در این مقاله از راهنمای سئوی سایت و فروشگاه اینترنتی، ابتدا به این می پردازم که ساخت لینک در عمل چیست و چه نوع لینک هایی را می توانید به بازار خود هدایت کنید. سپس چندین تاکتیک ایجاد لینک در سایت و فروشگاه آنلاین را به اشتراک میگذارم و مواردی که نباید انجام دهیم را نیز فهرست می کنم.
آموزش لینک سازی برای سایت های شرکتی و فروشگاهی
بک لینک ها رای اعتماد سایر وب سایت ها به سایت فروشگاه آنلاین شما هستند و باعث افزایش محبوبیت برند شما می شوند. اما چگونه می توانید بک لینک های با کیفیت برای سایت خود بسازید؟ از همان روزهای اولیه سئو، کارشناسان از ارزش بک لینک آگاه بودند. بک لینک ها لینک هایی از سایت های دیگر به فروشگاه آنلاین شما هستند
اگرچه تاکتیک های لینک سازی تغییر کرده است اما نقش بک لینک ها در سئو مانند همیشه مهم است. این رای اعتمادها، ارزش بازار آنلاین شما را در چشم گوگل افزایش می دهد. به همین دلیل ایجاد بک لینک های مرتبط و با کیفیت یکی از جنبه های کلیدی سئوی سایت محسوب می شود.
در این مقاله از راهنمای سئوی سایت و فروشگاه اینترنتی، ابتدا به این می پردازم که ساخت لینک در عمل چیست و چه نوع لینک هایی را می توانید به سایت خود هدایت کنید. سپس چندین تاکتیک ایجاد لینک در بازار آنلاین را به اشتراک میگذارم و مواردی که نباید انجام دهیم را نیز فهرست می کنم.
لینک بیلدینگ سایت چیست؟
لینک سازی فرآیندی است که باعث می شود سایر وب سایت ها به وب سایت شما پیوند بدهند. لینک سازی باعث افزایش ترافیک سایت و افزایش اعتبار آن می شود. استراتژی های لینک سازی لینک بیلدینگ به معنای تاکتیک های مختلفی است که می توانید برای افزایش کمیت و کیفیت لینک های خارجی برای سایت خود استفاده کنید.
دسترسی سریع به محتوا (برای مشاهده هر بخش بر روی آن کلیک کنید)
چرا بک لینک ها ارزشمند هستند
بک لینک ها رای اعتماد به بازار شما از سایر وب سایت ها هستند. تعداد مناسبی از بک لینک های با کیفیت بالا باعث افزایش رتبه دامنه یا اعتبار دامنه سایت شما می شود.
رتبه بندی دامنه معیاری است که توسط ابزارهای SEO برای کمک به ارزیابی و مقایسه اعتبار وب سایت های مختلف ایجاد شده است. Ahrefs ، Moz و SEMRush همگی یک ابزار رایگان برای اندازه گیری اعتبار دامنه دارند اما نحوه رتبه بندی آنها کمی باهم متفاوت است. این ایده خوبی است که یک ابزار را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید تا بتوانید رتبه بندی بازار خود را با رقبا در طول زمان مقایسه کنید.
رتبه بندی دامنه، نشان دهنده توانایی شما در رتبه بندی برای کلمات کلیدی است. هرچه رتبه دامنه شما بالاتر باشد، می توانید با کلمات کلیدی رقابتی بیشتری مقابله کنید. این نکته را توجه داشته باشید که هرچه وبسایتهای باکیفیت و مرتبطتر به شما لینک دهند، تولید محتوایی که رتبهبندی میشود برای شما آسانتر میشود. به لینک سازی به عنوان راهی برای جلب اعتماد بیشتر کاربران نگاه کنید.
چه نوع بک لینک هایی برای سایت خود ایجاد کنید
همه بک لینک ها از نظر گوگل یکسان نیستند. بیایید به انواع مختلف بک لینک ها و نحوه ارزش گذاری گوگل برای آنها نگاه کنیم:اقتدار و ارتباط
در بک لینک ها کیفیت مهمتر از کمیت است. به سادگی تعداد سایت های خارجی که به بازار شما لینک می دهند می تواند سیگنالی باشد که مردم وب سایت شما را معتبر و ارزشمند می دانند، اما کیفیت بسیار مهم تر است.
