چگونه در مارکت پلیس خود اعتماد ایجاد کنیم ✔️

تکنیک هایی برای افزایش اعتماد بین ارائه دهندگان و مشتریان و افزایش تراکنش ها. یکی از بزرگترین مشکلاتی که مشاغل بازار باید با آن مقابله کنند موضوع ترس است. هر زمان که مشتریان و ارائه دهندگان درگیر معاملات می شوند، موارد متعددی از اضطراب و نگرانی در مشتریان ظاهر می شود.

چگونه در مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی خود اعتماد ایجاد کنیم

تکنیک هایی برای افزایش اعتماد بین ارائه دهندگان و مشتریان و افزایش تراکنش ها.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که مشاغل بازار آنلاین باید با آن مقابله کنند موضوع ترس است. هر زمان که مشتریان و ارائه دهندگان درگیر معاملات می شوند، موارد متعددی از اضطراب و نگرانی در مشتریان ظاهر می شود. بطور مثال:

✔️ اگر پرداختی انجام دهم، اما ارائه دهنده محصول را ارسال نکند، چه می‌شود؟
✔️ اگر کالای خود را به یک غریبه اجاره دهم و آنها به طور تصادفی خراب کند چه؟
✔️ اگر این وب سایت اطلاعات کارت اعتباری من را در اختیار هکرها قرار دهد چه می شود؟

اگر این ترس ها به نحوی برطرف نشود، باعث خواهد شد که معاملات انجام نشوند.

برای رفع این ترس‌ها، باید اعتماد بازار آنلاین خود را به کاربر منتقل کنید. کاربران باید به پلتفرم شما و خدمات دهندگان اعتماد کنند. در این مقاله، رایج‌ترین روش‌های ایجاد اعتماد در یک جامعه مارکت پلیس را بررسی می‌کنیم.

build trust

نکته مهم:

این مقاله پانزدهمین مقاله از سری مقالات آموزش صفر تا صد طراحی و پیاده سازی فروشگاه آنلاین و مارکت پلیس است، پیشنهاد می کنیم مقالات را پشت سر هم و از ابتدا مطالعه نمایید تا بهترین بازخورد را از کسب و کار آنلاین خود بدست آورید.

برای مشاهده و مطالعه مقالات اینجا کلیک کنید

خطرات موجود را درک کنید

برای درک اینکه به چه نوع مکانیسم های اعتماد فروشگاه اینترنتی نیاز دارید، ابتدا باید نوع و اندازه ریسک های مورد توجه کاربران خود را بدانید، این شبهات و ترس ها می توانند واقعی یا خیالی باشند.

میزان ریسک درک شده بسته به نوع مارکت پلیس بسیار متفاوت است. برخی از مارکت پلیس ها ریسک کمی برای کاربران دارند و کاربران به سادگی به سیستم اعتماد می کنند، در این مارکت پلیس ها مبالغ کمی معمولا جابجا می شود، مردم همیشه هنگام خرج کردن و خرید محتاط عمل می کنند.

ما در ادامه رایج‌ترین چیزهایی را که بر اندازه ریسک درک شده تأثیر می‌گذارند را بیان می کنیم. چند کاربر دارید؟ همانطور که بوریس ورتز و آنجلا تران کینگینز در کتابچه راهنمای بازار آنلاین خود خاطرنشان کردند، نیاز به اعتماد سازی معمولاً با توسعه فروشگاه آنلاین شما افزایش می یابد، پلتفرم های بزرگتر به احتمال زیاد خدمات دهندگان نامناسب را جذب می کنند.

بدترین سناریو چیست؟ بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد چیست؟ برخی موارد ممکن است مشکل بزرگی برای کاربر ایجاد نکند، مثل آشنایی با یک فروشنده اما استخدام یک لوله کش بدون تخصص ممکن است برای کاربر خطرناک باشد و به آن خسارت وارد کند.

در یک تراکنش متوسط چقدر پول منتقل می شود؟ این مربوط به نکته قبل است. اگر یک تی شرت را به صورت آنلاین خریداری کنید و هرگز آن را دریافت نکنید، وضعیت آزاردهنده است، اما نه به اندازه ای که اگر یک گوشی موبایل گران قیمت بخرید که هرگز آن را دریافت نکردید.

کاربران هدف شما چقدر قابل اعتماد هستند؟ فرضیه غیرعلمی ما این است که مردم برخی شهرهای جنوبی کشور به طور کلی بیشتر مشتاق اعتماد به همتایان خود هستند، این در حالی است که افراد مسن یا افراد در بازارهای نوظهور محتاط تر عمل می‌کنند.

اکنون که می دانیم به چه عواملی باید توجه کنید، می توانیم به بررسی ابزارهای مختلف بازارها برای ایجاد اعتماد بپردازیم.

