بازاریابی ویدئویی استفاده از ویدئو برای تبلیغ برند، محصول یا خدمات و راهی جذاب برای ارتباط با مشتریان و جلب توجه آنها در بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی است. ویدئو میتواند ارتباطی صمیمی بین محصول و مصرفکننده ایجاد کند، به گونهای که با متن نمیتوان آنرا ایجاد کرد، به خصوص اگر کسبوکارها از افراد مختلف در ویدیوهای خود استفاده کنند.
5نکته برای سئوی محتوای ویدیویی، آموزش ویدیو مارکتینگ
تولید محتوای ویدیویی بسیار مورد علاقه کاربران است و بیش از 80درصد از ترافیک اینترنت را استفاده می کند. شرکتهایی که از ویدئو به طور موثر در برنامه محتوای بازاریابی خود استفاده میکنند، میتوانند دستاوردهای بزرگی را در زمان ماندن کاربران در صفحه، تعامل بیشتر و در نهایت تبدیل به مشتری داشته باشند.
اما چگونه می توانید استراتژی ویدیویی کارآمدی برای برند خود داشته باشید؟ پاسخ در سه کلمه کوچک خلاصه می شود، بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)
ویدئو مارکتینگ چیست؟
بازاریابی ویدئویی استفاده از ویدئو برای تبلیغ برند، محصول یا خدمات و راهی جذاب برای ارتباط با مشتریان و جلب توجه آنها در بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی است. ویدئو میتواند ارتباطی صمیمی بین محصول و مصرفکننده ایجاد کند، به گونهای که با متن نمیتوان آنرا ایجاد کرد، به خصوص اگر کسبوکارها از افراد مختلف در ویدیوهای خود استفاده کنند.
انواع بازاریابی ویدئویی
انواع مختلفی از بازاریابی ویدئویی وجود دارد، مانند:
تبلیغات بنری: ویدیویی به عنوان تبلیغات در صفحه فرود یا وب سایت ظاهر می شوند.
تبلیغات ویدیویی قبل، وسط یا پس از پخش یک ویدئوی آنلاین در رسانه های اجتماعی و سایت های استراک گذاری ویدئو
تبلیغات ویدئویی تلویزیونی به عنوان تبلیغات سنتی در میان برنامه های تلویزیونی
ویدیوی زنده شامل پخش در زمان واقعی یک رویداد، گفتگو یا راه اندازی محصول است.
اسپانسری ویدئو : نمایش محصول یا خدمات به صورت غیر مستقیم در برنامه های تلویزیونی، فیلم، سریال و برنامه های آموزشی.
چرا سئو برای محتوای ویدیویی اهمیت دارد؟
درست مانند محتوای متنی درون صفحه، سئو باید همیشه بخشی از یک کمپین استراتژیک ویدیو مارکتینگ شما باشد. با روشی که الگوریتم های یوتیوب و آپارات کار می کنند، عنوانی که برای ویدیوی خود انتخاب می کنید و از کلمات کلیدی که در آن استفاده شده در توضیحات ویدیوی شما یا در تگ های ویدیوی شما، برای سئو بسیار مهم خواهد بود. باید مطمئن شوید که این عبارات همگی دارای کلمات کلیدی با رتبه بالا هستند.
مطالعه بیشتر: سئو سایت , از واقعیت تا عمل
نکاتی برای ویدیو مارکتینگ
1. از روش های تحقیق کلمات کلیدی هوشمند استفاده کنید
تحقیق کلمات کلیدی برای عنوان ویدیو بسیار مهم است، نه تنها از نظر تایپ کردن کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات ویدیوها بلکه تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای سئوی ویدئو نیز مهم است زیرا می تواند به شما در انتخاب و تولید ویدئو نیز کمک کند. با تحقیق در کلمات کلیدی می توانید بفهمید که مردم به دنبال چه هستند؟ کاربران ما چه نوع اطلاعاتی دارند؟ کاربران ما چه نوع اطلاعاتی را می خواهند؟ کاربران ما چه نوع مشکلاتی دارند؟ چگونه می توانند برای این مشکلات راه حل پیدا کنند؟
پاسخ به این سوالات می تواند ایده های ویدیویی عالی را برای شما ایجاد کند و منجر به تولید محتوای مرتبط، مفید و با رتبه بالا شود. در یوتیوب روزانه صدها میلیون یا میلیاردها جستجو انجام می شود، بنابراین، اگر سئو را به درستی انجام دهید، امکان مشاهده بالقوه بسیار زیادی برای محصول و کسب و کار شما وجود دارد.
2. از ابزارهای سئو مناسب استفاده کنید
هنگامی که در حال برنامه ریزی یک استراتژی سئو برای کمپین ویدیویی خود هستید، می توانید از ابزارهای سئو مشابهی که برای انواع دیگر محتوا استفاده می شود مانند SEMrush یا Ahrefs استفاده کنید، اما ابزارهای سئوی ویدئویی مانند TubeRanker وجود دارد که برای سئوی ویدئوهای یوتیوب استفاده می شود، اما بهترین راه برای اطمینان از اینکه ویدیوهای شما به درستی بهینه سازی شده است، استفاده از ابزارهای سئو، تحقیقات رقبا، تحقیقات کلمات کلیدی در مورد موضوع مورد نظر و نوشتن جذاب محتوا است.
3. یک برنامه محتوای غنی از SEO ایجاد کنید
یک استراتژی محتوایی بسازید که هم موضوعات عمومی و هم موضوعات خاص و تخصصی را حول کلمات کلیدی مورد نظر دربرگیرد، مطمئن شوید که تمام توضیحات متا ویدیو را به طور موثر پر کردهاید و ویدیوهای بهینه شده ایجاد می کنید.
مطالعه بیشتر: تولید محتوا چیست؟ ✔️ مراحل تولید محتوا و انواع آن
4. طول ویدیوی خود را برای سئو بهینه کنید
مطمئن شوید که ویدیوهای شما از نظر بازه زمانی (طول ویدئو) بهینه شده باشد. طول ویدیوهای شما میتواند مستقیماً بر تعامل بیننده تأثیر بگذارد، و تعامل بیشتر، لایکهای بیشتر، بازدیدهای بیشتر و مشترکین بیشتر به رتبهبندی ویدیو شما در YouTube و سایر پلتفرمهای ویدیویی کمک میکند. برخلاف پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک تاک، ویدیوهای یوتیوب بهتر است بین دو تا پنج دقیقه به طور متوسط باشد تا عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. بسته به مخاطبانتان، حتی میتوانید ویدیوهای حداکثر ۱۰ دقیقهای را آپلود کنید، البته به شرطی که محتوای شما مفید و جذاب باشد. صرف نظر از کسب و کار شما، بهتر است ویدیوهای خود را حداقل ۲ دقیقه بسازید تا رتبه خوبی بگیرید.
5. هنگام آپلود ویدئو، سرعت سایت خود را در نظر بگیرید
وقتی صحبت از مکان آپلود ویدیوها می شود، می توانید آنها را مستقیماً در صفحه YouTube یا آپارات شرکت خود قرار دهید. YouTube تمام جنبههای فنی سئوی ویدیوها را انجام میدهد، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد آن نیست. اگر سرعت سایت شما می تواند از عهده نمایش ویدئو برمیآید، سعی کنید ویدیوها را در صفحات سایت که حاوی اطلاعات مفید و مرتبط هستند بارگزاری کنید. اگر متوجه شدید که سایت شما برای پخش ویدیوی مشکل دارد، سعی کنید لینک را به ویدیوی خود در یوتیوب یا آپارات پیوند دهید.
ثبت نظر