریتی مناسب به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن، موجودی محصولات را مدیریت کنید و روند فروش را بهبود ببخشید.

ساخت اپلیکیشن عمده فروشی  B2B

ساخت سایت کلی فروشی، نگاهی به آینده

در سراسر دنیا، بازارهای عمده فروشی (B2B) کمتری نسبت به بازارهای خرده فروشی (B2C) وجود دارد و نسبت به سایر بازارهای آنلاین پیشرفت کمتری داشته اند. بطور کلی بازارهای عمده فروشی آنلاین نسبت به خرده فروشی سودآوری بیشتری دارد (البته به نوع فروشگاه و محصولات شما نیز بستگی دارد). این نکته را هم در نظر بگیرید که با وجود سوآوری بیشتر بازار عمده فروشی، معمولاً تبلیغ و معرفی آن، گاهی برای مشاغل دشوارتر است.

در بازار جهانی، سایت های علی بابا و آمازون بخش بزرگی از بازارهای عمده فروشی را در اختیار دارند، اما هر روز شاهد ایجاد بازارهای جدید در این موضوع هستیم که ویژگی های بهتری را نسبت به پلتفرم های قدیمی ارائه می کنند و اکثر آنها بر روی محصولات با ویژگی های خاص تمرکز دارند. در سایت های عمده فروشی علاوه بر فروش عمده به کسب و کارها، با ایجاد بسته های کوچک تر می توان به مصرف کنندگان نیز خدمات ارائه نمود.

صفر تا صد راه اندازی سایت عمده فروشی با پیشگامان

برای دسترسی سریع به هر بخش بر روی آن کلیک کنید

مزایای وب‌سایت‌های عمده‌فروشی

طراحی سایت و اپلیکیشن عمده فروشی برای کسب و کارها، مزایای زیادی از جمله کاهش هزینه ها، توسعه بازار و مدیریت بهتر قیمت و موجودی کالا است.

✔️ صرفه‌جویی در هزینه
با راه اندازی سایت، در هزینه های بازاریابی و زمان شما صرفه جویی می شود، مشتریان به راحتی در هر لحظه می توانند اقدام به ثبت سفارش کنند و دیگر نیازی به تماس تلفنی و بازاریابی حضوری نیست.

✔️ دسترسی گسترده و توسعه بازار
شما به عنوان یک تولید کننده و یا شرکت پخش، می خواهید مشتریان بیشتری را بدست آورید، با راه اندازی سایت، مشتریان می توانند از سراسر ایران و حتی سایر کشورها با شما ارتباط پیدا کنند.

✔️ مدیریت بهینه موجودی کالا
درصورتیکه نرم افزار حسابداری و انبار شما امکان ارائه API داشته باشد، می توان سایت را به آنها متصل نمود تا در لحظه موجودی و قیمت کالاها بر روی سایت بروزرسانی شود.

سایت عمده فروشی

کلیدهای موفقیت یک وب‌سایت عمده‌فروشی

برای دستیابی به موفقیت بیشتر، سایت شما باید یک سری ویژگی های اساسی داشته باشد که ما آنها را در طراحی سایت در نظر گرفته ایم.

✔️ طراحی رابط کاربری زیبا و آسان

رابط کاربری UI و تجربه کاربری UX مهمترین مواردی هستند که باید در ساخت سایت در نظر گرفت. وجود ظاهری زیبا و به دور از پیچیدگی می تواند در جذب و نگهداشت مشتری تاثیر زیادی داشته باشد، از طرفی این موضوع به یکی از پارامترهای مهم سئو تبدیل شده است. تیم طراحی پیشگامان دامنه فناوری با رعایت تمامی موارد مهم، بهترین طرح را بر اساس نیاز و طرح کسب و کار شما ارائه می دهد.

✔️ درگاه‌های پرداخت امن

وجود درگاه پرداخت و کیف پول در سایت های فروشگاهی جزئی جدایی ناپذیر است. با اتصال سایت به درگاه بانکی، کاربران به سادگی می توانند فرآیند پرداخت را انجام دهند.

طراحی رابط کاربری

✔️ طراحی واکنش‌گرا (responsive) برای کاربران تلفن همراه

در این چند سال اخیر، رشد توسعه و فراگیر شدن استفاده از گوشی های هوشمند بسیار زیاد شده است و دیگر کمتر کسی را می توان یافت که دارای گوشی هوشمند نباشد. بیش از 70 درصد بازدیدهای سایت از طریق تلفن های هوشمند انجام می شود، لذا توجه به نحوه نمایش درست سایت بر روی گوشی و تبلت امری ضروری است. تمامی سایت های طراحی شده توسط ما از طراحی واکنش گرا بهره میبرد به علاوه اینکه می توانید با استفاده از اپ اندروید و وب اپلیکیشن خدمات بهتر و سفارشی سازی شده را به مشتریان خود ارائه دهید.

