سئو (بهینه سازی موتور جستجو) یک استراتژی چند وجهی است که شامل تحقیق در مورد رقابت، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای جذب ترافیک ارگانیک، ایجاد استراتژی ساخت لینک خارجی و داخلی سایت و بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحه می باشد. در ادامه بهترین ابزارهای سئو را برای افزایش رتبه سایت شما در گوگل را معرفی می کنیم.
استفاده از هوش مصنوعی در سئو و معرفی 12 سایت برتر هوش مصنوعی در این زمینه
بروزرسانی در تاریخ 2 بهمن 1402
سئو (بهینه سازی موتور جستجو) یک استراتژی چند وجهی است که شامل تحقیق در مورد رقابت، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای جذب ترافیک ارگانیک، ایجاد استراتژی ساخت لینک خارجی و داخلی سایت و بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحه می باشد. در این مقاله در ابتدا به موضوع استفاده از هوش مصنوعی در سئو و سپس به معرفی بهترین ابزارهای سئو برایافزایش رتبه سایت پرداخته ایم.
استفاده از هوش مصنوعی برای سئو
استفاده از هوش مصنوعی برای سئو (SEO) ممکن است جذاب و هیجان انگیز باشد، اما مهم است پیش از شروع کار انتظارات خود را مدیریت کرده و در این مورد دانش کافی داشته باشید. اگر در انجام این کارها مطمئن نیستید، نگران نباشید! ما نکاتی را در مورد استفاده از آن به شما بیان می کنیم.
هوش مصنوعی برای سئو چیست؟
هوش مصنوعی برای سئو به هنر و علم استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود رتبهی صفحات وب در نتایج جستجو اشاره دارد.
ابزارهای هوش مصنوعی چگونه میتوانند استراتژی سئوی شما را بهبود بخشند؟
ابزارهای هوش مصنوعی با کمک به خودکارسازی تحلیل دادهها، شناسایی روندهای رفتار کاربران و تشخیص پیشنهادات بهینهسازی محتوا، میتوانند استراتژی سئوی شما را بهبود بخشند. همچنین با صرفهجویی در زمان، به شما این امکان را میدهند که عمیقتر به استراتژی خود بپردازید، البته برای دستیابی به این مزایا، باید ابزارهای مناسب را داشته باشید.
بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو کدامند و چگونه از آنها استفاده کنم؟
با ورود هوش مصنوعی قابل دسترس به عرصه سئو، شاهد هجوم عظیم ابزارها و تاکتیکهای جدید هوش مصنوعی برای سئو بودهایم، اما تشخیص اینکه کدام استراتژیها ارزش پیادهسازی دارند، میتواند دشوار باشد. در ادامه، نکاتی کلیدی در مورد ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو، نحوه ارزیابی و انتخاب آنها و مهمتر از همه، نحوه استفاده مؤثر از آنها برای دستیابی به اهداف سئوی خود ارائه خواهیم کرد.
بایدها و نبایدهای استفاده از هوش مصنوعی برای سئو
در این بخش، ما نظرات خود را در مورد بایدها و نبایدهای استفاده از هوش مصنوعی برای سئو (SEO) به اشتراک میگذاریم.بایدها:
در ابتدا باید انتظارات خود را مدیریت کنید.
میتوان گفت از سال ۲۰۱۶ که گوگل شروع به استفاده از هوش مصنوعی برای تقویت الگوریتم رتبهبندی خود کرد، این فناوری بخشی از سئو بوده است. اما تنها در یک سال گذشته است که اکثر مردم توانستهاند با هوش مصنوعی قابل دسترس و منسجم کار کنند و این ابزارها در دسترس قرار گرفته است که به چه معناست، ما هنوز در دوران ابتدایی و پرتلاطم این فناوری هستیم. هر روز کاربردهای جدیدی برای هوش مصنوعی کشف میشود و هر هفته ابزارهای جدیدی برای هوش مصنوعی در سئو راهاندازی میشوند. این موضوع هیجانانگیز است، اما به دنبال اینکه همه چیز را امتحان کنید و منتظر نتایج فوری نباشید، در عوض تنها روی آنچه برای شما مفید است تمرکز کنید.
