قبل از شروع فرآیند تحقیق کلمات کلیدی، به یک یا چند نقطه شروع نیاز دارید، باید با یک لیست اولیه از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مورد نظر خود شروع کنید. کلمات کلیدی اولیه و اصلی شما برای توسعه لیستی که به استراتژی کلمات کلیدی شما تبدیل می شود، استفاده می شود.
با کلمات کلیدی اولیه و اصلی شروع کنید
فصل اول از راهنمای جامع تحقیق کلمات کلیدیآخرین بروزرسانی : 12 بهمن
فصل اول از راهنمای جامع تحقیق کلمات کلیدی SEO
قبل از شروع فرآیند تحقیق کلمات کلیدی، به یک یا چند نقطه شروع نیاز دارید، باید با یک لیست اولیه از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مورد نظر خود شروع کنید. کلمات کلیدی اولیه و اصلی شما برای توسعه لیستی که به استراتژی کلمات کلیدی شما تبدیل می شود، استفاده می شود.
یافتن کلمات کلیدی اولیه، اغلب با بهترین حدس خود شروع می شود. در اینجا سوالاتی وجود دارد که می توانید برای کمک به طوفان فکری از خود بپرسید:
✔️ وب سایت من در مورد چیست؟ (چه خدمات و محصولاتی را ارائه می دهم)
✔️ چه چیزی می فروشم؟
✔️ فکر می کنم برای کدام کلمات کلیدی می خواهم رتبه بندی شوم؟
✔️ برای کدام کلمات کلیدی تبلیغات خریداری می کردم؟
✔️ اگر کسی تازه شروع به تحقیق در مورد موضوع سایت من می کرد، از چه کلماتی استفاده می کرد؟
کمی دقیق تر شوید
هنگام انتخاب کلمات کلیدی اولیه، دقیق بودن مفید است. اگر یک فروشگاه موتورسیکلت در مشهد دارید، ممکن است فکر کنید "موتورسیکلت" یک کلمه کلیدی عالی باشد، اما در واقع آنقدر گسترده و پر رقابت است که به احتمال زیاد به شما کمک نمی کند. در عوض، سعی کنید خاص تر و دقیق تر باشید.
✔️ کلمه کلیدی اولیه ضعیف: موتورسیکلت
✔️ کلمات کلیدی اولیه خوب: دفترچه راهنمای تعمیر موتورسیکلت، قطعات دست دوم موتورسیکلت
کلمات کلیدی اولیه برای سایت های موجود
اگر در حال حاضر یک وب سایت دارید، کشف عبارات کلیدی که وب سایت شما در حال حاضر برای آنها رتبه بندی شده است، مکان قدرتمندی برای یافتن کلمات کلیدی اولیه است. این عبارات به عباراتی گفته می شود که گوگل قبلاً آنها را مرتبط با وب سایت شما می داند، بنابراین رتبه بندی آنها برای عبارات مرتبط با این کلمات کلیدی اولیه برای شما آسان تر خواهد بود.
دو روش سریع برای یافتن کلمات کلیدی اولیه که قبلاً برای آنها رتبه بندی شده اید وجود دارد. متاسفانه روش اول که مربوط به سایت MOZ می باشد برای سایت های ایرانی و فارسی جواب نمی دهد و صرفا روش دوم که استفاده از سرچ کنسول گوگل است را می توانید استفاده کنید.
۱. کلمات کلیدی اولیه از طریق ابزار Keyword Explorer
یکی از قدرتمندترین کاربردهای Keyword Explorer توانایی نمایش کلمات کلیدی رتبه بندی شده برای هر وب سایت، پوشه فرعی، زیر دامنه یا صفحه، از جمله خود شما است.
1- به ابزار Ranking Keywords در Moz Pro بروید
2- بسته به نیازهای خود، دامنه اصلی، زیر دامنه، پوشه فرعی یا صفحه دقیق را انتخاب کنید.
3- وب سایت یا URL خود را وارد کنید
4- کلمات کلیدی با رتبه بندی #4-20 را انتخاب کنید (این را بسته به ترجیحات خود تنظیم کنید)
5- به طور پیش فرض، کشور آمریکا انتخاب شده است، اما Keyword Explorer همچنین از بریتانیا، کانادا و استرالیا پشتیبانی می کند. (متاسفانه ایران در لیست نیست)
6- روی "تجزیه و تحلیل" کلیک کنید
هنگامی که نتایج را دریافت می کنید، بخش بعدی بسیار مهم است: نتایج را بر اساس "حجم ماهانه" (بالاترین به پایین ترین) مرتب کنید.