طراحی واکنش گرا

چگونه مشتریان خود را دسته بندی و مدیریت کنیم؟

✔️ مشتریان را به دسته های مختلف مانند مشتریان خرده فروشی، همکاران، عمده فروشان، افراد VIP  تقسیم کنید، سپس برای هر دسته از افراد سیاست های فروش متمایزی را اجرا کنید، به عنوان مثال، همکاران ممکن است 10٪ تخفیف در مقایسه با خریداران خرد دریافت کنند.
✔️ ارائه گزینه های پرداخت متنوع را بر اساس نوع مشتری ارائه دهید، از جمله امکان خرید اعتباری تا سقف 10 میلیون برای همکاران یا درگاه پرداخت، تسویه در محل، دریافت چکی و ....
✔️ مقدار محصول را در واحدهایی مانند کارتن یا اقلام جداگانه مشخص کنید، به مشتریان اجازه دهید اقلام را به صورت تکی یا عمده مانند کارتن 12 تایی با نرخ عمده خریداری کنند. بهتر است امکان خرید مجموعه‌ای از محصولات را برای مشتریان فراهم کنید. به عنوان مثال، یک بسته تیشرت حاوی 3 سایز کوچک، 3 سایز بزرگ و 3 سایز متوسط.
✔️ ایجاد سطوح تخفیف پلکانی بر اساس مبالغ خرید نیز گزینه جذابی است؛ مثلاً اگر مشتری تا 10 میلیون خرید کند 50 هزار تومان و اگر تا 20 میلیون خرید کند 500 هزار تومان تخفیف بگیرد.

دسته بندی مشتری

بازاریابان خود را بهتر مدیریت کنید

  • ثبت سفارش بازاریابان با استفاده از تبلت یا تلفن هوشمند از طریق وب اپ
  • تعیین سطوح فروش و میزان فعالیت بازاریاب ها
  • تعیین سطح دسترسی هر بازاریاب برای مشاهده سایر بخش ها
  • امکان ثبت سفارش توسط فروشندگان
  • ارائه اپلیکیشن اندروید یکپارچه با سایت

بروزرسانی سریع موجودی و قیمت ها

این روزها قیمت ها مدام در حال بالا و پایین رفتن هستند، بروزرسانی قیمت ها و موجودی جدید در سایت زمانبر و سخت است. این موضوع سبب می شود که بسیاری از فروشندگان نتوانند قیمت بروز محصولات را در سایت اعلام کنند و وقتی سایتی قیمت نداشته باشد عملا فروشش کم شده و کاربران معطل استعلام قیمت تلفنی می شوند.

با اکسل همه قیمت ها را یکجا بروز کنید
اکثر سایت های فروشگاهی، باتوجه به محدودیت های اتصال آنها به نرم افزارهای حسابداری و مالی، قابلیت بارگزاری اکسل را در سایت فعال می کنند تا فروشندگاه بتوانند به راحتی قیمت ها و موجودی را بروز نمایند.

فروشگاه را به حسابداری وصل کنید
اگر سیستم مالی یا حسابداری دارید که امکان ارائه API دارد، می توانید سایت را به آن متصل کرده تا قیمت ها و موجودی در لحظه بروز شوند. اگر در زمینه هایی کار می کنید که قیمت به دلار بستگی دارد، این امکان وجود دارد که با اتصال به سیستم های نرخ دهی لحظه ای، قیمت ها بروز شود، مانند سایت های مرتبط با طلا.

به جای ارسال pdf لیست قیمت، لینک لیست قیمت لحظه ای را به مشتریان بدهید.
سایت ساز پیشگامان، یک صفحه ی ساده شامل لیست کالا ها، عکس و قیمت برای شما درست میکند تا مشتریان و بازاریابان راحت تر بتوانند قیمت ها را بینید.

اتصال به حسابداری

مشتری جدید بگیرید

تمامی کسب و کارها به دنبال افزایش فروش و سود هستند، سایت های فروش عمده پیشگامان با توجه به بهینه بودن کدهای آنها، می توانند بر اساس کلمات کلیدی بصورت طبیعی برای شما جذب مشتری نمایند. علاوه بر جذب ترافیک ارگانیک، اتصال به ترب و ایمالز نیز می تواند فروش شمارا بطور چشمگیری افزایش دهد.

قابلیت همکاری در فروش یا Affiliate marketing نیز در این سیستم بصورت یک سطحی پیاده سازی شده است ، در این روش کاربران با معرفی دوستان خود در سیستم شما به ازای فروش، کسب درآمد داشته باشند.