هرچه اعتبار وب سایتی که به شما لینک می دهد بالاتر باشد، لینک ارزشمندتر است. کیفیت نیز با ارتباط موضوعی همراه است، گوگل از پیوندها برای درک همبستگیهای موضوعی استفاده میکند، دریافت لینک از سایت هایی با موضوعات مشابه بسیار مهم است. بنابراین، ارزش بیست لینک از وبسایتهای معتبر با موضوعات مرتبط شما برای سئو، بسیار بیشتر از هزاران لینک از وبسایتهای ضعیف و دامنههای نامربوط است.
این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که تعداد زیاد بک لینک های بی کیفیت واقعا می توانند به سئو وب سایت شما آسیب بزند، این به این دلیل است که در سال های گذشته، متخصصان از تاکتیکهای ایجاد پیوند هرزنامه مانند تبادل یا پرداخت لینک استفاده میکردند. امروزه گوگل حتی ممکن است وب سایت هایی را بک لینک هایی از سایت های نامرتبط دارند و هرزنامه به نظر می رسند را نیز جریمه کند. علاوه بر اعتبار و ارتباط، چند چیز کوچک وجود دارد که می تواند بک لینک ها را حتی ارزشمندتر کند.
ویژگی های پیوند
در کد HTML، می توان انواع مختلفی از ویژگی ها را به لینک ها اضافه کرد. اگر سایتی بخواهد به بازار شما لینک دهد بدون اینکه به شما رای اعتماد بدهد، می تواند ویژگی rel=”nofollow” را به لینک اضافه کند. کد به شکل زیر خواهد بود:
سایر ویژگی هایی که ممکن است اضافه شوند عبارتند از rel=”sponsored” برای محتوای حمایت شده یا rel=”ugc” برای محتوای تولید شده توسط کاربر. عموماً اعتقاد بر این است که پیوندهایی که این سه ویژگی را ندارند برای سئو ارزشمندتر از پیوندهایی با ویژگی "nofollow" هستند. ( لینک های dofollow برای سایت شما ارزشمند هستند)
با این حال، ویژگی ها هدف مهمی را دنبال می کنند، اگر شما تعداد زیادی بک لینک به صورت انبوه با متن های لنگر یکسان (انکرتکست) و URL های هدف ایجاد می کنید، ممکن است این تاکتیک برای گوگل هرزنامه به نظر برسد. در این صورت، ممکن است با افزودن ویژگیهای «nofollow» به پیوندها برای جلوگیری از جریمه بهتر است.
ویژگی “ugc” به گوگل میگوید که لینکها توسط کاربران قرار داده شدهاند (به عنوان مثال، در بخش نظرات یک صفحه مقاله). این ویژگی مهم است زیرا بخش نظرات در گذشته برای ایجاد پیوند هرزنامه استفاده می شد، و ناگفته نماند که اگر برای یک لینک پول پرداخت می کنید، آن لینک باید دارای ویژگی rel=”sponsored” باشد. گاهی اوقات خرید بک لینک از نظر گوگل یک تاکتیک ایجاد پیوند هرزنامه است که ممکن است جریمه ای برای شما به همراه داشته باشد.
پیوند متن های لنگر (Link anchor texts)
متن های لنگر پیوند کلماتی هستند که یک لینک به آنها اضافه می شود. گوگل از لنگرهای پیوند برای درک روابط موضوعی بین صفحات استفاده می کند. بهترین سناریو برای بک لینک این است که پیوند به یک صفحه مهم در سایت شما از کلمه کلیدی اصلی آن صفحه در انکر تکست استفاده کند (و این کار را به طور طبیعی انجام می دهد).
با این حال، یک «اما» وجود دارد که به تاکتیکهای ایجاد پیوند هرزنامه مربوط میشود، در روزهای اولیه سئو، صاحبان سایت از اهمیت لنگرهای لینک استفاده کردند و تعداد زیادی لینک هرزنامه را با لنگرهای حاوی کلمات کلیدی در همه جا قرار دادند. گوگل آنها را مورد بررسی قرار داد و امروزه توجه بیشتری به این موضوع می کند که آیا پیوندها و لنگرهای پیوند طبیعی به نظر می رسند. در انتخاب کلمات لنگر دقت کنید و از کلمات کلیدی و یا کلمات مشابه صفحه هدف در آن استفاده کنید.
