اکنون که نحوه نمایش در نتایج جستجو را یاد گرفتید، بیایید تعیین کنیم که کدام کلمات کلیدی استراتژیک را در محتوای وب سایت خود هدف قرار دهید و چگونه محتوای مناسب را برای برآورده کردن نیازهای کاربران و موتورهای جستجو ایجاد کنید.
تحقیق کلمه کلیدی
درک کنید مخاطبان شما چه چیزی می خواهند پیدا کنند.اکنون که نحوه نمایش در نتایج جستجو را یاد گرفتید، بیایید تعیین کنیم که کدام کلمات کلیدی استراتژیک را در محتوای وب سایت خود هدف قرار دهید و چگونه محتوای مناسب را برای برآورده کردن نیازهای کاربران و موتورهای جستجو ایجاد کنید.
قدرت تحقیق کلمه کلیدی در درک بهتر بازار هدف شما و نحوه جستجوی آنها برای محتوا، خدمات یا محصولات شما نهفته است. تحقیق کلمه کلیدی، داده های جستجوی خاصی را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می کند تا به سوالاتی مانند موارد زیر پاسخ دهید:
Ξ مردم به دنبال چه چیزی هستند؟
Ξ چه تعداد نفر به دنبال آن هستند؟
Ξ آنها آن اطلاعات را در چه فرمتی می خواهند؟
در این فصل از آموزش جامع سئو سایت، ابزارها و استراتژی هایی را برای کشف این اطلاعات به شما آموزش می دهیم و همچنین تاکتیک هایی را یاد خواهید گرفت که به شما کمک می کند تا از اشتباهات تحقیق کلمه کلیدی جلوگیری کنید و محتوای قوی ایجاد کنید. هنگامی که نحوه جستجوی مخاطبان هدف خود را برای محتوای خود کشف کردید، شروع به کشف دنیای جدیدی از سئو استراتژیک می کنید!
قبل از تحقیق کلمه کلیدی، سوال بپرسید
قبل از اینکه بتوانید به کسب و کاری در رشد از طریق بهینه سازی موتور جستجو کمک کنید، ابتدا باید درک کنید که کسب و کار آنها چیست، مشتریان آنها چه کسانی هستند و اهداف آنها چیست.
این جایی است که برخی موارد نادیده گرفته می شود. بسیاری از افراد در این مرحله برنامه ریزی حیاتی را دور می زنند زیرا تحقیق کلمه کلیدی زمان می برد و چرا وقتی می دانید که می خواهید برای چه چیزی رتبه بندی کنید، وقت خود را تلف کنید؟
پاسخ این است که آنچه می خواهید برای آن رتبه بندی کنید و آنچه مخاطبان شما واقعاً می خواهند، اغلب دو چیز کاملاً متفاوت هستند. تمرکز بر مخاطبان خود و سپس استفاده از داده های کلمات کلیدی برای تقویت آن بینش ها، کمپین های بسیار موفق تری نسبت به تمرکز بر کلمات کلیدی دلخواه ایجاد می کند.
در اینجا یک مثال وجود دارد. بستنی فروشی یوگولند (یک فروشگاه بستنی رژیمی در مشهد) در مورد سئو شنیده است و می خواهد به بهبود نحوه و دفعات نمایش آنها در نتایج جستجوی ارگانیک کمک کند. برای کمک به آنها، ابتدا باید در مورد مشتریان آنها بیشتر بدانید. برای انجام این کار، ممکن است سوالاتی مانند:
Ξ چه نوع بستنی، دسر، میان وعده و غیره مردم به دنبال آن هستند؟
Ξ چه کسانی به دنبال این اصطلاحات هستند؟
Ξ مردم چه زمانی به دنبال بستنی، میان وعده، دسر و غیره می گردند؟
Ξ آیا در طول سال روند فصلی وجود دارد؟
Ξ مردم چگونه به دنبال بستنی می گردند؟
Ξ از چه کلماتی استفاده می کنند؟
Ξ چه سوالاتی می پرسند؟
Ξ آیا جستجوهای بیشتری در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود؟
Ξ مردم چرا به دنبال بستنی هستند؟
Ξ آیا افراد به طور خاص به دنبال بستنی سالم هستند یا فقط به دنبال برآوردن یک دندان شیرین هستند؟
Ξ مشتریان بالقوه کجا هستند، محلی، ملی یا بین المللی؟
و در نهایت، چگونه می توانید بهترین محتوا را در مورد بستنی برای ایجاد یک جامعه و برآورده کردن آنچه همه آن افراد به دنبال آن هستند، ارائه دهید؟
پرسیدن این سوالات یک مرحله برنامه ریزی حیاتی است که تحقیق کلمه کلیدی شما را راهنمایی می کند و به شما کمک می کند تا محتوای بهتری ایجاد کنید.
