چگونه یک مارکت پلیس مانند Airbnb بسازیم ✔️

Airbnb با دست خالی شروع به کار کرد و اکنون به یک پلتفرم 38 میلیارد دلاری تبدیل شده است. از داستان کسب و کار آنها الهام بگیرید، از ویژگی ها و قابلیت های آن مطلع شوید. در اینجا همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه یک مارکت پلیس مانند Airbnb بسازید و هزینه آن چقدر است.

راهنمای طراحی وب سایت اجاره خانه و اقامتگاه مانند Airbnb

در این مقاله به داستان شکل گیری و موفقیت استارتاپ بین المللی Airbnb پرداخته ایم که در زمینه اجاره خانه و اقامتگاه در سراسر دنیا فعالیت دارد، در ایران نیز استارتاپ هایی مانند جاباما، جاجیگا، اتاقک و ... نیز در این زمینه فعالیت دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، شما با مطالعه این مقاله می توانید از مدل کسب و کار Airbnb برای طراحی استارتاپ خود ایده بگیرید.

یک روز پاییزی معمولی در سانفرانسیسکو بود و دو دوست (جو گبیا و برایان چسکی) از آن روز خیلی لذت نمی بردند. آنها پولشان تمام شده بود و نمی‌توانستند اجاره خانه خود را بپردازند. در میان ناامیدی و تصمیم برای بازگشت به خانه و زندگی در زیرزمین خانه والدینشان ایده ای به ذهنشان رسید. در آن روزها، این شهر میزبان یک کنفرانس طراحی بود و هتل‌ها پر از شرکت‌کننده شده بود. رزرو کردن یک اتاق در سانفرانسیسکو در آن روز بسیار سخت و پرهزینه بود، بنابراین گبیا و چسکی یک وب‌سایت ساده را راه‌اندازی کردند که به مردم امکان اقامت در خانه‌شان و استراحت در اتاق نشیمن آنها را می‌داد، این اتفاق افتاد و مردم واقعا در آپارتمان آنها اقامت کردند.

اما امروز، Airbnb 38 میلیارد دلار ارزش دارد و در بیش از 190 کشور فعالیت می‌کند (Airbnb یک پلتفرم آنلاین در زمینه اجاره خانه و اقامتگاه است). اما داستانشان با یک MVP ساده و حداقلی آغاز شده بود، یک محصول با حداقل قابلیت اجرایی که به چسکی و گبیا در پرداخت اجاره، جذب کاربران و جذب سرمایه‌گذاری کمک کرد.

در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چگونه یک وب‌سایت مانند Airbnb ایجاد کنید، شروع به جمع‌آوری بازخورد کاربران کنید و سرمایه‌گذاران را برای خود جذب کنید. ما لیستی از ویژگی‌های ضروری و بهترین راهکارهای ساخت یک وب‌سایت مانند Airbnb را به شما ارائه خواهیم داد، آماده شروع یک استارت آپ شوید.

طراحی مارکت پلیس

مطالعه بیشتر:       راهنمای صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس

مردم از وب سایتی مانند Airbnb چگونه استفاده می کنند

Airbnb یک بازار P2P است، به این معنی که میزبان می‌تواند به عنوان مسافر و بالعکس عمل کند. با این حال، این دو جنبه از همکاری نیاز به ویژگی‌های مختلف Airbnb دارند.

میزبان ها چگونه از این وب سایت استفاده می کنند

همه چیز از میزبان‌ها شروع شد: گبیا و چسکی اولین افرادی بودند که وارد این کسب و کار شدند. البته 13 سال پیش، قابلیت‌ها (همچنین طراحی) نسبتاً ضعیف و خیلی متفاوت تر از آنچه که اکنون می‌بینیم بودند. چند مرحله برای لیست کردن خانه خود در وب‌سایت Airbnb وجود دارد:

  • 1- ایجاد حساب کاربری

    ارائه اطلاعات شخصی موردنیاز، گفتن چند کلمه درباره خود و افزودن جزئیات کارت اعتباری، تا بتوانید بعد ازهراقامت پول دریافت کنید.

  • 2- لیست کردن محل اقامت مهمانان

    این فضا می‌تواند یک آپارتمان کامل، یک اتاق خصوصی یا مشترک، محل اقامتی منحصر به فرد مانند قایق یا کلبه و غیره باشد.