بدون نقشه راه از هوش مصنوعی برای سئو استفاده نکنید.
هوش مصنوعی به اهداف و راهنماییهای واضح نیاز دارد. این تکنولوژی قدرتمند است، اما به تنهایی کاری انجام نمیدهد. هنگامی که شروع به استفاده از هوش مصنوعی برای سئو میکنید، اهداف SEO و شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) خاصی را برای ابزارهای هوش مصنوعی خود تعیین کنید. مجموعه دادهها را بارگذاری کنید، فیلترهای پیشرفته ابزارهای خود را تنظیم کنید و روی استراتژی خود سرمایهگذاری کنید.
از هوش مصنوعی در سئو، برای صرفهجویی در وقت استفاده کنید.
پس از آشنایی با ابزارهای هوش مصنوعی، استفاده از آنها میتواند در طول روز وقت شما را آزاد کند، برای مثال هوش مصنوعی میتواند به شما در تحلیل دادههای سئویتان کمک کند. پلتفرمهایی مانند گوگل آنالیتیکس تا ChatGPT میتوانند دادهها را غربال کنند، الگوها را مشخص کنند و روندهایی را شناسایی کنند که ممکن است شما متوجه آنها نشوید (یا برای یافتنشان ساعتها وقت صرف کنید). هوش مصنوعی میتواند به شما کمک کند در چند ثانیهها تصاویر فوقالعادهای با آن دادهها ایجاد کنید. هوش مصنوعی میتواند به شما در پیشبینی عملکرد اصلاحات سئو کمک کند.
نبایدها:
ابزارهای سئوی قدرتمند دیگر را فراموش نکنید.
غولهای سئو مانند Ahrefs، Moz، Screaming Frog و Semrush محبوب هستند. این ابزارها و سایر منابع تجاری مورد علاقه شما، ممکن است بی سر و صدا ابزارهای قدرتمند مجهز به هوش مصنوعی ارائه دهند، از جمله یک دستیار محتوا که آماده است به شما در ارتقاء و بهینهسازی محتوا در زمان واقعی کمک کند. این راهکارهای سئو و محتوا حتی ممکن است قابلیتهایی مانند توانایی جستجوی لحظه ای در وب داشته باشند که ابزارهای متمرکز بر هوش مصنوعی هنوز از آنها استفاده نمیکنند. به خاطر بسپارید که استفاده از ابزار Keyword Magic Tool در Semrush به عنوان بخشی جداییناپذیر از برنامه سئوی شما با درخواست دقیقه آخری از ChatGPT برای ارائه ۲۰ کلمه کلیدی مرتبط برای یک پست وبلاگی که میخواهید به هر حال بنویسید، تفاوت زیادی دارد.
با کمک هوش مصنوعی ببینید چه چیزی در سئو کار میکند
تست A/B را اجرا کنید. هوش مصنوعی تستهای A/B مناسبی ارائه می کند. از ابزارهای خود برای ایجاد نسخههای کمی متفاوت عناوین محتوا، دادههای متا، ساختار محتوا و موارد دیگر استفاده کنید. سپس آزمایشاتی را اجرا کنید تا ببینید چه چیزی گوگل (و کاربران شما) را خوشحالتر میکند.
ابزارهای A/B تست به کمک شما میآیند، پلتفرم هایی مانند Optimizely یا RankScience وجود دارند که تستهای A/B شما را سادهسازی میکنند. همچنین اگر خودتان از دستکاری فرمانها لذت میبرید، هوش مصنوعی تولیدکننده میتواند به شما کمک کند کار را انجام دهید.
یادگیری خود را نادیده نگیرید
یادگیری ماشینی موضوع مهمی است، اما یادگیری شما بسیار مهمتر است. برای سرمایهگذاری در آموزش مداوم خود، از آنچه در دنیای گستردهتر سئو و هوش مصنوعی اتفاق میافتد مطلع باشید، وبلاگهای سئو را بخوانید، وقت بگذارید تا زبان اغلب گیجکننده هوش مصنوعی را یاد بگیرید. مهارتهای مهندسی فرمان خود را افزایش دهید و همیشه سعی کنید توصیهها و خروجیهای ابزارهای هوش مصنوعی خود را درک کنید.