یک مکانیسم اعتماد بازار آنلاین بین کاربران خود ایجاد کنید

ایجاد مکانیسم اعتماد در مارکت پلیس یک فرآیند تکاملی است، مکانیزمی که در روزهای اولیه راه اندازی مورد نیاز است با مکانیزمی که هنگام رشد به آن نیاز داریم متفاوت است. در این بخش، مراحل مختلف ایجاد اعتماد، حرکت از روزهای اولیه به سمت اعتماد در مقیاس بزرگتر را معرفی می کنیم.

کد رفتار - ایجاد قوانین

اولین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که مجموعه‌ای از قوانین را در مورد نحوه عملکرد همه چیز در پلتفرم خود ایجاد کنید، این موضوع بسیار آسان است و ما توصیه می کنیم از همان ابتدا آن را اجرا کنید.

برای مثال، BlaBlaCar راهنماهایی در مورد اینکه چگونه یک راننده خوب و چگونه یک مسافر خوب باشیم، را بیان نموده است. این کار سطح توقع کاربران را تعیین می کند: من به عنوان یک راننده باید مراقب آسایش مسافران خود باشم، از طرفی به عنوان یک مسافر نیز نباید در آخرین لحظه سفر خودم را کنسل کنم. اگر همه با قوانین یکسانی فعالیت کنند، تراکنش ها و معاملات بدون نگرانی انجام می شود. Airbnb نیز سند استاندارد مشابهی دارد.

در بسیاری از موارد، مجموعه ای از قوانین تنها چیزی است که برای ایجاد یک سطح پایه اعتماد نیاز دارید. این چیزی است که در بسیاری از کسب و کارهای محلی در اینستاگرام اتفاق می افتد، اینستاگرام هیچ ابزار خاصی برای ایجاد اعتماد ارائه نمی دهد، بنابراین ممکن است برخی از مدیران این کانال ها مجموعه ای دقیق از قوانین ایجاد می کنند. به این نکته هم توجه داشته باشید که نباید در قوانین زیاده‌روی کنید، در بسیاری از این کسب و کارها، مشکلات ناشی از پیچیده‌بودن مجموعه‌های قوانین است که باعث می‌شود مردم آن‌ها را فراموش کنند.

ایجاد قوانین

اعلامیه - کاربران را وادار کنید تا در مورد خودشان صحبت کنند

وینسنت روسو، یکی از بنیانگذاران BlaBlaCar در مصاحبه ای به ما گفت که کل استراتژی BlaBlaCar مبتنی بر اعتماد است. برای ایجاد اعتماد، یکی از اولین کارهایی که BlaBlaCar انجام داد، تلاش برای متقاعد کردن کاربران برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد خود بود. همانطور که فردریک مازلا مدیر عامل و بنیانگذار آن توضیح می دهد:

- کاربران دوست دارند اطلاعات را ببینند و بخوانند، اما مایل نیستند چیزهای زیادی درباره خود بگویند (بیو، تصویر، ترجیحات) اما این طور نیست که آنها نمی خواهند اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند، بلکه هدف آنها نیست، هدف آنها این است که با خیال راحت سفر کنند، اما دلیلی نمی بینند که بگویند کی هستند. شما باید به آنها بفهمانید که چرا این مهم است. (کاری که استارتاپ باسلام در حال انجام آن است و از غرفه داران میخواهد در مورد خود صحبت کنند)

از کاربران BlaBlaCar خواسته می شود که از نام واقعی و عکسی که چهره شان به وضوح قابل مشاهده است استفاده کنند. هر کاربر یک صفحه نمایه دارد که در آن از آنها خواسته می شود که خود را معرفی کنند.

برخی از بازارهای آنلاین رویه متفاوتی را در پیش گرفتند: به جای توضیح متنی، کاربران می توانند مجموعه‌ای از سؤالات را  از شما بپرسند و شما به آنها پاسخ دهید. این یک راه خوب برای ترغیب افراد به اضافه کردن اطلاعات دقیق تر در مورد خود است. هرچه جزئیات بیشتری در نمایه شما وجود داشته باشد، اعتماد دیگران به شما آسان تر است.

Declaration

ارتباط - به کاربران کمک کنید با یکدیگر صحبت کنند

وقتی شروع به استفاده از  پلتفرم Wallapop کردم (سیستمی تقریبا مشابه برنامه دیوار) از نبود سیستم معرفی (یک مکانیسم اعتماد سنگین تر که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد) شگفت زده شدم. چگونه می توانم به کاربران دیگر اعتماد کنم؟ چند روز بعد، وقتی از این برنامه برای خرید دوچرخه برای فرزندم استفاده کردم، متوجه شدم که عنصر اصلی برای تقویت اعتماد بین فروشندگان و خریداران، سیستم چت است. پس از یافتن کالایی که می‌خواهید بخرید، با فروشنده چت می‌کنید تا بفهمید آیا آن کالا همان چیزی است که به دنبال آن هستید یا خیر و در مورد قیمت توافق می‌کنید. نداشتن سیستم شهرت برای پذیرندگان اولیه مشکلی نبود، پس از گپ زدن با فروشنده، آنها به اندازه کافی احساس امنیت می کردند که با آنها در یک مکان نزدیک ملاقات کنند و کالا را بخرند، از آن زمان، Wallapop به شدت رشد کرده است.