  • 3- افزودن توضیحات

    میزبان می‌تواند عکس‌هایی از ملک، ویژگی‌ها، موقعیت آن و تمام اطلاعاتی که ممکن است مهمانان نیاز داشته باشند و بخواهند را اضافه کند.

  • 4- مشخص کردن شرایط

    در این قسمت باید قیمت، الزامات، قوانین خانه و غیره را اضافه کنید.

  • 5- ارتباط با مهمانان

    این وب‌سایت یک سیستم پیام‌رسان داخلی دارد و بنیانگذاران آن برای اهداف امنیتی توصیه می‌کنند که تنها از طریق Airbnb ارتباط برقرار کنید.

  • 6- خوش آمدگویی به مهمانان

    با آماده شدن همه چیز، مهمانان می‌توانند با شما تماس بگیرند و در محل اقامت کنند.

مطالعه بیشتر:       چگونه یک بوم کسب و کار برای ایده‌های اپلیکیشن موبایل بسازیم ✔️

چگونه مهمانان از وب سایت استفاده می کنند

مهمانانی که به دنبال رزرو محل اقامت برای تعطیلات یا سفرهای کاری خود هستند. در ادامه توضیح می دهیم که این فرآیند چگونه کار می‌کند:

  • 1- ایجاد حساب کاربری

    پس از ایجاد حساب وارد وب سایت شوید.

  • 2- افزودن جزئیات

    پروفایل خود را با اطلاعات شخصی پر کنید، اعلان‌ها را تنظیم کنید، به وب سایت در مورد زبان ترجیحی، واحد پول، منطقه زمانی و غیره خود بگویید.

  • 3- جستجوی محل اقامت

    برای مشاهده فهرست‌های موجود، وارد لیست شهر یا منطقه مورد نظر خود شوید و تاریخ‌های مورد نظر خود را مشخص کنید.

  • 4- استفاده از فیلترها

    این پلتفرم فیلترهای طراحی شده‌ای را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کنند تا در عرض چند دقیقه هر آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید.

  • 5- درخواست رزرو

    می توانید با کلیک بر روی دکمه رزرو، درخواست خود را ارسال کنید.

  • 6- برنامه‌ریزی برای سفر

    درخواست رزرو به تناسب تنظیمات میزبان به صورت خودکار یا دستی تأیید می‌شود. هزینه رزرو تأیید شده از کارت اعتباری شما کسر می‌شود.

مدل کسب و کار Airbnb

چگونه وبسایت‌هایی مانند Airbnb سودآوری می‌کنند؟ "هزینه خدمات" پاسخ اصلی است. این پلتفرم از هر دو طرف معامله درصدی را دریافت می کند.

✔️ میزبانان 3% هزینه را پرداخت می کنند.
✔️ مهمانان بسته به انتخاب خود 15-6% هزینه را پرداخت می کنند.

این فرایند آسان به نظر می رسد. و حالا زمان آن است که تعریف کنیم کدام ویژگی ها را به مارکت پلیس مشابه Airbnb خود اضافه کنیم.

مدل کسب و کار Airbnb

مطالعه بیشتر:       راهنمای جامع نوشتن بیزینس پلن برای اپلیکیشن موبایل

ویژگی های کلیدی برای ساخت وب سایتی مانند Airbnb

در اینجا، ویژگی‌های خاصی که هر دو طرف نیاز دارند را شرح می‌دهیم. علاوه بر این، نقش مهم دیگری را بررسی خواهیم کرد و آن مدیر پلتفرم است.

ویژگی های رایج مورد نیاز برای میزبانان و مهمانان وب سایتی مشابه Airbnb

چند ویژگی برای هر دو گروه از کاربران پلتفرم ضروری هستند:

  • ورود به سایت:

    فرآیند ورود به سیستم را به ساده‌ترین شکل ممکن انجام دهید. Airbnb اجازه می‌دهد تا با استفاده از ایمیل، حساب کاربری فیسبوک یا گوگل به راحتی وارد پلتفرم شوید.

  • تایید هویت:

    در وب‌سایت‌هایی مانند Airbnb، ضروری است که از دقیق بودن اطلاعات ثبت‌نام کنندگان اطمینان حاصل شود. برای تأیید هویت کاربران و کاهش مخاطرات ممکن، از ایمیل، شماره تلفن همراه و شناسه دولتی (مانند کارت ملی) برای تأیید هویت کاربران استفاده کنید.

