
یک بازاریابی محتوایی موثر برای یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی، شامل کمپینهای ایمیلی، کمپین های موفق کلیکی، استراتژی رسانههای اجتماعی و سایر موارد کلیدی است. وقتی صحبت از استراتژی کلی بازاریابی اینترنتی می شود، محتوا تنها رشته ای است که همه چیز را به هم وصل می کند.
5 نکته مهم برای بازاریابی محتوایی
یک بازاریابی محتوایی موثر برای یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی، شامل کمپینهای ایمیلی، کمپین های موفق کلیکی، استراتژی رسانههای اجتماعی و سایر موارد کلیدی است. وقتی صحبت از استراتژی کلی بازاریابی اینترنتی می شود، محتوا تنها رشته ای است که همه چیز را به هم وصل می کند. بدون وجود یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر، پیامهای شما ممکن است به نظر ناهماهنگ، غیرصادقانه یا گیج کننده به نظر برسد، که هر یک از این موارد برای شما و کسب و کارتان هزینه زیادی را به همراه خواهد داشت. به علاوه، هیچ وسیله ای بهتر از یک استراتژی بازاریابی محتوا خوب و سنجیده برای افزایش سئو وجود ندارد. اما اگر در بازاریابی محتوا تازه کار هستید، فکر کردن به همه عواملی که نیاز به ایجاد یک استراتژی محتوای هوشمند دارد ممکن است در ابتدا، سخت به نظر برسد. در این مقاله ما بهترین روش های ایجاد محتوا را بیان کردیم، با پیشگامان همراه باشید.
1. مخاطب خود را درک کنید، سپس آنها را به قهرمان تبدیل کنید
مهم نیست که میخواهید پست وبلاگ ایجاد کنید، یا فقط برای صفحات وب سایت شرکت خود محتوا بنویسید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصوری ذهنی از مخاطبان خود بسازید، به عبارت دیگر، قبل از شروع نوشتن، باید مزایایی را که شرکت یا کسب و کار شما برای مشتریان خود ارائه می دهد را ارزیابی کنید.همیشه این سوال را از خود بپرسید که چرا باید افراد، محصول یا خدمات شما را نسبت به رقبا استفاده کنند؟ شرکت شما چه مشکلی را برای مشتریانتان حل می کند؟ یک استراتژی بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا در مورد نحوه گفتگو با مخاطبانتان فکر کنید. برنامههای خود را با مشتریانتان در میان بگذارید و در مورد محصولات و خدماتتان با آنها صحبت کنید، وقتی که توانستید مخاطب خود را پیدا کنید، پاسخ به سوالات آنها ساده تر خواهد بود. هنگامی که درک جامعی از مخاطبان هدف خود پیدا کردید، محتوایی ایجاد کنید که مشتریان را در مرکز توجه آن قرار دهد، هنگام نوشتن محتوای وبلاگ، خدمات و محصولات، مطمئن شوید که آنچه می نویسید، برای زندگی مشتریان شما مفید است.
مطالعه بیشتر: تولید محتوا چیست؟ ✔️ مراحل تولید محتوا و انواع آن
2. محتوایی با درخواست واضح از مخاطب ایجاد کنید
اکنون که می دانید مشتریان شما چه کسانی هستند، گام بعدی در ایجاد یک استراتژی محتوای هوشمند، تعیین اهداف برند شما است. میخواهید مخاطبانتان چه کاری انجام دهند؟ تصمیم گیری در مورد اینکه کدام اقدامات کاربر، برای برند شما موثر است و یا اقدامی برای درخواست تماس یا ارتباط با شما بسیار مهم است.
بازاریابی محتوا از CTA (Call to Action) برای کمک به برند شما برای رسیدن به این اهداف استفاده می کند. آیا می خواهید مشتریان شما یک برنامه را دانلود کنند؟ خرید محصول؟ نوشتن کامنت؟ دانلود کاتالوگ شما؟ دانستن این موضوع که دقیقاً اهداف برند شما چیست، به تمرکز تلاشهای بازاریابی محتوای شما کمک میکند و به شما کمک میکند تقویم محتوای خود را برنامهریزی کنید یا تصمیم بگیرید کدام بخش از محتوا را در اولویت قرار دهید.
