نقش شبکه های اجتماعی در توسعه کسب و کار ✔️

شبکه های اجتماعی در کسب و کارها بی اثر نیستند !!! کسب و کار شما آن را برای زنده ماندن نیاز دارد

نقش شبکه های اجتماعی در توسعه کسب و کار

 طبق آمار اکنون بیش از4.2  میلیارد کاربر فعال رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد. شاید این آمار دقیقاً به شما بگوید چرا باید در استراتژی بازاریابی دیجیتال کسب‌وکار خود از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. استفاده از رسانه‌های اجتماعی یکی از کم هزینه‌ترین و موثرترین روش‌ها برای دستیابی به تقریباً نیمی از جمعیت جهان برای معرفی و فروش محصولات و خدمات است.

نقش شبکه های اجتماعی در توسعه کسب و کار

طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل در کنار شبکه های اجتماعی تا حد زیادی می تواند در موفقیت فروش و برندینگ شما موثر باشد، این نکته را بیاد داشته باشید که تمام بودجه بندی تبلیغاتی و وقت خود را بر روی شبکه های اجتماعی صرف نکنید تا در صورت بروز برخی مشکلات پیش بینی نشده مانند فیلترینگ، کسب و کار شما دچار مشکل نشود.

مزایایی استفاده از رسانه های اجتماعی در توسعه کسب و کار

1_ افزایش آگاهی از برند

با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام یا توییتر بهترین فضا برای دستیابی به مشتریان بالقوه جدید و بسیار هدفمند است.

آیا فکر می کنید افراد فقط برندهایی که قبلا می شناختند را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند؟!

جالب است بدانید 83 درصد از کاربران اینستاگرام می گویند که محصولات جدیدی را از این پلتفرم خریداری کردند که قبلا هرگز نمی شناختند.

2برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبان

شبکه‌های اجتماعی در حقیقت مانند یک پل ارتباطی بین مخاطبان و برندها عمل می‌کنند؛ دنبال کنندگان در یک شبکه اجتماعی می‌توانند با افرادی که در کمپانی مشغول به کار هستند آشنا شوند یا نحوه استفاده و بهره‌مندی مشتریان فعلی از محصولات یا خدمات را مشاهده کنند. این ارتباط صادقانه اعتماد را افزایش می‌دهد و روند بازاریابی اینترنتی را تسریع می‌بخشد.

مطالعه بیشتر:       راهنمای صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس

3_ ماندگاری در ذهن ها

طبق یک مطالعه در سال 2021 توسط مرکز تحقیقاتی پیو ، 70 درصد از کاربران رسانه‌های اجتماعی حداقل یک بار در روز وارد حساب شبکه‌های اجتماعی می‌شوند و بسیاری از مردم (49 درصد) اذعان دارند که چندین بار در روز شبکه اجتماعی را چک می‌کنند. رسانه‌های اجتماعی فرصت‌های زیادی برای کاربران و صاحبان برند ایجاد می‌کند؛ کاربران با هر بار چک کردن حساب کاربری خود از جدید پست‌ها و محصولات و خدمات یک برند آگاه می‌شوند. اگر کسب‌وکاری در شبکه‌های اجتماعی فعال باشد، بی‌شک برای همیشه در ذهن مخاطبان جدید و مشتریان سابق خود خواهد ماند.

4_ افزایش فروش

شبکه های اجتماعی بخش مهمی از قیف فروش محصولات و خدمات هستند، در حقیقت این فرایندی است که از طریق آن مخاطبان جدید، مشتری دائمی شما می شوند و این اتفاق تنها با فعالیت در شبکه های اجتماعی صورت می پذیرد. با افزایش تعداد افرادی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، ابزارهای فروش اجتماعی نیز تکامل یافته اند. شبکه های اجتماعی برای جستجوی محصول و تجارت الکترونیک اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. امروز زمان مناسبی است که تلاش های بازاریابی اجتماعی خود را با اهداف فروش هماهنگ کنیم.