هوش مصنوعی را به عنوان نقطه شروع محتوا استفاده کنید
هوش مصنوعی نمیتواند برای شما یک شعر حافظ کاملا بهینه شده بنویسد. (یا حداقل یک غزل خوب نمینویسد.) اما میتواند به تیم محتوا شما کمک کند که از سندروم صفحه خالی اجتناب کنند. استفاده از هوش مصنوعی تولیدکننده برای ترسیم یا ساختاردهی محتوای سئو محور را در نظر بگیرید تا سازماندهی و تمرکز خود را حفظ کنید.
از ابزارهای هوش مصنوعی بخواهید تا نشانهگذاری طرحواره را برای شما توصیه کنند، در بیان کلمات در صورت گیر کردن به شما کمک کنند یا پاراگرافی به شما بدهند که بتوانید برای اهداف منحصر به فرد خود بازنویسی و ویرایش کنید.
اما هرگز برای به دست آوردن محتوای عالی سئو (یا تجزیه و تحلیل، برنامهها، تحقیق یا هر چیز دیگری) فقط به هوش مصنوعی تکیه نکنید. هوش مصنوعی میتواند به شما در صرفهجویی در وقت و سادهسازی فرایند کمک کند، اما همیشه باید برای اطمینان از دقت، خلاقیت، همدلی و زمینه، یک لمس انسانی را ارائه دهید.
با هوش مصنوعی برای سئو، رویکرد "تنظیم کن و رها کن" را اتخاذ نکنید
هوش مصنوعی یک عصای جادویی برای افزایش فوری رتبهبندی سئوی شما نیست. این یک ابزار مبتنی بر داده است که میتواند به شما در تصمیمگیری آگاهانه و سادهسازی فرآیندتان کمک کند.
بعد از اینکه وقت گذاشتید تنظیمات را اصلاح کنید و نتایج پایهای خوبی با ابزارهای هوش مصنوعی خود به دست آورید، عملکرد آنها را در طول زمان زیر نظر بگیرید و در صورت نیاز استراتژی خود را تغییر دهید. توانایی شما برای ارزیابی آنچه اتفاق میافتد و سازگاری با شرایط دنیای واقعی، ویژگی فوقالعادهای است که هوش مصنوعی فاقد آن است، از آن استفاده کنید.هوش مصنوعی خود یک متخصص بازاریابی یا سئو نیست. این کار شماست.
از هوش مصنوعی در سئو برای درک مخاطب خود استفاده کنید
ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو میتوانند به شما در به دست آوردن دادههای باورنکردنی در مورد مخاطب هدفتان کمک کنند. ابزارهایی مانند MonkeyLearn میتوانند احساسات مخاطبان پشت نقدهای آنلاین، کامنت های شبکه اجتماعی و موارد دیگر را ارزیابی کنند تا به شما در درک چگونگی وضعیت برندتان کمک کنند.
Google Analytics و راهکارهای مشابه نیز میتوانند به شما در ردیابی و تجزیه و تحلیل رفتار کاربران در صفحاتتان کمک کنند. این اطلاعات به شما امکان میدهد تا استراتژی سئو و محتوای خود را متناسب با نیازهای مخاطبان منحصر به فردتان تنظیم کنید.
فراموش نکنید که چرا در وهله اول روی سئو سرمایهگذاری میکنید
ما میدانیم که سئو جنبه فنی دارد و باید این کار را به صورت حرفهای انجام دهیم. بهینه سازی ذاتاً شامل اعداد، تجزیه و تحلیل، تغییرات کوچک و گزارشهای فشرده است که هوش مصنوعی میتواند به بسیاری از این کارهای سنگین کمک کند.
اما اگر کمی عقبتر برویم، میتوانیم به خاطر بیاوریم که هدف نهایی سئوی عالی ارائه اطلاعات واقعی به افراد واقعی است. (گوگل نیز با این موضوع موافق است.) اگر ما به سادگی سئو را به هوش مصنوعی واگذار کنیم، این اتفاق نخواهد افتاد. در عوض، باید به این موضوع به عنوان یک فرصت نگاه کنیم. ما ابزارهای مختلفی برای استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته برای سئو در اختیار داریم تا ارزش زیادی به آنچه ارائه میدهیم، بدهیم. حالا که این فرصت را داریم، باید حداکثر استفاده را از آن ببریم.