مردم معمولاً از ناشناخته ها و موارد مبهم می ترسند، اگر اصلاً طرف مقابل را نشناسند، ترس را بیشتر می کند. یک راه ساده برای کمک به افراد برای اعتماد به یکدیگر این است که به آنها یک کانال ارتباطی ساده ارائه دهید. به همین دلیل است که بیشتر بازارهای همتا به همتا به کاربران خود یک سیستم پیام رسانی داخلی را ارائه می دهند که می توانند قبل از خرید، برای چت کردن استفاده کنند.

بعد اجتماعی - به کاربران نشان دهید که چگونه به هم متصل هستند

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، مردم از ناشناخته ها می ترسند. اما آیا طرف مقابل واقعاً غریبه است؟ بالاخره همه ما در یک جامعه زندگی می کنیم. اگر بتوانید این ارتباطات را قابل مشاهده کنید، اعتماد افراد به یکدیگر را آسان‌تر می‌کند.

Airbnb با معرفی سیستم ارتباطات اجتماعی، این کار را به روشی هوشمندانه انجام داد. آنها با استفاده از داده‌های فیس‌بوک، به افراد اجازه دادند تا لیست‌ها را بر اساس دوستان مشترک میزبان فیلتر کنند. ممکن است به پاریس سفر کنم و متوجه شوم که یکی از دوستانم در آنجا آپارتمان دارد. در حالی که من مستقیماً این شخص را نمی شناسم، به دلیل ارتباط متقابل ما بلافاصله به آنها بیشتر اعتماد می کنم. من حداقل می دانم که آنها یک شخص واقعی هستند و اگر مدرک بیشتری برای قابل اعتماد بودن آنها می خواهم، می توانم از دوستم بپرسم.

تأیید - بهبود کیفیت کاربران

اگر هیچ یک از دوستان مشترک فیس بوک را با کاربر دیگری به اشتراک نگذاشته باشیم، چگونه می توانم بدانم که آنها همان کسی هستند که می گویند یا حتی یک شخص واقعی هستند؟ به هر حال، در اینترنت، هیچ کس نمی داند که شما چه کسی هستید. هیچ روش کاملاً بدون خطا برای تأیید هویت وجود ندارد، اما چندین گزینه وجود دارد که می توانید برای کاهش احتمال تقلب انجام دهید.

ابتدایی ترین تأیید، تأیید اعتبار ایمیل و شماره موبایل است، تقریباً تمام وب سایت هایی که به کاربران خود اجازه ایجاد حساب کاربری می دهند از این روش تأیید استفاده می کنند. اما ایجاد یک حساب ایمیل جعلی که برای هیچ فردی قابل ردیابی نیست، آسان است، استفاده از سیستم احراز هویت موبایلی می تواند کارآمدتر عمل کند، معمولا این کار با ارسال یک پیام کوتاه همراه با یک کد به شماره تلفن ارائه شده توسط کاربر انجام می شود، که سپس باید در سرویس وارد شود تا تأیید شود که کاربر دارای شماره است. eBay از سیستمی استفاده می کند که به طور خودکار با شماره تلفن کاربران تماس می گیرد تا هویت آنها را تأیید کند. با این حال، اشتراک تلفن های اعتباری بسیار رایج است، اما بازهم این روش به تنهایی برای احراز هویت کاربر کافی نیست.

در مورد تأیید آدرس دقیق خانه کاربر چطور؟ این همان چیزی است که NextDoor، یک شبکه اجتماعی و بازار محله‌ها، از آن استفاده می‌کند. بخشی از ارزش پیشنهادی آنها این است که همه افراد گروه محله شما همسایگان واقعی شما هستند، بنابراین برای آنها مهم است که مطمئن شوند که واقعاً چنین است. آنها از فرآیند نسبتا پیچیده ای استفاده می کنند که از جمله شامل ارسال کارت با یک کد اعتبار سنجی به آدرس منزل کاربر است. این فرآیند امن است، اما نقطه ضعف آن این است که اصطکاک زیادی ایجاد می کند و ممکن است بخاطر زمانبر بودن، مانع از پیوستن کاربران بالقوه به سایت شود اما گاهی اوقات می تواند ارزش آن را داشته باشد. همانطور که در فصل های قبلی بیان کردیم، اغلب ایده خوبی است که بر کیفیت بیشتر از کمیت تمرکز کند.