در این مثال، ما از سایتی استفاده کردیم که قطعات موتورسیکلت می فروشد. اکنون می توانیم آن کلمات کلیدی اولیه مرتبه شده با حجم بالا را انتخاب کنیم که با وب سایت مرتبط تر هستند.
توجه داشته باشید که ما عبارات کلیدی با رتبه بندی #4-20 را انتخاب کردیم، به این معنی که کلمات کلیدی را که قبلاً رتبه بالایی برای آنها داریم، یعنی رتبه #1-3، فیلتر می کنیم. تنظیم این فیلتر به هر تنظیمی که می خواهید اشکالی ندارد. با استفاده از این فرآیند، امیدواریم کلمات کلیدی اولیه را پیدا کنیم:
✔️ با حجم جستجوی مناسب
✔️ که مرتبط با سایت ما هستند
✔️ که ما قبلاً برای آنها رتبه بالایی نداریم
در این مورد، ما کلمات کلیدی اولیه عالی مانند "لوازم جانبی موتورسیکلت" و "کلاه ایمنی" پیدا کردیم. همچنین می خواهیم کلمات کلیدی رتبه بندی شده ای را که ممکن است با کسب و کار ما مرتبط نباشند مانند "کلاه ایمنی arai" (با فرض اینکه آنها را نمی فروشیم) نادیده بگیریم.
کلمات کلیدی اولیه از طریق Google Search Console - به سایت های فارسی خدمات می دهد
همچنین می توانید کلمات کلیدی رتبه بندی شده خود را در Google Search Console پیدا کنید. به سادگی به گزارش عملکرد بروید تا تمام کوئری های رتبه بندی خود را مشاهده کنید.
نکته حرفه ای: برای یافتن با ارزش ترین کلمات کلیدی اولیه خود، نتایج را بین رتبه های 1 تا 10 فیلتر کنید و بر اساس نمایش ها مرتب کنید.
کلمات کلیدی اولیه برای سایت ها و موضوعات جدید
اگر در حال برنامه ریزی محتوا برای یک وب سایت کاملاً جدید هستید یا می خواهید وارد موضوعات جدیدی در وب سایت خود شوید، بیشتر داده های خود را از منابع شخص ثالث دریافت خواهید کرد.
هرگز نترسید - این یک شروع عالی است.
آسانترین قدم برای جمعآوری کلمات کلیدی اولیه برای یک موضوع جدید، صرفاً جستجوی عبارات کلیدی خاصی است که میخواهید برای آنها رتبهبندی کنید. در این مورد، ما در گوگل به دنبال "دفترچه راهنمای تعمیر موتورسیکلت" جستجو خواهیم کرد. در بالای نتایج، چند تبلیغ و دیگر ویژگیهای SERP را مشاهده خواهید کرد. در حال حاضر، میخواهیم به نتایج ارگانیک نگاه کنیم، بنابراین به پایین بروید تا زمانی که آنها را ببینید، شبیه به موارد زیر.
بهتر است سایت های بزرگی مانند دیجی کالا یا ویکی پدیا را که برای همه چیز رتبه بندی می شوند نادیده بگیرید و سعی کنید سایت هایی را پیدا کنید که به طور خاص روی موضوع کلمات کلیدی شما تمرکز می کنند.
در این مرحله، معمولاً میخواهید بیشتر اصطلاحات نام تجاری سایت را نادیده بگیرید. به عنوان مثال، اگر به "دیجی کالا" به عنوان یک رقیب نگاه می کردید، به احتمال زیاد نمی خواهید برای هیچ کلمه کلیدی با نام تجاری که حاوی "دیجی کالا" است رتبه بندی کنید.
حتماً یک فایل CSV از کلمات کلیدی اولیه خود صادر کنید یا آنها را در یک صفحه اکسل ثبت کنید.
ابزارهای اضافی برای کشف کلمات کلیدی اولیه
کلمات کلیدی اولیه همه جا هستند. شما اغلب باید برای پیدا کردن آنها خلاق باشید، اما هر چه لیست اولیه کلمات کلیدی اولیه شما بهتر باشد، استراتژی نهایی کلمات کلیدی شما بهتر خواهد بود. در اینجا چند مکان عالی برای کشف کلمات کلیدی اولیه وجود دارد:
جستجوهای مرتبط با گوگل
خوشبختانه زبان فارسی را جواب می دهد.
