طراحی و ساخت اپلیکیشن پزشکی چه مزایایی دارد؟ ✔️

امروزه تعداد اپلیکیشن های حوزه سلامت و درمان در حال افزایش است، اما آنچه بسیار مهم است ذکر این مطلب است که این پلتفرم فرصت بسیاری خوبی را برای بهبود روند و ارائه خدمات درمانی و پزشکی ایجاد کرده است.

مزایای طراحی اپلیکیشن خدمات پزشکی

 براساس آمار در حال حاضر 6.4 میلیار نفر در سراسر جهان از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، این در حالی است که بیشتر افراد از گوشی موبایل برای استفاده از اپلیکیشن های مختلف بهره می‌گیرند. 

امروزه تعداد اپلیکیشن های حوزه سلامت و درمان در حال افزایش است، اما آنچه بسیار مهم است ذکر این مطلب است که این پلتفرم فرصت بسیاری خوبی را برای بهبود روند و ارائه خدمات درمانی و پزشکی ایجاد کرده است. به‌عنوان مثال برخی از برنامه‌های این اپلیکیشن برای نظارت از راه دور بیمار طراحی‌شده است تا میزان پذیرش در بیمارستان را کاهش دهند، اما همچنان بر ارتباط پزشک و بیمار تمرکز دارند.

مزایای طراحی اپلیکیشن خدمات پزشکی

برنامه خدمات پزشکی آنلاین چیست؟

این برنامه پلتفرمی است که خدمات پزشکی و درمانی را برای بیماران در بستر گوشی های موبایل، تبلت یا PWA فراهم می کند. اپلیکیشن خدمات پزشکی روشی جدید و نوآورانه برای ارائه خدمات مراقبتی و درمانی است، به‌طور کلی اپلیکیشن های حوزه سلامت و درمان را می‌توان به 3 دسته تقسیم کرد :

✔️ برنامه‌های که مبتنی بر  مدیریت سلامت افراد از راه دور هستند مثل اپلیکیشن معاینه پزشک و تجویز دارو برای بیماران مناطق روستایی
✔️ برنامه‌های  که مبتنی بر مدیریت سلامت زندگی هستند مثل اپلیکیشن های رژیم‌درمانی، اپلیکیشن های یادآوری دارو
✔️ برنامه‌های که مبتنی بر مراجع بالینی و تشخیص هستند مل اپلیکیشن نوبت‌دهی، اپلیکیشن خدمات پزشکی در منزل

مطالعه بیشتر:      ترفندهای طراحی اپلیکیشن پزشکی و مراقبت های بهداشتی


هزینه های درمانی را کاهش می دهد

طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل در بخش خدمات پزشکی و درمانی راه حل بسیار خوبی برای کاهش هزینه ها برای بیماران می باشد، زیرا بسیاری از فرآیند های هزینه‌بر از طریق اپلیکیشن به راحتی انجام می شد.
در تعامل بیماران با پزشکان یا بیمارستان در اپلیکیشن، بیماران به‌راحتی می‌توانند هزینه‌ها در هر زمان مشاهده کنند و زمانی که صورتحساب نهایی را دریافت می‌کنند غافلگیر نشوند.

فاصله مکانی بیمار و پزشک اهمیت ندارد

بی شک یکی از مهترین مزایای خدمات پزشکی اهمیت نداشتن فاصله مکانی است، با استفاده از این پلتفرم پزشکان می توانند به افرادی که در مناطق روستایی و دورافتاده زندگی می کنند کمک کنند تا آنها هم به خدمات پزشکی و درمانی دست یابند.
پزشکان به آسانی می توانند توصیه ها و نسخه ها را برای بیماران خود در هر مکانی که هستند بفرستند؛ بدون اینکه نیاز به مراجعه به بیمارستان داشته باشند. علاوه بر این افراد از طریق چنین برنامه هایی حتی می توانند دارو های نسخه خود را خریداری کنند بدون اینکه از خانه خود خارج شوند.