5_ ایجاد سرنخ مستقیم و غیر مستقیم

اکثر بازاریابان و صاحبان مشاغل می‌دانند که رسانه‌های اجتماعی ابزاری عالی برای شناختن و حتی درک یک برند هستند، آنها همچنان می‌توانند به طور مستقیم و غیرمستقیم یک محرک عالی برای سرنخ‌ها باشند. تاثیرات شبکه های اجتماعی بدیهی است اما گاهی نادیده گرفته می شوند، رسانه های اجتماعی یکی از آسان ترین روش ها برای برند سازی هستند. پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام و حتی اسنپ چت برای کمک به نمایش CTA برای حساب های برند که در آن کسب و کارها می توانند محصولات و خدمات ارائه شده را به نمایش بگذارند، به روز رسانی شده اند. این باعث می شود فروش واقعی از داخل پلتفرم بیش از هر زمان دیگری رایج باشد.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی علاوه بر دکمه‌های استاندارد Follow و Message که در اکثر حساب‌ها دیده می‌شود، CTAهای دیگری را نیز به صفحات فرود نمایه اضافه کرده‌اند.

مطالعه بیشتر:      نکاتی را که باید هنگام طراحی اپلیکیشن و سایت بدانیم

6_ افزایش ترافیک وب سایت

پست ها و تبلیغات در رسانه های اجتماعی راه های کلیدی برای جذب ترافیک به وب سایت هستند. به اشتراک گذاری محتوای عالی از وبلاگ یا وب سایت خود در رسانه های اجتماعی راهی عالی برای جذب خوانندگان به محض انتشار یک پست جدید است. شما حتی می توانید از برچسب های ردیابی UTM برای جمع آوری داده ها در مورد کلیک های خود استفاده کنید.

شرکت در چت های اجتماعی همچنین می تواند راهی عالی برای افزایش دید  کسب وکار، جلب توجه افراد جدید، نشان دادن تخصص و هدایت ترافیک به وب سایت باشد.

آدرس وب سایت خود را در تمام نمایه های رسانه های اجتماعی خود قرار دهید تا افرادی که می خواهند درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند بتوانند با یک کلیک آسان این کار را انجام دهند

7_ جمع آوری اطاعات درباره مشتریان

رسانه های اجتماعی حجم عظیمی از داده ها و اطلاعات را در مورد مشتریان برای کسب و کار ها تولید می کنند. آنها می توانند از اطلاعات برای اتخاذ تصمیمات تجاری هوشمندانه استفاده کنند. همه شبکه‌های اجتماعی تجزیه و تحلیل‌هایی ارائه می‌دهند که اطلاعات جمعیتی درباره افرادی است که با حساب یک کسب و کار در تعامل هستند، این می تواند به شما کمک کند تا استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را تنظیم کنید تا بهتر با مخاطبان واقعی خود ارتباط برقرار کنید.

مطالعه بیشتر:      راهنمای انتخاب و طراحی سایت برای کسب و کارها

بر روی آموزش های خودتان سرمایه گذاری کنید

برای اینکه در یک صنعت، مخصوصا رسانه‌ اجتماعی به‌روز باشید باید از کارشناسان این حوزه بخواهید که به شما آموزش دهند. مهم نیست که کسب‌وکار شما چقدر بزرگ یا کوچک است. می‌توانید هر سه ماه یک بار در دوره‌های آموزشی آنلاین و یا کلاس‌های حضوری شرکت کنید و از اطلاعات آنها استفاده کنید و آن را به کارمندان خود نیز انتقال دهید.