کلمات کلیدی که مردم به دنبال آنها هستند
ممکن است شما در مورد نحوه توصیف کار خود اطلاعات کامل داشته باشید، اما مخاطبان شما چگونه به دنبال محصول، خدمات یا اطلاعاتی که ارائه می دهید می گردند؟ پاسخ به این سوال یک گام اولیه مهم در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی است.
کشف کلمات کلیدی
احتمالاً چند کلمه کلیدی را در نظر دارید که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. اینها مواردی مانند محصولات، خدمات یا سایر موضوعاتی هستند که وب سایت شما به آنها می پردازد و آنها کلمات کلیدی اولیه عالی برای تحقیق شما هستند، بنابراین از آنجا شروع کنید! شما می توانید آن کلمات کلیدی را در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی وارد کنید تا حجم جستجوی ماهانه متوسط و کلمات کلیدی مشابه را کشف کنید. ما در بخش بعدی بیشتر در مورد حجم جستجو صحبت خواهیم کرد، اما در طول مرحله کشف، می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که کدام یک از تغییرات کلمات کلیدی شما در بین جستجوگران محبوب تر هستند.
هنگامی که کلمات کلیدی اولیه خود را در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی وارد می کنید، شروع به کشف کلمات کلیدی دیگر، سوالات رایج و موضوعاتی برای محتوای خود خواهید کرد که ممکن است به طور دیگری از دست داده باشید.
بیایید از مثال یک گل فروشی که متخصص در عروسی است استفاده کنیم.
با تایپ کردن "عروسی" و "دسته گل" در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی، ممکن است اصطلاحات مرتبط بسیار مرتبط و دارای جستجوی بالا مانند:
Ξ دسته گل عروسی
Ξ گل های عروس
Ξ گل فروشی عروسی
در فرآیند کشف کلمات کلیدی مرتبط برای محتوای خود، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که حجم جستجوی آن کلمات کلیدی به طور قابل توجهی متفاوت است. در حالی که شما قطعاً می خواهید کلماتی را هدف قرار دهید که مخاطبان شما به دنبال آنها هستند، در برخی موارد، ممکن است هدف قرار دادن کلمات با حجم جستجوی پایین سودمندتر باشد زیرا آنها رقابت بسیار کمتری دارند.
از آنجایی که کلمات کلیدی با رقابت بالا و پایین هر دو می توانند برای وب سایت شما مفید باشند، یادگیری بیشتر در مورد حجم جستجو می تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی را اولویت بندی کنید و آنهایی را انتخاب کنید که بزرگترین مزیت استراتژیک را به وب سایت شما ارائه دهند.
تنوع دهید!
مهم است که توجه داشته باشید که کل وب سایت ها برای کلمات کلیدی رتبه بندی نمی شوند و صفحات این کار را می کنند. در برندهای بزرگ، ما اغلب می بینیم که صفحه اصلی برای بسیاری از کلمات کلیدی رتبه بندی می شود، اما برای اکثر وب سایت ها اینطور نیست. بسیاری از وبسایتها ترافیک ارگانیک بیشتری را در صفحاتی غیر از صفحه اصلی دریافت میکنند، به همین دلیل است که تنوع بخشیدن به صفحات وبسایت شما با بهینهسازی هر صفحه برای کلمات کلیدی با ارزش منحصر به فرد بسیار مهم است.