مطالعه بیشتر:      بهترین شیوه طراحی اپلیکیشن پزشکی

خطا های پزشکی را کاهش می دهد

متخصصان و پزشکان مراقبت های بهداشتی و درمانی برای اتخاذ تصمیمات تشخیصی دقیق، نیاز به دسترسی به انواع مختلفی از منابع بالینی دارند.
با کمک اپلیکیشن‌های سلامت، پزشکان و پرستاران می‌توانند در عرض یک دقیقه به پایگاه‌های اطلاعاتی پزشکی و دارویی متصل شوند و به نتایج آزمایشگاهی دسترسی پیدا کنند. 
آنها همچنین می‌توانند از دستگاه‌ها و برنامه‌های تلفن همراه برای راهنمای مرجع دارو، ماشین حساب پزشکی، دستورالعمل‌های بالینی و سایر کمک‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری استفاده کنند.
این امکانات می تواند تفاوت واقعی در تصمیم گیری های تشخیص بیماری و درمان ایجاد کند.
تصمیمات پزشکی آگاهانه میزان خطا را کاهش داده و کارایی و دانش را بهبود می بخشد. 
و بیمار می تواند هشدارهای اولیه را برای تشخیص عوارض دریافت کند و بر این اساس درمان خود را برنامه ریزی کند. 

مطالعه بیشتر:      مزیت طراحی اپلیکیشن داروخانه آنلاین برای داروخانه‌ها

روند درمان بیمار را کنترل می کند

هنگاهی که بیماران از بیمارستان مرخص می شوند یا کلینیک را ترک می کنند،کنترل اینکه آیا دارو های خود را مصرف می کنند یا اصلا آنها را خریداری کرده اند بسیار دشوار است.
عدم پایبندی بیماران به دارو بر روند درمان آنها بسیار تاثیر می گذارد؛ به همین علت نیازمند مدیریت دقیق بر این بخش هستیم.
اپلیکیشن های خدمات پزشکی با قرار دادن ویژگی هایی مانند یادآوری خودکار دارو و اطلاعات آموزشی، شانس مصرف صحیح دارو های بیماران را افزایش می دهند که این امر بر بهبود تاثیر می گذارد.

ارتباط بین بیمار و پزشک را تقویت می کند

ارتباط مثل همیشه یک مشکل پیچیده در مراقبت های بهداشتی بوده است؛ متخصصان و پزشکان برای ارائه خدمات با کیفیت به بیمار و کاهش قصور پزشکی باید تعاملی شفاف، دقیق و به موقع با بیماران برقرار کنند.
فرآیند های سنتی و ارتباط حضوری ناکارآمد معمولا منجر به عدم ارتباط و نتیجه ضعیف مراقبت از بیمار می شود.
با پیشرفت‌های فناوری تلفن همراه، برنامه‌های سلامت می‌توانند این شکاف ارتباطی را با ارائه ابزارهای متغیر برای باز نگه داشتن کانال‌های ارتباطی بین بیماران و پزشکان 24 ساعته ببندند. 
به عبارت دیگر، اپلیکیشن های ارتباطی بیمار و پزشک می توانند گردش کار پزشکی کارآمدتری را با حفظ ارتباط پزشکان با بیماران از راه دور و بدون دردسر فراهم کنند. 

به عنوان مثال، از طریق پیام‌های متنی ایمن یا تماس ویدیویی، بیماران می‌توانند قرار ملاقات با پزشکان را تعیین کنند، با مراقبان ارتباط برقرار کنند، یا حتی نسخه‌هایی را از داروخانه‌ها سفارش دهند و آنها را مستقیماً با تلفن همراه خود در خانه تحویل دهند. بیماران اکنون می توانند نقش فعالتر و آگاهانه تری در مدیریت سلامت خود داشته باشند. هر چه سطح مشارکت بیمار در سلامت خود بالاتر باشد، تجربیات و نتایج سلامتی بیمار بهتر است.

