چگونه یک کمپین بازاریابی اثربخش داشته باشیم ✔️

راه اندازی و تبلیغات بازاریابی دیجیتال دارای پارامترهای زیادی است که رعایت و دقت در آنها باعث رشد و پیشرفت کسب و کار ما می شود . هنگام شروع یک کمپین بازاریابی دیجیتال ثبت کلیه بازخوردها و بررسی و آنالیز ها در موفقیت کمپین شما نقش زیادی دارند . در این مقاله سعی شده تا نکات و توصیه های لازم را در جهت تدوین یک کمپین دیجیتال خوب بیان شود .

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین‌ تبلیغاتی، مجموعه‌ای از تبلیغات برنامه‌ریزی شده است که پیامی یکسان را برای دستیابی به هدفی خاص به دست مخاطبان هدف می‌رسانند. از مهم‌ترین اهداف کمپین می‌توان به جذب مشتری جدید، افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش اشاره کرد. 

چگونه یک کمپین بازاریابی اثربخش داشته باشیم

راه اندازی و تبلیغات بازاریابی دیجیتال دارای پارامترهای زیادی است که رعایت و دقت در آنها باعث رشد و پیشرفت کسب و کار ما می شود . هنگام شروع یک کمپین بازاریابی دیجیتال ثبت کلیه بازخوردها و بررسی و آنالیز ها در موفقیت کمپین شما نقش زیادی دارند . در این مقاله سعی شده تا نکات و توصیه های لازم را در جهت تدوین یک کمپین دیجیتال خوب بیان شود .

 اهدافتان را مشخص کنید

هدفتان را از بازاریابی دیجیتال مشخص کنید , اگر عناصر زیادی را در بازاریابی دیجیتال مانند ایمیل مارکتینگ , تبلیغات کلیکی , تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام می خواهید استفاده کنید , می توانید از شرکت هایی که این خدمات را ارائه می دهند کمک بگیرید .
اهداف زیاد و متنوعی ممکن است در کمپین دیجیتال شما وجود داشته باشد که می توانید بر روی آنها متمرکز شوید . بعضی از مهم ترین آن اهداف می تواند شامل آگاهی از برند و رشد مخاطبین ، تبدیل و ایجاد سرنخ می شود.
آگاهی از برند یکی از مهمترین مواردی است که باید بر روی آن تمرکز کنید بطور مثال برای شما پیش آمده که بجای اینکه به کسی بگویید چیزی را در اینترنت سرچ کند ، بگویید فلان چیز را در گوگل جستجو کن؟ این شناخت برند در بالاترین سطح است. وقتی کاربران به جای جستجوی عمومی برند شما را سرچ کنند شما به مهمترین هدف خود رسیده اید , البته تا رسیدن به این جایگاه راه طولانی پیش رو دارید.
جمع آوری مخاطب کار ساده ای نیست , شما هر چقدر هم از دوستان و آشنایان خود بخواهید تا به شما کمک کنند ( بازار گرم ) باز هم شما نیازمند ایجاد کمپین بازاریابی دیجیتال هستید . شما می توانید برای گسترش مخاطبین از تبلیغات هدفمند شبکه های اجتماعی استفاده کنید و یا اینکه از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید  .

برای نفوذ در میان مشتریان و ایجاد رغبت به خرید در آن ها باید تلاش کنیم , گر هدف شما از کمپین بازاریابی دیجیتال ، تبدیل خریداران بلقوه به مشتریان بلفعل است ، مخاطبین باید تبلیغات شما را ببینند، آن را باز کنند و از شما خرید کنند.در گسترش مشتریان فعلی ارسال کد تخفیف یا هدیه رایگان برای مشتریان بی تاثیر نیست . برای جذب مخاطبین هدف خود اقدام به ایجاد سرنخ کنید تا کاربران بتوانند از محصولات شما مطلع می شوند و برای کسب اطلاعات از شما و احتمالا خرید پیش قدم می شوند , هدف شما هر چه که باشد ، برای داشتن یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق باید اقدامات متفاوتی را انجام دهید.

