بهینه سازی یک سایت فروشگاهی بر اساس فاکتورهای سئو کار بسیار پیچیده و دشواری است زیرا برای بهینه سازی کلیه محصولات بسیار زمان بر و سخت خواهد بود . بجز مسئله زمان در سئو فروشگاه اینترنتی موارد دیگری هم هست که باید در نظر بگیریم مثلا بات های موتورهای جستجو , بودجه محدودی را برای سایت ها در نظر میگیرند , این موضوع برای سایت های با محتوای کم , مهم نیست اما اگر شما سایتی با محتوا زیاد دارید قطعا مورد اهمیت خواهد بود .
5 نکته برای افزایش سئو فروشگاه اینترنتی
چه چیزی فروشگاه اینترنتی شما را از بیشمار فروشگاه دیگر متمایز می کند؟ مطمئناً ارائه بهترین شکل خدمات و محصولات به مشتریان مهمترین وجه تمایز شما خواهد بود. اما سوالی که پیش می آید این است که اگر خریداری تجربه خرید محصولات و یا خدمات شما را نداشته باشد چگونه باید شما را پیدا کند؟؟ درست در همین نقطه ما به سئو تکیه می کنیم. در این راهنما، نحوه انجام سئو برای وب سایت های فروشگاه های اینترنتیرا توضیح می دهیم و به شما کمک می کنیم تا راه هایی را پیدا کنید که استراتژی سئو سایت فروشگاهی خود را از بقیه متمایز کنید.
سئو فروشگاه اینترنتی چیست؟
به عبارت ساده، سئو سایت فروشگاهی فرآیندی است که فروشگاه آنلاین شما را در نتایج موتور جستجوی گوگل بیشتر نمایان می کند. هنگامی که یک خریدار بالقوه محصول شما را به صورت آنلاین جستجو می کند، سئو سایت فروشگاهی تضمین می کند که فروشگاه آنلاین شما به عنوان یک نتیجه برتر نمایش داده شود و شانس شما را برای بازدید و فروش بیشتر از سایت افزایش می دهد، البته، میتوانید برای تبلیغات Google هزینه کنید تا مطمئن شوید فروشگاه شما در نتایج برتر مخاطبان شما نشان داده میشود،اما این هزینه بالایی دارد.
بهینه سازی سئو سایت فروشگاهی بسیار مهم است، حتی اگر کمپین های تبلیغاتی عالی در حال اجرا است. با رعایت پنج نکته زیر در فروشگاه اینترنتی , شما با افزایش میزان ترافیک ورودی درآمد بیشتری از وبسایت خود به دست خواهید آورید:
نکته اول: درتحقیقات کلمات کلیدی سرمایه گذاری کنید
اگر می خواهید وب سایت فروشگاهی خود را سریعا در رتبه بندی ها بیاورید ، باید کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید. بنابراین، برای انتخاب کلمات کلیدی که دقیقاً مطابق با فعالیت آنلاین شما هستند، تحقیقات عمیقی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. تا جایی که می توانید کلمات کلیدی طولانی ایجاد کنید تا بتوانید به راحتی در جایگاه خاصی که رقبای شما انتظار ندارند یا آماده نیستند رتبه بالایی کسب کنید.
این نوع کلمات کلیدی می توانند ترافیک هدفمندی را که به دنبال آن هستید جذب کنند و پتانسیل افزایش نرخ تبدیل شما را دارند. هنگام جستجوی کلمات کلیدی طولانی، همیشه به سوالات کاربر فکر کنید. هنگامی که مردم محصولات را به صورت آنلاین جستجو می کنند، دقیقا چه سوالاتی از موتور جستجو می پرسند؟؟ بنابراین، کلمات کلیدی خود را بر اساس اهداف جستجوی کاربران در نظر بگیرید. برای تحقیق کلمات کلیدی می توانید از نتایج گوگل و کلمات پیشنهادی و سایت keywordtool استفاده کنید.