Verification

در دنیای واقعی، هویت شما معمولاً با نشان دادن کارت شناسایی یا پاسپورت تأیید می شود. امروزه به لطف فناوری تشخیص تصویر پیشرفته، این امر به صورت آنلاین نیز امکان پذیر است. Airbnb از میزبان‌ها می‌خواهد که هویت خود را با اسکن مدرک شناسایی خود تأیید کنند و به میزبان‌ها اجازه می‌دهد تا از مهمانان خود بخواهند که این فرآیند را طی کنند. شرکت‌هایی مانند Jumio به کارآفرینان بازار اجازه می‌دهند تا کل فرآیند تأیید هویت را خودکار کنند.

گاهی اوقات دانستن واقعی بودن اطلاعات آن شخص کافی نیست. ممکن است بخواهید درباره پیشینه آنها بیشتر بدانید: شاید آنها سابقه کیفری یا سابقه چک برگشتی داشته باشند. بنابراین، یک بررسی مورد نیاز است و می توان از طریق استعلام های بانکی سابقه حساب افراد را بررسی کرد.

شهرت - رفتار بد را مجازات کنید

حتی با انجام اقدامات پیشگیرانه، ممکن است در نهایت اتفاق بدی رخ خواهد داد. حتی ممکن است اتفاقات بخاطر مشکلات نباشد، بلکه صرفاً به دلیل بی احتیاطی باشد، بطور مثال فروشنده فراموش می کند کالایی را که وعده داده بود ارسال کند، یا مشتری با ماشین اجاره ای تصادف کند. بیشتر بازارهایی که در مقیاس بزرگ در حال فعالیت هستند با حجم زیادی از تقلب ها و کلاهبرداری ها مواجه هستند.

راه سنتی بازارهای آنلاین برای مقابله با این شرایط استفاده از سیستم شهرت و اطمینان است. این مورد توسط eBay پایه گذاری شد، که پروفایل خریدار و فروشنده را پس از انجام یک معامله موفق، مورد بررسی قرار می داد، نمایه هر کاربر یک "امتیاز و نقد و بررسی" را نشان می داد که به دیگر کاربران در انتخاب و خرید کمک می کرد.

به طور معمول، یک بررسی شامل یک ارزیابی عددی (امتیاز یک تا پنج ستاره یا علامت تایید و مخالفت) و یک بخش متنی است. این موضوع جنبه های کمی و کیفی خرید را در بر می گیرد. در برخی موارد، ممکن است از طرفین بخواهید که برای جنبه های مختلف معامله یک رتبه عددی ثبت کنند. این به ویژه در بازارهای بزرگ با ارائه دهندگان و بررسی های زیادی مفید است زیرا به ارائه دهندگان کمک می کند تا پیشنهادات خود را متمایز کنند.

به عنوان مثال، Airbnb از مهمان می‌خواهد تا مواردی مانند ارتباطات، تمیزی و مکان را جداگانه رتبه‌بندی کند که همگی منجر به امتیاز نهایی می‌شود. یک مهمان ممکن است رفتاری دوستانه و مناسب داشته باشد اما یک مشکل بزرگ ایجاد کند، که دیگر میزبان ها می توانند آنرا و امتیازات کاربر را برای قبول یا رد درخواست استفاده کنند.

سیستم eBay به طور گسترده این موارد را مورد مطالعه قرار داد و محققان دریافته اند که فروشندگان با امتیاز اعتماد بالاتر می توانند قیمت های بالاتری را برای محصولات خود ارائه کنند، حفظ اعتماد برای فروشندگان حیاتی است. امروزه تقریباً همه بازارهای محبوب از سیستم های اعتمادسازی مشابهی استفاده می کنند. استفاده از چنین سیستم هایی یک مزیت اضافی نیز دارد: آنها کاربران را از دور زدن سیستم پرداخت بازار منع می کنند.

داده های رتبه بندی اغلب برای از بین بردن کامل خدمات دهندگان و مشتریان بد استفاده می شود. Uber و Lyft از رانندگان و مسافران می خواهند که تجربه خود را در پایان یک سواری ارزیابی کنند. این شرکت‌ها رانندگانی که رتبه‌بندی ضعیفی دارند (با میانگین ۳ ستاره یا کمتر) را از سیستم حذف می‌کنند و نیازی به خواندن نظرات کاربران ندارند، BlaBlaCar نیز از مکانیزم مشابهی استفاده می کند.

اگرچه پیاده‌سازی یک سیستم اعتمادسازی، مقبولیت را تقویت می‌کند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که این سیستم‌ها معمولا به ندرت اعتماد و ایمنی کافی را ایجاد می‌کنند. ممکن است بسیاری از سیستم های رتبه بندی و بررسی آنلاین از سوگیری های قابل توجهی رنج ببرند، و افرادی که داوطلبانه یک محصول یا خدمات را رتبه بندی می کنند ،نظرات و رتبه بندی های درستی را ندهند، این موضوع به شدت ارزش محصول یا خدمات را تضعیف می کند و اطلاعات ارائه شده و نتایج را بر هم می زند.