هنگامی که تیم شما از هوش مصنوعی برای سئو استفاده میکند، کسب و کارهای واقعیای را که برایشان اطلاعات ایجاد میکنید به یاد داشته باشید و از ابزارهای سئوی خود متناسب با آن استفاده کنید.
معرفی ابزارهای هوش مصنوعی در زمینه سئو
1- Jasper
بسیاری از افراد جاسپر را به عنوان بهترین دستیار نوشتن هوش مصنوعی می شناسند که ویژگی ها و کیفیت بالایی دارد. برای استفاده از آن، ابتدا کلمات اولیه را در اختیار آن قرار میدهید، جاسپر آنها را قبل از ایجاد عبارات، پاراگرافها یا اسناد بر اساس موضوع تجزیه و تحلیل میکند و بر اساس آن قادر است یک مقاله 1500 کلمه ای را در کمتر از 15 دقیقه تولید کند. این پلتفرم دارای بیش از 50 قالب تولید محتوای هوش مصنوعی است، از جمله پست های وبلاگ، ایمیل ها، کپی رایت ها، متن تبلیغات، عنوان و توضیحات متا، ریپورتاژها و موارد دیگر.
متاسفانه سایت جاسپر از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و باید محتوا را به زبان انگلیسی تهیه کرده و سپس به زبان فارسی ترجمه کنید. در اینجا نگاهی به برخی از بهترین ویژگی های جاسپر داریم:
☐ دارای بیش از 11000 فونت رایگان و 2500 دسته سبک نوشتاری
☐ پشتیبانی از 25+ زبان
☐ رابط بصری
☐ دستیار نوشتن با قابلیت نوشتن متن طولانی (1000 کلمه)
☐ شناسایی عناصر کلیدی در متن (ضمایر، افعال، اسامی و غیره)
2- Pictory
Pictory یک تولید کننده ویدیو با هوش مصنوعی است که به شما امکان می دهد به راحتی ویدیوهای با کیفیت بالا ایجاد و ویرایش کنید. یکی از بهترین جنبه های این ابزار این است که شما نیاز به هیچ تجربه ای در زمینه ویرایش یا طراحی ویدئو ندارید، وجود ویدئوهای مناسب و باکیفیت زمان ماندگاری کاربران را در وب سایت شما افزایش می دهد که باعث افزایش رتبه سایت می شود. شما با ارائه یک سناریو یا مقاله به عنوان پایه محتوا شروع می کنید سپس Pictory می تواند پست وبلاگ شما را به یک ویدیوی جذاب تبدیل کرده تا برای رسانه های اجتماعی یا وب سایت شما استفاده شود. این یک ویژگی عالی برای وبلاگ نویسان شخصی و شرکت هایی است که به دنبال افزایش تعامل و کیفیت هستند. از آنجایی که این پلتفرم در فضای ابری قرار دارد، روی هر رایانه ای کار می کند. Pictory همچنین به شما امکان میدهد به راحتی ویدیوها را با استفاده از متن ویرایش کنید، که برای ویرایش وبینارها، پادکستها و موارد دیگر عالی است. استفاده از این ابزار ساده است و فقط چند دقیقه طول می کشد تا نتایج حرفه ای ارائه شود که به شما کمک می کند مخاطبان خود را افزایش دهید و برند خود را رشد دهید. یکی دیگر از ویژگیهای عالی Pictory این است که میتوانید ریلزها و استوری های جذاب ویدیویی قابل اشتراکگذاری ایجاد کنید، که برای کسانی که به دنبال ایجاد تریلر یا اشتراکگذاری کلیپهای کوتاه در رسانههای اجتماعی هستند مفید است. علاوه بر این ویژگیهای فوقالعاده، میتوانید بهطور خودکار برای ویدیوهای خود زیرنویس ایجاد کنید و بهطور خودکار ویدیوهای طولانی را خلاصه کنید.