  • پروفایل شخصی:

    هر دوی میزبانان و مهمانان باید به پروفایل شخصی دسترسی داشته باشند. امکان افزودن عکس (یا دریافت آن از پروفایل فیسبوک کاربر) و پرسیدن ترجیحات کاربران (زبان، ارز، منطقه زمانی و غیره) به منظور ایجاد راحتی برای آن‌ها در استفاده از وب‌سایت را فراهم کنید.

  • تقویم:

    استفاده از یک تقویم برای اطلاع رسانی به میزبان در مورد تاریخ‌هایی که ملک رزرو شده و به مهمان برای نشان دادن زمانی که لیستینگ خالی است، ضروری است.

  • پیام‌رسانی:

    همانطور که در بالا اشاره کردیم، استفاده از پیام‌رسان داخلی ساده‌ترین و ایمن‌ترین راه برای ارتباط بین کاربران پلتفرم شما است. همچنین، راهکارهایی مانند Facebook Messenger for business برای تیم توسعه‌ی شما در دسترس هستند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را با بازار خود یکپارچه کنید.

  • پرداخت:

    سیستم پرداخت یکی از مؤلفه‌های حیاتی برای وب‌سایت‌هایی مانند Airbnb است. انتخاب Stripe یا محصولی مشابه برای سرعت، سادگی و راحتی پرداخت، ضروری است.

  • اعلان:

    استفاده از اعلان‌های لحظه‌ای برای آگاهی میزبان در مورد درخواست رزرو جدید یا پیام ورودی و یا هشدار به مهمان برای اطلاع از تأیید رزرو یا موفقیت پرداخت، خیلی مهم است.

مطالعه بیشتر:       ۱۵ ایده محبوب برای اپلیکیشن های مبتنی بر موقعیت مکانی

ویژگی های خاص برای میزبانان

علاوه بر این، به میزبانان اجازه دهید از ویژگی‌های زیر نیز بهره‌مند شوند:

  • مدیریت لیستینگ:

    اضافه کردن یک ملک جدید، توضیحات و تصاویر آن باید به راحتی انجام شود. برای راهنمایی میزبانان در کلیه مراحل و صرفه‌جویی در وقتشان، رابط کاربری ساده را در اولویت قرار دهید.

  • مدیریت رزرو:

    به میزبانان اجازه دهید در صورت نیاز و یا بروز موارد اورژانسی، رزرو را لغو کنند.

  • نظرات:

    به میزبانان اجازه دهید پس از اقامت هر مهمان، بازخوردی در مورد او بگذارند. این کمک می‌کند تا جامعه کاربران شما امن‌تر و قابل اعتمادتر شود.

مطالعه بیشتر:      راهنمای طراحی سایت فریلنسری

ویژگی های خاص برای مهمانان

افرادی که به دنبال محل اقامت در پلتفرم شما هستند، از چند ویژگی دیگر نیز استقبال خواهند کرد:

جستجو و فیلترها:

به کاربران کمک کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن ملکی که بهترین شرایط را دارد، پیدا کنند. بر روی فیلتر کردن بر اساس موارد زیر تمرکز کنید:

✔️ موقعیت مکانی (کشور، شهر، منطقه یا محله)
✔️ قیمت
✔️ نوع ملک (آپارتمان کامل، اتاق هتل، اتاق مشترک و غیره)
✔️ امکانات موجود (آشپزخانه، گرمایش، وای فای، تراس و حتی کوچکترین جزئیات مانند وجود یک جکوزی)
✔️ زبان میزبان و غیره.

  • ویژگی‌های مکان‌یابی:

    با تشخیص موقعیت مکانی کاربر، بهترین املاک اجاره‌ای در نزدیکی آن‌ها را پیشنهاد دهید. هنگام موقعیت‌یابی، از کاربران اجازه بگیرید.

  • تاریخچه مدیریت رزرو:

    دسترسی به سفرهای برنامه‌ریزی شده و سفرهای گذشته، یکی از ویژگی‌های ارزشمند برنامه شما خواهد بود.