آن اصطلاحات چند بار جستجو می شوند؟
کشف حجم جستجوهر چه حجم جستجو برای یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی خاص بالاتر باشد، به طور معمول کار بیشتری برای دستیابی به رتبه های بالاتر نیاز است. این اغلب به عنوان دشواری کلمه کلیدی شناخته می شود و گاهی اوقات ویژگی های SERP را نیز در بر می گیرد. به عنوان مثال، اگر بسیاری از ویژگیهای SERP (مانند اسنیپتهای برجسته، نمودار دانش، چرخ فلکها و غیره) صفحه نتیجه یک کلمه کلیدی را تحت تاثیر قرار می دهند، دشواری افزایش مییابد. برندهای بزرگ اغلب 10 نتیجه برتر را برای کلمات کلیدی با حجم بالا اشغال می کنند، بنابراین اگر تازه کار هستید و به دنبال همان کلمات کلیدی هستید، رقابت برای رتبه بندی می تواند سال ها تلاش را به دنبال داشته باشد.
به طور معمول، هر چه حجم جستجو بالاتر باشد، رقابت و تلاش بیشتری برای دستیابی به موفقیت در رتبه بندی ارگانیک مورد نیاز است. با این حال، اگر در نتایج جستجو بیش از حد پایین بروید، خطر عدم جذب هیچ جستجوگری به سایت خود را دارید. در بسیاری از موارد، ممکن است مفیدترین باشد که به دنبال کلمات کلیدی با رقابت بسیار خاص و پایین بروید. در سئو، ما آن کلمات کلیدی را کلمات کلیدی طولانی یا دم بلند می نامیم.
کلمات کلیدی طولانی یا دم بلند چیست؟
رتبه بندی شماره 1 برای کلمه کلیدی "کفش" بسیار عالی است یا شاید هم نه؟
کار با کلمات کلیدی که 50000 جستجو در ماه یا حتی 5000 جستجو در ماه دارند فوق العاده است، اما در واقع، این کلمات کلیدی محبوب تنها بخش کوچکی از کل جستجوهای انجام شده در وب را تشکیل می دهند. در واقع، کلمات کلیدی با حجم جستجوی بسیار بالا ممکن است حتی نشان دهنده قصد مبهم باشند که اگر این شرایط را هدف قرار دهید، ممکن است شما را در معرض خطر جذب بازدیدکنندگانی به سایت خود قرار دهد که اهداف آنها با محتوای ارائه شده در صفحه شما مطابقت ندارد.
آیا جستجوگر می خواهد ارزش غذایی پیتزا را بداند؟ سفارش پیتزا بدهد؟ یا رستورانی پیدا کنید تا خانواده خود را به آنجا ببرید؟ گوگل نمی داند، بنابراین آنها این ویژگی ها را ارائه می دهند تا به شما در اصلاح کمک کنند. هدف قرار دادن "پیتزا" به معنای این است که احتمالاً شبکه خیلی گسترده ای را انتخاب می کنید.
اگر به دنبال "پیتزا" هستید، گوگل فکر می کند که ممکن است به "پنیر پیتزا" نیز علاقه مند باشید. آنها اشتباه نمی کنند...
آیا قصد شما پیدا کردن یک پیتزا فروشی برای ناهار بود؟ ویژگی SERP "Discover more places" این موضوع را پوشش می دهد.
75% باقیمانده در "کلمات کلیدی متوسط" و "دم بلند" جستجو قرار دارند.
این کلمات کلیدی کمتر محبوب را دست کم نگیرید. کلمات کلیدی دم بلند با حجم جستجوی پایین اغلب به نتایج بهتری تبدیل می شوند، زیرا جستجوگران در جستجوهای خود خاص تر و هدفمندتر هستند. به عنوان مثال، شخصی که به دنبال "کفش" می گردد، احتمالاً فقط در حال مرور است. از سوی دیگر، کسی که به دنبال "بهترین قیمت کفش زنانه سایز 38 قرمز" می گردد، عملاً کیف پول خود را بیرون آورده است!
سوالات، طلای SEO هستند!
کشف اینکه مردم در فضای کسب و کار شما چه سوالاتی می پرسند و افزودن آن سوالات و پاسخ های آنها به یک صفحه FAQ، می تواند ترافیک ارگانیک فوق العاده ای را برای وب سایت شما ایجاد کند.
استراتژیک شدن با حجم جستجو
اکنون که کلمات کلیدی مرتبط را برای سایت خود و حجم جستجوی آنها کشف کرده اید، می توانید با بررسی رقبا و کشف اینکه چگونه جستجوها ممکن است بر اساس فصل یا مکان متفاوت باشد، استراتژیک تر شوید.