لینک های تحریریه
پیوندهای تحریریه پیوندهایی به محتوای شما هستند که شما (احتمالاً) آنرا درخواست نکرده اید. در عوض، شما آنها را دریافت کردید زیرا محتوای معتبری نوشتید که سایر نویسندگان می خواستند آن را در وبلاگ خود نقل قول کنند، که این بسیار برای شما عالی است.
گوگل به لینک های سرمقاله ارزش زیادی می دهد زیرا آنها طبیعی ساخته می شود، با زمینه مرتبط احاطه شده اند و تجربه کاربر را بهبود می بخشند. همه اینها یک سیگنال قابل اعتماد است که نشان می دهد پیوند از طریق تاکتیک های هرزنامه ساخته نشده است و صفحه ای که به آن پیوند می دهد ارزش بالایی دارد. به هر حال، لینک های تحریریه دلیل دیگری برای سرمایه گذاری در نوشتن محتوای غنی از کلمات کلیدی برای بازار شما هستند.
مطالعه بیشتر: راهنمای جامع سئو سایت فروشگاهی
استراتژی های ایجاد بک لینک در سایت
همانطور که تا به حال متوجه شده اید، چندین تاکتیک لینک سازی وجود دارد که گوگل آن ها را هرزنامه می داند و ساخت آن ها خطرناک است. در ادامه چند استراتژی را برای ایجاد لینک برای سایت و فروشگاه اینترنتی شما را بیان می کنیم:
از ارائه دهندگان خود استفاده کنید
جامعه کاربران بازار شما نشان دهنده یک فرصت منحصر به فرد سئو در مورد بک لینک است. برای مثال در حوزه گردشگری، میزبانهایی که رویدادهای شما را تبلیغ میکنند و به سایت شما پیوند می دهند یک مزیت اصلی سئو برای شما هستند.
مایکل کالدول از چندین تاکتیک برای تشویق متخصصان نگهداری حیوانات خانگی در سایت Petworks استفاده میکند تا به سایتش ارتباط برقرار کنند. یکی از آنها از طریق نشان ها است: Petworks با دقت تمام ارائه دهندگان مراقبت از حیوانات خانگی را که برای پلت فرم ثبت نام می کنند، بررسی می کند. هنگامی که ارائهدهنده تأیید شد، یک تکه کد HTML دریافت میکند که میتوانند از آن برای اضافه کردن نشان «Petworks تأیید شده» در وبسایت خود استفاده کنند. این حالت مثل کپی رایت سایت و یا اینماد در سایت ها است که در تمام صفحات سایت قرار داده می شود.
در این استراتژی دقت کنید که نشانها معنیدار باشند، متنهای جایگزین آنها منحصربهفرد باشند و مملو از کلمات کلیدی نباشند و پیوندهای آنها به مقصدهای مرتبط مانند صفحه پروفایل ارائهدهندگان مربوطه یا صفحه فهرست ارائه دهندگان بروند.
استراتژی دیگری که Petworks در آن موفق بوده است نوشتن محتوا در مورد ارائه دهندگان خود یا درخواست از متخصصان حیوانات خانگی برای مشارکت در وبلاگ آنها به عنوان نویسندگان مهمان است. همکاری با ارائه دهندگان شما مزیتی است که بسیاری از کارآفرینان بازار ممکن است از آن غفلت کنند، زیرا نمی دانند این یک گزینه مهم است. کسب و کارهای کمی بر روی موارد منحصر به فرد سئو که تنها مختص بازارهای آنلاین است تمرکز می کنند، بنابراین مزایای منحصر به فرد مدل بازار خود مانند جامعه ارائه دهندگان فعال ممکن است را در نظر بگیرد و از آنها استفاده کنید. برقراری ارتباط با کاربران قدرتمند خود و نشان دادن تعهد خود به موفقیت آنها نیز می تواند برای تقویت روابط شما با کاربران فعال بسیار مفید باشد.