بر روی سرویس‌های طرف سوم (Third Party) سرمایه‌گذاری کنید

باید از ابزارهای تحلیلی یا سرویس‌های مشاوره‌ای که متخصص در این زمینه هستند استفاده کنید. مطمئن باشید که شرکت شما از بابت این سرمایه‌گذاری، سود خوبی کسب خواهد کرد. برای اینکه برای خودتان زمان بخرید، باید نزد مشاوران بروید که این مشاور می‌تواند یک شخص یا یک نرم‌افزار باشد. به یاد داشته باشید که اکثر چیزهایی که در زندگی به دست آورده‌اید، چیزهایی است که بهای آن را پرداخته‌اید.

 تنها روی چند شبکه، بصورت عمیق کار کنید

در حال حاضر و با توجه به ارتقاء الگوریتم‌ شبکه‌های اجتماعی، کیفیت محتوا و درگیر کردن مخاطب با آن، در دیده شدن شما بسیار مهم است. الگوریتم فیس‌بوک، صفحه‌هایی را که نرخ دیده شدن آنها از طریق جستجوی عادی از طریق موتورهای جستجو پایین می‌آید، جریمه می‌کند. سایر شبکه‌های اجتماعی هم همین کار را انجام می‌دهند.

با این دید، شما باید زمان خود را بر روی آن دسته از شبکه‌های اجتماعی بگذارید که بهترین کارکرد را برای شرکت شما دارند. نباید هر پلتفرم شبکه‌ي اجتماعی را که می‌شناسید به کار بگیرید. اگر شبکه‌ی اجتماعی شما در پینترست خیلی خوب کار می‌کند، و از توییتر هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اید، باید استراتژی فعالیت‌تان را در توییتر مجددا بازسازی کنید یا پینترست را در اولویت قرار دهید. اگر محتوایی که عرضه می‌کنید هیچ ارتباطی با لینکدین ندارد، می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی دیگری عرضه کنید. می‌بینید که این قانون خیلی صریح و ساده است. در دنیای پر تغییر دیجیتال، ممکن است افراد در این دام بیفتند که باید در همه جا دیده شوند. این طرز فکر باعث می‌شود که کیفیت محتوایتان را در پلتفرم‌های اجتماعی نادیده بگیرید که شما را از رسیدن به هدف دور می‌کند. باید دقت کنید که اکثر اوقات تصمیم‌گیری صحیح این است که از یک شبکه‌ی اجتماعی به خاطر کم اثر بودن، خارج شوید.

محصول مرتبط:      طراحی سایت حرفه ای

divider
divider

محصولات مرتبط

⚡ طراحی و پیاده سازی انواع اپلیکیشن اندروید، iOS، وب اپلیکیشن و PWA ✒️ برنامه نویسی سفارشی با متدهای جدید ✒️ طراحی بصورت cross-platform ✒️ قابل انتشار بر روی تمامی مارکت های نرم افزاری معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور ✒️ بروزرسانی سریع و آسان ✒️ سیستم مدیریت آسان و پیشرفته ◀️ مشاوره رایگان + یکسال پشتیبانی رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
شرکت دیجیتال مارکتینگ پیشگامان ✔️ ارائه کامل خدمات دیجیتال مارکتینگ ✔️ مشاوره در زمینه راه اندازی کمپین های تبلیغاتی ✔️ مشاوره در زمینه توسعه برند ✔️ مشاوره و راه اندازی کسب و کار آنلاین ✔️ ارائه خدمات سئو داخلی و خارجی ✔️ تولید محتوای تخصصی ✔️ تحقیق کلمات کلیدی و بررسی رقبا ✔️ بک لینک و ریپورتاژ آگهی ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید ⬇️⬇️⬇️
ادامه
⚙️ طراحی اپلیکیشن مارکت پلیس ✏️ امکان افزودن چندین فروشگاه ✏️مدیریت سریع و آسان سیستم ✏️دارای زیرساخت برنامه نویسی سریع و قدرتمند ✏️ امنیت بالای سیستم ✏️ ارائه بصورت اندروید و IOS ✏️ طراحی رابط کاربری اختصاصی ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه

ثبت نظر