برخی از ویژگیهای اصلی Pictory :
☐ ایجاد ویدیو بر اساس مقالات یا اسکریپتها
☐ ویرایش ویدیوها با استفاده از متن
☐ ایجاد ریلزهای برجسته ویدیوی قابل اشتراکگذاری
☐ ایجاد خودکار زیرنویس و خلاصه کردن ویدیوها
مطالعه بیشتر: ایده های هوش مصنوعی برای استارتاپ ها و فرصت های تجاری
3- AlliAI
پلتفرم بهینه سازی، اتوماسیون و استقرار سئو Alli AI برای آژانس های سئو طراحی شده است تا مدیریت محتوا و تغییرات سئو را برای مشتریان خودکار کند که این موضوع باعث شده است تا ابزاری فوق العاده برای مشاغل و کسب و کارهای کوچک باشد. به عنوان مثال، به طور خودکار عناوین اصلی را در سراسر سایت با آزمایش کلید واژه A/B در زمان واقعی ایجاد کرده تا سودآوری ترافیک را به حداکثر برساند، این به این معنی است که می توانید تغییرات را در سایت به صورت خودکار آزمایش کنید و بهترین نسخه صفحه که منجر به رتبه بندی بالاتر گوگل می شود حفظ گردد. این ابزار با تمام پلتفرم های محبوب مدیریت محتوا از جمله وردپرس، جوملا، دروپال و شاپیفای کار می کند.
4- Pro Rank Tracker
یکی از سخت ترین جنبه های سئو این است که بدانید در آن لحظه رتبه شما چیست. جستجوی دستی در گوگل زیاد کارآمد نیست و این نکته وجود دارد که نتایج شخصی سازی شده و بومی سازی را به شما بدهد. Pro Rank Tracker بهترین ابزار موجود در بازار برای شناسایی سریع رتبه بندی فعلی شما است.
☰ ردیابی رتبه: با این ابزار شما می توانید ردیابی رتبه قابل اعتماد را از هر کجا و با هر دستگاهی دریافت کنید.
☰ تجزیه و تحلیل رتبه بندی: نماهای آنلاین، تجسم داده ها و نمودارها که امکان تجزیه و تحلیل سریع پیشرفت رتبه بندی و تصمیم گیری آگاهانه بر اساس بینش را فراهم می کند.
☰ گزارشدهی: اگر میخواهید گزارشهای خود را برای سرمایهگذاران بالقوه، مشتریان یا اعضای تیم داخلی ارسال کنید، این ابزار توانایی تولید و ارسال خودکار گزارشهای سفارشی با برچسب سفید را ارائه میدهند.
5- Scalenut
Scalenut اساسا یک ابزار بازاریابی کامل است و برای مقیاس بندی طراحی شده است. این ابزار شما را قادر می سازد تا به سرعت تمامی طرح کلمات کلیدی را برای جایگاه خود دریافت کنید و یک استراتژی مدیریت محتوا برای تسلط بر این اصطلاحات ایجاد کنید.
این نرمافزار به 4 بخش تقسیم میشود:
☰ تحقیق: بینشها را کشف کنید و راهبردی بسازید که با به دست آوردن تمام بینشها و اصطلاحات کلیدی معنایی مورد نیاز برای پیشی گرفتن از رقبایتان کار کند.
☰ ایجاد: محتوای SEO بنویسید که با استفاده از پیشرفته ترین نسخه های NLP و NLU (پردازش زبان طبیعی و درک زبان طبیعی) رتبه بندی کند. بهینه سازی بلادرنگ بر اساس آمار SERP ارائه می شود و محتوایی را ارائه می دهد که مفید و منحصربفرد باشد.
☰ بهینه سازی: در مورد جایگاه محتوای خود با امتیاز سئوی پویا، در زمان واقعی بازخورد موثر دریافت کنید. بهبود در حال حرکت، بدون تجدید نظر بیشتر!