 اهدافتان را مشخص کنید

مطالعه بیشتر:     نکاتی مهم در مورد بازاریابی ویدئویی

بازار هدف خود را مشخص کنید بازار هدف خود را مشخص کنید

مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند ؟ اگر دارای سایت هستید , استفاده از برخی ابزارها مانند گوگل آنالیتیکس می تواند به شما در شناخت مخاطبینتان کمک کند . اگر در ابتدای فعالیت خود هستید با بررسی رقبا می توانید زودتر به هدف خود برسید . در بررسی رقبا به این نکته دقت کنید که هدفی دقیقا مشابه با آنها تدوین نکنید و به دنبال بازاری باشید که رقبا از آن قافل بوده اند .
یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق مخاطب خود را به خوبی شناخته و جذب می نماید , شما نمی توانید همه مشتریان را هدف قرار دهید ,  بازار خاص خود را پیدا کنید.

 بازار هدف خود را مشخص کنید

مطالعه بیشتر:      5 نکته برای سئوی محتوای ویدیویی ✔️ آموزش ویدیو مارکتینگ

 جزئیات مخاطبین هدف خود را تعریف کنید  جزئیات مخاطبین هدف خود را تعریف کنید

بعد از اینکه مخاطبین هدف خود را شناسایی کردید , جزئیات آنها را مورد بررسی قرار دهید مثلا شغلشان چیست ، درآمدشان چقدر است ، سن‌شان چقدر است ، به چه چیزهایی علاقه دارند , مکان زندگی آنها کجاست و سوالاتی از این قبیل .
در ترسیم شخصیت مشتری تان , ویژگی های جمعیت شناسی، ترس ها، اهداف و فعالیت های دنیای دیجیتال آن ها را هم مورد توجه قرار دهید . جمع اوری این اطلاعات نیازمند زمان ، تمرین و صبوری است و در موفقیت کمپین شما تاثیر گذار می باشد .

جزئیات مخاطبین هدف خود را تعریف کنید

بودجه کمپین بازاریابی دیجیتال خود را مشخص کنید بودجه کمپین بازاریابی دیجیتال خود را مشخص کنید

کمپین های بازاریابی دیجیتال به صرفه ترین (نه کم هزینه‌ ترین) نوع تبلیغات است , و شما متناسب با هر بودجه ای که دارید می توانید یک کمپین راه اندازی کنید . در تدوین کمپین میزان درآمدی را که می خواهید داشته باشید را مشخص کنید و بر اساس آن یک هدفگذاری معقول انجام دهید . مثلا اگر می خواهید با کمپین تبلیغاتی 10 میلیون تومان در ماه در آمد داشته باشید و قیمت محصولتان هم 100 هزار تومان است، باید از این کمپین 100 فروش داشته باشید. با این مثال می توانید بودجه تان را بر اساس حاشیه سودی که می خواهید به دست بیاورید ، تنظیم کنید.
اختصاص بودجه بخش مهمی از یک کمپین بازاریابی دیجیتال است .اگر نمی دانید چقدر باید بودجه اختصاص دهید با یک متخصص بازاریابی دیجیتال مشورت کنید .
در تدوین کمپین بازاریابی دیجیتال , شما باید کانال های متناسب با هدفتان را انتخاب کنید مثلا اگر شرکتتان B2B  است  نباید از کانال هایی استفاده کنید که مخصوص شرکت هایB 2C است .