از رسانه محلی یا خاص خود استفاده کنید
بازارهایی که بر یک موقعیت جغرافیایی کوچک تمرکز می کنند (مثل یک شهر خاص) می توانند مزیت فوق العاده ای در ایجاد لینک داشته باشند. رسانه های محلی خود را در نظر بگیرید، مانند وب سایت های روزنامه، وبلاگ ها، اینفلوئنسرها و سایر مشاغل محلی. وقتی یک زاویه مشترک دارید، نزدیک شدن به آنها بسیار ساده تر است: مکان راه اندازی بازار شما ممکن است در حال حاضر یک رویداد خبرساز برای خبرنگاران محلی باشد، در حالی که به دست آوردن پوشش سراسری بسیار سخت تر است.
همچنین ایجاد روابط با افراد مختلف در جامعه شما آسان تر است. لینک سازی یک استراتژی بلندمدت است که نیاز به صبر دارد. اولین باری که با یک اینفلوئنسر یا روزنامه نگار تماس می گیرید ممکن است منجر به داستان نشود. اما همانطور که شما آنها را می شناسید، آنها شما را می شناسند و شما می توانید از آنجا یک همکاری معنادار ایجاد کنید.
همین امر در مورد بازارهایی که یک موضوع کوچک را هدف قرار می دهند صدق می کند. بزرگترین روزنامه در کشور ممکن است اهمیتی ندهد که شما بازاری برای خودروهای کلاسیک راه اندازی کرده اید. اما وبسایتها، جوامع، مجلهها، کسبوکارها و اینفلوئنسرها ممکن است که به همان چیز علاقه داشته باشند، فقط این واقعیت که شما کسب و کار خود را شروع کرده اید چیزی است که آنها می توانند به آن علاقه مند شوند.
در مشارکت ها فعالیت داشته باشید
یکی از مؤثرترین تاکتیکهای پیوندسازی که من با آن برخورد کردم، بنیانگذاری است که واقعاً برونگرا است و از هر فرصتی برای مصاحبه، حضور در پادکستها، انجام پستهای مهمان و غیره استفاده میکند. پس، شما به ساخت لینک به عنوان یک کار نگاه نمی کنید، این موضوع تبدیل به یک تمرین روابط عمومی می شود.
این یک استراتژی برای شما است که مستقیماً با روزنامه نگاران در صنعت خود ارتباط برقرار کنید و سپس رابطه خود را از آنجا توسعه دهید. زمانی که به نقل قول یا اطلاعاتی در مورد موضوع خاصی نیاز دارند در کنار آنها باشید. چنین رابطه ای بزرگترین دارایی است که می توانید داشته باشید.
نمونههای دیگر مشارکتهایی که میتوانند برای شما پیوند ایجاد کنند عبارتند از: حمایت مالی یا میزبانی رویدادهای محلی یا تخصصی، همکاری با سازمانها و جنبشهای غیرانتفاعی یا همکاری با کسبوکارهای محلی یا تخصصی. (تقریباً هر فعالیتی که روابط طبیعی و واقعی را با سایر مشاغل ایجاد میکند.)
محتوای عالی تولید کنید
یک تاکتیک پیوندسازی که ما دیدیم واقعاً خوب عمل میکند، تولید اطلاعات به موقع و آماری است. نوشتن محتوای با کیفیت بالا که مخاطبان شما می خواهند در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، به دوستان خود توصیه کنند و در وبلاگ خود نقل قول کنند، یک استراتژی قوی برای ایجاد پیوند است.
در مصاحبه لنی راچیتسکی، یکی از بنیانگذاران Thumbtack از این استراتژی به عنوان یک تاکتیک بازاریابی بسیار موفق یاد می کند که تیم روی آن تمرکز کرده است: "این یک شرط بزرگ بود، من تقریباً هفت ماه تمام روی آن کار کردم، سرانجام به یک برنامه بسیار موفق تبدیل شد. چنان اطلاعات مفیدی وجود داشت که در نهایت از سئو فراتر رفت و به یک رویداد برندسازی بزرگ برای ما تبدیل شد.»
تحقیقات اصلی، دارایی قابل پیوند نهایی است، اما موارد دیگری نیز وجود دارند که میتوانید برای بازار خود معیار و آزمایش کنید. فهرست راهنماها، ابزارها و قالبهای آنلاین، تجسم دادهها، جوایز و رتبهبندیها، و تعاریف و اصطلاحات ابداع شده، همگی نمونههایی از محتوا هستند که تمایل به ایجاد پیوندهای ویرایشی دارند. همچنین میتوانید ایجاد محتوا با ارائهدهندگان یا کارشناسان دیگر در حوزه کاری خود یا ارسال مهمان در سایر وبلاگهای مرتبط را در نظر بگیرید.
