اینستاگرام ، یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی است که کاربران در آن قادرند تا تصاویر و ویدئو های خود را به اشتراک بگذارند . از اینستاگرام میتوان برای اهداف تجاری خود استفاده کنید و در آن به معرفی کالا و خدمات خود بپردازید، در این مقاله ما به توضیح استراتژی های بازاریابی محتوا جهت افزایش بازخورد در اینستاگرام پرداخته ایم .
آموزش نکات بازاریابی در اینستاگرام
اینستاگرام ، یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی است که کاربران در آن قادرند تا تصاویر و ویدئو های خود را به اشتراک بگذارند . از اینستاگرام میتوان برای اهداف تجاری خود استفاده کنید و در آن به معرفی کالا و خدمات خود بپردازید . اینستاگرام می تواند در انتقال ترافیک مخاطبین به سمت کسب و کار نقش تاثیر گذاری داشته باشد و می تواند به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال مطرح گردد .
یکی از مهمترین موارد در جذب مخاطبین در اینستاگرام , داشتن استراتژی محتوایی مناسب با فضای ایستاگرام می باشد , در این مقاله ما به توضیح استراتژی های بازاریابی محتوا جهت افزایش بازخورد در اینستاگرام پرداخته ایم .
مطالعه بیشتر: راهنمای صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس
نشان دادن ارزش و کاربرد محصول / خدماتتان
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری است و محلی مناسب یرای معرفی کالا و خدمات شما به شمار می آید . شما می توانید با اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو های خود ارزش و کاربرد محصولات و خدمات خود را به مخاطبین خود نشان دهید . شما می توانید با استفاده از هایلایت در اینستاگرام , کاربردها و ویژگی های محصولات و خدمات خود را در اختیار مخاطبین قرار دهید. ویژگی هایلایت از طریق استوری در دسترس می باشد .
نشان دادن رضایت مشتریان
مردم مانند گذشته دیگر به تبلیغات و سخن صاحبان برند اعتماد ندارند و بیشتر به تجربه دیگر مصرف کنندگان و خدمات گیرندگان اعتماد دارند . اگر بتوانید تصاویر و یا ویدئو هایی از مشتریان راضی خود تهیه کنید و یا آنها را درحال استفاده از محصولات و خدماتتان نشان دهید به احتمال زیاد خواهید توانست اعتماد مخاطبین خود را بدست آورید . این استراتژی محتوایی توسط برندهای زیادی استفاده می شود مانند صنعت مد , غذا , تفریحات و خدمات گردشگری . شما در این استراتژی اگر بتوانید کاربران خود را به استفاده از هشتگ خود ترغیب کنید بسیار به هدف خود نزدیک شده اید .
داستان محصول و یا خدمات خود را بنویسید
تصاویر و ویدئو های اشتراکی هر کدام بیانگر داستانی هستند , شما می توانید برای تصاویر و ویدئوهای خود داستانی بنویسید , داستانی از شکل گیری تیم , تولید محصول , ارائه خدمات و ... . حتی می توانید با استفاده از تصاویر و متن استوری بسازید و داستانی را برای مخاطبین خود بیان کنید .
این ویژگی برای کارهای صنعت مد , غذا , گردشگری و آموزش توصیه می گردد , همچنین در سیستم های کسب و کار شما می توانید از روش داستان سرایی برخی مفاهیم را انتقال دهده و بازخوردهای خوبی را دریافت کنید .
مطالعه بیشتر: آموزش بازاریابی با اینستاگرام
برنامه ریزی در پست گذاری
داشتن برنامه ریزی و نظم در پست گذاری برای ربات های اینستاگرام و مخاطبین خوشایند است , شما با استفاده از قابلیت insights و یا برخی از ابزارهای مدیریتی دیگر می توانید بهترین زمان ارسال پست را با توجه به مخاطبین خود انتخاب کنید .
تبلیغات اینستاگرام
شما برای تبلیغات در اینستاگرام سه گزینه برای انتخاب دارید :
حالت اول استفاده از قابلیت تبلیغات یا promote اینستاگرام است که این قابلیت در ایران فعال نیست و شما می توانید تبلیغات خود را فقط بصورت گسترده انجام دهید . در تبلیغات اینستاگرام شما قادر خواهید بود بر اساس سن , جنسیت و منطقه تبلیغات کنید .در تبلیغات اینستاگرام , پست شما در قسمت فید کاربران با تک اسپانسر نمایش داده می شود .
