همه ما به دنبال راه هایی برای کسب درآمد بیشتر آنلاین هستیم. راه اندازی و اداره یک کسب و کار کوچک قطعا جذابیت های خود را دارد، اما با مجموعه ای از چالش های خاص خود نیز همراه است. حقیقت این است که راه اندازی هر نوع کسب و کار، سختی های خود را دارد و اولین قدم برای شروع، فکر کردن به یک ایده است. در این راهنما، ما چندین ایده کسب و کار آنلاین را برای مبتدیان و کارآفرینان با تجربه، و همچنین مراحل راه اندازی یک کسب و کار آنلاین به شما ارائه خواهیم داد.
35 ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی
همه ما به دنبال راه هایی برای کسب درآمد بیشتر آنلاین هستیم. راه اندازی و اداره یک کسب و کار کوچک قطعا جذابیت های خود را دارد، اما با مجموعه ای از چالش های خاص خود نیز همراه است. حقیقت این است که راه اندازی هر نوع کسب و کار، سختی های خود را دارد و اولین قدم برای شروع، فکر کردن به یک ایده است. در این راهنما، ما چندین ایده راه اندازی کسب و کار آنلاین را برای مبتدیان و کارآفرینان با تجربه، و همچنین مراحل راه اندازی یک کسب و کار آنلاین به شما ارائه خواهیم داد.
افراد زیادی قبلا شروع به کارآفرینی کرده اند و با داشتن ایده خود و اجرای درست به موفقیت رسیده اند. ما در اینجا برای کمک به شما در پیدا کردن ایده های سودآور کسب و کار آنلاین، مجموعه ای از نکات ساده در مورد نحوه راه اندازی یک کسب و کار بدون ترک شغل روزانه خود را گردآوری کرده ایم. با کمی تلاش سخت و برنامه ریزی دقیق، به زودی می توانید یک کسب و کار آنلاین داشته باشید و آن را مدیریت کنید که به شما آزادی کسب درآمد در هر جای دنیا را می دهد.
ایده های کسب و کار آنلاین که می توانید به سرعت شروع کنید
چه بخواهید یک کارآفرین تمام وقت باشید یا یک کسب و کار آنلاین پاره وقت، باید یک راه درآمد ایجاد کنید، محصول یا خدمات شما باید نیازهای خاص مصرف کننده را برآورده کند. ما لیستی از کسب و کارهای آنلاین بالقوه سودآور تهیه کرده ایم که هزینه های راه اندازی کمی دارند و به راحتی و به سرعت راه اندازی می شوند.
دسترسی سریع به محتوا (برای مشاهده هر بخش بر روی آن کلیک کنید)
☷ 1- مشاوره کسب و کارهای کوچک
☷ 2- مشاوره سئو
☷ 3- مشاوره رسانه های اجتماعی
☷ 4- تجارت خرده فروشی تجارت الکترونیک برای بازارهای خاص
☷ 5- کسب و کار طراحی یا توسعه وب
☷ 6- وبلاگ نویسی آنلاین
☷ 7- خدمات پشتیبانی فنی از راه دور
☷ 8- راه اندازی فروشگاه آنلاین صنایع دستی
☷ 9- طراحی و توسعه اپلیکیشن
☷ 10- طراحی و توسعه موتور جستجو خاص
☷ 11- دراپ شاپینگ
☷ 12- آموزش آنلاین
☷ 13- ساخت آموزش و قرار دادن در یوتیوب
☷ 14- مربیگری از راه دور (منتوری)
☷ 15- ایجاد کانال پادکست آنلاین
☷ 16- نویسندگی فنی (تولید محتوای متنی تخصصی)
☷ 17- مشاوره حقوقی شرکتی آنلاین
☷ 18- مشاوره استارتاپ
☷ 19- بازاریابی دیجیتال
☷ 20- نوشتن کتاب الکترونیکی
☷ 21- خدمات طراحی گرافیک
☷ 22- جذب مشتری (لید جنریشن)
☷ 23- تاثیرگذاری در شبکه های اجتماعی (اینفلوئنسری)
☷ 24- کسب و کار گویندگی
☷ 25- تولید پادکست تخصصی
☷ 26- ویرایش صدا و ویدئو
☷ 27- نوشتن بیزنس پلن
☷ 28- روابط عمومی و مدیریت مشتریان
☷ 29- فروش لباس آنلاین
☷ 30- خدمات حسابداری و مالیاتی
☷ 31- خدمات آماده سازی اظهارنامه مالیاتی
☷ 32- گل فروشی آنلاین
☷ 33- شیرینی پزی آنلاین
☷ 34- غذای خانگی آنلاین
☷ 35- طراحی دکوراسیون داخلی
1- مشاوره کسب و کارهای کوچک
مشاوران به کسب و کارها و افراد در مورد مسائل مختلف و جنبه های تجاری مشاوره می دهند. یک ایده برای مشاوره کسب و کارهای کوچک میتواند ایجاد یک پلتفرم آنلاین باشد که به صاحبان کسب و کارهای کوچک کمک کند تا مشاورههای لازم را در زمینههای مختلف دریافت کنند. این پلتفرم میتواند از طریق طراحی وب سایت و یا طراحی اپلیکیشن قابل دسترسی باشد و به کاربران امکان برقراری ارتباط با مشاوران مجرب را فراهم کند.
مشاورههای ارائه شده میتواند شامل مواردی مانند برنامه ریزی استراتژیک، بازاریابی و فروش، مالی و حسابداری، مدیریت منابع انسانی، فناوری اطلاعات، بازاریابی دیجیتال و ... باشد. این پلتفرم همچنین میتواند امکان ارتباط مستقیم بین کاربران و مشاوران را فراهم کرده و برای هر کسب و کار مشاور مناسب را معرفی کند تا بهبودهای مورد نیاز را انجام دهد.
2- مشاوره سئو
اگر با مباحث موتورهای جستجو آشنا هستید و مهارت های فنی لازم در پلتفرم هایی مانند سرچ کنسول گوگل و Google Analytics و ابزارهای مرتبط دارید، تبدیل شدن به یک مشاور بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می تواند است گزینه ای سودآور باشد. بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک از تأثیر سئو بر کسب و کار خود آگاه نیستند و غالبا درک درستی از این موضوع ندارند.