☰ کپی رایتینگ: یک محتوای متقاعدکننده بنویسید که با بیش از 40 الگوی مختلف کپی رایتینگ هوش مصنوعی، محتوا ایجاد میکند. این ابزار شامل موارد زیر است:
☐ توضیحات محصول
☐ محتوای وبسایت
☐ چارچوبهای کپینویسی
☐ نوشتن محتوای ایمیل
6- INK
INK ترکیبی از AI و یک دستیار SEO برای توسعه محتوا است. جنبه Assistant ابزار به شما امکان می دهد محتوایی ایجاد کنید که در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد و ترافیک ارگانیک را به سمت سایت شما هدایت کند. این امر از طریق یک سیستم هوش مصنوعی انجام می شود که محتوا را در لحظه تجزیه و تحلیل می کند و در عین حال پیشنهادهایی برای بهبود امتیازات رتبه بندی ارائه می دهد.
ویژگی اصلی دیگر این ابزار، AI Co-Writing است که به تولید محتوا با کارایی بالا کمک می کند. هوش مصنوعی به کاربران در نوشتن، بازنویسی و سادهسازی جملات کمک میکند. در اینجا نگاهی به برخی از ویژگیهای اصلی ویرایشگر INK میاندازیم:
☐ بهینهسازی متا
☐ بهینهسازی تصویر از طریق فشردهسازی و تغییر اندازه
☐ تصحیح املا و دستور زبان
☐ قابلیتهای AI-Writing، AI-Simplifying و AI-Expanding
7- PageSpeed Insights
یکی از مهمترین موارد در سئو، سرعت بالا در بارگزاری صفحات است، این موضوع یک فاکتور رتبه بندی از سال 2017 بوده است که برای کاربران موبایل بسیار مهم است. این ابزار رایگان توسط گوگل برای صاحبان وب سایت ارائه شده است تا تجزیه و تحلیل کنند که گوگل چگونه سرعت بارگذاری صفحات سایت شما را ارزیابی می کند. اگر وب سایت شما سبز است و همه چیز مرتب است اما اگر قرمز بود باید فوراً روی اصلاح این وضعیت کار کنید.
8- Nitro Pack
دانستن اهمیت بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحه مهم است، به خصوص برای عبور از Google PageSpeed Insights . نیترو پک ابزاری است که بهینه سازی سرعت را امکان پذیر می کند و هر آنچه برای یک وب سایت سریع نیاز دارید را در یک مکان فراهم می کند. ویژگی هایی مانند حافظه پنهان، بهینه سازی تصویر، و CDN.
مطالعه بیشتر: هوش مصنوعی GPT-3 تنها آغاز کار است
9- Surfer SEO
Surfer در درجه اول ابزاری برای تولید محتوا است.
☰ Outline Builder: این بخش محتوای شما را در یک طرح کلی کامل با عناوین و سوالات بالقوه منحصر به فرد شکل می دهد.
☰ کشف موضوع: ده ها دسته موضوع مرتبط را در عرض چند دقیقه کشف کنید، این گزینه، استراتژی شما را قادر می سازد تا کلمات کلیدی مختلف را هدف قرار دهید.
☰ حجم کلمات کلیدی و هدف جستجو: هدف جستجو را برای مخاطبان مورد نظر خود بررسی کنید و حجم جستجوی ماهانه و دشواری کلمه کلیدی را در یک نگاه ارزیابی کنید. در حالی که گوگل این قابلیت را به صورت رایگان از طریق Google Keyword Planner ارائه می دهد اما استفاده از این ابزار ساده تر است.
☰ ساختار محتوای داخلی: این گزینه به طور یکپارچه با استفاده از معیارهای بیدرنگ برای ساختار و تعداد کلمات بهینهسازی شده است.
☰ AI Writing: از قدرت کامل Surfer برای نوشتن مقالات با تحقیق و کیفیت بالا استفاده کنید.
☰ محتوای هوش مصنوعی و تغییر دهنده محتوا: در حالی که ممکن است برخی از شرکت های وابسته به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تکیه کنند، این می تواند منجر به جریمه گوگل شود، به همین دلیل است که اگر می خواهید از مجازات جلوگیری کنید، سرقت ادبی داخلی و جستجوگر محتوای هوش مصنوعی ابزار مهمی است.