برنامه‌های سلامت تلفن همراه به پزشکان اجازه می‌دهند تا بیماران را پس از عمل تحت نظر داشته باشند، ترخیص سریع‌تر را تسهیل کنند، و پیگیری مجازی را برای افزایش بهبودی پس از عمل، بهبود رضایت بیمار انجام دهند. 

مطالعه بیشتر:      طراحی اپلیکیشن سالمندان یک فرصت طلایی و پولساز

ابزاری کارآمد برای پزشکان و کادر درمان

در وهله اول اپلیکیشن های مراقبت درمانی به یک موهبت برای پزشکان، پرستاران و سایر متخصصین حوزه سلامت تبدیل شده است؛ این پلتفرم ارتباط موثر و کارآمد بین پزشکان و بیماران برقرار کرده است.
طبق آمار ، 93٪ از پزشکان و متخصصان معتقدند که برنامه های مراقبت های بهداشتی می توانند سلامت بیمار را بهبود بخشند و 80٪ از پزشکان از فناوری تلفن همراه برای ارائه مراقبت از بیمار استفاده می کنند.
اپلیکیشن خدمات پزشکی آنلاین به یکی از پولساز ترین بخش های دنیای اینترنت تبدیل شده است، پیش بینی می شود تا سال 2022 سود حاصل از این پلتفرم ها به 49.12 میلیارد دلار برسد.

مطالعه بیشتر:      ویژگی های یک اپلیکیشن تناسب اندام خوب چیست؟

عوامل موثر در بهبود کیفیت برنامه های مراقبت های بهداشتی در سال 2023

برای اجرای موثرتر ایده های استارتاپی در زمینه مراقبت های بهداشتی چه باید کرد؟ شما باید عوامل و روندهای موجود در این زمینه را زیر نظر داشته باشید و از آنها در برنامه خود استفاده کنید تا بتوانید با زمان پیش بروید.  

  • برنامه های مراقبت های بهداشتی تجزیه و تحلیل داده ها. داده های کلان همان چیزهایی هستند که برنامه شما از آن ها سود می برد. این داده ها به متخصصان کمک می کند تا بفهمند که چه تعداد دارو و تجهیزات پزشکی باید خریداری شود. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل داده ها به متخصصان اجازه می دهد تا راه های جدیدی را برای بهبود وضعیت فعلی حوزه مراقبت های بهداشتی پیدا کنند.

  • برنامه های مراقبت های بهداشتی اینترنت 5G. تعامل دیجیتالی آنی، به‌ ویژه در برنامه‌ های مراقبت های پزشکی از راه دور، که در آنها اتصال پرسرعت مهم ترین بخش است، معانی زیادی دارد. اتصال 5G در حال حاضر در بسیاری از کشورها در دسترس است، و شما باید به استفاده از این فناوری برای عملکرد بهتر برنامه خود فکر کنید. البته، 5G یک ویژگی سخت افزاری است و به توسعه برنامه شما بستگی ندارد، اما باید آن را در نظر داشته باشید.   

  • برنامه های مراقبت های بهداشتی پزشکی و سلامت از راه دور. امروزه برنامه ها برای تعامل مستقیم بین پزشکان و بیماران نقشی حیاتی دارند. برنامه های مراقبت های پزشکی از راه دور به بیماران این امکان را می‌دهند که یک قرار ملاقات با پزشکان تنظیم کنند.

  • برنامه های مراقبت های بهداشتی راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی. هوش مصنوعی و داده های کلان اغلب برای بهبود و تسریع ارائه نتیجه اضافه می شوند. هوش مصنوعی امکان تجزیه و تحلیل و پردازش حجم وسیعی از داده ها را فراهم، و فرآیند تصمیم گیری را تسهیل می کند. علاوه بر این، هوش مصنوعی به پزشکان کمک می کند تا با دقت بیشتری بیماری را تشخیص دهند و درمان را سریع تر شروع کنند. قابلیت های هوش مصنوعی بی حد و حصر است.