حالت دوم , تبلیغ در پیج های پرطرفدار و پر مخاطب است , برای این کار می توانید پیج های مناسب خود را که ریپورتاژ آگهی دارند را انتخاب کرده و از طریق ادمین آنها از تعرفه تبلیغات اطلاع یابید .
حالت سوم با کمک آژانس های دیجیتال مارکتینگ است در این حالت شرکت مربوطه بر اساس اهداف و مخاطبین شما اقدام به طراحی کمپین بازاریابی نموده و در اهداف مشخص شده اقدام به پخش آگهی شما می نماید .
تبلیغات اینفلوئنسرها
اینفلوئنسرها اشخاصی هستند که دارای مخاطبین زیادی بوده و قادرند بر روی رفتار آنها تاثیر گذار باشند . اینفلوئنسر می تواند یه بازیگر , کمدین , شخصین معروف و یا یک شخص عادی باشد . با توجه به شخص / شرکت دارنده پیج تعرفه ها متنوع خواهد بود . بهتر است در تبلیغات اینفلوئنسری از استراتژی بازاریابی محتوای جذاب و خلاقانه ای استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید .
آنالیز پست ها
شما می توانید با استفاده از ابزار آنالیز رایگان اینستاگرام ( این ابزار در اکانت شخصی در دسترس نیست ) می توانید تعاملات کاربران خود را رصد کنید و قادرید که بفهمید که کاربران شما چه پستهایی را بیشتر دنبال می کنند . برای مشاهده این قابلیت بر روی گزینه View Insights در زیر پست کلیک کرده و تعاملات و بازخود آنرا مشاهده می کنید . در این بخش شما تعداد ذخیره , ارسال , کامنت و لایک را به همراه تعداد بازدید کاربران از پروفایل و نیز مکان ورود به پست را مشاهده می کنید . در صورتیکه تمایل به تبلیغ پست خود از طریق اینستاگرام هستید می توانید در همین قسمت پست خود را تبلیغ کنید . ( این بخش نیازمند اتصال حساب به فیسبوک بوده و باید حساب تایید شده بین المللی داشته باشید )
مطالعه بیشتر: قوانین و محدودیت های اینستاگرام
داشتن Bio کامل و جذاب
شما در این بخش باید خلاق و جذاب ظاهر شوید , اگر در نوشتن بیو اکانت خود مشکل دارید می توانید سراغ بیو رقبا رفته و بهترین بیو را انتخاب کنید , سپس سبک و نحوه نگارش آنرا تقلید کنید .
استفاده از تگ موقعیت مکانی
شما با استفاده از تگ مکان می توانید کاربرانی را که در منطقه شما هستند را جذب کنید . در صورتیکه تمایل به داشتن تگ اختصاصی خود هستید می توانید از طریق فیسبوک آنرا بسازید , اینکار نیازمند این است که چند پست گذاشته و در آنها یک تگ مکان بسازید , بعد از چند روز خواهید دید که آن تگ در اینستاگرام نیز اضافه شده است . در صورت عدم استفاده منظم از تگ مکان اختصاصی آن پس از مدتی پاک خواهد شد .
استفاده از هشتگ های مناسب
برای اینکه کاربران بتوانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند , شما می توانید در انتهای پست های خود و یا اولین کامنت بعد از پست از هشتگ استفاده کنید . برای بازخورد بهتر هشتگ ها در هر پست از چند هشتگ با رقابت بالا , چند هشتگ با رقابت متوسط و چند هشتگ با رقابت پایین استفاده کنید , بهتر است هشتگ اختصاصی خود را نیز بسازید و در پست های خود انتشار دهید .
مطالعه بیشتر: نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام
سخن آخر
موارد ذکر شده مهمترین و اساسی ترین نکات بازاریابی اینستاگرامی است که باید در محتوا گذاری خود دقت کنید , به این نکته توجه داشته باشید که گرفتن بازخورد مناسب نیازمند گذاشتن وقت و انرژی است و نتایج یک شبه بدست نخواهند آمد .
ثبت نظر
هاله
چهارشنبه 28 اسفند 1398
عالی بود موفق باشید