10- Neuraltext
Neuraltextبا استفاده از هوش مصنوعی قصد دارد کل فرآیند محتوا، از ایدهپردازی تا اجرا را پوشش دهد. این یک ابزار کپی رایتر، ابزار محتوا و ابزار تحقیق کلمات کلیدی هوش مصنوعی است.
ابزارهای کپینویسی هوش مصنوعی به شما این امکان را میدهند که نسخهای مؤثر برای کمپینهای خود ایجاد کنید و دهها تنوع ایجاد کنید. دارای بیش از 50 قالب آماده برای استفاده (تبلیغات فیسبوک، ایده های شعار، نوشتن بخش وبلاگ و غیره).
ابزارهای محتوا با استفاده از دادههای صفحاتی که قبلاً در Google رتبهبندی شدهاند، به ایجاد محتوای خوب تحقیق شده کمک میکنند. این ابزار به این روش کار می کند: یک کلمه کلیدی را وارد می کنید و این ابزار به طور خودکار 20 نتیجه برتر را در جستجوی Google بیرون می کشد و داده های مربوط به کلمات کلیدی پیشنهادی برای استفاده، موضوعاتی که باید پوشش داده شود، به چه سوالاتی باید پاسخ دهید و آمار را نشان می دهد. با استفاده از این دادهها، میتوانید به راحتی با چند کلیک یک طرح کلی ایجاد کنید و در چند دقیقه یک خلاصه محتوا برای نویسندگان خود جمعآوری کنید و ساعتها از کلیک بیاهمیت روی نتایج جستجوی Google صرفهجویی کنید.
علاوه بر این، میتوانید از این دادهها در یک ویرایشگر برای کسب امتیاز استفاده کنید و محتوای خود را هنگام نوشتن برای Google بهینه کنید. در نهایت، ابزار تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی طولانی را با هدف تجاری قوی پیدا کنید.
11-Originality.ai
با گسترش ابزارهای نوشتاری مانند جاسپر و همه ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی که از انواع GPT 3، 3.5 و 4.0 استفاده می کنند، نیاز است که صاحبان مشاغل بتوانند تشخیص دهند که آیا محتوا توسط هوش مصنوعی ایجاد شده یا خیر. Originality.ai این مشکل را حل می کند، می تواند کل وب سایت را برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی یا سرقت ادبی اسکن کند و آن را به شیوه ای مقرون به صرفه انجام دهد. این بهترین راه حل برای ناشران محتوا است تا نویسندگانی را استخدام کنند که با تکیه بر هوش مصنوعی و تغییر محتوا فعالیت نکنند.
12- SEM Rush
سم راش یک پلتفرم قدرتمند است که طیف وسیعی از ابزارها را ارائه می دهد که جایگزین عملکرد سایر محصولات از جمله Google Trends، MOZ، Hootsuite و SimilarWeb می شود. برخی از ابزارهایی که ارائه می شوند عبارتند از:
☰ تجزیه و تحلیل ترافیک: ترافیک وب سایت خود را در مقابل رقبا مقایسه کنید تا ببینید در چه جایگاهی قرار دارید. برای اطلاع از استراتژی بعدی خود، کل ترافیک تخمینی، منابع ترافیک برتر، نرخ پرش، زمان روی صفحه و موارد دیگر را مشاهده کنید.
☰ تحقیق کلمات کلیدی: وقتی صحبت از سئو به میان می آید، تحقیق در مورد کلمات کلیدی باید در بالای لیست شما باشد. رقبای جستجوی ارگانیک خود را کشف کنید و فرصت هایی برای رقابت با آنها پیدا کنید. ارزش کلمات کلیدی دقیقی که آنها برای آنها رتبه بندی می کنند را پیدا کنید و شکاف هایی را که رقبای شما نادیده گرفته اند را پر کنید.
☰ کلید واژه GAP: رقابت برای واضح ترین کلمات کلیدی می تواند دشوار باشد، بهترین استراتژی برای وب سایت های جدید تعقیب کلمات کلیدی طولانی است. اینها عبارات جستجویی هستند که اغلب توسط رهبران بازار قدیمی نادیده گرفته می شوند. این ابزار به شما امکان میدهد تا پنج رقیب را در کنار یکدیگر مقایسه کنید و شکافهایی را در استراتژیهای کلیدواژه که میتوانید شروع به هدفگیری کنید، پیدا کنید.