یک ایده برای مشاوره در زمینه سئو (بهینهسازی موتورهای جستجو) میتواند ایجاد یک پلتفرم آنلاین در قالب سایت و اپلیکیشن باشد که به صاحبان وبسایتها کمک کند تا بهبودهای لازم را در رتبهبندی و نمایش وبسایت خود در نتایج موتورهای جستجو اعمال کنند. مشاورههای سئو شامل مواردی مانند تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی محتوایی، ساختار فنی وبسایت، بهبود سرعت بارگذاری، بهبود محتوا و سئو داخلی و خارجی میتواند باشد. همچنین، این پلتفرم میتواند به کمک ابزارها و تکنیکهای تحلیلی مختلف، به کاربران خود کمک کند تا عملکرد و رتبه وبسایت خود را مانند گزارشهای مداوم و نظارتی بهبود دهند.
3- مشاوره رسانه های اجتماعی
با اهمیت روزافزون رسانه های اجتماعی برای کسب و کارها، مشاوران سوشال مدیا بسیار مورد تقاضا هستند. شرکت های بزرگ می توانند برای اداره حساب های رسانه های اجتماعی خود، یک آژانس یا یک کارمند تمام وقت استخدام کنند، اما مشاغل کوچک اغلب باید بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را مدیریت کنند.
به عنوان یک مشاور رسانه های اجتماعی، می توانید به کسب و کارهای کوچک در طراحی راهکارها، ایجاد تقویم های محتوا و توسعه یک استراتژی کلی محتوا برای رسیدن به مخاطب هدفشان کمک کنید. با افزایش تعداد دنبال کنندگان آنها، تجارت شما نیز رشد خواهد کرد.
یک ایده برای مشاوره در زمینه شبکههای اجتماعی میتواند ایجاد یک سرویس مشاوره آنلاین باشد که به افراد، کسب و کارها و سازمانها کمک کند تا به بهبود حضور و فعالیتهای خود در شبکههای اجتماعی بپردازند. مشاوره در این زمینه میتواند شامل مواردی مانند استراتژیهای محتوا، راهکارهای افزایش تعاملات، بهبود رتبهبندی و دیده شدن در شبکههای اجتماعی، مدیریت تبلیغات و رویدادهای مختلف در این شبکهها و همچنین طراحی کمپین های مختلف باشد.
4- تجارت خرده فروشی تجارت الکترونیک برای بازارهای خاص
برای هر چیزی و هر خدماتی مخاطبی وجود دارد. با راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی تخصصی، می توانید به مشتریانی که به دنبال محصولات خاص شما هستند دست پیدا کنید. پیدا کردن یک جایگاه تجاری می تواند به شما در متمایز شدن از سایر برندها و ایجاد اعتبار و تخصص کمک کند. برای توسعه محصولی برای فروش در فروشگاه آنلاین خود، به رسانه های اجتماعی نگاه کنید و نیازهای مصرف کنندگان را ارزیابی کنید.
سایت فروشگاهی میتواند در زمینههای مختلفی از جمله لباس، الکترونیک، خوراکی، لوازم خانگی و غیره فعالیت داشته باشد و حتی در قالب چند فروشگاهی (مارکت پلیس) راه اندازی شود. در این سایت، فروشندگان میتوانند محصولات خود را ثبت کنند و مشتریان میتوانند با مرور بر روی سایت، محصولات مورد نیاز خود را جستجو کرده و خرید کنند. سایت میتواند امکاناتی مانند سیستم مقایسه محصولات، امتیازدهی و نظرات مشتریان، فیلترهای جستجو، پیگیری سفارشات و پشتیبانی آنلاین را فراهم کند.
با توجه به رقابت فراوان در این حوزه، میتوانید با ارائه خدمات بیشتری مانند تخفیفها و پیشنهادهای ویژه، برنامه وفاداری برای مشتریان، خدمات ارسال سریع و امنیتی بهتر، سعی کنید تا مشتریان بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنید. همچنین، استفاده از روشهای بازاریابی دیجیتال مانند تبلیغات آنلاین و بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) نیز میتواند به افزایش شناخت و ترافیک سایت شما کمک کند.
5- کسب و کار طراحی یا توسعه وب
اگر یک متخصص طراحی سایت خلاق هستید که از شکلگیری چیدمان وبسایت، تم بصری، مجموعه فونت و پالت رنگ آن لذت میبرید، ممکن است طراحی وب سایت به صورت فریلنسری مسیر خوبی برای شما باشد. اگر در این زمینه تجربه کمی دارید یا اصلا تجربه ای ندارید، می توانید اصول اولیه طراحی وب را بیاموزید و ابزارهایی را که برای موفقیت به آنها نیاز دارید، به دست آورید. برای شروع می توانید سراغ سیستم پرطرفدار وردپرس بروید و با چند ماه آموزش و تمرین در این زمینه متخصص شوید.
این کسب و کار میتواند خدمات متنوعی ارائه دهد از جمله طراحی سایتهای شخصی، سایتهای فروشگاهی، وبسایتهای شرکتی، وبلاگها، پورتالها و سایر نوع وبسایتهای تخصصی. برای افزایش جذابیت و تمایز از رقبا، میتوانید خدمات توسعه سفارشی و ویژه برای هر مشتری را ارائه دهید. همچنین، ارائه خدمات مرتبط مانند بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)، بهینهسازی سرعت بارگذاری، ایجاد رابط کاربری کاربرپسند، افزودن امکانات تعاملی مانند فرمهای تماس، چت آنلاین و غیره نیز میتواند کسب و کار را از دیگران متمایز کند.
از مهارت های فنی و خلاقانه خود برای صاحبان مشاغلی که می خواهند حضور آنلاین خود را به سطح بعدی ببرند، استفاده کنید. یک نمونه کار جامع بسازید و وب سایت خود را برای نمایش آن و جذب مشتریان ثابت ایجاد کنید.