علاوه بر سوگیری، یکی دیگر از مشکلات شهرت این است که حتی اگر مبتنی بر تراکنش باشد، باز هم می‌توانید آن را جعل کنید، به عنوان مثال، فروشندگان می توانند چندین حساب جعلی ایجاد کرده و یا از کاربران بخواهند بعد از انجام تراکنش ساختگی ، نظرات مثبت و امتیاز بالا بدهند.

اخاذی بازخورد نیز یکی دیگر از مشکلات رایج در بازارهای پرطرفدار است، دادن امتیاز منفی برای گرفتن خدمات بیشتر یا حذف خدمات دهنده. Airbnb با استفاده از سیستم بررسی "دوطرفه" با اخاذی مقابله می کند: هر دو طرف 14 روز فرصت دارند تا بررسی را انجام دهند، پس از آن هر دو بررسی به طور همزمان منتشر می شوند، پس از انتشار نظرات، دیگر نمی توان آنها را تغییر داد. Airbnb همچنین یک سیاست اخاذی دارد که به طور خاص این نوع رفتارها را ممنوع می کند. eBay نیز در این مورد قانون مشابهی دارد.

به طور خلاصه، در حالی که سیستم های شهرت نقش اساسی در ایجاد اعتماد بین کاربران بازار دارند، نباید کورکورانه به آنها اعتماد کرد. آنها یک نقطه داده را ارائه می دهند که باید با مکانیسم های تکمیلی دیگری کامل شود.

در پلتفرم خود اعتماد ایجاد کنید

توجه داشته باشید که همه ترس های کاربران شما به شخصی که با او معامله می کنند مربوط نمی شود، آنها باید به پلتفرم شما با پول و اطلاعاتی که از شما دارند، اعتماد کنند. این چالش به‌ویژه برای کسب‌وکارهای جدید در بازار آنلاین بسیار جدی است (اعتماد به مشاغلی که نام تجاری و سابقه‌ای ندارند.) اکنون رایج‌ترین استراتژی‌ها را بررسی می‌کنیم تا پلتفرم شما در نظر کاربران قابل اعتمادتر به نظر برسد.

اولین برداشت خوب

هرگز تجربه استفاده از Airbnb را برای اولین بار فراموش نمی کنم. در بین بازارهایی که در آن زمان می شناختم، منحصر به فردترین، زیباترین و کاربردی ترین طراحی را داشت، تجربه کاربری خیره کننده بود، این موضوع تصادفی نبود: بنیانگذاران آن (برایان چسکی و جو گبیا) هر دو طراح بودند، از ابتدا آنرا دارای اعتماد طراحی کرده بودند. همانطور که گبیا در سخنرانی خود در TED اشاره می کند: ما کل شرکت خود را به این امید ایجاد کردیم که با طراحی مناسب آن، مردم به ترس از غریبه ها، غلبه کنند.

آناند ایر، مدیر عامل سابق و بنیانگذار Trusted، توضیح می دهد که اولین برداشت کاربر یک مکانیسم کلیدی در تقویت اعتماد است، با ایجاد قابلیت اعتماد در اولین نقطه تماس کاربران با محصول خود، نه تنها یک رابطه محکم بین آنها و برند خود ایجاد می کنید، بلکه با یکدیگر در هنگام تبادل کالا و خدمات با یکدیگر ارتباط برقرار می کنید.

یکی از جنبه های طراحی که به ایجاد اعتماد کمک می کند، توجه کردن به جزئیات کوچک است. مطمئن شوید که نحوه نوشتن شما درست است و تصاویر شما نیز حرفه ای به نظر می رسند. هیچ چیز به اندازه یک پلتفرم سریع ساخته شده با کپی بد، عکس های استوک واضح و انتخاب های طراحی نامناسب، فریاد «کلاهبرداری» نمی دهد.

یک راه عالی برای ایجاد اعتماد، استفاده از اثبات اجتماعی در صفحه فرود خود است. BlaBlaCar این کار را با برجسته کردن نظرات مثبت کاربران در بالای صفحه انجام می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد یک برداشت اولیه خوب، فصل قبلی در ارتباط با ارزش پیشنهادی خود را بررسی کنید.

مدیریت محتوا

همانطور که بارها در فصل‌های قبلی این راهنما اشاره کرده‌ایم، در روزهای اولیه راه اندازی فروشگاه آنلاین خود مهم است که بر کیفیت بیشتر از کمیت تمرکز کنید. منحصر به فرد باشید و فقط بهترین ارائه دهندگان، محصولات و خدمات را انتخاب کنید. وقتی دیگر نمی توانید همه چیز را به صورت دستی نظارت کنید، ابزارهای بهینه سازی محتوا می توانند مفید باشند.

یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری روی کیفیت محتوای اولیه این است که محصولات و خدمات خود را بررسی کنید و مرتباً از ارائه‌دهندگان خود خرید کنید. بنیانگذاران Airbnb دقیقاً این کار را در روزهای اولیه خود انجام دادند. برایان چسکی حتی آپارتمان خود را رها کرد و مدتی در آپارتمان های Airbnb زندگی کرد. با انجام این کار، او به جزئیات کوچکی که باعث ایجاد یا شکست تجربه مشتری می شود، پی برد و Airbnb توانست به میزبان ها دستور دهد که به این موارد توجه کنند.

مدیریت محتوا

آنچه را که قول می دهید عمل کنید

هنگامی که در حال ساخت پیشنهاد ارزش خود هستید، به شدت مراقب چیزهایی باشید که می‌توانید آنرا ارائه کنید، اگر به وعده خود عمل نکنید، اعتبار و اعتماد شما آسیب خواهد دید.

Airbnb زمانی که یک مهمان، تجهیزات آپارتمان یک میزبان Airbnb را در سال 2011 غارت کرد، اولین تجربه آنها از این موضوع بود. میزبان یک پست وبلاگ طولانی در مورد این حادثه نوشت و توضیح داد که چگونه Airbnb سر آنها را کلاه گذاشته زیرا قول داده است که سایت و کاربران آن قابل اعتماد باشند. این در تضاد کامل با Craigslist بود، سایتی که او قبلاً از آن استفاده کرده بود و به طور خاص به کاربران توصیه می کرد که از آن با مسئولیت خود استفاده کنند. این پست وبلاگ و تبلیغات سو ، پس از آن باعث ایجاد مشکلات زیادی برای Airbnb شد، مشکلی که می‌توانست با شفاف‌تر بودن ارتباطات خود از آن جلوگیری کند.

بسیاری از بازارهای آنلاین مانند Uber و TaskRabbit سطح خدمات بالایی را تضمین می کنند. این همچنین به این معنی است که آنها باید اقدامات زیادی برای عمل به آن وعده انجام دهند. Oisin Hanrahan، مدیر عامل بازار کار Handy، می گوید که اگر ارائه دهندگان آنها به موقع در محل حاضر نشوند، اعتماد مشتریان به این پلت فرم از بین می رود.

مشکلات را سریع و شفاف حل کنید

وقتی Airbnb با موضوع سرقت مواجه شد، آنها به سرعت واکنش نشان دادند. برایان چسکی پستی نوشت و تمام اقداماتی را که بلافاصله انجام دادند تا اطمینان حاصل شود که چنین موردی هرگز تکرار نخواهد شد را توضیح داد. تیم خدمات مشتریان Airbnb هوشیار بود، و میزبانی که مورد سرقت قرار گرفت، تاکید کرد که سطح پشتیبانی آنها عالی بوده است. این واکنش به موقع Airbnb کمک کرد تا از بحران بوجود آمده، جان سالم به در ببرد.

در نهایت، اشتباهات رخ می دهد و شما نمی توانید از همه رویدادهای منفی جلوگیری کنید، اما می توانید با واکنش سریع و شفاف از آسیب زدن آنها به کسب و کارتان جلوگیری کنید. از مشتری خود عذرخواهی کنید و به مشتری بگویید مرتکب اشتباه شده اید و تمام تلاش خود را انجام خواهید داد تا مطمئن شوید که این اشتباه دیگر تکرار نخواهد شد. تغییرات مشخصی را که قصد ایجاد آنها را دارید توضیح دهید و سپس آنها را دنبال کنید. به مشتری یا ارائه‌دهنده‌ای که مشکل را تجربه کرده است، غرامت پرداخت کنید و حتی به آنها اعتبار اضافی ارائه دهید. ارائه یک تجربه عالی برای مشتری (یا ارائه دهنده) در چنین شرایطی می تواند وضعیت بد را تغییر دهد و شهرت پلتفرم شما را بهبود بخشد.

خطر را کاهش دهید

خوب است به خاطر داشته باشید که کاربران شما همیشه نیازی به اعتماد واقعی به یکدیگر ندارند، اگر آنها بتوانند به تجربه خوب اعتماد کنند، ممکن است کافی باشد: اگر آنها معامله ای انجام دهند، هیچ اتفاق بدی نمی افتد، حتی اگر طرف مقابل آنها غیرقابل اعتماد باشد. در این بخش، ما قصد داریم به چند روش برای کاهش ریسک درک شده بدون ایجاد اعتماد واقعی نگاهی بیندازیم.