لینک دادن
علاوه بر لینک های به دست آمده، متخصصان سئو مدت هاست که از صاحبان وب سایت می خواهند تا به سایت های خود پیوند اضافه کنند. به طور کلی، این تاکتیک کار پیچیده است و ROI پایینی دارد، اما بی تاثیر نیست. در این تکنیک شما باید محتوا و سایت های معتبر با اعتبار بالا را لیست کنید و در مقالات خود به آنها پیوند بدهید. در کنار لینک دادن به سایت های رقبا، می توانید از آنها بخواهید که به سایت و مقالات شما لینک بدهند، درست است احتمال آن کم است اما امکان پذیر است.
شما همچنین ممکن است در پیگیری پیوندهای رقبا و پیشنهاد محتوای خود به جای آنها موفقیت کسب کنید، مشروط بر اینکه بتوانید برای گیرنده توجیه کنید که چرا پیوند دادن به منبع شما برای آنها و خوانندگان آنها سود بیشتری دارد.
مطالعه بیشتر: لینک سازی (link building) چیست ؟
کارهایی که نباید در لینک سازی انجام داد
از آنجایی که بک لینکها بسیار ارزشمند هستند، بسیاری از تاکتیکهای اسپم که کمیت لینک را به کیفیت لینک ترجیح میدهند، وجود دارد. این تاکتیکها در گذشته کار میکردند، اما از آن زمان به بعد خطرناک شدند. به یاد میآورم زمانی که سایتها میلیونها لینک میخریدند و از این طریق رشد زیادی میکردند. اکنون، ممکن است در ابتدا شاهد رشد کمی در استفاده از چنین تاکتیکهایی باشید، اما هرگز دوام نخواهد داشت. من توصیه میکنم از تمام تاکتیکهایی که گوگل بهعنوان طرحهای پیوند (link schemes) تعریف کرده است، اجتناب کنید.
در حال حاضر گوگل در شناسایی سیگنالهای با کیفیت ظریفتر و جریمه کردن تاکتیکهای لینک سازی انبوه بهتر و بهتر از قبل شده است. در ادامه تاکتیکهای ایجاد لینک را بیان میکنیم که باید قبل از استفاده درباره آن فکر کنید یا از آن اجتناب کنید.
تبادل لینک
اگر مدتی است که وب سایت خود را اداره میکنید، احتمالاً با گسترش لینکسازی آشنا هستید. اغلب، ایمیلها از شما میخواهند در ازای پیوندی از وبسایت دیگر، به یک وبسایت پیوند دهید. پیوندهای متقابل به طور طبیعی بین سایت هایی که همان جایگاه را هدف قرار می دهند اتفاق می افتد. با اونها مشکلی نیست، اما لینک سازهایی وجود دارند که در ساخت لینک های متقابل تخصص دارند!!! آنها چندین سایت دارند و یک لینک از یکی از آنها در ازای بک لینک به دیگری ارائه می دهند. این لینک ها معمولا در کوتاه مدت یا بلند مدت ارزش زیادی ندارند و اگر اکثر نمایه بک لینک شما از این URL ها تشکیل شده باشد، ممکن است جریمه شوید.
درگیر تاکتیکهای ایجاد لینک متقابل نباشید و مطمئن شوید که فقط به سایتهای شخص ثالثی پیوند میدهید که کاربران شما واقعاً به آنها علاقه دارند، و سایت های معتبر و با ارزش هستند.
خرید بک لینک
خرید لینک از سایت های مختلف یک تاکتیک است که باید از آن اجتناب کرد، هیچکس به 10000 وبسایت دسترسی ندارد تا به شما پیوندی بدهد، و از نظر گوگل این امری غیر طبیعی است. این نوع وبسایتها معمولاً برای حدود یک سال عملکرد بسیار خوبی دارند اما بعد از شناسایی بک لینک ها جریمه میشوند. بنابراین شما پولی را که به سختی به دست آورده اید خرج لینک هایی می کنید که فقط یک یا دو سال دوام می آورند و ممکن است بعد از آن سایت شما جریمه شود. داشتن بخش بزرگی از بک لینک های شما از وب سایت هایی با شهرت ضعیف می تواند به سئوی شما آسیب برساند.