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید
6- وبلاگ نویسی آنلاین
اگر عاشق نوشتن هستید یا اطلاعات مفیدی برای اشتراک دارید، وبلاگ نویسی و تولید محتوای متنی ممکن است یک تجارت سودآور باشد. راه اندازی یک وبلاگ تجاری با ابزارهای ساخت وب سایت مانند وردپرس کاری ساده است. با این حال، ثبات و کیفیت برای موفقیت کلیدی هستند. برای به دست آوردن دنبال کنندگان ثابت، باید به طور مداوم محتوای باکیفیت تولید کنید که برای خوانندگان شما ارزش ارائه دهد. محتوایی که خوانندگان شما را آموزش دهد، اطلاع رسانی کند یا سرگرم کند، به آنها دلیلی برای دنبال کردن شما می دهد.
پس از تسلط بر ایجاد محتوای مداوم، می توانید با فروش محصولاتی مانند دوره های آنلاین، مربیگری دیجیتال، کتاب های الکترونیکی یا وبینار از وبلاگ خود درآمد کسب کنید. همچنین می توانید فضای تبلیغاتی یا پست های حمایت شده بفروشید. این استراتژی کسب و کار ممکن است برای کسب درآمد به کمی زمان و تلاش بیشتر نیاز داشته باشد، اما می تواند بسیار سودآور باشد.
برای افزایش درآمد می توانید با قبول ریپورتاژ اگهی و فروش صفحات رتبه دار سایت به کسب و کارهای برای لینک سازی خارجی، کسب درآمد کنید.
7- خدمات پشتیبانی فنی از راه دور
بسیاری از مشاغل کوچک در بودجه خود جایی برای استخدام یک کارمند تمام وقت IT ندارند. وقتی سیستم های آنها با مشکل مواجه می شوند، معمولاً با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده تماس می گیرند که با کامپیوتر آشنایی دارد. اگر به فناوری تسلط دارید و در زمینه کامپیوترها و شبکه ها تجربه کاری دارید، می توانید با ارائه کمک فنی فوری از طریق نرم افزار دسکتاپ از راه دور، نیاز آنها به برقراری ارتباط با فرد دیگری را از بین ببرید.
خدمات حضوری در محل جهت تعمیرات نرم افزاری، تعویض قطعه، خدمات مربوط به شبکه های سیمی و بی سیم و نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته را می توانید ارائه کنید. برای راه اندازی اینکار می توانید یه وب سایت با کلید واژه های محلی ایجاد کنید، کسب و کار خود را در گوگل مپ، نشان و بلد ثبت کنید و در ابتدا از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، دیوار و شیپور برای جذب مخاطب استفاده کنید.
8- راه اندازی فروشگاه آنلاین صنایع دستی
بازارهای آنلاین برای عرضه و فروش کالاهای دست ساز (صنایع دستی)، فروش آنلاین محصولات را برای صنعتگران بسیار آسان کرده اند. این گزینه ای است که اگر می توانید منبع ثابتی برای تامین محصولات دست ساز با کیفیت از جمله قلمزنی، بافتنی، سفالگری، چوبکاری، نقاشی، جواهرسازی و سایر صنایع دستی پیدا کنید، گزینه مناسبی است. اگر یک کاردستی منحصر به فرد دارید، فروش محصولات خود در یک سایت تجارت الکترونیک راه خوبی برای کسب درآمد در خانه و انجام کاری است که دوست دارید.
برای راهاندازی یک فروشگاه آنلاین صنایع دستی، ابتدا میتوانید با صاحبان کسب و کارهای صنایع دستی همکاری کنید و محصولات آنها را در وبسایت خود عرضه کنید. همچنین، میتوانید با استفاده از روشهای بازاریابی دیجیتال مانند تبلیغات آنلاین، بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) و حضور فعال در شبکههای اجتماعی، به تبلیغ و ارتقای فروشگاه خود بپردازید.
به علاوه، ایجاد یک بخش وبلاگ در وبسایت فروشگاه میتواند به جذب مخاطبین جدید و افزایش شناخت برند شما کمک کند. در این بخش، میتوانید مقالات و مطالب مرتبط با صنایع دستی، راهنماییها و نکات مفید در زمینههای مختلف مانند فرآیند ساخت محصولات، انتخاب مواد اولیه و غیره را ارائه دهید.
هزینه های راه اندازی برای این ایده تجاری بسیار کم است، به شرطی که مواد خلاقانه خود را به صورت عمده از یک تامین کننده صنایع دستی خریداری کنید. اگر بتوانید آثار هنری خود را به سرعت در یک فروشگاه آنلاین ایجاد و بفروشید، به زودی سود خواهید کرد. صنعتگران محلی زمانی که کسب و کار خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند، موفقیت بیشتری کسب می کنند.
9- طراحی و توسعه اپلیکیشن
اپلیکیشن های موبایل بیش از هر زمان دیگری محبوب هستند و مردم حاضرند برای مدیریت زندگی خود از طریق گوشی های هوشمند، پول خوبی پرداخت کنند. اگر ایده جدیدی برای ساخت یک اپلیکیشن موبایل دارید و نحوه کد نویسی را می دانید، به فکر ساخت آن باشید. همچنین می توانید برای کسب و کارهایی که باید برنامه های اختصاصی خود را ایجاد کنند، توسعه دهنده برنامه های موبایل شوید.
چندین راه برای ساخت اپلیکیشن وجود دارد، اولین راه استفاده از پلتفرم های آنلاین ساخت اپ، این پلتفرم ها برای شروع کار مناسب هستند و می توانید نسخه اولیه طرح و ایده خود را با سرعت پیاده سازی کنید، دومین راه استفاده از افزونه های ایجاد اپلیکیشن وردپرس است، شما می توانید با راه اندازی سایت فروشگاهی بر روی آن پلاگین اپ ساز مورد نظر خود را نصب کنید و راه سوم سفارش اپلیکیشن به شرکت های طراحی اپلیکیشن مانند شرکت پیشگامان دامنه فناوری است.
اگر ایده ای برای یک اپلیکیشن دارید اما از اصول و قوانین کد نویسی آگاهی ندارید، به دنبال همکاری با توسعه دهندگان نرم افزار برای ساخت اپلیکیشن باشید. بسته به موقعیت و دانش خود، ممکن است بتوانید از توسعه اپلیکیشن، یک تجارت پرسود داشته باشید.