پرداخت های بدون اصطکاک، پرداخت در محل، امانی، بیمه و سپرده ها

تضمین روان و قابل اعتماد بودن فرآیند تراکنش و پوشش شرایطی که مشکلی پیش می‌آید، راهی عالی برای کاهش ریسک کاربر است. این می تواند مهم ترین پیشنهاد ارزش یک کسب و کار در مارکت پلیس و راهی عالی برای جلوگیری از نشت (دور زدن) پلت فرم باشد.

بهترین راه برای انجام این کار، ارائه یک مارکت پلیس بدون اصطکاک و پرداخت های مطمئن است. می‌تواند معاملات با مواردی مانند بیمه، سپرده‌های قابل استرداد، ضمانت‌ها یا حمایت از خریدار و فروشنده همراه شود. یک جریان پرداخت قابل اعتماد همچنین خطر حذف پرداخت ها توسط کاربران را کاهش می دهد، جایی که شما امکانات کمتری برای محافظت از آنها در برابر کلاهبرداری دارید.

بلاک چین و "اعتماد بیشتر"

یک پیشرفت فن‌آوری جالب که ممکن است بر نحوه انجام معاملات بازار در آینده تأثیر بگذارد، ظهور بلاک چین است، یک پایگاه داده توزیع‌شده و قابل اعتماد که در حال حاضر برنامه‌های کاربردی زیادی را دربر گرفته است. شناخته شده ترین نمونه از فناوری بلاک چین، ارز دیجیتال بیت کوین است. بیت کوین به افراد اجازه می دهد تا بدون کمک واسطه هایی مانند بانک ها یا شرکت های کارت اعتباری به روشی امن و آنلاین با یکدیگر معامله کنند.

همانطور که رید هافمن بنیانگذار و سرمایه گذار برجسته LinkedIn می نویسد: "بلاک چین امکان اعتماد غیرمتمرکز را ایجاد می کند. طرفین دیگر نیازی به شناختن یا اعتماد یکدیگر برای شرکت در مبادلات ارزش با اطمینان مطلق و بدون واسطه ندارند." به لطف ماهیت توزیع شده بلاک چین، هیچ راهی برای ارتکاب کلاهبرداری از کارت اعتباری یا سایر انواع تراکنش های تقلبی وجود ندارد. این بدان معنی است که من اصلاً نیازی به اعتماد به طرف مقابل ندارم زیرا می دانم که معامله با آنها بدون مشکل انجام می شود.

توسعه بلاک چین هنوز در مراحل ابتدایی است و هنوز برای استفاده های روزمره چندان کاربردی نیست. با این حال، ما انتظار داریم که توسعه آن در سال های آینده سریع باشد.

چگونه یک مکانیسم اعتماد بازار برای بازار مربی شخصی خود بسازید

اکنون که راه های تقویت اعتماد و امنیت را آموخته اید، زمان آن رسیده است که آنها را عملی کنید. ما دوباره بر ساختن یک بازار مربی شخصی تمرکز خواهیم کرد (بازار مثال خیالی از فصل های قبلی.)

شما با تعریف قوانین واضح برای مشتریان و مربیان شروع می کنید. شما یک خط‌مشی لغو، دستورالعمل‌هایی می‌نویسید که اگر سطح خدمات کافی نیست چه کاری باید انجام دهید، و راهنمای نحوه ارائه خدمات عالی به مشتریان به عنوان یک مربی. شما چند صفحه را در بازار خود تغییر می دهید تا مطمئن شوید که هر کاربر این دستورالعمل ها را می خواند.

برای اطمینان از عرضه با کیفیت مناسب، تنها مربیانی را می پذیرید که دارای مجوز رسمی آموزش شخصی هستند. شما به صورت دستی هر ارائه دهنده را بررسی می کنید و از آنها می خواهید این اطلاعات را ارسال کنند. شما همچنین به مشتریان خود می گویید که هر ارائه دهنده بررسی شده و درست انتخاب شده است.

شما به هر کاربر (هم مشتریان و هم ارائه‌دهندگان) اجازه می‌دهید صفحه نمایه خود را ایجاد کنند تا بتوانند نام، عکس و توضیحی از خود اضافه کنند، شما همه را تشویق می کنید که از نام واقعی خود استفاده کنند، همچنین به ارائه‌دهندگان اجازه می‌دهید ویدیوهایی را برای توصیف خدمات خود اضافه کنند. این به ایجاد ارتباط بهتر بین آنها و مشتریان بالقوه قبل از معامله کمک می کند. شما هر نمایه را بررسی می کنید تا مطمئن شوید که تمام جزئیات مرتب هستند و حتی متن را برای اشتباهات گرامری بررسی کنید.

شما تصمیم می گیرید یک سیستم پیام رسان را به سایت خود اضافه کنید، که به مشتریان و ارائه دهندگان این امکان را می دهد تا قبل از معامله با یکدیگر تماس بگیرند و اطلاعات خود را مبادله کنند. این به ایجاد ارتباط بین آنها کمک می کند.