کلمات کلیدی توسط رقیب
شما احتمالاً تعداد زیادی کلمه کلیدی جمع آوری خواهید کرد. چگونه می دانید که کدام را اولویت بندی کنید؟ ممکن است ایده خوبی باشد که اولویت بندی کلمات کلیدی با حجم بالا که رقبا در حال حاضر برای آنها رتبه بندی نمی کنند را در نظر بگیرید. از سوی دیگر، می توانید ببینید که کدام کلمات کلیدی که در لیست شما است توسط رقبای شما برای آنها رتبه بندی شده است، آنها را نیز اولویت بندی کنید. مورد اول زمانی عالی است که می خواهید از فرصت های از دست رفته رقبای خود استفاده کنید، در حالی که مورد دوم یک استراتژی تهاجمی است که شما را برای رقابت برای کلمات کلیدی که رقبای شما قبلاً عملکرد خوبی دارند آماده می کند.
کلمات کلیدی بر اساس موقعیت های زمانی
دانستن در مورد روندهای فصلی می تواند در تعیین یک استراتژی محتوا مفید باشد. به عنوان مثال، اگر می دانید که «خرید شب عید» از بهمن تا اسفند در ایران شروع به افزایش می کند، می توانید ماه ها قبل محتوا را آماده کنید و در آن ماه ها آن را به شدت گسترش دهید.
کلمات کلیدی بر اساس منطقه
با محدود کردن تحقیق کلمات کلیدی خود به شهرهای، شهرستانها یا استان های خاص در برنامهریز کلمات کلیدی Google، میتوانید به طور استراتژیکتر موقعیت مکانی خاصی را هدف قرار دهید، یا "علاقه بر حسب زیر منطقه" را در Google Trends ارزیابی کنید. تحقیق خاص منطقه می تواند به مرتبط تر کردن محتوای شما با مخاطبان هدف شما کمک کند.
چه فرمتی به بهترین وجه با قصد جستجوگر مطابقت دارد؟
در فصل 2 آموزش جامع سئو، در مورد ویژگیهای SERP صحبت کردیم. این پیشینه به ما کمک میکند تا درک کنیم که جستجوگران چگونه میخواهند اطلاعات را برای یک کلمه کلیدی خاص مصرف کنند. فرمتی که گوگل برای نمایش نتایج جستجو انتخاب می کند به هدف جستجو بستگی دارد و هر کوئری یک هدف منحصر به فرد دارد. گوگل این اهداف را در دستورالعملهای ارزیابی کیفیت خود به عنوان "دانستن" (پیداکردن اطلاعات)، "انجام دادن" (انجام یک هدف) ، "وب سایت" (پیدا کردن یک وب سایت خاص) یا "بازدید حضوری" (بازدید از یک تجارت محلی) توصیف می کند.
در حالی که هزاران نوع جستجوی ممکن وجود دارد، بیایید پنج دسته اصلی قصد را بررسی کنیم:
1- کوئری های اطلاعاتی: جستجوگر به اطلاعاتی مانند نام یک گروه یا اطلاعات خاصی نیاز دارد.
2- کوئری های ناوبری: جستجوگر می خواهد به مکان خاصی در اینترنت مانند صفحه فیس بوک یا یک سایت خاص برود.
3- کوئری های تراکنشی: جستجوگر میخواهد کاری انجام دهد مانند خرید بلیط هواپیما یا گوش دادن به آهنگ.
4- تحقیقات تجاری: جستجوگر می خواهد محصولات را مقایسه کند و بهترین محصول را برای نیازهای خاص خود پیدا کند.
5- کوئری های محلی: جستجوگر می خواهد چیزی را در سطح محلی پیدا کند، مانند آدرس یک کافی شاپ، دکتر یا مکان خرید در نزدیک خود.
یک گام مهم در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی، بررسی چشمانداز SERP برای کلمه کلیدی مورد نظر شما برای سنجش بهتر قصد جستجوگر است. اگر می خواهید بدانید که مخاطبان هدف شما چه نوع محتوایی را می خواهند، به SERP ها نگاه کنید!