توجه به این نکته مهم است که خرید هر نوع پیوند پرداختی (بدون افزودن ویژگی rel="sponsored") برخلاف دستورالعمل ها و قوانین Google است.
درج لینک
درج پیوند در انجمنها، سایتهای پرسش و پاسخ و بخش نظرات، زمانی که به صورت انبوه انجام میشود یک تاکتیک ایجاد پیوند هرزنامه است که ممکن است منجر به جریمه از طرف Google شود. این نکته را توجه داشته باشید که پیوندهای طبیعی از پروفایل شبکه های اجتماعی، آگهی های شغلی یا انجمن ها قابل قبول است. با این حال، توجه به انواع لنگرهای پیوند مهم است و هدف اصلی پست نمی تواند پیوند باشد. بنابراین، هنگام ارسال پست در پلتفرمهای شخص ثالث، اطمینان حاصل کنید که پست از کیفیت بالایی برخوردار است و ارزشی را در پلتفرم ارائه میدهد.
در فعالیتهایی که از طریق ارسال فهرست کسبوکار، ایجاد نمایههای اجتماعی، نظرات وبلاگ، انجمنها و انجمنها و ... پیوندهای انبوه ایجاد میکنند شرکت نکنید. فروش پکیج های بک لینک از این قبیل در بسیاری از سایت ها مرسوم است که ما آنرا پیشنهاد نمی کنیم.
مطالعه بیشتر: لینک جویس Link juice چیست؟
چگونه کیفیت بک لینک های بازار آنلاین خود را اندازه گیری کنیم
لینک سازی کاری پر زحمت است، اگر تصمیم دارید به طور استراتژیک از لینک سازی برای بهبود سئو استفاده کنید، باید دائما آنها را رصد کنید. ابزارهای سئو مانند Ahrefs، Moz یا Semrush می تواند در سنجش کیفیت بک لینک هابه شما کمک کنند.این ابزارها، پروفایل بک لینک شما را برای شما ردیابی می کنند و شما را از لینک های جدید، تغییرات رتبه بندی دامنه و لینک های سمی آگاه می کنند.
علاوه بر ابزارهایی که گفتم، سرچ کنسول گوگل نیز سایت هایی که به شما پیوند داده اند را نشان می دهد، این نکته را نیز توجه کنید که در سرچ کنسول گوگل سایت های کمتری نسبت به ابزارها به شما نشان می دهد که به نظر می رسد گوگل تنها سایت های دارای اهمیت را ترتیب اثر می دهد.
شما همچنین می توانید ترافیک ارجاع شده را پیگیری کنید. در Google Analytics، میتوانید سایتهایی را ببینید که برای شما ترافیک ارسال میکنند و نحوه رفتار آن ترافیک در سایت شما را ردیابی کنید: آیا آنها از صفحات دیگر بازدید میکنند، پروفایل کاربری ایجاد میکنند، خرید انجام میدهند. به یاد داشته باشید که Google Analytics از کوکی ها استفاده می کند. در بسیاری از کشورها، قبل از استفاده از کوکی های شخص ثالث، باید رضایت کاربران را جمع آوری کنید. همچنین توجه داشته باشید که بسیاری از سایت ها ویژگی rel=”noreferrer” را به لینک های خروجی خود اضافه می کنند. این باعث می شود که هیچ اطلاعات ارجاعی ارسال نشود، بنابراین هیچ ترافیک ارجاعی در Google Analytics ردیابی نمی شود.
اهمیت لینک سازی داخلی
همیشه صحبت های زیادی در دنیای سئو در مورد لینک های خارجی وجود داشته است، اما اکنون زمان خوبی است که در مورد اهمیت پیوند داخلی خوب، صحبت کنید.
لینک های داخلی لینک هایی هستند که در سایت شما از یک صفحه به صفحه دیگر می روند به عبارت دیگر صفحات سایت شما را بهم پیوند می دهند. وظیفه آنها کمک به کاربران در جهت یابی سایت شما است. لینک های داخلی نیز برای سئوی سایت شما بسیار مهم هستند. اما جالب است که بدانید که بسیاری از سایت ها از این امکان استفاده نمی کنند.
