تحقیق خوب در مورد کلمات کلیدی معمولا یک فرآیند تکرار شونده است، به این معنی که مراحل زیادی را تکرار می کند. اما در اینجا، به این معنی است که آنچه را که قبلاً انجام داده ایم تکرار کنیم و هر یک از این کلمات کلیدی اولیه را به عنوان موضوع اصلی خود تحقیق کنیم
قدم دوم : ایجاد لیست کلمات کلیدی
دومین فصل از راهنمای جامع تحقیق کلمات کلیدیتاریخ بروزرسانی: 15 بهمن 1402
فصل دوم از راهنمای جامع تحقیق کلمات کلیدی SEO
در فصل قبل، نحوه جمع آوری مجموعه ای از کلمات کلیدی اولیه و اصلی را به شما نشان دادیم، اگر آنرا مطالعه نکرده اید پیشنهاد می کنم حتما آنرا مطالعه نمایید.
تحقیق خوب در مورد کلمات کلیدی معمولا یک فرآیند تکرار شونده است، به این معنی که مراحل زیادی را تکرار می کند. اما در اینجا، به این معنی است که آنچه را که قبلاً انجام داده ایم تکرار کنیم و هر یک از این کلمات کلیدی اولیه را به عنوان موضوع اصلی خود تحقیق کنیم. ما این فرآیند را در زیر به شما نشان خواهیم داد.
پیشنهادات کلمات کلیدی از طریق ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
اولین قدم، عبارت کلیدی خود را در گزارش پیشنهاد کلمات کلیدی Keyword Explorer وارد کنید. این ابزار به شما لیستی از کلمات کلیدی مرتبط نزدیک، بر اساس ارتباط، ارائه می دهد. در اینجا مواردی را می بینیم که هنگام جستجوی پیشنهادات کلمات کلیدی برای "لباس موتور سیکلت" به دست می آوریم.
ابزارهایی مانند keywordtool.io و KWfinder نیز می توانند به شما در این زمینه کمک کنند، خوشبخانه این ابزارها از زبان فارسی و سایت های ایرانی پشتیبانی می کنند.
با انجام این کار، کلمات کلیدی مرتبط زیادی مانند:
✔️ ژاکت موتور سیکلت مردانه/
✔️ ژاکت موتور سیکلت چرمی
✔️ ژاکت موتور سیکلت ارزان با محافظ
را بدست خواهیم آورد.
قدم بعدی: همه چیز را در یک صفحه اکسل صادر (Export) کنید و برای هر کلمه کلیدی اولیه یک برگه جداگانه ایجاد کنید. در مثال فوق، "ژاکت موتور سیکلت مردانه" و "ژاکت موتور سیکلت چرمی" به نظر می رسد که هر کدام می توانند به تنهایی یک موضوع باشند، بنابراین برای هر کدام یک برگه منحصر به فرد ایجاد می کنیم و آنها را به طور جداگانه تحقیق می کنیم.
این فرآیند را برای هر یک از کلمات کلیدی اولیه خود تکرار کنید، لیست خود را با کلمات کلیدی Google و رقیب گسترش دهید.
تا اینجا، شروع خوبی داشته ایم، اما می خواهیم تمام کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود را پیدا کنیم. برای انجام این کار، همانطور که در فصل قبل " کلمات کلیدی اولیه و اصلی " انجام دادیم، بهتر است که به گوگل برگردیم و کمی تحقیق رقابتی انجام دهیم.
1- چه کسی برای کلمه کلیدی اولیه شما رتبه بندی شده است؟
اگر کلمه کلیدی اولیه ما "ژاکت موتور سیکلت مردانه" باشد، به سادگی می توانیم URL هایی را که قبلاً رتبه بندی شده اند را مشاهده و بررسی کنیم. در این بخش، هر گونه نتایج محلی یا سایر ویژگی های جستجو که ارگانیک نیستند مانند تبلیغات را نادیده بگیرید. سپس، این URL های دقیق را در گزارش کلمات کلیدی رتبه بندی Keyword Explorer قرار دهید. بسته به نوع URL، جستجو را روی "زیر پوشه" یا "صفحه دقیق" تنظیم کنید. در تصویر ، زیرپوشه ژاکت های مردانه را در وب سایت 'LeatherUp' نشان می دهد. جستجوی کلمات کلیدی بر اساس زیرپوشه، که همچنین به عنوان زیرمجموعه شناخته می شود، در وب سایت های رقبای شما، می تواند به شما کمک کند تا تعداد زیادی از کلمات کلیدی دیگر را پیدا کنید که می توانید در محتوای خود از آنها استفاده کنید.
شما حتی می توانید عمیق تر پیش بروید و به صفحات دقیق، همانطور که در زیر نشان داده شده است، نگاه کنید.
در صورت لزوم مرتب سازی و فیلتر کنید و هر کلمه کلیدی جدیدی را که پیدا می کنید در صفحه گسترده اکسل خود تحت شرایط اولیه اضافه کنید. (هرگونه عنوان تکراری را حذف کنید.)