بودجه کمپین بازاریابی دیجیتال خود را مشخص کنید

مطالعه بیشتر:      5 نکته مهم برای بازاریابی محتوایی

تحقیق درباره کلمات کلیدی تحقیق درباره کلمات کلیدی

در تبلیغات گوگلی و بهینه سازی سایت , انتخاب کلمات کلیدی مناسب و درست بسیار ارزشمند است . کلمات کلیدی کلماتی هستند که کاربران در موتور جست و جوی گوگل سرچ می کنند تا محصول یا خدمات مدنظرشان را پیدا کنند و یا پاسخ سوالاتشان را پیدا کنند .
بهترین روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب این است که خودتان را به جای مشتریان بگذارید. شروع به جستجو نموده و کلمات مختلف را پیدا  و ثبت کنید . استفاده از ابزار گوگل ترند و KWfinde  نیز می تواند تا حدودی به شما در این زمینه کمک کند .
بعد از اینکه جست و جوی کلمات کلیدی را انجام دادید موقع آن است که سایتتان را بهینه سازی کنید و یا تبلیغات گوگل را پیاده سازی کنید. استخدام یک متخصص کمپین بازاریابی دیجیتال می تواند به شما در انتخاب کلمات کلیدی و رسیدن به اهدافتان کمک نماید .

 تحقیق درباره کلمات کلیدی

 تبلیغات در شبکه های اجتماعی تبلیغات در شبکه های اجتماعی

بعد از شناسایی مخاطبین , هدف گذار یو جستجوی کلمات کلیدی وقت آن رسیده تا به سراغ شبکه های اجتماعی بروید. صرف نظر از اینکه در چه شبکه اجتماعی می خواهید تبلیغ می کنید ، باید تبلیغ شما هم تعامل با مخاطب را بالا ببرد و هم با مخاطب تان هماهنگی داشته باشد. از آنجایی که دسترسی به قابلیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی خود برای کاربران ایرانی امکان پذیر نیست، باید از تبلیغات در صفحات هدف و تبلیغات اینفلئولنسری استفاده کنید.

 تبلیغات در شبکه های اجتماعی

مطالعه بیشتر:       سئو سایت , از واقعیت تا عمل

 ایمیل مارکتینگ بازاریابی ایمیلی را فراموش نکنید

شما با استفاده از بازاریابی مجدد قادر خواهید بود تا خریدارانی که احتمالا از دست داده اید را دوباره به دست آورید. اگر کسی از محصولات شما دیدن کرد ولی خرید نکرد، می توانید با تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا گوگل یا ارسال ایمیل آن ها را هدف قرار دهید.
شما می توانید از طریق ارسال ایمیل به کاربرانی که خرید ناقص دارند و یا اینکه عضو خبرنامه شما شده اند و خرید نمی کنند ارتباط برقرار کرده و آنها را به خرید ترغیب نمایید , حتی می توانید با شناسایی علایق کاربران خود , به آنها پیشنهادات ویژه ارائه کنید .

 ایمیل مارکتینگ

 پروفایل های شبکه های اجتماعی‌تان را مدیریت کنید پروفایل های شبکه های اجتماعی‌تان را مدیریت کنید

با اینکه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بخش مهمی از کمپین بازاریابی دیجیتال است ولی نباید از مدیریت و نظارت بر اکانت غافل شد . شما باید همیشه بر افزایش طرفدارانتان تمرکز داشته باشید تا بتوانید تعداد مشتریانتان را زیاد کنید. هیچ وقت به مشتریانتان فعلی تان بسنده نکنید.
در تعاملات خود با کاربران پاسخ مشتریان ناراضی خود را نیز بدهید , این کار باعث افزایش حس اعتماد کاربران و ارتباط بیشتر می شود . این نکته را در نظر داشته باشید که مشتریان ناراضی نقاط ضعف شما را که باید برای پیدا کردن آنها هزینه کنید را به رایگان به شما نشان می دهند .
اگر یک مشتری تجربه بدی از شما دارد، می توانید با او وارد مکالمه شوید، از او بخواهید تا  تجربه بدش را برایتان بازگو کند و با یک کد تخفیف از آنها بخواهید تا دوباره کسب و کار شما را تجربه کنند.