همه در سئو شنیده اند که بک لینک ها مهم هستند، اما به همان اندازه که ساخت بک لینک مهم است، پیوند داخلی صفحات شما به صفحات دیگر نیز مهم است و زمانی که برای اولین بار شروع به کار می کنید، می تواند بسیار بسیار موثرتر از ایجاد پیوندهای خروجی باشد.
پیوندهای داخلی مسیرهایی را برای ربات هایی که در سایت می خزند ایجاد می کنند. اگر صفحهای پیوند داخلی به آن نداشته باشد «یتیم» است. کاربران بدون اطلاع از URL مستقیم هیچ راهی برای دسترسی به صفحات یتیم ندارند و خزنده های موتورهای جستجو نمی توانند آنها را از طریق صفحات دیگر پیدا کنند. در نتیجه، صفحات یتیم به ندرت توسط گوگل ایندکس می شوند.
توصیه می کنیم که پیوندهای داخلی خود را به عنوان یک درخت وارونه یا یک هرم در نظر بگیرید: مهمترین صفحه شما (احتمالاً صفحه اصلی شما) باید به مهمترین صفحات دسته بندی شما پیوند داده شود، که به نوبه خود باید به مجموعه بعدی از مهمترین صفحات پیوند داده شود. یک ساختار لینک داخلی خوب به خزنده ها کمک می کند تا ساختار سایت شما را درک کنند.
لینکهای داخلی همچنین میتوانند «ارزش سئو» سایت شما را از صفحات با اعتبار بالا به صفحات با اعتبار پایینتر گسترش دهند. به عنوان مثال، محتوای مقاله به مراتب بیشتر از صفحات دسته یا محصولات، بک لینک به دست می آورد که می توانید از ارزش مقالات خود برای صفحات تجاری (خدمات یا محصولات) با اعتبار پایین استفاده کنید. پیوندهای داخلی طبیعی از مقالات با عملکرد خوب به صفحات دسته بندی یا محصولات کلیدی ایجاد کنید تا ارزش آنها را افزایش دهید و آنها را در نتایج جستجو رقابتی تر کنید. (در اینجا به کلمه طبیعی تاکید میکنم، محتوای خود را به طور کامل با پیوندها بمباران نکنید)
در نهایت، متنهای لنگر پیوند داخلی میتوانند به صفحات موجود در بازار شما برای رتبهبندی کلمات کلیدی خاص کمک کنند. شما می توانید با ایجاد یک برنامه مشخص در مورد اینکه کدام صفحات باید برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی کنند و سپس مطمئن شوید که استراتژی کلمه کلیدی شما در لینک های داخلی منعکس می شود، رتبه خود را افزایش دهید.
پیشنهاد می کنم که در 70٪ مواقع از کلمه کلیدی تطبیق دقیق به عنوان متن لنگر پیوند داخلی استفاده کنید. استفاده بیشتر از کلمات کلیدی به عنوان متن لنگر، ممکن است لینک سازی شما برای گوگل غیرطبیعی به نظر برسند.
لینک سازی موفقیت یک شبه نخواهد بود
بک لینک ها شاخص های ارزشمندی از قدرت هستند، اما مانند هر چیزی که به سئو و بازاریابی محتوا مربوط می شود باعث موفقیت یک شبه نمی شود. به جای اینکه در مورد لینک سازی به عنوان یک پروژه یکپارچه فکر کنید، آن را به عنوان یک گزینه اضافه برای سایر کارهای بازاریابی در حال انجام خود بگنجانید. حفظ ارتباط با ارائه دهندگان خود، حضور در پادکست ها یا رویدادها و ایجاد روابط با روزنامه نگاران برای رشد کسب و کار شما فوق العاده است و ممکن است منجر به بک لینک شود.
سئو بخشی جدایی ناپذیر از کل استراتژی کسب و کارهای آنلاین است و باید بخشی از DNA شرکت باشد.
این مقاله نیز در اینجا به پایان رسید، پیشنهاد می کنم حتما سایر مقالات من در زمینه سئو را مطالعه کنید و نظرات و نکات خود را با من به اشتراک بگذارید.
نویسنده: علیرضا نوفرستی | متخصص دیجیتال مارکتینگ شرکت پیشگامان دامنه فناوری
ثبت نظر