10- طراحی و توسعه موتور جستجو خاص
گوگل و بینگ در همه جا هستند، اما لزوماً نیازهای همه کاربران را برآورده نمی کنند. اگر در یک زمینه خاص متخصص هستید، موتور جستجوی خود را بسازید که به افراد با دانش کمتر در پیدا کردن آنچه به دنبالش هستند کمک کند. شانس موفقیت شما ممکن است بالاتر باشد اگر موتور جستجوی شما به کاربران این امکان را بدهد که پارامترهایی مانند زیر موضوعات و انواع منابع را وارد کنند، به جای اینکه فقط یک جستجوی عمومی انجام دهند.
نمونه های موتورهای جستجوی خاص اپلیکیشن دیوار، ترب و ... است، شما می توانید اطلاعات کسب و کارهای رشته خاصی را در سایت به همراه اطلاعات آنها بارگزاری کنید تا کاربران بتوانند به سادگی به خدمات و محصولات مورد نظر خود دست یابند.
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید
11- دراپ شاپینگ
اگر می خواهید یک سایت تجارت الکترونیک را اداره کنید، ممکن است نگران مدیریت موجودی و انبارداری باشید. با دراپ شاپینگ، می توانید سفارشات مشتری را در یک فروشگاه آنلاین دریافت کنید و مستقیماً برای تامین به یک خرده فروش شخص ثالث ارسال کنید.
یک ایده برای کسب و کار دراپ شیپینگ (Dropshipping) میتواند ایجاد یک پلتفرم آنلاین باشد که به فروشندگان امکان دهد محصولات خود را برای فروش در اینترنت ثبت کنند و سپس سفارشات را به تامینکنندگان مربوطه ارسال کنند تا مستقیماً به مشتریان ارسال شود، این ایده در قالب راه اندازی مارکت پلیس (چند فروشگاهی) انجام می شود. این پلتفرم میتواند محصولات متنوعی از جمله لباس، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی، وسایل خانگی و سایر کالاها را در اختیار فروشندگان قرار دهد. هر فروشنده میتواند محصولات خود را بر اساس نیاز و تمایل انتخاب کند و بر روی پلتفرم ثبت کند.
از طرف دیگر، مشتریان میتوانند به راحتی از این پلتفرم برای جستجو و خرید محصولات موردنظر خود استفاده کنند. سفارشات توسط فروشندگان به تامینکنندگان ارسال میشود و تامینکنندگان مسئول ارسال مستقیم محصولات به مشتریان هستند. این مدل کسب و کار به فروشندگان این امکان را میدهد که بدون داشتن موجودی و هزینههای انبار و ارسال، محصولات خود را به فروش برسانند.
12- آموزش آنلاین
راه اندازی یک کسب و کار آنلاین که دوره های دیجیتالی را به هر کسی که به موضوع مورد نظر علاقه مند است ارائه می دهد، به راحتی می تواند برای شما درآمد کسب کند. شما می توانید با فروش مواد نوشتاری آماده یا سایر محتوای قابل دانلود با پرداخت هزینه، سود کسب کنید.
برای راهاندازی یک پلتفرم آموزش آنلاین باید یک وبسایت یا اپلیکیشن موبایل راه اندازی کنید تا به افراد امکان دهد به صورت آنلاین از طریق ویدیوها، مقالات، آزمونها و سایر منابع آموزشی، مهارتها و دانش در زمینههای مختلف را یاد بگیرند. این پلتفرم میتواند محتواهای آموزشی متنوعی را ارائه دهد، از جمله آموزشهای مرتبط با مهارتهای کاربردی مانند برنامهنویسی، طراحی گرافیک، بازاریابی دیجیتال، مدیریت کسب و کار، آشپزی، موسیقی، زبانهای خارجی و غیره. همچنین، این پلتفرم میتواند برنامههای آموزشی و دورههای مختلف با سطوح مختلف مانند مبتدی، متوسط و پیشرفته را ارائه دهد.
برای جذب بیشترین تعداد دانشجوها و کاربران، میتوانید از روشهای بازاریابی دیجیتال مانند تبلیغات آنلاین، بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) و حضور فعال در شبکههای اجتماعی استفاده کنید. همچنین، ایجاد یک بخش وبلاگ در وبسایت پلتفرم آموزشی میتواند به جذب مخاطبین جدید و افزایش شناخت برند کمک کند. در این بخش، میتوانید مقالات و مطالب مرتبط با آموزش و یادگیری را ارائه داده و نکات و راهنماییهای مفیدی را به کاربران ارائه دهید.
13- ساخت آموزش و قرار دادن در یوتیوب
یوتیوب راه اندازی یک کسب و کار آموزشی آنلاین را بسیار آسان می کند. ویدیوهایی از خودتان در حال آموزش به تماشاچیان در هر موضوعی آپلود کنید و از رسانه های اجتماعی برای گسترش خبر کانال خود استفاده کنید. با افزایش تعداد بینندگان، میتوانید ویدیوهای خود را پولی کنید و از آنها سود ببرید.
برای کسب درآمد از یوتیوب، میتوانید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید. روش های کسب درآمد از یوتیوب عبارتند از نمایش تبلیغات در ویدئوها، ارائه محتوای اختصاصی برای اعضا، تبلیغ محصول و خدمات از طریق اسپانسری، معرفی و فروش محصولات و خدمات خود و فروش محتوای دیجیتال.
14- مربیگری از راه دور (منتوری)
برای یک تجربه شخصی تر و رودررو، مربیگری از راه دور را در نظر بگیرید. برخی از افرادی که به دنبال کمک فردی هستند ممکن است به چیزی فراتر از درس نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، افرادی که به دنبال پیشرفت در شغل خود، بهبود تغذیه یا یافتن معنای بیشتر در زندگی خود هستند، می توانند از طریق نرم افزار چت ویدیویی مانند Zoom یا Skype از مربیگری شما بهره مند شوند.
به جای ارائه تمرین و آموزش مانند معلم آنلاین، هدف شما به عنوان مربی از راه دور این است که به مشتریان خود مشاوره، راهنمایی و پشتیبانی ارائه دهید. اگر وبلاگی برای کسب و کار خود راه اندازی کنید یا به طور مرتب در مورد موضوعات مربیگری خود در لینکدین پست بگذارید، قابل اعتمادتر و آگاه تر به نظر خواهید رسید.