  • برنامه های مراقبت های بهداشتی بلاک چین. بلاک چین یک فناوری ابری نسبتاً جدید است که اطلاعات ذخیره شده را به بلوک های ایمن تقسیم می کند و اشخاص غیرمجاز نمی توانند به آنها دسترسی داشته باشند. راه‌ حل‌ های ابری به پزشکان اجازه می‌دهند تا به صورت ۲۴ ساعته اطلاعاتی درباره بیماران به دست آورند و به این صورت بیماران همیشه می‌ دانند که داده‌های آن‌ها در جای امنی قرار دارند و تا زمانی که اجازه دسترسی را صادر نکنند، بدون تغییر باقی می‌مانند.

محصول مرتبط:     طراحی اپلیکیشن پزشکی آنلاین

کلام آخر

توسعه یک برنامه پزشکی فرآیندی است که علاوه بر تیم توسعه، متخصصان بسیار دیگری را نیز درگیر می کند. می توانید مشاورانی را استخدام کنید که به شما در انجام تحقیقات، تجزیه و تحلیل شرایط بازار، انتخاب ایده های مناسب و غیره کمک می کنند.

 ما در شرکت پیشگامان دامنه فناوری یک محصول پزشکی درجه یک برایتان ایجاد خواهیم کرد که توجه پزشکان و بیماران را به خود جلب کند. تنها چیزی که برای رسیدن به یک نتیجه موفقیت آمیز به آن نیاز داریم لیست دقیق پیش نیازهای شما است.

divider
divider

محصولات مرتبط

⚡ طراحی و پیاده سازی انواع اپلیکیشن اندروید، iOS، وب اپلیکیشن و PWA ✒️ برنامه نویسی سفارشی با متدهای جدید ✒️ طراحی بصورت cross-platform ✒️ قابل انتشار بر روی تمامی مارکت های نرم افزاری معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور ✒️ بروزرسانی سریع و آسان ✒️ سیستم مدیریت آسان و پیشرفته ◀️ مشاوره رایگان + یکسال پشتیبانی رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
✅ شرکت طراحی اپلیکیشن پیشگامان دامنه فناوری ◀️ مناسب برای پزشکان، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه ها ✒️ امکان نوبت دهی و رزرو آنلاین ✒️ قابلیت ارسال پیام به صورت متن و عکس ✒️ معرفی تمامی متخصصین و پزشکان ✒️ ارسال نوتیفیکیشن برای کاربران و کادر پزشکی ✒️ معرفی کامل کلینیک و بیمارستان ✒️ اتصال به درگاه بانکی معتبر ✒️ امکان ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی در منزل ✒️ پیاده سازی نهایی اندروید، IOS و وب اپلیکیشن ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
❤️ طراحی اپلیکیشن پرستاری آنلاین ☚ ارائه خدمات درمانی و مراقبت از بیماران بصورت آنلاین ✒️ درخواست خدمات توسط بیمار ✒️ دسته بندی خدمات پرستاری ✒️ قابلیت جستجو و فیلتر پیشرفته ✒️ ارسال پیام از طریق نوتیفیکیشن ✒️ اتصال به انواع درگاه‌های پرداخت ✒️ مشاهده مدارک و گواهینامه کادر درمان ✒️ دسته بندی خدمات پرستاری ✒️ وبلاگ مطالب آموزشی و پزشکی ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه

ثبت نظر

الهه
الهه
پنجشنبه 28 بهمن 1400

مرسی از مقاله عالیتون

الهه
الهه
پنجشنبه 28 بهمن 1400

مرسی از مقاله خوبتون

admin picture
پاسخ مدیر به الهه
شنبه 8 مرداد 1401

سپاس از نظرتون