  • لیست‌های علاقه‌مندی:

    هنگام برنامه‌ریزی برای سفر، کاربران ممکن است بخواهند چندین گزینه را مقایسه کنند یا با یک گروه در مورد لیست‌های موجود بحث کنند. اجازه دهید آن‌ها با استفاده از لیست‌های علاقه‌مندی شخصی خود سفر را برنامه‌ریزی کنند. هرچه تعداد ملک‌های موجود در لیست علاقه‌مندی بیشتر باشد، احتمال این که کاربران وب سایت شما را به بقیه سایت ها ترجیح دهند بیشتر خواهد بود.

  • امتیازدهی و نظرات:

    سعی کنید حداکثر تعداد نظرات در مورد هر لیستینگ را جمع آوری کنید. از کاربران درخواست کنید که در مورد امکانات اساسی و ارتباط با میزبان نظر بدهند. به مهمانان اجازه دهید نظرات خود را بنویسند و ملک‌ها را امتیازدهی کنند.

مطالعه بیشتر:      چگونه یک وب‌سایت آموزشی طراحی کنیم؟

پنل مدیریت سایت

برای تنظیم روابط بین میزبانان و مهمانان، شاید نیاز به نقش سومی نیز باشد. مدیر پنل باید به ویژگی های زیر دسترسی داشته باشد:
  • مدیریت کاربران:

    در مرحله MVP، شما قادر به پیاده سازی یک سیستم یادگیری ماشین برای تأیید هویت کاربر به صورت خودکار نخواهید بود. با این وجود، می‌توانید یک نفر را استخدام کنید تا داده‌های کاربر را به صورت دستی بررسی و از تقلب جلوگیری کند.

  • مدیریت لغو رزرو:

    لغو رزرو یک فرآیند پیچیده است که نیاز به بازگشت وجه (کامل یا جزئی) دارد. در ابتدا، به مدیر سامانه خود اجازه دهید لغو رزروها را مدیریت کند.

  • پشتیبانی مشتری ها:

    متخصصانی که مسئول پاسخگویی به سوالات کابران شما هستند، شهرت آن محصول را ایجاد می کنند. بنابراین، به کاربران اجازه دهید به طور مستقیم از طریق وب سایت با تیم پشتیبانی تماس بگیرند.

چگونه وب سایتی مانند Airbnb بسازیم

سیزده سال از ظهور Airbnb می گذرد و قواعد بازی تغییر کرده است. به دلیل رقابت شدید در این حوزه، اگر می‌خواهید موفق شوید نیاز به لیستی از دستورالعمل های دقیق و واضح دارید. در اینجا، شما هفت مرحله ضروری برای ساخت مارکت پلیسی مانند Airbnb را خواهید فهمید:

با یک ایده شروع کنید و در مورد آن تحقیق کنید

اکنون که تعداد محصولات و خدمات نرم‌افزاری روز به روز بیشتر می شوند، شما باید با یک ایده بزرگ به این مارکت پلیس بیایید.

آیا می‌خواهید یک شهر خاص را هدف قرار دهید؟ یا  بر روی گروه خاصی از مخاطبان تمرکز خواهید کرد؟ آیا وب‌سایت‌هایی مشابه Airbnb وجود دارند؟ چگونه بر تفاوت های برنامه خود تاکید می کنید؟

با داشتن پاسخ این سوالات، به هدف خود نزدیک تر می شوید.

بودجه اولیه خود را مشخص کنید

موسسان Airbnb در شروع کار خود با مشکلات مالی روبرو بودند. نسخه اولیه Airbedandbreakfest آن‌ها را به قله موفقیت نرساند؛ چندین تلاش دیگر نیاز بود و برای این تلاش ها به پول نیاز داشتند.

بوت استراپینگ منبع اصلی بودجه اولیه بود. گِبیا گفت "ما از پولی که در کیف پولمان داشتیم، برخی کارت‌های اعتباری و یک وام کوچک که از والدینمان گرفتیم استفاده کردیم." ایده بزرگی که به ذهن موسسان رسید، فروش جعبه‌های غذای صبحانه با نام‌های Obama O و Captain McCain بود: آن روزها زمان برگزاری کنونسیون ملی دموکراتیک در دنور بود. آن‌ها جعبه‌هایی را طراحی کردند که توجه مردم را به خود جلب کرد و تبلیغات کوچکی درباره خدماتشان بر روی آن‌ها قرار دادند. در نهایت، این کار باعث بالا رفتن فروش آن‌ها شد و برای رشد محصول خود، 30,000 دلار پول جمع آوری کردند.