یک ایده برای منتوری آنلاین میتواند ایجاد یک پلتفرم آنلاین در قالب سایت و یا اپ باشد که به افراد امکان مراجعه به منتورها و مشاوران متخصص در زمینههای مختلف را فراهم کند. منتورها میتوانند افرادی با تجربه و دانش متخصص در زمینههای مختلف باشند، از جمله کارآفرینی، مدیریت کسب و کار، حرفهای شدن در حوزههای مختلف، مهارتهای شخصی و حرفهای، توسعه کاری، آموزش و غیره.
با ارائه خدمات منتوری آنلاین، افراد میتوانند از تجربیات و دانش منتورها بهرهمند شده و به بهبود مهارتها و دستیابی به اهداف خود کمک بیشتری داشته باشند. این پلتفرم میتواند امکاناتی مانند برنامهریزی جلسات منتوری، ارسال پیام و مکالمه آنلاین، اشتراک گذاری منابع و موارد آموزشی، بررسی پیشرفت و تعیین اهداف را فراهم کند.
برای جذب بیشترین تعداد کاربران و منتورها، میتوانید از روشهای بازاریابی دیجیتال مانند تبلیغات آنلاین، بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) و حضور فعال در شبکههای اجتماعی استفاده کنید. همچنین، ارائه خدمات با کیفیت و ایجاد ارتباط معنیدار با کاربران و منتورها نیز میتواند به رشد و موفقیت پلتفرم شما کمک کند.
15- ایجاد کانال پادکست آنلاین
تعداد افرادی که پادکست راه اندازی می کنند و به پادکست های مورد علاقه خود گوش می دهند در سال های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. با راه اندازی شبکه پادکست خود از این روند استفاده کنید. میتوانید هر پادکستی را که ضبط میکنید در کانال قرار دهید، اما اگر به افراد دیگر، چه دوست و چه غریبه، فرصت مشارکت در پادکستهای خود را بدهید، به احتمال زیاد شبکه خود را سریعتر بسازید. نحوه کسب درآمد کانال پادکست شما می تواند از طریق فروش اشتراک و یا تبلیغات اسپانسری باشد.
یک ایده برای تولید پادکست صوتی میتواند شامل ایجاد یک پادکست موضوعی در زمینههای مختلف مانند روانشناسی، موفقیت شخصی، ادبیات، تاریخ، علم و فناوری، موسیقی، سفر، طنز و ... باشد. برای تولید پادکستهای صوتی، میتوانید از تجربیات شخصی خود یا از مهمانانی که در زمینههای مختلف تخصص دارند، بهره بگیرید. همچنین، میتوانید مصاحبهها با افراد موفق، نقد و بررسی کتابها، برنامههای رادیویی و تلویزیونی، واقعیتهای تاریخی و ... را نیز به عنوان محتوای پادکست خود در نظر بگیرید.
برای جذب بیشترین تعداد شنوندگان، میتوانید از روشهای بازاریابی دیجیتال مانند تبلیغات در شبکههای اجتماعی، بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) و همکاری با سایر پادکستها و برنامههای مرتبط استفاده کنید. همچنین، ایجاد محتوای ارزشمند، جذاب و با کیفیت میتواند کمک بزرگی به جذب و حفظ شنوندگان شما کند.
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید
16- نویسندگی فنی (تولید محتوای متنی تخصصی)
اینترنت پر است از نویسندگان فریلنسر. با این حال، تعداد کمی از آنها سابقه فنی لازم برای نوشتن صحیح دفترچه راهنمای یک ماشین بزرگ یا انتقال دقیق نتایج علمی را دارند. اگر در زمینه علوم تحصیلات دارید و می توانید در مورد آن بنویسید، یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید که خدمات نویسندگی فنی شما را ارائه دهد. برای جذب مشتری در لینکدین، پونیشا و سایر پلتفرم ها تبلیغ کنید. نویسندگی فنی می تواند شامل ترجمه تخصصی، نوشتن نقد و بررسی و یا نوشتن نحوه عملکرد محصول باشد.
17- مشاوره حقوقی شرکتی آنلاین
شرکت ها برای محافظت از خود در امور حقوقی و آگاهی از اینکه چه کاری می توانند و چه کاری نمی توانند انجام دهند، به وکیل نیاز دارند. اگر یک شرکت مشاوره حقوقی آنلاین راه اندازی کنید، می توانید به کارکنان شرکت روشی برای مرتب نگه داشتن امور حقوقی خود بدون هزینه های گزاف و تعهدات حضوری گسترده وکلای سنتی ارائه دهید.
برای راه اندازی خدمات مشاوره حقوقی باید دارای مدرک وکالت باشید، یا اینکه از وکالای دارای مدرک وکالت کمک بگیرید. همچنین باید مشخص کنید که کسب و کار شما کاملاً آنلاین است یا اینکه خدمات حضوری را نیز ارائه می دهید برای مثال اگر موکل شما باید به دادگاه برود، باید به دنبال یک وکیل در منطقه خود باشد یا اینکه شما وکیل با او معرفی می کنید.
18- مشاوره استارتاپ
بسیاری از برجسته ترین شرکت های فناوری جهان به عنوان استارتاپ های کوچکی شروع به کار کردند که مدل کسب و کار مناسبی را برای موفقیت پیدا کردند. به عنوان یک مشاور استارتاپ، می توانید همین امروز به شرکت های در حال توسعه مشاوره دهید. از تخصص خود در امور مالی شرکت ها، توسعه نرم افزار و سایر زمینه های مرتبط برای ارائه دانش مورد نیاز به کسب و کارهای جدید برای موفقیت استفاده کنید. با موفقیت این استارتاپ ها، تجارت شما نیز موفق خواهد شد.
19- بازاریابی دیجیتال
تمام مشاغل می توانند از بازاریابی دیجیتال بهره مند شوند. اگر در بازاریابی محتوا، سئو، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه های اجتماعی و سایر اشکال بازاریابی دیجیتال تجربه دارید، استفاده از این مهارت ها را برای ارائه خدمات به سایر مشاغل در نظر بگیرید. به عنوان یک آژانس بازاریابی دیجیتال، می توانید بسته ها و خدمات بازاریابی آنلاین را به صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینانی که به دنبال برون سپاری فعالیت های بازاریابی خود هستند، بفروشید.