☰ تجزیه و تحلیل بک لینک ها: بک لینک ها هنوز یکی از مهم ترین عناصر برای رتبه بندی وب سایت ها هستند. این ابزار امکان یافتن فرصت های بک لینک جدید را برای سایت خود فراهم می کند. به سادگی وارد سایت رقیب خود شوید تا همه بک لینک های آنها را ببینید. سپس، دامنه های ارجاع دهنده برتر آنها را پیدا کنید، فیلترهایی را برای یافتن سایت های خاص اعمال کنید، و حتی آخرین بک لینک های به دست آمده و گم شده آنها را مشخص کنید. با استفاده از این اطلاعات میتوانید کشف کنید که چگونه رقبای شما بک لینکها را ایجاد میکنند، انواع مقالاتی که این لینکها را دریافت میکنند، و میتوانید یک استراتژی برای انجام همین کار تدوین کنید.
☰ ردیابی موقعیت: قبلاً برای ردیابی رتبه فعلی خود برای چندین کلمه کلیدی در گوگل به نرم افزار اختصاصی نیاز داشتید. این ابزار صرفه جویی در زمان در این پلتفرم گنجانده شده است، با این اطلاعات توصیه می شود که بر روی صفحاتی تمرکز کنید که از موقعیت 6 تا 20 رتبه بندی می شوند و روی بهبود صفحات برای آن کلمات کلیدی کار کنید. بهبودها شامل بهینه سازی محتوای وب سایت برای به حداکثر رساندن نرخ تبدیل و حفظ کاربر است.
☰ دستیار نوشتن: در حالی که همیشه باید محتوایی بنویسید که با ذهنیت اول کاربر تولید می شود، این ابزارها می توانند به اطمینان از سازگاری محتوا با گوگل کمک کنند. این می تواند مستقیماً در Google Docs یا حساب وردپرس شما ادغام شود.
☰ بررسی محتوا: این یکی از کوچکترین ویژگی های این پلتفرم است، محتواهای خود را بررسی کنید و به طور خودکار آنها را به مجموعه هایی برای بهبود بیشتر تقسیم کنید. قطعاتی را بیابید که باید با استفاده از گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول و داده های SEM Rush بروز، بازنویسی یا حذف شوند.
برخی دیگر از سایت های هوش مصنوعی در زمینه سئو:
✔️ MarketMuse - https://www.marketmuse.com
✔️ Clearscope - https://www.clearscope.io
✔️ SurferSEO - https://surferseo.com
✔️ PageOptimizer Pro - https://pageoptimizer.pro
✔️ TextOptimizer - https://textoptimizer.com
✔️ AnswerThePublic - https://answerthepublic.com
✔️ Keyword Tool - https://keywordtool.io
✔️ Google Trends - https://trends.google.com/trends
✔️ Ubersuggest - https://neilpatel.com/ubersuggest
✔️ Serpstat - https://serpstat.com
✔️ Botify - https://www.botify.com
✔️ DeepCrawl - https://www.deepcrawl.com
✔️ ContentKing - https://www.contentkingapp.com
✔️ Linkio - https://linkio.com
✔️ CanIRank - https://www.canirank.com
✔️ SEOmonitor - https://www.seomonitor.com
✔️ Ryte - https://en.ryte.com
✔️ SEObility - https://www.seobility.net/en
✔️ WebCEO - https://www.webceo.com
✔️ Cora - https://cora.life
نویسنده: علیرضا نوفرستی | متخصص دیجیتال مارکتینگ شرکت پیشگامان دامنه فناوری
ثبت نظر
زهرا
چهارشنبه 28 تیر 1402
سلام در مورد کار با سایت هوش مصنوعی هیوا لطفا توضیح بدید
پاسخ مدیر به زهرا
پنجشنبه 29 تیر 1402
سلام دوست عزیز هیوا یک شرکت ارائه دهنده خدمات هوش مصنوعی است که در زمینه پردازش صوت، پردازش متن و پردازش تصویر خدمات ارائه می کند و خدمات آن بصورت شرکتی می باشد.