با توجه به مثال موسسان Airbnb، شما باید به وضوح ببینید که در ابتدای کار برای محصول مورد نظر خود چقدر می توانید هزینه کنید و از چه منابع مالی می‌توانید استفاده کنید. قبل از اینکه کسی درباره محصول شما بداند، راهی برای جذب سرمایه‌گذاری وجود ندارد. حالا، مهم این است که یک شروع خوب داشته باشید، یک MVP فوق العاده راه‌اندازی کنید و سرمایه‌گذار جذب کنید.

ساخت نمونه اولیه

برای آزمایش ایده‌ی خود و نگاه تازه‌ای به آن، شما باید یک پروتوتایپ ساده با الهام از Airbedandbreakfast  بسازید. چندین صفحه بسازید و توصیف کنید که چگونه آن‌ها به هم ربط دارند. از ابزارهای خاص مانند وردپرس استفاده کنید یا یک تیم پیدا کنید تا برای این کار به شما کمک کند.

شروع یک همکاری

هنگامی که گِبیا و چِسکی ایده خود را به اندازه کافی قابل قبول کردند، با سومین هم‌ بنیان گذار خود، ناتان بیلارسیک، وارد همکاری شدند. بیلارسیک، کسی بود که نسخه اولیه Airbnb را با استفاده از Ruby on Rails توسعه داد. همکاری قوی بین گِبیا، چِسکی و بیلارسیک، سنگ بنای موفقیت محصول آن‌ها بود.

هنگام تصمیم گیری برای ساخت مارکت پلیسی مانند Airbnb، شما باید حامیان قابل اعتمادی داشته باشید. اگر قبلاً سعی کرده اید تا یک پروتوتایپ را به تنهایی طراحی کنید، حتما متوجه شده اید که این کار زمان‌بر است و این زمان را می‌توانید در چیزی که برای کسب و کار شما مهم‌تر است سرمایه‌گذاری کنید.

پروتوتایپ فقط یک شروع است: توسعه نرم‌افزار کار سختی است که به صبر، تخصص و زمان زیادی نیاز دارد. مطمئن شوید که این بخش از کسب و کار خود را به افراد ماهر واگذار کنید.

به طور معمول، یک تیم مهندسی نرم‌افزار شامل موارد زیر است:

طراحان؛
توسعه‌دهندگان front-end / back-end؛
توسعه دهندگان برنامه‌های تلفن همراه؛
مدیر پروژه؛
تست کنندگان کیفیت برنامه.

استخدام ۵-۱۰ متخصص برای تیم شما ممکن است کار سختی باشد: استخدام کردن، مصاحبه کردن و آموزش دادن ممکن است ماه ها زمان ببرد. اجاره دفتر، سخت‌افزار و دستگاه‌ها، همه اینها مصرف کنندگان سرمایه هستند. بنابراین، استارتاپ‌ها به توسعه نرم‌افزار خارجی روی می‌آورند.

استفاده از خدمات شرکت های نرم افزاری روشی است که به شما اجازه می‌دهد با شرکت‌های توسعه نرم‌افزاری همکاری کنید. این یک روش سریع، آسان و از لحاظ مالی موثر برای راه‌اندازی یک MVP و رشد کسب و کار شما است.

انتخاب تکنولوژی‌ و ایجاد یک MVP

همان‌طور که در بالا اشاره شده است، سمت سرور Airbnb در Ruby on Rails ساخته شده است. React نیز اساس توسعه رابط کاربری است. علاوه بر این، پایگاه داده PostgreSQL، میزبانی AWS و بسیاری فناوری‌های دیگر، تجربه تحت وب و موبایل شگفت‌انگیزی را برای کاربران Airbnb فراهم می‌کنند.

تیم شما می‌تواند از فناوری‌های دیگری نیز استفاده کند. به عنوان مثال، MEAN (MongoDB، Express.js، Angular و Node.js) یک ترکیب قدرتمند از ابزارهای توسعه محسوب می‌شود. توسعده‌دهندگان همچنین می‌توانند Angular را جایگزین Vue کنند. به خاطر داشته باشید که کاربران تجربه ای یکپارچه بر روی هر دستگاهی می‌خواهند. React Native، Cordova یا Ionic نیز برای توسعه کراس پلتفرم و مرورگر مناسب هستند.