مهمترین عناصری که در طراحی گرافیکی وب‌سایت‌های عمده‌فروشی رعایت می شود

در بخش طراحی گرافیکی رابط کاربری سایت به جنبه‌های بصری و کاربردی طراحی سایت عمده‌فروشی توجه می شود تا علاوه بر جنبه های زیبایی، موارد استفاده ساده و آسان را به همراه داشته باشد.

جذابیت بصری و برندسازی
ظاهر گرافیکی جذاب یکی از موارد مهم در حفظ مشتری است، رابط کاربری معمولا به گونه ای طراحی می شود تا بتواند هویت بصری کسب و کار را حفظ کند و یکپارچگی را در فضای فیزیکی و دیجیتال حفظ نماید.

ناوبری و جستجو
ناوبری کاربر به معنای آسان بودن و در دسترس بودن موارد موجود در سایت است تا کاربر به راحتی بتواند موارد مورد نظر خود را پیدا نماید. موضوع ناوبری در UX مورد بررسی و پیاده سازی قرار می گیرد و طراحی را به گونه ای انجام می دهد تا کاربر با کمترین تلاش و جستجو به آن برسد.

نمایش و دسته‌بندی محصولات
بخش محصولات در سایت ویژگی های مختلفی از جمله فیلترهای مختلف، علاقه مندی، سبد خرید، مقایسه، جدول مشخصات و توضیحات را دارد. چیدمان و پیاده سازی درست می تواند به کاربران برای رسیدن به محصولات مورد نظرشان کمک زیادی کند.

رابط کاربری

استراتژی‌های سئو برای وب‌سایت‌های عمده‌فروشی

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) موضوعی است که باید از همان ابتدا در کدنویسی و پیاده سازی سایت در نظر گرفت. برخی موارد که باید در افزایش رتبه سایت در نظر گرفت عبارتند از:

  • بهینه‌سازی سئو داخلی صفحات
  • لینک سازی داخلی و بک‌لینک‌سازی
  • بازاریابی محتوایی برای جذب ترافیک طبیعی (ارگانیک)
  • سرعت بارگزاری بالا

سئو

بهینه‌سازی برای نمایش بهینه در موبایل

همانطور که گفتیم طراحی سایت باید بصورت ریسپانسیو انجام شود تا کاربران بتوانند به سادگی به محتوا و محصولات دسترسی داشته باشند. در این موضوع می توان نسخه مخصوص موبایل یا وب اپلیکیشن را نیز در نظر گرفت تا کاربران موبایل نمایش متفاوتی را نسبت به کاربران دسکتاپ داشته باشند. در صورتیکه تعداد کاربران موبایلی شما که ثبت سفارش می کنند زیاد است و خریدهای مداوم دارند طراحی اپلیکیشن موبایل را فراموش نکنید.

سیستم مدیریت سایت پیشگامان (CMS) بگونه ای طراحی شده است که امکان ارائه همزمان سایت و اپلیکیشن را بدون نیاز به داشتن پنل جداگانه به کاربران می دهد.

توجه به امکانات سبد خرید در وب‌سایت‌های عمده‌فروشی

سبد خرید تقریبا در تمام سایت های فروشگاهی وجود دارد و در آن قابلیت هایی همچون درگاه پرداخت، سیستم مدیریت سفارش، روش های ارسال و همگام‌سازی موجودی با قیمت درنظر گرفته شده است. امکانات سبد خرید می تواند برای سایت های مختلف، متفاوت باشد و بر اساس ویژگی های خرید هر نوع محصول پیاده سازی می شود.

اقدامات امنیتی برای جلوگیری از نفوذ در سایت‌ کلی فروشی

تامین امنیت سایت و حفظ اطلاعات کاربران در طراحی سایت بسیار مهم است. استفاده از SSL، بروزرسانی های مداوم CMS، استفاده از سرور و هاست امن و استفاده از کدهای تایید می تواند امنیت سایت را افزایش دهد.

ما در پیاده سازی سایت و اپلیکیشن عمده فروشی، تمامی موارد مهم در تامین امنیت را در نظر گرفته ایم و در صورت لزوم می توانیم تاییده امنیتی را از مراکز آپا ارائه دهیم.

سیستم پشتیبانی و مدیریت مشتریان

یک سیستم پشتیبانی موثر و کارآمد برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات مشتریان، از جمله اولویت‌های طراحی سایت عمده فروشی است. این امر به افزایش رضایت مشتریان و ایجاد ارتباط مستقیم با آن‌ها کمک می‌کند. استفاده از چت آنلاین برای پاسخگویی سریع، مدیریت بازخوردها و نظرات کاربران برای این موضوع در سایت قرار داده شده است.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد طراحی سایت عمده فروشی و دریافت مشاوره رایگان ، اطلاعات تماس خود را وارد کنید.