 پروفایل های شبکه های اجتماعی‌تان را مدیریت کنید

بازاریابی مجدد انجام دهید  بازاریابی مجدد انجام دهید

شما با استفاده از بازاریابی مجدد قادر خواهید بود تا خریدارانی که احتمالا از دست داده اید را دوباره به دست آورید. اگر کسی از محصولات شما دیدن کرد ولی خرید نکرد، می توانید با تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا گوگل یا ارسال ایمیل آن ها را هدف قرار دهید.
شما می توانید از طریق ارسال ایمیل به کاربرانی که خرید ناقص دارند و یا اینکه عضو خبرنامه شما شده اند و خرید نمی کنند ارتباط برقرار کرده و آنها را به خرید ترغیب نمایید , حتی می توانید با شناسایی علایق کاربران خود , به آنها پیشنهادات ویژه ارائه کنید .

بازاریابی مجدد انجام دهید

مطالعه بیشتر:      چگونه با استفاده از سئوی محلی، مشتریان خود را افزایش دهیم

  برای وبلاگ نویسی استراتژی داشته باشید  برای وبلاگ نویسی استراتژی داشته باشید

وبلاگ نویسی  یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در سئو می باشد . وبلاگ نویسی از طریق جذب مخاطب قادر است تعاملات شما را با کاربرانتان بالا برده و کاربران را به سمت محصول و یا خدمات شما هدایت کند . در وبلاگ نویسی شما محتوایی را که تهیه می کنید باید متناسب با خدمات و محصولاتتان باشد . یک محتوای خوب معمولا بین 700 تا 1500 کلمه می باشد .
شما از طریق لینک سازی در مقالاتتان می توانید مخاطبین خود را به صفحات مورد نظرتان هدایت کنید و حتی اطلاعات آنها را گرفته و در کمپین های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید .

  برای وبلاگ نویسی استراتژی داشته باشید

طراحی یک کمپین بازاریابی دیجیتال عالی طراحی یک کمپین بازاریابی دیجیتال عالی

استفاده از تمامی موارد ذکر شده باعث خواهد شد تا شما بتوانید یک کمپین بازاریابی دیجیتال خوب طراحی و اجرا کنید و هزینه های مالی کمتری را برای آن صرف کنید .تمام موارد مرتبط با بازاریابی دیجیتال دارای پیچیدگی های خاص خود بوده و نیازمند داشتن دانش و تجربه در آن زمینه ها می باشد . شما برای طراحی یک کمپین دیجیتال خوب می توانید از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید ..

طراحی یک کمپین بازاریابی دیجیتال عالی

معرفی محصول:      تولید محتوای حرفه ای

divider
divider

محصولات مرتبط

⚡ طراحی و پیاده سازی انواع اپلیکیشن اندروید، iOS، وب اپلیکیشن و PWA ✒️ برنامه نویسی سفارشی با متدهای جدید ✒️ طراحی بصورت cross-platform ✒️ قابل انتشار بر روی تمامی مارکت های نرم افزاری معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور ✒️ بروزرسانی سریع و آسان ✒️ سیستم مدیریت آسان و پیشرفته ◀️ مشاوره رایگان + یکسال پشتیبانی رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ پیاده سازی طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ دوره های آموزش سئو و بازاریابی دیجیتال اولیه رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
خدمات حرفه ای سئوی سایت و فروشگاه اینترنتی ✔️ خدمات کامل سئوی داخلی سایت ✔️ بهینه سازی محتوا ✔️ خدمات سئوی خارجی سایت (بک لینک و ریپورتاژ) ✔️ تولید محتوای تخصصی ✔️ عکاسی از محصول ✔️ خدمات کامل سرچ کنسول و گوگل مپ ✔️ تحقیق کلمات کلیدی ✔️ بررسی رقبا ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید ⬇️⬇️⬇️
ادامه

ثبت نظر