به طور معمول، برای راه‌اندازی یک MVP با کیفیت بالا، تا 6 ماه زمان لازم است. با این حال، زمان ساخت یک برنامه به ویژگی‌هایی که شامل می‌شود، صنعتی که وارد آن می‌شوید و نیازهای خاصی که ممکن است داشته باشید، بستگی دارد. تیم توسعه‌دهنده ای که با آن همکاری می‌کنید، پاسخ دقیق‌تری درباره مدت زمان توسعه MVP ارائه خواهند داد. علاوه بر این، این متخصصان هنگامی که تصمیم به ارتقای MVP به یک برنامه با ویژگی‌های کامل می‌گیرید به شما کمک خواهند کرد.

مطالعه بیشتر:      MVP چیست ✔️ اهمیت MPV و ۶ دلیل برای ضرورت وجود آن در طراحی اپلیکیشن

جذب سرمایه‌گذار

در سال ۲۰۰۹، "Airbedandbreakfast" به "YCombinator" پیوست و مبلغ ۲۰ هزار دلار سرمایه‌ دریافت کرد. اما این کار آسان نبود: سرمایه گذاران بزرگ هفت بار ایمیل های برایان چسکی در جهت حمایت از Airbnb را رد کردند. اما با پیشرفت مرحله به مرحله Airbnb به موفقیت رسید. و در نهایت، با تلاش سرمایه‌گذاران خطرپذیر، مبلغ جمع آوری شده به ۴/۴ میلیون دلار رسید.

با داشتن MVP کارآمد و کاربردی، می‌توانید شروع به جذب سرمایه‌ کنید. جمع‌سپاری، سرمایه‌گذاران، حمایت جامعه محلی، همه اینها می‌تواند کارساز باشند. تبلیغات برای کسب‌وکار خود، نمایش اینکه محصول شما مفید است، نشان دادن پتانسیل آن و استفاده از تمام راه‌های ممکن برای جمع‌آوری سرمایه‌ها به منظور بهبود محصول در آینده، از جمله راه‌های موثر برای جذب سرمایه‌ هستند.

به رشد خود ادامه دهید

یکی از اولین مهمانانی که در کاناپه اتاق نشیمن جبیا و چسکی خوابید، یک بازخورد چند صفحه‌ای از تجربه خود را برای آن‌ها نوشت. در ادامه، بنیانگذاران شرکت از نزدیک با میزبانان صحبت کردند تا در مورد نظرات آنها و راهکارهای بهبود آن آگاهی پیدا کنند. تعداد کاربران Airbnb نشان می‌دهد که این کار درست بوده است.

رشد مجموعه ای از تکرارها است.

هنگامی که MVP شما آنلاین است، می‌توانید برنامه رشد خود را بر اساس بازخوردهای کاربران ایجاد کنید. گفتگو با شرکای توسعه‌ می‌تواند راه‌هایی بیشتری را برای بهبود تجربه کاربری ارائه دهد. همچنین، با تلاش برای جلب توجه سرمایه‌گذاران بالقوه، می‌توانید راه‌های جدیدی را برای ارتقای پلتفرم خود پیدا کنید.

جمع‌آوری بازخورد => ارتقای پلتفرم => درخواست بازخورد بیشتر => و باز هم ارتقا‌

مطالعه بیشتر:       هر آنچه که باید در مورد سرویس های توسعه وایت لیبل بدانیم

سه نکته برای قبل از شروع کار

حالا شما همه چیز درباره ساخت یک وب سایت مانند Airbnb از جمله روند ساخت آن را می‌دانید، آماده‌اید که کسب و کار خود را شروع و محصول چشمگیری ایجاد کنید. مگر اینکه بخواهید نکات عملی بیشتری بدانید که در اینجا به آنها اشاره می کنیم:

حل مسئله مرغ و تخم مرغ

این یک مشکل بزرگ است که هر شرکت نوپا P2P با آن مواجه می‌شود. حتی Airbnb هم با آن مواجه شده بود.

موسسان یک اسکریپت ساختند و از داده های خانه های ثبت شده در Craiglist استفاده کردند و به آن‌ها ایمیلی با پیشنهاد انتشار آگهی‌شان در Airbnb ارسال کردند. این کار منجر به ورود ۶۰,۰۰۰ مالک جدید به این وب‌سایت شد.

راه ‌حل‌های مختلفی برای حل مسئله «مرغ و تخم مرغ» وجود دارد. سعی کنید راه حل‌های مختلف را امتحان کنید یا آن‌ها را ترکیب کنید تا این مشکل را سریعا حل کنید.