شما همچنین یک سیستم امتیازدهی ساده اضافه می کنید که در آن هر دو طرف می توانند یکدیگر را رتبه بندی کنند. همانطور که بازار شما مقیاس می شود، به مشتریان اجازه می دهید چندین جنبه مختلف از هر معامله را رتبه بندی کنند: آیا مربی دوستانه بود؟ آیا آنها می دانستند که دارند چه کار می کنند؟ آیا آنها به موقع رسیدند؟ اگر ارائه دهندگان شما دائماً نظرات بدی دریافت می کنند، آنها را از پلتفرم حذف می کنید.

برای جلوگیری از لغو لحظه آخری، یک فرآیند رزرو ارائه می‌دهید که در آن مشتری می‌تواند زمان مورد نظر را انتخاب و بلافاصله پرداخت آنرا را انجام دهد. از آنجایی که شما یک خط مشی واضح برای لغو رزرو ایجاد کرده اید، مشتریانی که در آخرین لحظه لغو کنند نمی توانند پول خود را پس بگیرند.

برای محافظت از مشتریان، با استفاده از PayPal به عنوان ارائه دهنده پرداخت خود، یک برنامه محافظت از خریدار را ارائه می دهید. شما تضمین می‌کنید که اگر ارائه‌دهنده‌ای خدمات ندهد یا خدمات بدی ارائه کند، مشتری بتواند پول خود را پس بگیرد.

محصول مرتبط:     طراحی اپلیکیشن مارکت پلیس

خلاصه این مقاله

در این فصل، یاد گرفتید که چرا ایجاد یک مکانیسم اعتماد در مارکت پلیس برای رشد تجارت حیاتی است. شما باید بین مشتریان و ارائه دهندگان خود اعتماد ایجاد کنید و همچنین به کاربران خود کمک کنید به پلتفرم اعتماد کنند. شما از روش هایی برای فهمیدن و کاهش ریسک و ترس کاربران استفاده می کنید.

مهم‌ترین راه‌های ایجاد اعتماد بین کاربران از طریق ایجاد قوانین، تشویق کاربران به گفتن بیشتر در مورد خود، ارائه یک سیستم پیام‌رسان بین کاربران و خدمات دهندگان، نشان دادن نحوه ارتباط کاربران با یکدیگر، تأیید هویت و پیشینه آنها و استفاده از روش های اعتماد سازی است.

برای تشویق کاربران به اعتماد به پلتفرم شما، باید در اولین تجربه بازدید و خرید، وضعیت خوبی از خود ارائه دهید، محتوای خود را مدیریت کنید، آنچه را که قول می دهید ارائه دهید و به مسائل و مشکلات به سرعت و شفاف رسیدگی کنید.

می‌توانید با پرداخت‌های آنلاین بدون اصطکاک، بیمه، سپرده‌گذاری و سایر اقدامات حفاظت از مشتری، خطرات درک شده کاربران بازار خود را کاهش دهید. در آینده، استفاده از فناوری بلاک چین می‌تواند نقش مهمی در ایجاد «اعتماد غیر متمرکز» داشته باشد. اکنون که پایگاه رو به رشدی از کاربران دارید که به یکدیگر اعتماد دارند، باعث رشد بیشتر مارکت پلیس خود شده اید.

جهت استفاده از مشاوره رایگان بر روی دکمه درخواست مشاوره کلیک نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

 تماس تلفنی

divider
divider

محصولات مرتبط

⚡ طراحی و پیاده سازی انواع اپلیکیشن اندروید، iOS، وب اپلیکیشن و PWA ✒️ برنامه نویسی سفارشی با متدهای جدید ✒️ طراحی بصورت cross-platform ✒️ قابل انتشار بر روی تمامی مارکت های نرم افزاری معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور ✒️ بروزرسانی سریع و آسان ✒️ سیستم مدیریت آسان و پیشرفته ◀️ مشاوره رایگان + یکسال پشتیبانی رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی ✏️ طراحی کاملا سفارشی ✏️ مدیریت سریع و آسان ✏️ دارای نسخه اندروید، iOS و وب اپلیکیشن ✏️ قیمت مناسب و تحویل سریع ✏️ اتصال به انواع درگاه‌های بانکی ✏️ امکان بارگزاری در استورهای نرم افزاری مانند گوگل پلی و بازار ✏️ مدیریت یکپارچه اپلیکیشن و سایت ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
⚙️ طراحی اپلیکیشن مارکت پلیس ✏️ امکان افزودن چندین فروشگاه ✏️مدیریت سریع و آسان سیستم ✏️دارای زیرساخت برنامه نویسی سریع و قدرتمند ✏️ امنیت بالای سیستم ✏️ ارائه بصورت اندروید و IOS ✏️ طراحی رابط کاربری اختصاصی ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه

ثبت نظر