درخواست مشاوره     تماس تلفنی   برگشت به راهنمای صفحه

مواردی که به شما در توسعه سریع سایت کمک می کند

برای دسترسی سریع به هر موضوع بر روی آن کلیک کنید

تفاوت های سایت های عمده فروشی و خرده فروشی

✔️ حجم و هزینه سفارشات: سفارشات B2B گران تر و دارای حجم بیشتری هستند.
✔️ استراتژی های بازاریابی: در بازاریابی B2Cبیشتر بر روی احساسات تمرکز دارد.(فروش احساسی)
✔️ تصمیم گیری: در خریدهای B2B فرآیند تصمیم گیری طولانی تر است و معمولا توسط چند نفر تصمیم گیری می شود.
✔️ فرآیند خرید: B2B فرآیند خرید پیچیده تری دارد که معمولاً شامل معاملات بین اشخاص حقوقی است.

شما برای راه اندازی پلتفرم عمده فروشی باید تمام این موارد را در نظر بگیرید و به خاطر همین موارد است که این نوع معاملات در بازار آنلاین جایگاه بزرگی ندارند. فرآیندهای پرداخت و تصمیم گیری می تواند در صنایع مختلف بسیار متفاوت باشد، که ممکن است در زمان فروش تاثیرگذار باشد.

تفاوت های B2B با B2C

انواع اصلی بازارها و خدمات B2B

  • بازار محصول
    این گسترده ترین نوع بازار B2B است که مشاغل می توانند تجهیزات، مواد اولیه، قطعات یدکی و هر محصول دیگری را پیدا کنند. علی بابا یکی از بزرگترین بازارهای محصول در جهان است که کالاهایی را برای هر نوع کسب و کاری ارائه می دهد.

  • بازار خدمات
    در این مدل، کسب‌وکارها می‌توانند خدماتی را از سایر کسب‌وکارها دریافت کنند، از برگزاری رویدادها و مراسمات شرکتی گرفته تا کارهای فنی مانند عکاسی محصول و ساخت تیزر که مورد نیاز کسب و کارها است.

  • بازار تدارکات
    این نوع بازار به سازمان ها، ادارات و مشاغل اجازه می دهد تا لوازم اداری، تجهیزات و سایر کالاها مانند مبلمان و لباس اداری را خریداری کنند. معمولاً سفارش چنین محصولاتی از طریق بازارهای تدارکات ارزان‌تر و آسان‌تر است، زیرا اولا مستقیما از تولید کننده خریداری می شود، دوم اینکه می توان کالای دارای گارانتی معتبر و اصلی خریداری نمود.

  • بازار املاک تجاری
    در اینجا کسب‌وکارها می‌توانند فضاهای اداری یا کاری، انبارها و سالن های همایش را اجاره کنند.

اولین قدم شما در توسعه بازار  B2B این است که با توجه به محصولات یا خدماتی که قرار است روی آن تمرکز کنید، نوع بازاری را که می‌خواهید ایجاد کنید، انتخاب کنید. اینجا جایی است که شما باید تصمیم بگیرید که می خواهید یک بازار عمومی یا تخصصی ایجاد کنید.

بازارهای عمومی عمده فروشی (افقی)

انواع محصولات و خدمات را به مشاغل در صنایع مختلف ارائه می دهند. این بازارها اولین بازارهایی بودند که بوجود آمدند و اکنون بزرگترین گردانندگان در بازار B2B هستند. به عنوان مثال، Aliaba و Amazon بازارهای عمومی هستند که می توانید تقریباً برای هر نوع تجارتی تجهیزات پیدا کنید.

بازارهای تخصصی عمده فروشی (عمودی)

این نوع بازارها بعدها ظاهر شدند، زمانی که مشخص شد رقابت با بازارهای عمومی بزرگ سخت است. این بازارها کوچکتر هستند و معمولاً محصولات یا خدماتی را برای یک گروه خاص ارائه می دهند. به طور معمول، بازارهای عمودی B2B  راحت‌تر هستند زیرا یافتن تامین‌کنندگان را برای مشتریان آسان‌تر می‌کنند.

مرتبط کردن مشتریان با تامین کنندگان، بزرگترین چالش برای بازارهای عمومی است، زیرا تنوع محصولات بسیار زیاد است. همچنین، بازارهای عمومی اغلب دارای یک مجموعه از ویژگی‌ها هستند که فرآیند خرید را تسهیل می‌کنند و این ویژگی‌ها ممکن است برای هر کسب‌وکاری مناسب نباشد.