20- نوشتن کتاب الکترونیکی
اگر دیدگاه یا اطلاعات منحصر به فردی برای ارائه به یک مخاطب خاص دارید، چه در زمینه کسب و کار، توسعه فردی یا موضوع دیگری، فروش دانش خود را با نوشتن و انتشار کتاب های الکترونیکی در نظر بگیرید. علاوه بر این، می توانید خدمات نوشتن کتاب الکترونیکی را به سایر صاحبان مشاغلی که علاقه مند به انتشار کتاب هستند اما تخصص شما را ندارند، ارائه دهید. نوشتن کتاب های الکترونیکی به صورت ناشناس می تواند سود قابل توجهی برای شما به همراه داشته باشد. در ایران نیز پلتفرم هایی مانند فیدیبو، کتابراه و طاقچه برای ارائه کتاب های الکترونیک موجود می باشد.
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید
21- خدمات طراحی گرافیک
بسیاری از متخصصان و مشاغل برای مواد بازاریابی، تبلیغاتی، شبکه های اجتماعی و طراحی وب به کمک طراحی گرافیک نیاز دارند که اینکار را به آژانس ها یا افراد با تجربه در این صنعت برون سپاری می کنند. اگر شما در زیمنه طراحی گرافیکی، طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری تخصص دارید، راه اندازی خدمات طراحی گرافیک خود را در نظر بگیرید. اگر هم علاقمند به یادگیری در این زمینه هستید نرم افزارهای ادوب فتوشاپ، Adobe Illustrator، فیگما و ادوب XD را یاد بگیرید.
برای جذب سفارش و مشتری می توانید از طریق طراحی سایت، اینستاگرام، لینکدین، دیوار و سایت های فریلنسری اقدام کنید.
22- جذب مشتری (لید جنریشن)
پیدا کردن مشتری، به خصوص زمانی که کسب و کار خود را تازه شروع کرده اید، می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل، بسیاری از صاحبان مشاغل، جذب مشتری را به متخصصان برون سپاری می کنند. با راه اندازی یک کسب و کار جذب مشتری، می توانید مشتریان بالقوه را برای سایر مشاغل جمع آوری کنید و درآمد پایداری کسب کنید.
جذب مشتری آنلاین میتواند شامل ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسب باشد که مشتری را به سمت محصول یا خدمات شما هدایت نماید. برای جذب مشتری آنلاین شما باید در زمینه های مختلفی از جمله تولید محتوای باکیفیت (شامل مقالات، ویدئو ها، تصاویر و مطالب آموزشی)، استفاده از شبکه های اجتماعی، طراحی کمپین های تخفیف و فروش ویژه، طراحی کمپین های جذب مشتری و وفادار سازی، بهینه سازی سایت و ایجاد تجربه خرید مثبت تخصص داشته باشید تا بتوانید این فرآیند را بدرستی پیاده سازی کنید.
23- تاثیرگذاری در شبکه های اجتماعی (اینفلوئنسری)
اینفلوئنسری در شبکه های اجتماعی به یک مسیر شغلی محبوب و پرسود تبدیل شده است. این خط کاری شامل بازاریابی محصولات و خدمات برندهای مختلف به مخاطبان شما و کسب درآمد از چنین حمایت مالی می شود. اگر در برنامه های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک تاک دنبال کنندگان خاصی دارید، می توانید با برندهای مرتبط با مخاطبان خود همکاری کنید و از طریق پست های حمایت شده (اسپانسری)، مشارکت با برندها، برنامه های کسب درآمد، بازاریابی وابسته و موارد دیگر، درآمد کسب کنید.
بیشتر اینفلوئنسرها در حوزههای مختلف مثل زیبایی، سلامتی، مد، فیتنس، خوراکیها، سفر، فناوری و غیره فعالیت میکنند، این افراد میتوانند با ارائه محتوای متنوع و جذاب درباره محصولات یا خدمات به تبلیغ و ترویج کسب و کارها کمک کرده و در اجرای کمپینهای تبلیغاتی مختلف مانند رونمایی از محصولات جدید، تخفیفها و پیشنهادات ویژه، مسابقات و جوایز، برگزاری رویدادها و همایشها و غیره فعال هستند.
برای اینکه بتوانید در این زمینه وارد شوید باید دوره های فن بیان و ولاگری را گذرانده و با ویژگی های شبکه اجتماعی که می خواهید در آن فعالیت کنید آشنا باشید.
24- کسب و کار گویندگی
اگر صدای خوبی دارید می توانید از آن کسب درآمد کنید. یک کسب و کار گویندگی، فایل های صوتی را برای مشتریان یا شرکت ها برای ویدیوهای آموزشی، کتاب های صوتی، تبلیغات و سایر پروژه ها ارائه می دهد. می توانید خدمات گویندگی را به صورت آنلاین به مشتریان مختلف ارائه دهید تا زمانی که کسب و کار شما سودآور و در حوزه خود شناخته شده باشد.
برای درآمدزایی در این موضوع می توانید به دوبله انیمیشن و فیلم، تولید کتاب صوتی، گویندگی در رادیو، صداگذاری بر روی تیزرهای تبلیغاتی و ویدئو های آموزشی (نریشن)، گویندگی و صداپیشگی برای عروسکها و اسباببازیها، ساخت ویدیوهای طنز و سرگرمکننده با استفاده از صدا بپردازید و برای جذب مشتری می توانید در پلتفرم های مختلف فریلنسری مانند پونیشا عضو شوید و با آژانس های تبلیغاتی همکاری کنید، داشتن یک سایت هم می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند تا در جذب مشتری و فروش محصول موفق شوید.
25- تولید پادکست تخصصی
در حالی که قبلاً در مورد ایده راه اندازی یک کانال پادکست صحبت کردیم، همچنین می توانید پادکست تخصصی خود را در گروه جمعیتی مورد نظر خود راه اندازی کنید. این امر به ویژه اگر تجربه منحصر به فردی (مثلاً از مشاغل قبلی خود) در یک صنعت خاص دارید و می خواهید آن دانش را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، مفید است.