مطالعه بیشتر: تولید محتوا چیست؟ ✔️ مراحل تولید محتوا و انواع آن
نکته دوم: URL خود را برای موتور جستجو بهینه کنید
URL ها همچنین برای سئو وب سایت فروشگاهی بسیار مهم هستند، URL های بهینه شده می توانند به ربات های موتور جستجو کمک کنند تا نه تنها وب سایت فروشگاهی شما را بیابند، بلکه به خزیدن نیز بپردازند تا بتوانند بدانند در مورد چیست. نشانیهای اینترنتی کارآمد همچنین به بازدیدکنندگان یا مشتریان احتمالی اطلاع میدهند که وبسایت شما در مورد چه چیزی قرار است باشد، در نتیجه تجربه آنها را بهبود میبخشد. و البته، یک تجربه کاربری خوب به شما کمک می کند تا مخاطبان هدف خود را برای مدت طولانی تری در وب سایت تجارت الکترونیک خود نگه دارید.
هر چه بازدیدکنندگان مدت بیشتری در سایت شما بمانند، شانس بیشتری برای تبدیل آنها به مشتریان پولی خواهید داشت. و اگر آنها محصولاتی را که از فروشگاه آنلاین شما خریداری می کنند دوست داشته باشند، مشتریان شما دفعه بعد که به محصولات باکیفیت بیشتری نیاز دارند بازخواهند گشت.
مطالعه بیشتر: 5 نکته برای سئوی محتوای ویدیویی ✔️ آموزش ویدیو مارکتینگ
نکته سوم: از کلمات کلیدی مفید در Anchor Text استفاده کنید
استفاده از انکر تکست برای تقویت سئو بسیار مهم است. بله، وب سایت فروشگاهی شما پر از لینک هایی است که به صفحات خاصی اشاره می کنند. بنابراین، به نفع شماست که لنگر خود را به منظور به حداکثر رساندن پتانسیل این پیوندها بهینه کنید. البته، شما باید انکرتکست های لنگر را تا حد امکان طبیعی جلوه دهید.
شما همچنین می توانید از کلمات کلیدی استراتژیک خلاقانه که در مورد آنها تحقیق کرده اید استفاده کنید تا بتوانید برای آنها رتبه بندی کنید. از کلمات کلیدی یکسان برای تمام متن های لنگر خود استفاده نکنید تا بتوانید از جریمه شدن توسط گوگل و سایر موتورهای جستجوی اصلی جلوگیری کنید. پیوندهای کلیدی مهم و استراتژیک را در توضیحات محصول خود اضافه کنید، که مشتریان بالقوه شما را به صفحات محصول مشابهی هدایت می کند که می خواهید به آنها فشار دهید.
مطالعه بیشتر: آموزش جامع سئو داخلی سایت
نکته چهارم: تصاویر محصول خود را بهینه کنید
یکی از مواردی که وبسایتهای فروشگاهی به آن معروف هستند، استفاده از تصاویر رنگارنگ محصول است که از نظر زیبایی نیز دلپذیر هستند. این تصاویر عوامل محرک فروش هستند. بنابراین، تصاویر در وب سایت فروشگاهی شما باید قانع کننده، منحصر به فرد و بسیار با کیفیت باشند. اما چیزی که بسیاری از صاحبان سایت های فروشگاهی نمی دانند این است که داشتن تصاویر عالی برای تقویت تجارت آنلاین آنها کافی نیست، به خصوص اگر می خواهید ربات های موتور جستجو آنها را پیدا کنند.
تصاویر دارای پتانسیل سئوی عالی و چشمگیری هستند که تنها تعداد کمی از آن استفاده می کنند، و شما می توانید از این ناآگاهی استفاده کنید تا تجارت الکترونیک خود را در رتبه بندی جستجو ارتقا دهید. علاوه بر این، نتایج جستجوی Google Images می تواند ترافیک زیادی را به وب سایت تجارت الکترونیک شما بازگرداند. بنابراین، مطمئن شوید که برچسب ALT را پر کرده اید، توضیحی که به شما امکان می دهد کلمات کلیدی منحصر به فرد و بسیار ارزشمند را اضافه کنید.