بزرگترین مزیت یک بازار عمودی تمرکز محدود آن برای نوع خاصی از کسب و کار است که به آن امکان می دهد ابزارهای تجارت الکترونیک جدید ایجاد کند. این ابزارها می توانند برای یک صنعت خاص باشند و به کسب و کارها این امکان را می دهند تا حساب های خود را به راحتی تنظیم و مدیریت کنند، سفارشات را بررسی و تایید کنند، فاکتورها را ارسال و بر هزینه های خود را نظارت کنند.بزرگترین مزیت یک بازار عمودی تمرکز محدود آن برای نوع خاصی از تجارت است.

بازارهای عمودی باعث صرفه جویی در زمان برای کسب و کارها می شود، و ایجاد بازارهای کوچکتر و تخصصی امکان رقابت با شرکت های بزرگ را برایشان فراهم می سازد. توصیه ما این است که با یک بازار کوچک با تمرکز محدود شروع کنید تا بازاریابی برای گروه خاصی از مشاغل، آسان تر باشد.

چالش های یک پلت فرم بازار B2B و چگونگی حل آن

بهتر است قبل از شروع توسعه به چالش های یک تجارت در بازار فکر کنید. به این ترتیب، می توانید آنها را پیش بینی کنید و محصول خود را بر اساس آن بسازید. به نظر شما بزرگترین چالش های توسعه بازارB 2B چیست؟

☶ بازاریابی و یافتن اولین کاربران

بزرگترین چالش برای یک بازار، جذب همزمان فروشندگان و خریداران است. در واقع چه چیزی را می توانید در یک بازار B2B بفروشید و چه گروه هایی از تولیدکنندگان را باید دعوت کنید؟

اولین قدم برای این کار جذب فروشنده گان است، زیرا اگر محصولی برای فروش نداشته باشید، قطعا خریداری هم ندارید. بنابراین، برای هر نوع بازاری چالش برانگیز است که اولین فروشندگان را تشویق کند تا محصولات خود را در سامانه بارگزاری کنند. توصیه ما این است که تحقیقات بازار انجام دهید و بازیگران اصلی (خریداران و فروشندگان) و الگوهای تعامل آنها را تعریف کنید، قبل از شروع توسعه پلتفرم خود، شبکه سازی کنید و یک تا سه شریک فروشنده پیدا کنید.

چالش های بازار  B2B

☶ حل معاملات پیچیده

به عنوان یک پلتفرم، باید از خریداران و فروشندگان خود در هر مرحله از فرآیند خرید و فروش حمایت کنید و معاملات ایمن، قابل اعتماد و راحت را تسهیل کنید. راحتی به معنای معاملاتی است که برای مشاغل بدون سختی و پیچیدگی باشد. انواع روشهای پرداخت را درسیستم خود بررسی کنید، پرداخت ها در سیستم B2B با خرده فروشی متفاوت است و ممکن شامل نقل و انتقالات بانکی، ارسال چک، پرداخت های اعتباری و ضمانت نامه های بانکی باشد. پیدا کنید که چه نوع معاملاتی در بازار هدف شما رایج ترین هستند و برای ادغام آنها در بازار خود برنامه ریزی کنید. همچنین باید به الزامات دیگری مانند انواع پرداخت، شرایط اعتبار و صورتحساب توجه کنید. فرآیند تصمیم گیری و ثبت سفارش نیز در فروش B2B پیچیده تر از B2C است، و شما باید آن را از ابتدا تا انتها تسهیل کنید از درخواست خرید گرفته تا مذاکره و قراردادT شما باید گواهی‌ها و تأییدیه‌هایی را از فروشندگان بخواهید که برای تأیید کیفیت محصولات یا خدمات آنها، ایجاد تضمین‌ها، امضای نهایی و غیره لازم است.

چالش های بازار  B2B

☶ ایجاد اعتماد

اعتماد مهمترین موضوع در B2B است و تمام معاملات و مشارکت ها نیازمند ایجاد اعتماد بین طرفین است. هدف شما به عنوان مالک این پلتفرم است که در سیستم خود اعتماد سازی را بدرستی انجام داده تا معاملات بین طرفین راحت تر انجام شود.

معاملات پلتفرم های B2B مخاطره آمیز هستند، هرگونه تاخیر یا لغو قرارداد می تواند ضررهای مالی سنگینی به همراه داشته باشد، دریافت تضامین از طرفین می تواند ضامن ارائه خدمات خوب به مشتریان باشد، شما باید سعی در ایجاد بازاری امن و بدون تقلب باشید.