هر عبارت کلیدی را جستجو کنید، به پایین صفحه بروید و گوگل لیستی از عبارات کلیدی مرتبط را به شما نشان می دهد، اینها طلا هستند. ما همچنین این افزونه مفید Chrome را برای استخراج جستجوهای مرتبط با گوگل بیشتر توصیه می کنیم.
۲. مردم همچنین سوال می پرسند
هنوز در زبان فارسی راه اندازی نشده است.
در حالی که این سوالات کمی خاص تر هستند، می توانید ایده های کلمات کلیدی اولیه را از باکس های "مردم همچنین سوال می پرسند" گوگل نیز جمع آوری کنید.
3-وب سایت keywordtool.io
به زبان فارسی سرویس می دهد.
وبسایت محبوب keywordtool.io نقطه شروع مورد علاقه بسیاری از پروژه های تحقیق کلمات کلیدی است. در حالت رایگان هم کلمات کلیدی زیادی را به شما نمایش می دهد.
4-گوگل ترندز
زبان فارسی را سرویس می دهد.
گوگل ترندز ابزار دیگری از گوگل است که بینش ها و سوالات مرتبط جالبی را برای هر کلمه کلیدی ارائه می دهد، حتی داده های تاریخی کلمات کلیدی را به شما نشان می دهد و علاقه را بر اساس منطقه جغرافیایی تقسیم می کند.
5- KWfinder
به زبان فارسی سرویس می دهد.
کی دبلیو فایندر یک ابزار عالی برای دیدم کلمات کلیدی، سختی کلمه و میزان رقابت و همچنین رقبایی که در آن کلمه کلیدی رتبه دارند می باشد.
از معیار سختی کلمات کلیدی برای فیلتر کردن کلمات کلیدی اولیه استفاده کنید
هنگام جستجوی کلمات کلیدی اولیه، به ناچار با تعداد زیادی کلمه کلیدی بسیار رقابتی مواجه خواهید شد، کلماتی که ممکن است نتوانید برای آنها رتبه بندی بالایی کسب کنید.
برای صرفه جویی در وقت، انتخاب کلمات کلیدی اولیه که در پتانسیل دشواری کلمات کلیدی سایت شما قرار می گیرند، مفید است. این به این معنی است که شما واقعاً ممکن است فرصتی برای کسب رتبه داشته باشید.
برای یافتن پتانسیل دشواری کلمات کلیدی سایت خود، به سادگی گزارشی از کلمات کلیدی رتبه بندی شده برای دامنه خود جمع کنید. از تنظیمات زیر استفاده کنید:
1- با استفاده از "دامنه اصلی" جستجو کنید
2- "رتبه بندی" را روی 1-3 (کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بالایی دارید) تنظیم کنید
3- "حجم" را روی هر مقداری بالاتر از صفر (در این مورد، بیش از 101 جستجو در ماه) تنظیم کنید
4- بر اساس "سختی" (بالا به پایین) مرتب کنید
5- هر اصطلاح برندسازی شده را نادیده بگیرید
در این مثال، می توانیم ببینیم که بالاترین امتیاز سختی کلمات کلیدی ما برای کلمات کلیدی نیمه رقابتی، 54 برای "قطعات دوچرخه ارزان" است.
این بدان معناست که ما ممکن است پتانسیل دشواری کلمات کلیدی خود را بین 45-55 تعیین کنیم، یعنی اینها کلماتی هستند که به طور بالقوه می توانیم برای آنها رتبه بندی داشته باشیم. ما معمولاً هر کلمه کلیدی اولیه فراتر از این محدوده را نادیده می گیریم، زیرا رتبه بندی برای آنها بسیار دشوار خواهد بود.
به چند کلمه کلیدی بذر (اولیه و اصلی) نیاز دارید؟
در این مرحله، بسته به اینکه چقدر می خواهید عمیق شوید، باید لیست خوبی از 5 تا 50 کلمه کلیدی اولیه برای کار داشته باشید.
لیست کلمات کلیدی اولیه شما ممکن است مانند مثال بالا باشد.
اگر به اندازه کافی کلمه و عبارت کلیدی ندارید نگران نباشید، با پیشبرد فرآیند، موارد بیشتری را کشف خواهید کرد.
سایر مقالات
مقاله اصلی: راهنمای جامع تحقیق کلمات کلیدی SEO
مقاله بعد: ایجاد لیست کلمات کلیدی
ثبت نظر