2- جستجوی های مرتبط بیشتر
فرآیند جستجوی خود را برای هر کلمه کلیدی اولیه تکرار می کنیم تا زمانی که کلمات و عبارات جزئی تر و خاص تر شوند، همچنین بهتر است به جستجوی های مرتبط با Google برای هر کلمه کلیدی اولیه نگاه کنیم و آنها را به لیست خود اضافه کنیم.
هنگامی که کلمات اولیه و اصلی بیشتری پیدا می کنیم، آنها را جدا می کنیم و این فرآیند را تکرار می کنیم.
3- کلمات کلیدی سؤالی
عبارات کلیدی به شکل سوال از قدرتمندترین عباراتی هستند که می توانید در این مرحله پیدا کنید. اگرچه آنها به دلیل داشتن ماهیت دم دراز اغلب حجم جستجوی زیادی ندارند، اما به طور معمول از نظر ارتباطشان متمرکز هستند و موضوعاتی را برای محتوای درون صفحه و سوالات متداول ارائه می دهند. برای هر عبارت کلیدی اولیه، ثبت سوالات از کادرهای "مردم همچنین می پرسند" گوگل مفید است.
در نهایت، ابزار Alsoasked.com وجود دارد که خوشبختانه زبان فارسی و کشور ایران در لیست آن هست که به شما امکان می دهد سوالات متعدد "مردم همچنین می پرسند" را از موتورهای جستجوی مختلف Google در سراسر جهان کشف کنید. (به علت اینکه هنوز بخش "People also ask" در زبان فارسی وجود ندارد بهتر است سوالات خود را به زبان انگلیسی مطرح کنید)
توضیحات تکمیلی در مورد کلمات کلیدی سوال
کلمات کلیدی سوال به ویژه با توجه به اینکه چقدر ویژگیهای مختلف جستجوی گوگل سوالات را مستقیماً وارد نتایج جستجو میکنند، بسیار مهم هستند. صفحات پربازدید اطلاعاتی اغلب با استفاده از فرمت سوال و جواب که حاوی پرتکرارترین سوالات در مورد یک موضوع خاص است، ساختاردهی میشوند. علاوه بر این، استفاده از کلمات کلیدی «سوال» میتواند به شما کمک کند تا سوالات متداول را در صفحات مختلف وبسایت خود بگنجانید و به طور بالقوه از ویژگی پرسش و پاسخ بهرهمند شوید.
اصلاح کردن کلمات کلیدی
هنگام تحقیق، برخی از کلمات اضافه کلیدی آشکار خواهند شد. حروف اضافه عبارتهای رایج مبتنی بر هدف هستند که اغلب کلمات کلیدی اصلی شما را همراهی میکنند. چند نمونه عبارتند از:
✔️ محل: کالیفرنیا، اسپانیا، شیکاگو
✔️ زمان: سپتامبر 2023
✔️ خرید: ارزان، ارسال رایگان، معامله، مقرون به صرفه، رایگان، فروشگاه، آنلاین
✔️ برند: نایک، آدیداس، بروکس
✔️ مقایسه: بهترین، جایگزین، در مقابل، برتر
هنگامی که یک حرف اضافه کلیدی را در لیست خود به طور مکرر می بینید، بهتر است که آن را یادداشت کنید و حرف اضافه را به کلمات کلیدی دیگر در لیست خود اعمال کنید تا ببینید آیا ارزش دنبال کردن دارند یا خیر. با انجام این کار، ما شروع به ایجاد لیست های دقیق تر با استفاده از مجموعه کلمات کلیدی اولیه اصلی خود می کنیم. به عنوان مثال:
✔️ بهترین ژاکت موتور سیکلت مردانه
✔️ ژاکت موتور سیکلت مردانه 2023
✔️ ژاکت موتور سیکلت ارزان مردانه
✔️ بهترین ژاکت موتور سیکلت مردانه آنلاین
5- غربال کردن و تکرار
تکرار و غربالگری این فرآیند را تا زمانی ادامه دهید که احساس می کنید صفحه گسترده اکسل خود را با موضوع خود به راحتی پوشش داده اید. به احتمال زیاد ده ها موضوع بالقوه (یا بیشتر) و صدها کلمه کلیدی خواهید داشت. برخی از آنها در این مرحله همپوشانی خواهند داشت که اشکالی ندارد.
در مرحله بعد، کلمات کلیدی خود را فیلتر می کنیم تا تصمیم بگیریم کدام یک را باید دنبال کنیم و به استراتژی محتوای خود اضافه کنیم.
سایر مقالات
مقاله اصلی: راهنمای جامع تحقیق کلمات کلیدی SEO
مقاله قبل: انتخاب کلمات کلیدی اولیه و اصلی برای شروع
مقاله بعد: کدام کلمات کلیدی به لیست نهایی راه پیدا می کنند؟
ثبت نظر