مطالعه بیشتر: سئو سایت , از واقعیت تا عمل
نکته پنجم: طراحی با در نظر گرفتن خریداران
وب سایت فروشگاهی شما و همچنین طراحی محصول باید به تجربه خرید مشتریان شما بیافزاید. اگر سایت شما درهم و برهم باشد و مشتریان شما پیمایش از یک صفحه به صفحه دیگر را دشوار بدانند، ناامید شده و سایت شما را ترک خواهند کرد. بنابراین، طراحی بخش مهمی از سئو است، زیرا اگر موتورهای جستجو تشخیص دهند که تجارت الکترونیک شما دارای نرخ پرش بالایی است؛ یعنی بازدیدکنندگان تقریباً به همان سرعتی که در صفحات وب شما فرود می آیند - رتبه شما شروع به کاهش می کند. اما یک وب سایت تجارت الکترونیک با طراحی خوب که کاربران از پیمایش از یک صفحه به صفحه دیگر، جستجوی محصولات و خرید لذت می برند، به کاهش نرخ پرش کمک می کند. چنین سایتهایی همچنان بازدیدکنندگان را تشویق میکنند تا چند صفحه وب دیگر را مرور کنند، حتی اگر فوراً به چیزی که به دنبال آن هستند نرسند.
تقلید از ایده های خوب که کار می کنند همیشه چیز خوبی است. بنابراین، فروشگاه اینترنتی شما باید کاربرپسند، آسان برای پیمایش، و دارای گزینههای ناوبری یا منوهای معقول باشد که به وضوح به بازدیدکنندگان یا مشتریان احتمالی اطلاع میدهد که وقتی روی یک پیوند کلیک میکنند، چه خواهند دید. صفحات وب شما باید به سرعت بارگیری شوند و باید سازگار با موبایل باشند زیرا اکثر افرادی که برای خرید محصولات به وب سایت های تجارت الکترونیک دسترسی دارند این کار را از طریق دستگاه های تلفن همراه خود انجام می دهند.
به خاطر داشته باشید که زمان بارگذاری نیز یک عامل رتبه بندی در مورد سئو است. اگر از ابتدا یک وب سایت فروشگاهی جدید طراحی می کنید، مطمئن شوید که کل چک لیست سئو وب سایت فروشگاهی که در اینجا مورد بحث قرار گرفته است، یکپارچه است. می توانید با مرور برخی از سایت های فروشگاهی مورد علاقه خود و حتی کمترین علاقه مندی ها شروع کنید و یادداشت برداری کنید.
مشاهده کنید که آنها چگونه ترافیک را به سایت های خود هدایت می کنند، طرح بندی سایت فروشگاهی، چقدر آسان است که از یک صفحه به صفحه دیگر پیمایش کنید و غیره. بررسی کنید که چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید در مورد طراحی، پیمایش، و به زودی. حتی ممکن است ایده ای عالی از آنچه خریداران هنگام بازدید از یک فروشگاه اینترنتی دوست دارند یا ترجیح می دهند ببینند به دست آورید و می توانید این مفهوم را در فروشگاه تجارت الکترونیک خود ادغام کنید.
علاوه بر این، سایر فروشگاه هایاینترنتی نیز ممکن است از آنها استفاده کنند. بنابراین، اگر باید متمایز شوید، از توضیحات محصول جذابی که حاوی کلمات کلیدی مرتبط هستند استفاده کنید تا بتوانند گوگل پسند باشند. و در اینجا شما آن را دارید: 5 نکته و استراتژی برتر SEO برای وب سایت های تجارت الکترونیک. این چک لیست حیاتی سئو وب سایت تجارت الکترونیک را اجرا کنید و ظرف چند هفته شاهد افزایش سرسام آور کسب و کار خود باشید!
ثبت نظر