چالش های بازار  B2B

نحوه کسب درآمد از بازار B2B

هنوز توسعه بازار B2B هنوز یک اقیانوس آبی است، تمام بازارهای B2B بر اساس یکی از سه مدل زیر کسب درآمد می کنند:

❇️ دریافت کمیسیون از معاملات
❇️ فروش اشتراک یا حق عضویت در سیستم
❇️ فروش آگهی

بازارهای مبتنی بر کمیسیون برای هر معامله از فروشندگان یا خریداران (یا اغلب هر دو) هزینه دریافت می کنند. این مدل کسب و کار در بازار B2B برای پلتفرم های B2C و همچنین فریلنسری رایج است. کمیسیون می تواند به ازای هر تراکنش به صورت درصد یا مبلغ ثابت باشد. مدل مبتنی بر کمیسیون محبوب ترین استراتژی برای بازارهای  B2B است که خدمات می فروشند.

بازارهای مبتنی بر حق عضویت، بسته به مدل آن، هر ماه یا سال هزینه ثابتی را دریافت می کنند که معمولا اشتراک های طولانی تر مقرون به صرفه تر است.در مدل اشتراک نیز گزینه‌هایی دارید: به عنوان مثال، می‌توانید از خریداران یا فروشندگان مبلغ ثابتی دریافت کنید.

 البته این نوع کسب درآمد بهترین راه نیست زیرا کاربران بالقوه شما می خواهند کاملاً مطمئن باشند که هزینه ثبت نام ارزش آن را دارد. یک راه بهتر برای جذب مشتریان بدون دریافت هزینه در همان ابتدا، استفاده از مدل freemium است، در این مدل ویژگی های اولیه خود را به صورت رایگان ارائه دهید و کاربران را با عملکردهای پیشرفته و مزایایی که می توانند با اشتراک پولی دریافت کنند، تحریک کنید. عضویت پولی به شما این امکان را می دهد که مشتریان وفاداری به دست آورید که بتوانید آنها را افزایش دهید. اگر می خواهید روی روابط بلندمدت با خریداران و فروشندگان تجاری خود تمرکز کنید، اشتراک ها عالی هستند. بسیاری از بازارها استراتژی فریمیوم را انتخاب می کنند، آنها ویژگی های اساسی را به صورت رایگان ارائه می دهند و کاربران را با عملکردهای پیشرفته و مزایایی که می توانند با اشتراک پولی دریافت کنند وسوسه می کنند.

بازارهایی که به کسب درآمد از طریق تبلیغات متکی هستند، معمولاً پلتفرم های تجارت الکترونیکی هستند که در آن رقابت سختی بین فروشندگان وجود دارد. در اینجا، فروشندگان می توانند به بازار پول بپردازند تا محصولات خود را در بالای نتایج جستجو نگه دارند، در مورد آنها محتوا انتشار داده شود و جزء «توصیه شده» یا «فروشندگان برتر» ظاهر شوند. تبلیغات در یک پلتفرم می تواند استراتژی اصلی کسب درآمد شما باشد یا می تواند با استراتژی های دیگری که قبلاً ذکر کردم ترکیب شود. به هر حال، قبل از شروع توسعه، باید به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید از بازار B2B خود کسب درآمد کنید، زیرا کسب درآمد به شما نیاز دارد که از همان ابتدا عملکردهای خاصی را ادغام کنید.

ویژگی هایی که  بازار B2B باید داشته باشد

بازارهای  B2B با بازارهای B2C و C2C متفاوت هستند و برای ایجاد یک پلتفرم موفق باید به نیازهای منحصر به فرد خریداران و فروشندگان فکر کنید. بیایید در مورد ویژگی های منحصر به فرد بازار B2B که بر عملکرد آن تأثیر می گذارد صحبت کنیم.

✳️ خریداران شما خریدهای انبوه انجام می دهند، بنابراین شما باید هم شرح مفصلی از هر محصول و هم مقدار موجود را درج کنید.
✳️ غالباً، فروشندگان مایلند با حداقل مقدار سفارش با خریداران کار کنند، بنابراین مطمئن شوید که ویژگی‌ای ایجاد کنید که از این امر پشتیبانی کند.
✳️ شما باید یک الگوریتم تخفیف پیچیده را ادغام کنید که تخفیف ها را بر اساس حجم یا مقدار سفارش تعیین می کند.
✳️ اگر قیمت مشخصی برای یک محصول وجود ندارد، باید مکانیزم مذاکره را به خریداران و فروشندگان ارائه دهید. پیشنهادات در این مورد عالی هستند.
✳️ بازار B2B شما باید گزینه های مختلف پرداخت را بپذیرد، از پول نقد و کارت اعتباری گرفته تا چک و حواله بانکی.
✳️ پرداخت اقساطی باید برای سفارش های انبوه در دسترس باشد.
✳️ برای جلوگیری از تقلب باید مراقب نمایش داده های حساس مانند قیمت و مشخصات محصول باشید.