پادکسترهای موفق می توانند از طریق حمایت مالی و تبلیغات درآمد کسب کنند که به آنها امکان می دهد به طور تمام وقت این مسیر را دنبال کنند. موضوعی را انتخاب کنید، چند ایده برای شروع کار را ترسیم کنید، برنامه های بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید، روی فناوری مناسب سرمایه گذاری کنید و شروع به ضبط کنید.
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید
26- ویرایش صدا و ویدئو
با ارائه خدمات ویرایش صدا و ویدئو می توانید سود مناسبی کسب کنید. بسیاری از مشاغل و افراد به ویرایش پروژه هایی مانند کتاب های صوتی، گویندگی، پادکست ها و ویدیوهای آموزشی و تبلیغاتی نیاز دارند. اگر در این صنعت تجربه دارید، راه اندازی کسب و کار خود و ارائه خدمات حرفه ای خود را در نظر بگیرید. برای انجام این کار در حال حاضر نرم افزارها و آموزش های موبایلی زیادی در دسترس است که به سادگی می توانید در این موضوع ورود کنید.
27- نوشتن بیزنس پلن
اگر تخصص مالی و اقتصادی دارید، نوشتن بیزنس پلن می تواند درآمد خوبی برای شما به همراه داشته باشد. بسیاری از مشاغل و کسب و کارها برای موضوعات مختلف از جمله دریافت وام، گرفتن مجوزهای خاص و ... نیاز به نوشتن بیزنس پلن و داکیونت های تخصصی دارند و اغلب برای یافتن فرد متخصص دچار چالش هستند.
برای یافتن مشتری می توانید یک سایت راه اندازی کنید و یا از طریق سایت های فریلنسری و یا موسسات مشاوره ای اقدام به جذب مشتری نمایید.
28- روابط عمومی و مدیریت مشتریان
مشاغل از هر اندازه ای می توانند از همکاری با یک آژانس یا متخصص روابط عمومی بهره مند شوند. متخصصین روابط عمومی و مدیریت ارتباط با مشتری به مشاغل و افراد در ایجاد و حفظ یک تصویر عمومی مثبت کمک می کنند. مشتریان دوست دارند با برندهایی کار کنند که به آنها اعتماد دارند و متخصصان روابط عمومی اطمینان می دهند که شرکت ها از اعتبار و حرفه ای بودن برخوردار هستند. این حرفه شامل تهیه پیش نویس بیانیه های مطبوعاتی و شبکه های اجتماعی، رسیدگی به چالش های احتمالی، یافتن راه حل های روابط عمومی برای مشکلات، تنظیم مصاحبه، ارتباط موثر با مشتریان در زمینه جذب، حفظ و توسعه آنها و موارد دیگر است.
29- فروش لباس آنلاین
اگر به مد و طراحی لباس علاقه دارید و سابقه حرفه ای در این صنعت دارید، راه اندازی یک خط تولید لباس و فروش و بازاریابی آنلاین آن را در نظر بگیرید. می توانید فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید، موارد خوب و پرمخاطب را تهیه کنید، طرح های خود را ایجاد کنید و محصولات خود را بفروشید. فقط مطمئن شوید که برای تولید لباس خود تغییر و تحول ایجاد کنید تا از رقبا متمایز شوید. به عنوان مثال، شاید بخواهید از پارچه های بادوام استفاده کنید، یا شاید بخواهید بخشی از درآمد خود را به هدفی مانند سلامت روان اختصاص دهید. داشتن ایده کسب و کار مرتبط با مد می تواند برای افراد با استعداد بسیار موفق باشد.
30- خدمات حسابداری و مالیاتی
اگر تحصیلات و تجربه مناسب در زمینه مالی، مالیاتی و حسابداری دارید، راه اندازی کسب و کار حسابداری خود را برای کمک به سایر صاحبان مشاغل در مدیریت امور مالی آنها در نظر بگیرید. حسابداران به مشتریان خود در ثبت و سازماندهی امور مالی و مالیاتی کمک می کنند تا بتوانند کسب و کار خود را بهتر مدیریت کنند. با وضعیت کشور در زمینه امور مالیاتی این شغل پررنگ تر از قبل شده است. با یک بازاریابی ساده می توانید مشتریان زیادی بدست آورید.
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید
31- خدمات آماده سازی اظهارنامه مالیاتی
مانند حسابداری، اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار آماده سازی اظهارنامه مالیاتی را دارید، باید در زمینه مالی و امور مالیاتی سابقه و دانش محکمی داشته باشید. بسیاری از صاحبان مشاغل در کار خود مهارت دارند، اما به دلیل عدم اطمینان از نحوه رسیدگی به همه کاغذبازی ها، بایگانی و سایر کارها، از بار مالی فصل مالیاتی هراس دارند. به عنوان یک متخصص مالیاتی می توانید به مشتریان خود کمک کنید تا اظهارنامه های ارزش افزوده و مالیات خود را بدرستی ارائه دهند و از جریمه های احتمالی در امان باشند.
32- گل فروشی آنلاین
آیا به گل و زیبایی شناسی علاقه دارید؟ با افتتاح یک فروشگاه آنلاین گل، راه اندازی یک کسب و کار در زمینه گل آرایی و ارائه گیاهان آپارتمانی را در نظر بگیرید. برای اینکار می توانید با چندین گلخانه عرضه گل و گیاه همکاری کنید و با گذراندن دوره های نگهداری و شناخت گیاهان آپارتمانی به راحتی اینکار را شروع کنید. خدمات نگهداری گیاهان در محل و مشاوره های آنلاین را در اینکار فراموش نکنید.
33- شیرینی پزی آنلاین
اگر استعداد و علاقه مند به شیرینی پزی هستید، می توانید در آشپزخانه خود شیرینی بپزید و آنها را به صورت آنلاین بفروشید. یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید، بازاریابی شیرینی های خود را به مشتریان بالقوه شروع کنید و خودتان آنها را ارسال کنید. انتخاب برخی موارد که قنادی شما را از دیگران متمایز کند مفید است، به عنوان مثال، ارائه شیرینی های بدون لبنیات، رژیمی و با قند کم را در نظر بگیرید، یا شاید دسرها و کیک های خود را مطابق با سلیقه مشتریان به صورت سفارشی طراحی کنید.