مطالعه بیشتر: آموزش جامع سئو داخلی سایت
3. از قدرت کلمات کلیدی SEO استفاده کنید
بازاریابی محتوا و سئو در کنار هم هستند و دو موضوع جدا از هم نیستند. سئو یا بهینه سازی موتور جستجو به نحوه رتبه بندی وب سایت شما برای عبارات یا کلمات کلیدی مختلف اشاره دارد. استفاده از نرم افزارهای سئو مانند SEMrush یا Ahrefs می تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی درست را پیدا کرده و آنها را در محتوای خود استفاده کنید. در واقع، تولید محتوا یعنی ترکیب کلمات کلیدی سئو با موضوعات و نیازهای مخاطبین شما است . تعادل ظریفی بین پر کردن یک وبلاگ یا صفحه وب با کلمات کلیدی خاص و ارائه محتوای معنادار وجود دارد که مخاطبان برند شما بخواهند وقت خود را برای خواندن آن صرف کنند. یکی از راههای هوشمندانه برای استفاده از کلمات کلیدی سئو در استراتژی بازاریابی محتوا، این است که تقویم محتوایی خود را بر اساس موضوعاتی برنامهریزی کنید که هم مخاطبان شما به آن علاقهمند هستند و هم به شما کمک میکند رتبه بالایی را از نظر سئو کسب کنید. در شرکت پیشگامان دامنه فناوری، تیم بازاریابی محتوایی و کارشناسان سئوی ما، همکاری نزدیکی دارد تا اطمینان حاصل شود که محتواهایی که برای مشتریان خود می نویسیم هم برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد و هم برای خوانندگان مفید باشد.
مطالعه بیشتر: 15 نکته برای نوشتن محتوای مناسب سایت
4. از داده ها برای بهینه سازی استراتژی محتوایی خود استفاده کنید
همزمان با توسعه استراتژی بازاریابی محتوای، عملکرد محتواهای نوشته شده در وب سایت را نیز مورد بررسی و آنالیز قرار دهید، استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics برای ردیابی آمارهای کلیدی مانند بازدید از صفحه، بازدیدهای منحصر به فرد از صفحه، نرخ پرش، زمان ماندن در صفحه و عمق پیمایش می تواند به شما کمک کند که محتوای شما چقدر برای مخاطبین مفید و جذاب بوده است. آمار بازدید محتواهای خود را با معیارهای صنعت خود مقایسه کنید. اگر محتوای شما دارای عملکردی خوب و مناسب است، به کاری که انجام میدهید ادامه دهید، حتی می توانید چند وبلاگ ایجاد کنید که به رتبه بندی بهتر شما برای رسیدن به کلمات کلیدی سخت تر کمک کند، اما اگر محتوای شما عملکرد ضعیفی دارد، به این فکر کنید که آیا نیازهای مخاطب خاص خود را برطرف می کنید یا خیر، آیا به اندازه کافی کلمات کلیدی ایجاد کرده اید؟ اگر محتوای شما از نظر سئو رتبه بالایی ندارد، ممکن است مخاطبان شما در وهله اول برای یافتن محتوای شما با مشکل مواجه هستند. وقتی تیم محتوایی ما در پیشگامان دامنه فناوری با مشتریانمان کار میکند، ارزیابی جامعی از محتوای موجود مشتریانمان انجام میدهیم تا مشخص کنیم که تلاشهای بازاریابی محتوای آنها درحوزههای کلیدی مانند لحن بیان، مسیر هدایت کاربر، تراکم کلمات کلیدی و موارد دیگر سئو چگونه عمل کرده است.
5. سایر کانال های محتوا را در نظر داشته باشید
همزمان با ایجاد استراتژی بازاریابی محتوایی، بهتر است فراتر از محتوای وبلاگ و صفحات فرود در وب سایت خود فکر کنید. کانال های زیادی وجود دارد که مخاطبان شما ممکن است از آنها برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود استفاده کنند برای مثال، ویدئو به عنوان یک کانال کلیدی و موثر برای بازراریابی دیجیتال مورد توجه است. در اغلب موارد فکر کردن به این که چگونه می توانید از کمپین های پولی، کمپین های بازاریابی ایمیلی یا رسانه های اجتماعی برای تکمیل محتوای وبلاگ خود استفاده کنید ارزشمند و موثر است. اگر به تنهایی بازاریابی محتوا را برای کسبوکارتان مدیریت میکنید، ارزش وقت گذاشتن را دارد تا یک رویکرد چند کاناله برای بازاریابی محتوا در نظر بگیرید.
محصول مرتبط: طراحی و سئو سایت


ثبت نظر