همچنین، درست مانند هر پلتفرم دیگری، یک بازار B2B به دو نوع پروفایل و دو مجموعه ویژگی نیاز دارد: یکی برای خریداران و دیگری برای فروشندگان. اکثر بازارها به یک کاربر اجازه می دهند بین پروفایل خریدار و فروشنده جابجا شود، از طرفی برای مدیریت پلتفرم خود، ارائه پشتیبانی به کاربران و بررسی تجزیه و تحلیل پلت فرم به یک پنل مدیریت نیاز دارید. با در نظر گرفتن همه اینها، اجازه دهید ویژگی هایی را که برای پلتفرم B2B خود نیاز دارید، مورد بحث قرار دهیم.

  • ثبت نام و ورود

    ثبت نام و ورود
    روند ثبت نام در یک پلت فرم برای خریداران و فروشندگان متفاوت خواهد بود. در حالی که خریداران فقط نیاز به احراز هویت دارند، فروشندگان باید کسب و کار خود را ثابت کنند و همه چیز را از اطلاعات مالیاتی گرفته تا گواهی‌ها، مجوزها و داده‌های ثبت کسب‌وکار ارائه دهند، که معمولا توسط مدیر سیستم تایید می شود.

  • پروفایل خریدار/فروشنده

    پروفایل خریدار/فروشنده
    در پروفایل ها، خریداران باید بتوانند تمام اطلاعات مربوط به خریدهای خود مانند سفارشات فعلی، تاریخچه سفارش و غیره را مشاهده کنند. آنها همچنین باید بتوانند تنظیمات را تغییر دهند و اطلاعات پرداخت خود را مدیریت کنند. فروشندگان باید بتوانند از پروفایل خود برای مدیریت سفارشات، اطلاعات شرکت، روش های پرداخت و ارسال، امور مالی و غیره استفاده کنند. در هر دو پروفایل خریدار و فروشنده باید دسترسی سریع به ابزارهای ارتباطی مانند چت آنلاین داشته باشند.

  • لیست محصولات

    لیست محصولات
    فهرست محصول باید شامل اطلاعات کامل در مورد محصول باشد: توضیحات، مشخصات، قیمت، مقدار موجود، حداقل اندازه سفارش، و تمام جزئیات دیگری که ممکن است خریدار به آنها علاقه مند باشد، همراه با عکس ها و فیلم ها.

  • جستجو و فیلتر

    جستجو و فیلتر
    پیاده سازی جستجوی محصولات و محتوا و همچنین فیلترهای پیشرفته برای یک پلتفرم B2B حیاتی و پرکاربرد است. در پلتفرم B2B فیلترها باید شامل دسته ها، ویژگی ها، حداقل اندازه سفارش و حتی رتبه بندی برای اساس پیشنهادات و امتیازهای کاربران باشد.

  •  مقایسه محصول

    مقایسه محصول
    پس از اینکه خریدار محصولاتی را به موارد دلخواه خود اضافه کرد، به او کمک کنید تا تصمیم نهایی را بگیرد و محصولات را در کنار هم با توجه به ویژگی هایشان مقایسه کند. این ویژگی مفید فرآیند تصمیم گیری را برای خریداران آسان تر و سفارشات را تسهیل می کند.

  •  مقایسه محصول

    توصیه های شخصی
    این ویژگی اغلب در صفحه اصلی یک پلت فرم B2B قرار می گیرد و محصولات برتر و پیشنهاد ویژه را به نمایش می گذارد. توصیه های شخصی باید به خریداران کمک کند تا تامین کنندگان را سریعتر پیدا کنند. شما می توانید بر اساس توصیه ها: سفارشات قبلی، جستجوهای مکرر، ترجیحات و علایق، صنعت مورد علاقه، محل سکونت

  • گزینه های پرداخت

    گزینه های پرداخت
    شما باید شیوه پرداخت در پلتفرم خود داشته باشید که تمام گزینه های پرداخت ممکن را پوشش دهد. بازار را مطالعه کنید و بفهمید که کدام شیوه ها در بین بازار هدف شما محبوب ترین هستند، زیرا محبوبیت و در دسترس بودن پلت فرم های پرداخت در منطقه متفاوت است. همچنین در صورت پشتیبانی از پرداخت از طریق نقل و انتقالات بانکی، باید در مورد تاخیرهای احتمالی بدانید و به کاربران خود در مورد آنها هشدار دهید.

  •  قیمت و تخفیف

    قیمت و تخفیف
    منطق قیمت گذاری و تخفیف B2B با قیمت گذاری B2C بسیار متفاوت است. مطمئن شوید که الگوریتم‌های قیمت‌گذاری شما کاملاً کار می‌کنند و همه چیز از اندازه سفارش، مقدار، هزینه و نوع ارسال گرفته تا تخفیف‌های اختصاصی و گروهی را در نظر می‌گیرد.