مشکل را شرح دهید

حواستان به تجربه مشتریان باشد. تعداد عناصر موجود در یک صفحه چندتا است؟ طراحی چقدر ساده است؟ آیا همه چیز برای مشتری واضح است؟ از نسخه اولیه پلتفرم خود گرفته تا ویژگی‌های برجسته و پر امکانات آن در آینده، بر روی سادگی و کاربرپسندی تمرکز کنید.

میلنیال‌ها سادگی و مینیمالیسم را نسبت به همه چیز ترجیح می دهند، از زندگی روزمره گرفته تا طراحی وب. با هدف جذب این گروه، طراحی مینیمالیستی را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که کیفیت مهم است

از کیفیت نرم‌افزار گرفته تا کیفیت عکس‌هایی که در وب‌سایت قرار می‌دهید، اگر می‌خواهید MVP موفقی داشته باشید همه چیز باید بی‌عیب و نقص باشد.

به گفته گبیا، "در ابتدا عکس‌های املاک واقعاً بد بودند. مردم از دوربین گوشی‌های خود استفاده می‌کردند و عکس‌هایی با کیفیت Craigslist می‌گرفتند. هیچ کس رزرو نمی‌کرد زیرا نمی‌توانستید ببینید در حال پرداخت هزینه برای چه چیزی هستید."

بنابراین، بنیانگذاران Airbnb چگونه این مشکل را حل کردند؟ آنها یک دوربین گران‌قیمت اجاره کردند و به نیویورک (جایی که بیشتر کاربران Airbnb اقامت داشتند) رفتند تا عکس‌های زیبایی از املاک بگیرند. این کار باعث افزایش 200-300 درصدی رزروی ها در پایان ماه شد.

نکات نهایی

با آگاهی کامل از نحوه‌ی فرآیند توسعه، با استفاده از نکات عملی، و الهام گرفتن از داستان Airbnb، تنها کاری که باید انجام دهید، شروع کردن است.

به طور خلاصه، به برخی از سوالات متداول زیر نگاهی بیندازید:

چه مدت زمانی برای ساخت مارکت پلیسی مانند Airbnb نیاز است؟

حداقل 1۰۰ ساعت برای راه‌اندازی یک MVP ساده مورد نیاز است. زمانبندی توسعه‌ی یک برنامه با امکانات کامل، به ویژگی‌ها و نیازهای پروژه شما بستگی دارد.

چه مقدار هزینه برای ساخت یک وب‌سایت مانند Airbnb نیاز است؟

هزینه توسعه‌ یک MVP از حداقل 50 میلیون تومان شروع می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، با شرکت نرم افزاری پیشگامان دامنه فناوری تماس بگیرید.

نویسنده محتوا نویسنده: علیرضا نوفرستی | متخصص دیجیتال مارکتینگ شرکت پیشگامان دامنه فناوری

محصول مرتبط:     طراحی اپلیکیشن مارکت پلیس

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد اپلیکیشن و سایت و دریافت مشاوره رایگان ، اطلاعات تماس خود را وارد کنید.

درخواست مشاوره    تماس تلفنی  

divider
divider

محصولات مرتبط

⚡ طراحی و پیاده سازی انواع اپلیکیشن اندروید، iOS، وب اپلیکیشن و PWA ✒️ برنامه نویسی سفارشی با متدهای جدید ✒️ طراحی بصورت cross-platform ✒️ قابل انتشار بر روی تمامی مارکت های نرم افزاری معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور ✒️ بروزرسانی سریع و آسان ✒️ سیستم مدیریت آسان و پیشرفته ◀️ مشاوره رایگان + یکسال پشتیبانی رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ پیاده سازی طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ دوره های آموزش سئو و بازاریابی دیجیتال اولیه رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
⚙️ طراحی مارکت پلیس بصورت سفارشی ✏️ امکان افزودن چندین فروشگاه ✏️ دارای پنل ادمین، فروشنده و کاربر ✏️ طراحی سفارشی با کدنویسی اختصاصی ✏️ طراحی UI/UX اختصاصی ✏️ دارای اپ اندروید، iOS و PWA ✏️ اتصال به درگاه بانکی ✏️ دارای تمامی قابلیت های سبد خرید ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه

ثبت نظر