گوگل رفتار تریلیونها جستجو را بهدقت ارزیابی کرده است تا در تلاش برای ارائه مطلوبترین محتوا برای هر جستجوی کلمه کلیدی خاص باشد، برای مثال، جستجوی "لباس" را در نظر بگیرید:
با توجه به صفحات اسلایدری خرید، می توانید استنباط کنید که گوگل تشخیص داده است بسیاری از افرادی که به دنبال "لباس" می گردند، می خواهند به صورت آنلاین خرید لباس انجام دهند، همچنین یک ویژگی Local Pack برای این کلمه کلیدی وجود دارد که نشان دهنده تمایل گوگل برای کمک به جستجوگرانی است که ممکن است به دنبال خرده فروشان لباس محلی باشند.
اگر کوئری مبهم باشد، گوگل گاهی اوقات ویژگی "پالایش بر اساس" را نیز برای کمک به جستجوگران برای مشخص کردن بیشتر آنچه به دنبال آن هستند، اضافه می کند. با انجام این کار، موتور جستجو می تواند نتایجی را ارائه دهد که به جستجوگر در انجام وظیفه خود کمک بیشتری کند.
گوگل طیف گستردهای از انواع نتایج را دارد که میتواند بسته به کوئری ارائه دهد، بنابراین اگر میخواهید یک کلمه کلیدی را هدف قرار دهید، به SERP نگاه کنید تا بفهمید چه نوع محتوایی باید ایجاد کنید.
ابزارهایی برای تعیین ارزش کلمه کلیدی
چه مقدار ارزش یک کلمه کلیدی به وب سایت شما اضافه می کند؟ این ابزارها می توانند به شما در پاسخ به این سوال کمک کنند، بنابراین آنها ابزارهایی عالی برای تحقیق کلمات کلیدی شما خواهند بود:
✔️ Moz Keyword Explorer : یک کلمه کلیدی را در Keyword Explorer وارد کنید و اطلاعاتی مانند حجم جستجوی ماهانه و ویژگیهای SERP (مانند بستههای محلی یا اسنیپتهای برجسته) را که برای آن عبارت رتبهبندی میشوند، دریافت کنید. این ابزار با استفاده از نرخ دادههای کلیک زنده، دادههای دقیق حجم جستجو را استخراج میکند.
امتیاز "دشواری" Keyword Explorer همچنین می تواند به شما کمک کند تا گزینههای کلمات کلیدی خود را به عباراتی که بهترین شانس برای رتبه بندی آنها را دارید، محدود کنید. هر چه امتیاز یک کلمه کلیدی بالاتر باشد، رتبه بندی آن عبارت دشوارتر خواهد بود.
✔️ Google Keyword Planner: برنامهریز کلمات کلیدی AdWords گوگل از نظر تاریخی رایجترین نقطه شروع برای تحقیق کلمات کلیدی SEO بوده است. با این حال، برنامهریز کلمات کلیدی دادههای حجم جستجو را با دستهبندی کلمات کلیدی در بسته های بزرگ محدوده حجم جستجو محدود میکند.
✔️ Google Trends: ابزار روند کلمات کلیدی گوگل برای یافتن نوسانات فصلی کلمات کلیدی عالی است. به عنوان مثال، "ایده های لباس خنده دار شب چله" در هفته های قبل از شب چله به اوج خود می رسد.
✔️ Keywordtool.io: این ابزار نیز اطلاعات کاملی در مورد کلمات کلیدی از جمله میزان سختی ، نرخ تبلیغات پولی و میزان جستجو به کاربر می دهد.
✔️ KWFinder: این ابزار نیز اطلاعات کاملی در مورد عبارات جستجو، میزان رشد، میزان جستجو و همچنین 10 سایت برتر دارای رتبه در آن کلمه کلیدی را نمایش می دهد.
خب در اینجا این مقاله نیز به پایان رسید، همراه ما باشید با مقاله سئو داخلی در فصل بعد، سوالات و نظرات خود را در مورد این مقاله در پایین همین صفحه از ما بپرسید.
اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحقیق کلمات کلیدی هستید پیشنهاد می کنیم مقاله
" راهنمای جامع یافتن کلمات کلیدی در سئو "
را حتما مطالعه نمایید.
ثبت نظر