  • گزینه های حمل و نقل

    گزینه های حمل و نقل
    پلتفرم شما باید چندین گزینه حمل و نقل را به خریداران ارائه دهد. با شرکت های حمل و نقل محلی و بین المللی صحبت کنید تا برای ارسال از آنها استفاده کنید. از کیفیت و درستی ارسال آنها مطمئن شوید زیرا اگر برای کالاهای ارسالی مشکلی پیش بیاید، خریداران شما را مقصر این موضوع می دانند. ترجیحا با شرکتهایی همکاری کنید که اطلاعات ارسال کالای مشتری را بصورت مداوم به شما اطلاع دهند تا شما بتوانید اطلاعات دقیق حمل و نقل را هم به خریداران و هم برای فروشندگان ارائه دهید.

  • رتبه بندی و بررسی

    رتبه بندی و بررسی
    اعتماد در روابط B2B ضروری است، بنابراین باید رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌های دو طرفه را اجرا کنید که به فروشندگان و خریداران کمک می‌کند به یکدیگر اعتماد کنند. اطمینان حاصل کنید که هر دو طرف فقط پس از معامله می توانند نظرات خود را بگذارند و از گذاشتن نظرات و رتبه بندی های نادرست جلوگیری کنید.

  • استفاده از برنامه های واسط

    استفاده از برنامه های واسط
    پلتفرم شما باید به راحتی با سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) ، سیستم های حسابداری و انبارداری ارتباط برقرار نماید تا کاربران بتوانند به راحتی داده های فروش و سفارش خود را با پلتفرم همگام کنند و حسابداری و مدیریت زنجیره تامین خود را بهینه کنند.

مهمترین ویژگی های پنل مدیریت

☶ مدیریت محتوای پلتفرم
☶ مدیریت حساب کاربران
☶ اضافه کردن و ویرایش پست های وبلاگ
☶ مدیریت کارمزدها و تخفیف ها و مشاهده تراکنش های مالی
☶ مدیریت اتصال به نرم افزارهای واسط
☶ مشاهده عملکرد و آمارهای پلتفرم
☶ امکان ارسال نوتیفیکیشن و پیام برای کاربران

پنل مدیریت

مجوزهای شرکت پیشگامان دامنه فناوری

نظام صنفی رایانه

نظام صنفی رایانه

کد عضویت 51010258 در نظام صنفی رایانه خراسان رضوی

انجمن انفورماتیک

انجمن انفورماتیک ایران

اعضاء حقوقی فعال در حوزه خدمات اینترنت، درگاه و میزبانی

وزارت کشور

صلاحیت خدمات انفورماتیک

رتبه 4 در زمینه تولید و پشتیبانی نرم افزارهای سفارشی

شرکت خلاق

گواهی شرکت خلاق

عضو شرکت های خلاق در زمینه ساخت نرم افزارهای خدمات شهری

زیرساخت و زبان های برنامه نویسی مورد استفاده در اپلیکیشن ها

زیرساخت و زبان های برنامه نویسی
زیرساخت و زبان های برنامه نویسی
زیرساخت و زبان های برنامه نویسی
زیرساخت و زبان های برنامه نویسی
زیرساخت و زبان های برنامه نویسی
زیرساخت و زبان های برنامه نویسی
طراحی اپلیکیشن موبایل
طراحی اپلیکیشن موبایل
طراحی اپلیکیشن موبایل
طراحی اپلیکیشن موبایل
طراحی اپلیکیشن موبایل
طراحی اپلیکیشن موبایل

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد طراحی سایت عمده فروشی و دریافت مشاوره رایگان ، اطلاعات تماس خود را وارد کنید.

درخواست مشاوره     تماس تلفنی   برگشت به راهنمای صفحه

سوالات متداول

آیا امکان طراحی رابط کاربری اختصاصی اپلیکیشن طبق سلیقه مشتری وجود دارد؟
بله شما می توانید طرح یا ایده خود را با مشاورین ما در میان بگذارید تا طبق سلیقه و نظر شما ui اختصاصی طراحی شود.
تعرفه طراحی اپلیکیشن عمده فروشی به چه صورت محاسبه می شود؟
تیم طراحی پیشگامان پس از بررسی همه جزئیات ایده شما، تمام جزئیات روند کار از جمله هزینه و زمان بندی طراحی را برای شما ارسال خواهد کرد
چرا پیشگامان فناوری دامنه فناوری را انتخاب کردید؟
شرکت پیشگامان دامنه فناوری بیش از 13 سال سابقه موفق در زمینه های مختلف طراحی سایت و اپلیکیشن دارد و به صورت تخصصی طراحی UI منحصر به فردی برای شما انجام می دهد.

نظر بدهید