34- غذای خانگی آنلاین
اگر به آشپزی علاقه دارید و آشپزی خوبی دارید، می توانید از هنر خود بهره ببرید، اکثر افراد شاغل، غذای خانگی را به غذاهای کترینگ ها و فست فودها ترجیح می دهند و حتی ممکن است برای میهمانی های دوستانه خود، غذای خانگی دلخواه خود را سفارش دهند. برای انجام اینکار و جذب مخاطب، استفاده از شبکه های اجتماعی، پلتفرم های ارائه غذای خانگی می تواند در جذب مخاطب به شما کمک کند.
35- طراحی دکوراسیون داخلی
این موضوع نیز مخاطبین زیادی دارد و همه افراد دوست دارند تا محیطی زیبا را داشته باشند. اگر در زمینه طراحی محیط تخصص دارید و از موارد دکوراتیو جدید آگاهی دارید، این شغل می تواند درآمد خوبی برای شما به همراه داشته باشد. راه اندازی وب سایت و فعالیت در شبکه های اجتماعی می تواند به جذب مخاطب برای شما کمک کند.
نکاتی برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین موفق
راه اندازی یک کسب و کار آنلاین موفق، چالش برانگیز است. شما باید چندین مرحله قانونی را انجام دهید، از جمله انتخاب نام تجاری مناسب خود، خرید و انتخاب دامنه، تعیین ساختار کسب و کار (حقیقی یا حقوقی)، دریافت نماد اعتماد الکترونیک (Enamad) و درگاه بانکی.
در حالی که هر کسب و کاری منحصر به فرد است، می توانید با رعایت این مراحل ضروری، شانس خود را برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین موفق افزایش دهید:
- بر اساس دانش و علاقه خود یک ایده یا صنعت تجاری را انتخاب کنید.
- بر اساس شکاف های موجود در بازار، یک جایگاه تجاری پیدا کنید.
- تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل رقبا را برای ارزیابی رقابت و دوام محصول خود انجام دهید.
- با قوانین مربوط به کسب و کارهای آنلاین آشنا شوید.
- انتخاب یک CMS مناسب برای سایت یا فروشگاه اینترنتی
- تدوین یک استراتژی بازاریابی جامع (به عنوان مثال وب سایت، بازاریابی ایمیلی، سئو، بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی محلی).
در صورتیکه مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله " صفر تا صد مجوز های لازم برای ساخت اپلیکیشن موبایل " را مطالعه نمایید.
آمار کسب و کارهای آنلاین در سال 2024
رشد کسب و کارهای آنلاین در کل دنیا دارای روندی تصاعدی بوده است. پیش بینی می شود این مسیر با روی آوردن بیشتر مصرف کنندگان به محیط دیجیتال برای برقراری ارتباط با ارائه دهندگان کسب و کار به مصرف کننده (B2C) و کسب و کار به کسب و کار (B2B) ادامه یابد.
همهگیری استفاده از خدمات آنلاین، ایده ارائه خدمات و محصولات از راه دور را با استقبال روبرو کرده و تا حد زیادی استفاده از آن رایج شده است، به برخی از داده های تجارت الکترونیک در ایران توجه کنید:
✔️ ارزش تجارت الکترونیک در ایران در سال 1401 به حدود 1000 هزار میلیارد تومان رسیده است. (این رقم در سال 1398 حدود 350 هزار میلیارد تومان بود.) پیشبینی میشود که ارزش تجارت الکترونیک در ایران تا سال 1405 به 2500 هزار میلیارد تومان برسد.
✔️ در سال 1401، حدود 50 میلیون نفر در ایران به صورت آنلاین خرید کردهاند. (این رقم در سال 1398 حدود 25 میلیون نفر بود.) پیشبینی میشود که تعداد خریداران آنلاین در ایران تا سال 1405 به 70 میلیون نفر برسد.
رشد تجارت الکترونیک در ایران در مقایسه با کشورهای منطقه سریعتر است. طبق گفته اداره تجارت بین الملل، انتظار می رود فروش کالاهای مصرفی خرده فروشی از طریق تجارت الکترونیک تا سال 2024 به 22 درصد از فروش خرده فروشی جهانی برسد. این رشد فرصت های زیادی را برای بسیاری از کسب و کارهای آنلاین برای پیشرفت و رشد فراهم می کند.
ایده کسب و کار آنلاین خود را عملی کنید
کارآفرینان جوان می توانند از تعداد زیادی کسب و کار آنلاین بالقوه و سودآور برای جایگزینی یا افزایش رشد کارهای خود استفاده کنند. با این حال، صاحبان مشاغل موفق علاوه بر علاقه و استعداد به بخش آنلاین خود، باید برای اطمینان از موفقیت شرکت های خود بر کارهای اداری مختلف تسلط داشته باشند.
برای رسیدن به موفقیت در کسب و کارهای آنلاین باید موارد زیادی را در نظر گرفت که مهمترین آن انتخاب زیر ساخت سایت مطمئن (CMS)، بررسی کامل رقبا، تدوین استراتژی بازاریابی موثر و واقعی، تدوین استراتژی تولید محتوا و البته فکر کردن وجه تمایز شما با رقبا است. انتخاب نادرست و عدم توجه به هر کدام می تواند باعث شکست و عدم رشد شما شود. به این نکته هم توجه داشته باشید که برای رسیدن به اهداف بازاریابی آنلاین خود، به زمان نیاز دارید و برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت برای آن در نظر بگیرید.
شرکت برنامه نویسی پیشگامان دامنه فناوری، با بیش از 15 سابقه در زمینه ارائه خدمات دیجیتال، می تواند شما را برای رسیدن به اهدافتان کمک کند. ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه بازاریابی دیجیتال و همچنین ارائه زیر ساخت نرم افزاری می تواند در ورود موثر کسب و کار شما به بازار دیجیتال موثر باشد. از مشاوره اولیه ما استفاده کنید.
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد اپلیکیشن و سایت و دریافت مشاوره رایگان ، اطلاعات تماس خود را وارد کنید.
ثبت نظر